Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Leidi tuli tänään taloon, ja eka 100km ajettu. sen verran pitää säästellä, että vois ens viikon käydä töissä ennen kun pitää viedä tonnin huoltoon.Jotkut pääsi koeajolle asti. Mun ostopäätös oli tehty käytännössä jo ennen ajamista...No -08 (b)leidi sieltä on tulossa. Värityksenä viininpunainen/musta.Mitä, tilasit uuden Bladen siis?Itse tein sen virheen, että kävin koeajopyörää ulkoiluttamassa... Just pistin tilaukseen ja perjantaina pitäis hakea uusi tyttöystävä kotiin.![]()
Hitto, en siis mene ajamaan tuota ollenkaan. Koe- ajo tulee kalliiksi. Pyörä oli siis ilmeisen hyvä?![]()
Joo, kyllä se aika hyvin vakuutti koeajon aikana. Jos yhtään on kuumetta, niin ei kannata koeajaa.
Tuhannen kilometrin huolto takana, nyt saa kuulemma huoletta avata hanat...
Koita Juutana kestää, piiiiiiiitkät pari päivää edessä.![]()
Hyvä tietää! Olin jo meinannu viedä jonnekin muualle 6000 huoltoon. Täytyy kai nöyrtyä Bike Worldiin. Kai se ylimääräinen vuosi kannattaa sieltä puristaa...Takuusta: Bike worldilla ainakin sanoivat, että kaikki huollot pitää teettää bikeworldilla niin 5 vuoden takuu säilyy. Jos teettää muualla, niin takuu on 4 vuotta.
Jos et halua nöyristellä niin kyselepä miten ne haluaa noudattaa BW:ssä kuluttajasuojaa ja miten asiakkaiden yhdenvertaisuus toteutuu. Muistelisin kuulleeni tms. että myyjäliike on antanut joskus/jossain luvan tehdä "takuun"-alaisia huoltoja myös muualla. Kun ihan tarkkoja ollaan niin myöskään myyjän oman takuun tms. ehdoissa ei voi/saa olla kilpailua rajoittavia ehtoja. Mikäli sellaisia on niin asiaa kuluttajaasiamiehen kanssa selvitellessä myyjä yleensä suostuu noudattamaan kilpailulainsäädäntöä. Tämäkin BW:n tai minkä tahansa takuun ehtona jossain tietyssä paikassa tehtyjen huoltojen edellytys haiskahtaa kilpailun- asiakkaan valinnanvapauden rajoittamiselle. Eihän ne muuta sillä tavoittele kuin "takuu"-varmaa keikkaa omalle huoltokorjaamolle, kun myös yksityisille on ollut viime vuosina pakko avata takuuhuoltomarkkinat. Jotenkin mä näen että takuuaikojen piteneminen viime vuosina on suoraa seurausta kiristyneestä kilpailusta rinnakkaistuonti, takuukorjaus ja jälkimarkkinoilla, eikä sillä että virallinen maahantuoja jollakin kenoilla pyrkii väkisin sitomaan asiakkaan edut omien palveluiden käyttöön ihan sovi loppuunsaakka kuluttajan aseman vahvistamiseen vaan on pyrkimystä takaisin aiemmin vallineeseen tilanteeseen jossa maahantuojilla oli käytännössä kartellinomainen valta edustamiensa tuotteiden markkinointiin ja niiden ylläpitoon. /z(juutana @ tännää) sanoi:Täytyy kai nöyrtyä Bike Worldiin
Kiitos hyvistä pointeista. Mulla on onneks nelisen tuhatta kilometriä aikaa selvitellä asiaa. Pienen metelin nostamalla saa varmaan takuuasiat lain vaatimalle tolalle.Jotenkin mä näen että takuuaikojen piteneminen viime vuosina on suoraa seurausta kiristyneestä kilpailusta rinnakkaistuonti, takuukorjaus ja jälkimarkkinoilla, eikä sillä että virallinen maahantuoja jollakin kenoilla pyrkii väkisin sitomaan asiakkaan edut omien palveluiden käyttöön ihan sovi loppuunsaakka kuluttajan aseman vahvistamiseen vaan on pyrkimystä takaisin aiemmin vallineeseen tilanteeseen jossa maahantuojilla oli käytännössä kartellinomainen valta edustamiensa tuotteiden markkinointiin ja niiden ylläpitoon. /z
-Sporttipyörässä ei kuulu olla keskitukea. Piste.En tiedä kiinnostaako ketään, mutta laitan nyt kuitnekin hieman kokemuksia viikon/1000 km varrelta kun vanha pyörä on vielä muistissa...
