• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

FC-Moto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daddy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No niin tavarat ovat jo Helsingissä ja yritin nopeuttaa toimitusta maksamalla ne jo nyt. Saa nähdä, perjantaiksi lupasivat, mutta jos vaikka jo huomenna. Ei tänne lpr suuntaan oikein UPSin paketit kulje.

No niin tavarat ovat jo Helsingissä ja yritin nopeuttaa toimitusta maksamalla ne jo nyt. Saa nähdä, perjantaiksi lupasivat, mutta jos vaikka jo huomenna. Ei tänne lpr suuntaan oikein UPSin paketit kulje.
Ottiko ne UPS:ltä heti yhteyttä kun paketti oli Helsingissä että pitää maksaa ennakkoon tilille?
Oma paketti ollut seurannan mukaan toista päivää Helsingissä, mutta mitään ei ole kuulunut.
Ois kiva tietää että varaanko rahat käteen vai pidänkö tilillä sitä mahdollista ennakkomaksua varten..

Ottiko ne UPS:ltä heti yhteyttä kun paketti oli Helsingissä että pitää maksaa ennakkoon tilille?
Oma paketti ollut seurannan mukaan toista päivää Helsingissä, mutta mitään ei ole kuulunut.
Ois kiva tietää että varaanko rahat käteen vai pidänkö tilillä sitä mahdollista ennakkomaksua varten..
Seurasin itse sen tracking coden perusteella. Eli ainakin minulle edellinen lähetys tuli niin, että UPSilta tuli kirje, jossa oli lasku ja sen maksettuani tavarat tulivat parissa päivässä. Nyt ajattelin skipata tuon laskun odottelun ja soitin UPSille ja maksoin laskun heti maanantaina. Sain heiltä tarvittavat tilinumerot jne. Perjantai oli alkuperäinen toimituspäivä, mutta eilen torstain aamuna tavarat saapuivat, joten päivän verran voitin.

COD: En ole varma, mutta voi olla etteivät enään ota rahaa ovella vastaan, eivät ainakaan täällä päin. Viime kesänä vielä ottivat tasarahan ovelta, mutta enään ei ole toiminut. Tosin jostain Helsingistä en tiedä, jos siellä on eritason kuriirit?

Ps. Ja yksi kypäristä menee todennäköisesti vaihtoon, joten saadaanpahan esimerkki miten tämä pulju hoitaa ongelmatapaukset. Kuvia pitäisi lähettää Saksaan, kunhan vain kerkeän. Ja vitutus on korkeahko.

Ps. Ja yksi kypäristä menee todennäköisesti vaihtoon, joten saadaanpahan esimerkki miten tämä pulju hoitaa ongelmatapaukset. Kuvia pitäisi lähettää Saksaan, kunhan vain kerkeän. Ja vitutus on korkeahko.
Ihan mielenkiinnosta, minkä merkkinen kypärä ja minkä takia vaihtoon?
AGV ja en tiedä meneekö vaihtoon, mutta korjattava sitä ainakin on. Eli kävin uutukaisen ajamassa sisään, niin kypärän takaosassa oleva ilmanulostulo aukon "ritilä" oli ilmeisesti huonosta liimauksesta/kiinnityksestä johtuen lähtenyt ilmojen teille. Kosmeettinen haitta ennen kaikkea, mutta kun sitä on maksanut useampia euroja, niin luonnollisesti sitä haluaa, että kaikki on kunnossa.

agv09020404.jpg

Eli kuvassa on kaksi sinistä ritilää, niin oikean puolen ritilä puuttuu omastani. Eli nyt siinä on pieni monttu ja neljä reikää. Eli helpoitenhan se menisi, että saisin tuon osan heti tai sitten kokonaan uuden kypärän tilalle ja vanhan lähettäisin takaisin.

jeps

Toi AGV:n laatu ei nyt oikeen vakuuta. Mun ja RRRamin potista molemmista se nenän edessä oleva ohjain irronnut liimauksistaan (ei sinänsä haittaa mitään) ja mun kypärässä oli parin sentin halkeama vasemmassa reunassa. Muuten potta on ihan asiallinen ja niitä harvoja jotka passaa mun kuuppaan.

