Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitoksia. Pitänee käydä hakemassa sintteripalat. On jotenkin orpo olo kun takajarru ei meinaa tehä yhtään mitään.
palojen vaihdon jälkeen tuntuu paremmilta, mutta silti vielä hieman laiskalta. Joten pitänee katsoa onko nesteet missä kunnossa ja onko ilmaa välissä.
Kyykyissä takajarru ei ole "pysäyttävä tekijä" koskaan. Lukkoon takapyörä menee reippaalla survaisulla, mutta siinä se.
Pysäyttämistehoa et ehjään takajarruun saa lisättyä merkittävästi millään keinoilla. Takajarru kun on vain pelkkä käsijarru kyykyssä.

Kun jarrutetaan kunnolla niin ei se takajarru hirveästi auta hidastamisessa, mutta kaikkea muuta sillä pystyy tekemään (jos osaa).
![]()
Perus pyörää ja kuskia vs motogp on kyllä ihan väärä vertailu kohde ja voit käydä ihan ite testaamassa jarruttaa pelkästään etujarulla ja vertaa kuinka paljon aiksemmin perä nousee ilmaan ja kuinka paljon pidemmäksi jarrumatka kasvaa
Eipä sitä takajarrua oikeasti tarvitse asfaltilla, sen käytöstä on melkeimpä enemmän haittaa kuin hyötyä. Kovassa jarrussa perä kevenee niin paljon että sillä saa vain takasen lukkoon, mikä tässä ei auta yhtään mitään.
Hiekalla sille on käyttöä.
Noh en rupee väittelemään tyylejä on monenlaisiamutta muille lukijoille kannattaa testata erinlaisia tyylejä kattoa mitä sopii parhaiten itselleen ei ihan kaikkea kannata uskoa mitä netistä lukee ja toi mun teoria ei sitten toimi jos takajarru on mallia on/off
Takajarrun teho kyykkypyörässä on aika olematon, kuten osa jo totesi.
Tekniikan Maailma on tehnyt tästä testin josta voit käydä itsekin toteamassa kuvien kera lopputuloksen:
https://tekniikanmaailma.fi/ii-opettele-jarruttamaan-oikein/
Lainaus jutusta "KAKSI oikeanpuoleisinta pyörää näyttävät pysähtyneen yhtä nopeasti, ja näin lähes onkin. Molempia jarruja käyttäneen jarrutusmatka oli 28 m, vain etujarrua käyttäneen 29,5 m ja pelkkää takajarrua käyttäneen kuljettajan peräti 72 m."
Jos nyt asiasta oot niin varma niin voidaan mennä vaikka shellille eka juttelemaan asiasta ja sitten tekemään muutamat testit
Herra varjelkoon! Toivotan pitkää ikää moottoripyöräilyharrastuksen parissa.
6. Syy miks lähdin edes avautumaan on se että netissä jaetaan helvetisti väärää tietoa

Noh en rupee väittelemään tyylejä on monenlaisiamutta muille lukijoille kannattaa testata erinlaisia tyylejä kattoa mitä sopii parhaiten itselleen ei ihan kaikkea kannata uskoa mitä netistä lukee ja toi mun teoria ei sitten toimi jos takajarru on mallia on/off