- Ketjujen rasvaaminen on hanurista ilman keskitukea. Piste.
- Mitenkä lujaa tuolla voi oikeen mutkiin mennä? vieläkin 1cm "chiken stripet" renkaissa vaikka mutkiin on ajettu nopeutta jolla korttikin hellässä mm. porkkalantiellä ja muutamalla muullakin pätkällä.
- Bensamittari puuttuu ja varatankilla ajaa vain 50km. Ehdoton miinus matka-ajossa.
- yli 100km siivuissa tuppaa kepekset puutumaan ilman aktiivista jalkojen heiluttelua. Noo, tunnin välein voi breikin pitääkin.
- Peilit on yllättävän hyvät. Mielestäni jopa paremmat kuin entisessä.
- "tankki" eli muovisuojus naarmuuntuu todella helposti. -> tank slapper hankintaan.
- Ducatin jälkeen tuntuu aika sähköhöylältä. Ne äänet... Toisaalta kieltämättä tämäkin kuullostaa aika upealta kunhan kierrokset pyörii kympin molemmin puolin.![]()
- Bleidin alavääntö tuntuu pieneltä verrattuna vanhaan tukaaniin. Johtuuko se siitä että alavääntö on todellisuudessa pientä vai siitä että kovilla kierroksilla menoa en niiiiin paljon enemmän? Tiedä häntä. Joka tapauksessa pykältämisestäkin on alkanut nauttimaan.
- RTG-Packin mukana tullut korkeampi pleksi tarjoaa aika hyvän suojan 80-140 vauhteihin. Siitä yli alkaa goret tuntumaan lepattavilta purjeilta. Pitäis kai kattella niitä nahkatakkeja...
- Ducatin "älystartti" oli mukavampi. Pikku juttuja, mutta jotenkin siihen ehti tottua, että mopo lähtee yhdellä painalluksella käyntiin. Eli Tukaani pyöritti starttia siihen asti että boxi totesi koneen olevan käynnissä. Hondassa nappulaa joutuu painamaan jopa 2-3 sekuntia...![]()
Anyways, hauska peli ja näyttäähän tuo varauksin sopivan matka-ajoonkin. Vaatteitakin saa pyöränpäälle kasattua enemmän kuin tarpeeksi.
suoraan hondan mainoksestaTuollaiset max 30tkm ovat ihan täyttä puppua. Toki, ääliökäytöllä pelin saa rikki vaikka 1000km aikana.Luulisi että menee tuosta jonkin verran ainakin pidemmälle normi ajossa, paha arvioida kun ei tiedä mikä on kenenkin "normiajoa".Kertokaaha kehä ketut ketkä on ajanu ihmisiks et miten kestää?![]()
![]()
Itse ajoin CBR929RR:llä 60.000km. Pyörässä ei ollut mitään ongelmaa koko aikana. Ainut osa (kuluvien lisäksi) mikä vaihdettiin oli toinen takavalon polttimo. Olen törmännyt CBR954RRiin 150.000km luvuilla. Eräs yksilö oli tehnyt ko matkan ilman tarvetta venttiilisäätöihin.
CBR1000RR kestää ihan varmasti samat km:t. Uusillahan on jopa 5 vuoden takuu! Tuommoisia takuita ei anneta, ellei laatu ja kestävyys ole kunnossa. Omallani olen ajanut nyt noin 40.000km ja pyörä pelaa kuin uusi. Ainuttakaan venttiliä ei ole vielä tarvinnut säätää.
Nuormihuollolla ja normi käyttäjäÄLYLLÄ nuo koneet kestävät todella pitkään.
Mutta kuten sanoin, jos käyttäjä on ääliö, menee vaikka ratakisko mutkalle ja rikki.