jeps

Toi AGV:n laatu ei nyt oikeen vakuuta. Mun ja RRRamin potista molemmista se nenän edessä oleva ohjain irronnut liimauksistaan (ei sinänsä haittaa mitään) ja mun kypärässä oli parin sentin halkeama vasemmassa reunassa. Muuten potta on ihan asiallinen ja niitä harvoja jotka passaa mun kuuppaan.
Ensinmäisessä AGV:ssä ei ollut mitään vikoja ja tämä uusi versio gp-pro:sta tuntuu edellistäkin paremmalta. Tosin pelkästään jo se, että tuohon löytyi tumma pleksi riitti siihen, että AGV:ssä pysytään.

Minun päähän AGV istuu hyvin ja kypärä myös näyttää hienolta. Nämä kriteereinä hankintaa tehtäessä.

Tilasin eilen Berikin ratapuvun ja Oxtarin T.C.S. EVO replica RX kengät. Oli kuulemma varastossa ja kertoivat toimitusajan olevan 4-6 työpäivää. Katotaan miten käy...

Oli muuten Berikin puvussa hinta kohdallaan! Sieltä 590€ kun suomessa lähtöhinta 990€ samalla puvulla.
thumbs-up.gif

Itselläni seuraavanlainen kokemus.

Tilasin FC-motosta Arlen Nessin nahkatakin kokoa 54. Takki tuli yllättävän nopeesti alle viikossa. Innokkaasti sitten heti takkia sovittamaan ja ai, että ku oli makee!
inlove.gif

Siinä sitten itseäni peilistä ihastellessani huomasin, että takki tuntuu jotenkin väljemmältä kuin pitäisi. Otin takin pois jolloin sitten kauhukseni huomasin, että takki on kokoa 56.

Noh, istuin sitten samantien koneen ääreen ja lähetin FC-motolle spostia, että mitäs nyt tehdään. Viikko tämän jälkeen sieltä ei ollu kuulunu vielä mitään, joten lähetin toisen vähän tiukkasanasemman viestin. Noh, viikko tämän jälkeen ei vieläkään ollu kuulunu vastausta.

Tässä vaiheessa alko jo epätoivo iskeä, joten päätin raapustaa jo unohtuneella saksan kielellä sähköpostin. Viimeksi olen kirjoittanut saksaa 6,5 vuotta sitten.

Kielioppivirheistä huolimatta viesti meni kuitenkin perille, sillä tällä kertaa mailiin vastattiin alle 2 tunnin. Tässä vaiheessa en tiennyt ollakko helpottunut vai vittuuntunut. 2 viikkoo venailtu vastausta, mutta herrat ilmeisesti vastaa sitten ainoastaan saksaksi kirjoitettuihin viesteihin!
veryangry.gif
perkele!

Vastaus oli kuitenkin todella lyhyt sanainen. Kerrottiin vaan, että pistä tulemaan takas. Ei mitään ohjeistusta, että mitä kautta. Meinasin pyytää tarkennusta, mutta päätin sitten kylmästi soittaa suoraan UPS:lle, että tulee hakemaan paketin FC-moton laskuun. Aika hilkulla oli, että edes muistin UPS:n asiakaspalautusjärjestelmää. Ois voinu
mad.gif
lähettää omaan laskuun.

Muutama päivä tän jälkeen paketti tulee ilmeisesti FC-motoon ja sieltä yritetään soittaa mulle. En pääse vastaamaan ja puhelu menee vastaajaan. Soittaja oli ilmeisesti nuorehko naishenkilö, joka joutuu lyömään luurin kiinni kesken viestin, koska ei voi lopettaa nauramista
thumbs-up.gif
biggrin.gif

Vähän aikaa mietin, että mitähän helvettiä nyt oikein tapahtui. Sitten tajusin, että mullahan on odotusäänenä Ihmemies theme. Tämä oli ilmeisesti liikaa tytölle
nixweiss.gif
tounge.gif
Noh, seuraavakin puhelu menee vastaajaan ja sillon tyttö on jo koonnut itsensä ja saa viestin purkitettua loppuun asti. Pyytää mua soittamaan takasin päin.

