• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

F800S/ST

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GSR600
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Elektroniikkaa japsipyörissäkö??
omg.gif
Vois kai asian noinkin todeta
biggrin.gif

Eihän sulla ole muita avaimia virta-avaimen lisäksi? Ainakin jos on kakki virta-avainta nipussa, niin kuulemma tuota tekee.

Eihän sulla ole muita avaimia virta-avaimen lisäksi? Ainakin jos on kakki virta-avainta nipussa, niin kuulemma tuota tekee.
Eipä ole muita avaimia.
Sen verran jo kuulin, että on ainakin Heinolla ilmeisesti tuttu ongelma muista Bemareista (käynnistykseneston antennirinkula), eikä vian pitäisi enää uusiutua korjaamisen jälkeen...toivossa on hyvä elää  
biggrin.gif

Hmmm...onkohan tuolle vialle joku Bemarilla tehnyt jotain jo tehtaalla? Itselleni ei ole osunut kohdalle, omani on maaliskuun lopun tuotantoa, entä Tune sun?

Ehkä noita antennirinkuloita on ollut viallisia, kun parilla muullakin foorumilla on ollut pari tapausta. Ilmeisesti mahdollinen vika on näköjään huollolla tiedossa. Voi sattua kohdalle, mutta niinhän voi lottovoittokin. Ei bemaritkaan nyt mitään täydellisiä ole.

Joops.
Kasisatasen käyttökokemukset kasvaa pikkuhiljaa.
Tämä päivä kierretty kemoran moottorirataa .
Kokemus oli mieliin painuva jo siitäkin syystä,että minulle radalla-ajo oli ensimmäinen kerta.

Jaa mitenkö pyörä siellä kulki. No se on vallan mainio paiskella mutkiin(mitä tiukempi kurvi sen mukavampi mennä)ja suorilla se kulkee kuin pieni "eläin"
tounge.gif

En saanut jalkatappeja osumaan rataan vaikka takarenkaan reunat oli käytössä.

Näin ensikertalaisen kokemuksella voisin todeta,että onnistuu sillä radalla niin hyvin,että oli todella hauskaa.
biggrin.gif

Onko mitään havaintoa mitä tämmösiin tulis veroa Suomeen tuotaessa? Pisti oikein silmään kuinka edullisesti Mobilessa oli tarjolla, ja tarjontaa riitti.

Jotenkin tuo Ässä osuu omaan silmään..tiedä vaikka joskus lopettais sen riehumisen ja rupeis näihin agraarihommiin.
biggrin.gif

Kävin tänään koeajamassa F800S:n, piti ajaa ST mutta kun tuo S oli sopivasti hallin oven edustalla lähtövalmiina niin se sitten tuli tyypitettyä.

Mainio peli kertakaikkiaan
062802moto_prv.gif

Kyllä oli muikeat fiilikset kun tuolla päästeli menemään, kevyt ja ketterä kuin mikä. Ja tehoakin löytyi nykyiseen Hondan matkasohvaan verrattuna ihan räjähtävästi.
Vääntöä oli myös tarjolla siihen malliin että eipä niitä vaihteita ole pakko vekslata jos ei halua, kuutosellakin voi ajella taajamanopeuksia ja silti lähtee kuin kahvasta vääntää.

Ajettavuus oli muutenkin mainio, vakaa suurilla nopeuksilla ja jarrut erinomaiset.

Ajoasento tuntui todella hyvältä, etenkin jalkatappien sijoitus miellytti. Omat ajot on kuitenkin enemmän touring-osastoa, joten luulen että ST sopisi minulle paremmin, saattaa tuo S-mallin etukeno olla liikaa pidemmillä reisuilla? Täytyy siis se ST-mallikin vielä kokeilla. Onko jalkatappien sijoitus muuten sama molemmissa malleissa?

Mittariston selkeys ja ajotietokone miellyttivät myös. Bemarin vilkkuihin tottui viidessä minuutissa.

Miinusta täytyy antaa äänistä, tehoputki taitaa olla pakollinen ostos
blush.gif

Tyhjäkäyntiäänikin oli aika erikoinen
omg.gif

Vaihteisto toimi muuten hyvin, mutta ykkösen kytkeminen ei aina onnistunut valoissa, pari noloa tilannetta tuli kun en saanut pyörää heti liikkeelle. Olisiko ollut uudenkarheutta?

Nyt näyttää vahvasti siltä että ensi kausi ajetaan BMW:llä, Yamaha FJR täytyy myös testata mutta jotenkin ennakkoon se ei sytytä niin paljoa. Toki 2-päällä ajoon FJR tarjoaisi varmaan rutkasti enemmän voimaa...? Mutta jos tämän saa uutena sillä hinnalla mitä paljon ajettu vanha FJR maksaa niin taitaa vaaka kallistua Bemarin puolelle...

1. Ajoasento tuntui todella hyvältä, etenkin jalkatappien sijoitus miellytti. Omat ajot on kuitenkin enemmän touring-osastoa, joten luulen että ST sopisi minulle paremmin, saattaa tuo S-mallin etukeno olla liikaa pidemmillä reisuilla? Täytyy siis se ST-mallikin vielä kokeilla. Onko jalkatappien sijoitus muuten sama molemmissa malleissa?

2. Miinusta täytyy antaa äänistä, tehoputki taitaa olla pakollinen ostos
blush.gif

Tyhjäkäyntiäänikin oli aika erikoinen
omg.gif

3. Vaihteisto toimi muuten hyvin, mutta ykkösen kytkeminen ei aina onnistunut valoissa, pari noloa tilannetta tuli kun en saanut pyörää heti liikkeelle. Olisiko ollut uudenkarheutta?