Ducatissa on pakko olla tuommonen älystartti, kun muutenhan sitä starttinappia joutuisi painelemaan kymmeniä sekunteja kun ei se lähde kerrasta käyntiin niinkuin Honda. Eihän semmosta kukaan jaksaisi- Ducatin "älystartti" oli mukavampi. Pikku juttuja, mutta jotenkin siihen ehti tottua, että mopo lähtee yhdellä painalluksella käyntiin. Eli Tukaani pyöritti starttia siihen asti että boxi totesi koneen olevan käynnissä. Hondassa nappulaa joutuu painamaan jopa 2-3 sekuntia...![]()
Ehtis muuten krampata sormi...Ducatissa on pakko olla tuommonen älystartti, kun muutenhan sitä starttinappia joutuisi painelemaan kymmeniä sekunteja kun ei se lähde kerrasta käyntiin niinkuin Honda. Eihän semmosta kukaan jaksaisi- Ducatin "älystartti" oli mukavampi. Pikku juttuja, mutta jotenkin siihen ehti tottua, että mopo lähtee yhdellä painalluksella käyntiin. Eli Tukaani pyöritti starttia siihen asti että boxi totesi koneen olevan käynnissä. Hondassa nappulaa joutuu painamaan jopa 2-3 sekuntia...![]()
![]()
![]()
![]()
Nii sille se vähä kuulostaa.suoraan hondan mainoksestaTuollaiset max 30tkm ovat ihan täyttä puppua. Toki, ääliökäytöllä pelin saa rikki vaikka 1000km aikana.Luulisi että menee tuosta jonkin verran ainakin pidemmälle normi ajossa, paha arvioida kun ei tiedä mikä on kenenkin "normiajoa".Kertokaaha kehä ketut ketkä on ajanu ihmisiks et miten kestää?![]()
![]()
Itse ajoin CBR929RR:llä 60.000km. Pyörässä ei ollut mitään ongelmaa koko aikana. Ainut osa (kuluvien lisäksi) mikä vaihdettiin oli toinen takavalon polttimo. Olen törmännyt CBR954RRiin 150.000km luvuilla. Eräs yksilö oli tehnyt ko matkan ilman tarvetta venttiilisäätöihin.
CBR1000RR kestää ihan varmasti samat km:t. Uusillahan on jopa 5 vuoden takuu! Tuommoisia takuita ei anneta, ellei laatu ja kestävyys ole kunnossa. Omallani olen ajanut nyt noin 40.000km ja pyörä pelaa kuin uusi. Ainuttakaan venttiliä ei ole vielä tarvinnut säätää.
Nuormihuollolla ja normi käyttäjäÄLYLLÄ nuo koneet kestävät todella pitkään.
Mutta kuten sanoin, jos käyttäjä on ääliö, menee vaikka ratakisko mutkalle ja rikki.![]()
suoraan hondan mainoksestaNuormihuollolla ja normi käyttäjäÄLYLLÄ nuo koneet kestävät todella pitkään.
Mutta kuten sanoin, jos käyttäjä on ääliö, menee vaikka ratakisko mutkalle ja rikki.
Ihme narinaa ja lapsellista urputusta.Jos et halua nöyristellä niin kyselepä miten ne haluaa noudattaa BW:ssä kuluttajasuojaa ja miten asiakkaiden yhdenvertaisuus toteutuu. Muistelisin kuulleeni tms. että myyjäliike on antanut joskus/jossain luvan tehdä "takuun"-alaisia huoltoja myös muualla. Kun ihan tarkkoja ollaan niin myöskään myyjän oman takuun tms. ehdoissa ei voi/saa olla kilpailua rajoittavia ehtoja. Mikäli sellaisia on niin asiaa kuluttajaasiamiehen kanssa selvitellessä myyjä yleensä suostuu noudattamaan kilpailulainsäädäntöä. Tämäkin BW:n tai minkä tahansa takuun ehtona jossain tietyssä paikassa tehtyjen huoltojen edellytys haiskahtaa kilpailun- asiakkaan valinnanvapauden rajoittamiselle. Eihän ne muuta sillä tavoittele kuin "takuu"-varmaa keikkaa omalle huoltokorjaamolle, kun myös yksityisille on ollut viime vuosina pakko avata takuuhuoltomarkkinat. Jotenkin mä näen että takuuaikojen piteneminen viime vuosina on suoraa seurausta kiristyneestä kilpailusta rinnakkaistuonti, takuukorjaus ja jälkimarkkinoilla, eikä sillä että virallinen maahantuoja jollakin kenoilla pyrkii väkisin sitomaan asiakkaan edut omien palveluiden käyttöön ihan sovi loppuunsaakka kuluttajan aseman vahvistamiseen vaan on pyrkimystä takaisin aiemmin vallineeseen tilanteeseen jossa maahantuojilla oli käytännössä kartellinomainen valta edustamiensa tuotteiden markkinointiin ja niiden ylläpitoon. /z(juutana @ tännää) sanoi:Täytyy kai nöyrtyä Bike Worldiin
edit: väärinkirjoittelua korjasin
Tänään kävin hakemas tampereelta ylivuotisen firebladen "MUSTAN",aika pornon oloinen -95 zx9r:n jälkeen.
.