Tänään sitten soittelin sinne miettien, että mistähän on kysymys. Käy ilmi, että kokoa 54 ei ole enää saatavissa edes saksan maahantuojalta ja lisää ei oo tulossa. Pyysivät tilinumeroa kauppahinnan palauttamista varten
kaboom.gif

FC-moton pelleilyn takia jää nyt sitten ilmeisesti tuo melkeenpä markinoiden ainoa omaa silmää miellyttävä takki saamatta. Ja bonuksena tietenkin se, että nyt ei oo kunnollista ajotakkia ollenkaan. Yritän viellä kysellä pitkin eurooppaa eri kaupoista, mutta aika hiljasta taitaa olla saatavuuden suhteen.

Kiitos, FC-moto. Täyden 5- arvoista toimintaa. Ja ei, en tarkoita korkeakouluarvosteluasteikkoa.

Noinhan siinä käy, kun tilaa fc-motosta ja saa väärän kokoista tavaraa. Suosittelen vastaavien tilanteiden hoitamista jatkossa puhelimella, jolloin saat vastauksen välittömästi. E-maileihin ei voi tämän puljun kohdalla luottaa. Tietysti sinulle kävi huono tuuri, kun et lopulta saanutkaan tuotettasi, mutta noin muuten Saksasta tilatessa täytyy hyväksyä se mahdollisuus, että jos ongelmia tulee niin aikaa saattaa tuhraantua asioiden selvittelyyn. Itse jouduin lähettämään fc-motosta ostamani AGV:n takaisin Saksaan ja luonnollisesti se ei ihan hetkessä hoidu se ruljanssi.

Niin. Siinä on vaan sellanen mutta, että FC-moto ei edes listaa puhelinnumeroaan sivuillaan. Ainoastaan sähköpostin ja faksin. Silloin yleensä oletetaan, että yhteydenotto halutaan sähköpostitse.

Jepjejep, tuli tilattua kengät ja kypärä tuolta, tein tilauksen 23.8 klo. 17.00 ja 1½tunnin päästä tuli jo UPS:ltä viesti että paketti matkassa.

Mites se nyt on, kun maksutapa oli Cash On Delivery niin ottavatko
tasarahan ovella vai pitääkö odotella soittoa UPSilta että soittavat ja antavat tilinumeron?

Nyt siellä lukee seuraavaa:
10:49 HELSINKI, FI
A HOLD HAS BEEN REQUESTED. PAYMENT MUST BE MADE PRIOR TO RELEASE

nopeaako? tahtookaikkinytheti
062802moto_prv.gif

Mites se nyt on, kun maksutapa oli Cash On Delivery niin ottavatko
tasarahan ovella vai pitääkö odotella soittoa UPSilta että soittavat ja antavat tilinumeron?
Kirje tulee postissa, jossa on lasku. Toki voit mahdollisesti nopeuttaa toimitusta soittamalla upsille ja maksamalla laskun heti, jolloin tätä laskua ei tarvitse odotella. Ei välttämättä nopeuta, mutta ei taatusti hidastakaan toimitusta. Itse voitin päivän tuolla tavalla toimimalla.

Just soitti UPS:ltä, paketti tulossa parintunnin päästä
062802jumpie_prv.gif

Ei tullut laskua eli maksan tasarahan kuskille.

Toivottavasti on oikeet rojut paketissa, menee varmaan loppupäivä koeajelun merkeissä, ja emäntä tykkää
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Olen tässä nyt reilu pari viikkoa odotellut romuja, jotka tilasin Fc-motosta. No, eihän pari viikkoa vielä pitkä aika ole tavarantoimituksessa, mutta sähköpostia olen odotellut yli viikon! Alkaa jo gerbele jännittämään, että joudunko nyt sit ostamaan suomesta sika hinnalla samoja tavaroita...

Onko kenelläkään jonku henkilön emaili osoitetta Fc-motoon?

Back