4: Nyt näyttää vahvasti siltä että ensi kausi ajetaan BMW:llä, Yamaha FJR täytyy myös testata mutta jotenkin ennakkoon se ei sytytä niin paljoa. Toki 2-päällä ajoon FJR tarjoaisi varmaan rutkasti enemmän voimaa...? Mutta jos tämän saa uutena sillä hinnalla mitä paljon ajettu vanha FJR maksaa niin taitaa vaaka kallistua Bemarin puolelle...
1. S ja ST eroaa vain ja ainoastaan ohjaustangon, alakatteen, etupleksin sekä takatelineen osalta (no juu, vanteet ja etulokari on kans erilaiset). Jalkatapit ovat samoin sijoitetut. Mulle henk.koht. paras yhdistelmä löytyi; ST malli varustettuna matalalla S:n pleksillä.

2. Akrapovic auttoi lääkkeeksi...aika herkku tuli...

3. Uudenkarheuden (taikka yksilövian) piikkiin laittaisin...

4. Mä vaihdoin viime vuotisen FJR:n kevyempään, eli ST:hen enkä ole katunut...

Ok, luulisi siis ajoasennon olevan ST:ssä kohdallaan.

Ainakin koeajamani S-mallin pleksi toimi oikein hyvin, se oli se matalampi. Kypärään ja rintakehään tuli tuulta juuri sopivasti, ei meteliä mutta silti ajo oli kevyttä isoissakin vauhdeissa.

Nykyisessä ja aiemmissa pyörissäni olen taistellut noita kypärämeluongelmia vastaan joten olen melko kriittinen tämän asian suhteen. ST:n korkeampi pleksi ilmeisesti aiheutti enemmän meteliä/turbulenssia kun sen kerran matalampaan vaihdoit? Samaa täytyy harkita sitten kun asia on ajankohtainen.

Matalaa pleksiä ei taida saada ST-malliin tehdasasennettuna, siis vaihtoehtoisena varusteena matalan satulan tapaan niin että ei joutuisi maksamaan molemmista?
Sama pätee varmaan myös tuohon tehoputkeen, hinnasta ei hyvitetä vaikka ottaisi pyörän ilman vakioputkea?

Pleksin aiheuttamaan meteliin kyllästyin FJR:n kanssa, jolloin jo totesin että mulle passaa paremmin matala pleksi. Summamutikassa matalan tilasin, eikä ole tarvinnut katua. Valitettavasti siitä joutui maksamaan, joten mulla on käyttämätön orkkispleksikin varastossa. Samoin kun mulla on käyttämätön orkkisputkikin varastossa.

Se mun piti vielä sanoa, että ihmetellä pitää bensan kulutuksen pienuutta; Norjan reissulla reilusti alle 4 litraa (no joo 3,8). Kaverin Kawa Z750 vei 1,5 - 2 enemmän per 100km joka tankkauksella kun tarkisteltiin.

Pohjosen reissu takana,keskikulutus 3,9l ja mittarissa 5500km enkä muuta voi todeta kun että onpa makia mopotin ajella. Ei huolta ketjuista sen kun välillä käy tankilla,tiedä millainen on kakspäällä mutta yksisteen aivan mahtava. Pikkasen häiritsee tuo nylkyttäminen,tsekkasin sen etummaisen vetorullan ja yllätys,näkyi olevan se vanhanmallinen. Vaihdetaanko se takuuseen jos asiasta valittaa ?

Kiitos Köpi vinkistä. Otin yhteyttä maahantuojaan ja kertoivat että takuun piiriin kuuluu se rullan vaihto ja pitäisi klapin poistua.

Akran pöntöstä asiaa...

Ajelin tuossa pitkälti yli 3000km pöntöllä ilman dp-killeriä ja ruuvasin sen ihan piruuttani paikkaan takas.
Mökä tietty pieneni, mutta ainakin perstuntumalla Bemusta tuli paljon pirteämpi.
Vastaa nopeammin kaasuun ja tuntuu vääntävänkin laajemmalti.

Lieköhän mahdollista, että olisivat "mitoittaneet" pöntön Akran tehtaalla Bemun ruiskun säätöihin sopivaksi katulaillisena (db-kilerillä) ja ilman db-killeriä tapahtuu seoksille jotain. Kyseessä kumminkin ns. alkuperäislisävaruste...

Tiedä häntä, mutta jatkossa aion ajella killerin kera papatuksen vähentymisestä huolimatta.
Suorituskyky menee äänten edelle
tounge.gif

tounge.gif
Kovat äänet kaksinkertaistaa tehon tunteen
tounge.gif

Mulla oli killeri kiinni ekat tuhat kilsaa, en huomannut kyllä muuta eroa poistamisen jälkeen kuin kovemmat pörinät ja paukkeen moottorijarrutuksessa. Käväises Tune dynossa, ilman sitä paperia ei ole faktaa.

tounge.gif
Kovat äänet kaksinkertaistaa tehon tunteen  
tounge.gif

Mulla oli killeri kiinni ekat tuhat kilsaa, en huomannut kyllä muuta eroa poistamisen jälkeen kuin kovemmat pörinät ja paukkeen moottorijarrutuksessa. Käväises Tune dynossa, ilman sitä paperia ei ole faktaa.
Totta toinen puoli
wink.gif

Ei siihen varmaan montaa kilometriä mee, kun kyllästyn taas tohon hiljaisuuteen
biggrin.gif

Kiinnostaisi tietää onko ST-mallissa paljonkin etukenompi asento kuin S-mallissa? S -mallilla kävin ajamassa mut ST:tä ei ensihätään löytynyt?

Tykkäsin kovasti - oli kiva pyörä ajaa taas vaihteeksi
smile_org.gif

Back