• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fireblade

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hei kaverit.
Tänään tuli taas rassattua mopoa ja ei meinaa löytyä ratkaisua ongelmaan.
Eturattaan käytin irti ja näytti ihan oikeanlaiselta, mutta huomasin et prikan ja rattaan välissä on semmoinen 0,5-1mm välys.
Eli prikka ei paina missään vaiheessa ihan täysin eturatasta:

Kokeilin tosiaan laitella yhden ohkaisen lisä prikan väliin ja tämän jälkeen eturatas ei tosiaan enään heilunut, mutta silti ajossa ketjut heijaa edelleen.
Hyvin vähän helpottu heijaaminen, mutta oikeastaan ei paljoa mitään. Eli uskon tuon noin olevan tarkoitettu, että siellä on pieni välys.

Melkeinpä voisin ruksia etu- ja takarattaan pois listasta, kun ne tuntuu olevan ihan priima tavaraa.
Ainoa mikä enään olis jäljellä on ketjut ja laahaimet, mutta en kyllä ymmärrä mikä vois olla vielä pielessä.
Pitäskö vaan antaa olla ja ootella missä vaiheessa nasahtaa D:

Kyllä toi eturatas mun silmään heiluu liikaa. Oisitko ostanut väärän paksuiset rattaat, noita kun on eri paksuisia? Ja sitte ketjut eriparia rattaiden kanssa?
 
Kyllä toi eturatas mun silmään heiluu liikaa. Oisitko ostanut väärän paksuiset rattaat, noita kun on eri paksuisia? Ja sitte ketjut eriparia rattaiden kanssa?

No nyt tosiaan kun laitoin sen pikku lisä prikan väliin niin ei eturatas enään yhtään, kun käsin yrittää heiluttaa.
Silti siis edelleen ketju heijaa ees taas samallalailla.
Sitä ajattelin itsekkin, et voisko olla väärät parit nuo rattaat/ketju, mutta ainakin koodit ovat oikeat rattaissa.
Ja ketjukin oli tosiaan 525 kokoa eli sammaa mitä rattaat niin teoriassa pitäisi olla täydellinen mätsäys.

Minkäköhän kokoinen tuo ketju pitäisi olla jos sitä yrittäis mittailla. Voihan se olla mahdollista, että ketju on 530 koko :/ ...
 
Tarkista koneen vuosimalli ja käy JTn sivuilla, niin löydät eturattaan mitoituksen. Bladeissa käytetty eturattaissa eri mitoitusta. Miltä ketjulinjaus näyttää ja onko takapyörä / etupyörä linjassa.

Hanki halpis laserviivotin parilla kympillä, niin linjaukset ja tarkistukset onnisttuu helpommin.
 
Videon perusteella vois luulla että eturatas on väärä,liian väljä akselin booreihin.


Kyllä tuo tuntuu olevan ihan normaalia näissä pyörissä, miksi.. sitä en tiedä.

Itsellä heiluu ihan samalla tavalla, ja kun työntää eteen päin kuuluu "lonksunta" netistä kun katsoi niin sanoivat kun lyöt booreihin rasvat lähtee ääni pois ja tein työtä käskettyä ja kas kumma.. äänet hävisivät.
 
Kokemuksia hyvistä ja kohtuullisen hintaisista kaatumatapeista? Vuoden 1996 bleidi alla. Netistä tuntuu löytyvän kaikenlaista Kiinan tuotetta, onko niihin luottamista?
 
Kokemuksia hyvistä ja kohtuullisen hintaisista kaatumatapeista? Vuoden 1996 bleidi alla. Netistä tuntuu löytyvän kaikenlaista Kiinan tuotetta, onko niihin luottamista?

Ei kannata ihan mitä tahansa sinne lykätä, ongelma halvoissa "kiinan" tuotteissa on että ne on tehty materiaaleista jotka hajoavat ihan säpäleiksi kun iskeytyvät maahan jolloin ainoa joka pelastaa pyörän on korkeintaan se pultti.
 
Itse tilasin ebaysta kaatumatatit, mainostettiin että ei tarvitse leikata katteita. Mutta jäi laittamatta koska oikean puoleisen katteen joutuu "levittämään" mukana tulleella holkilla. Ei levitä paljoa, mutta omaa silmää häiritsi joten jäi hyllyyn.
Voin myydä parillakympillä jos joku kaipaa
 
Onkos kukaan laitellu minkäänlaisia laukkuviritelmiä sc57 1000rr:ään?
Tai onko fiksuja tankkilaukkuja tarjolla kun mangneetti vähä heikosti tarttuu toho muoviin ja ei oikein haluttais naarmuttaa tankkia..:orgmp:'

Miettinyt että jos kyytiläisen penkinkiinnikkeisiin rankentelis jonkunäköisen boksiviritelmän.. ideoita otetaan vastaan.
 
Mulla oli sc59:ssä LEM:n tankinkorkin kaulukseen kiinnitettävä laukku. Erittäin pätevä mielestäni. Takana oli saman valmistajan kankaiset remmikiinnitteiset laukut. Vettä nämä ei pidä, mutta suojat tulee mukaan. Takana sadesuojista ei juurikaan ole apua, mutta pärjää kun suojaa tavarat sisältä päin.

Tyylillisesti kannatan kangasta kyykkypyöriin. Mun mielestä muoviset boxit ei sovi niihin, enkä kyllä ole niitä kotariinkaan pistämässä. Rullalla mennään.
 
Onkos kukaan laitellu minkäänlaisia laukkuviritelmiä sc57 1000rr:ään?
Tai onko fiksuja tankkilaukkuja tarjolla kun mangneetti vähä heikosti tarttuu toho muoviin ja ei oikein haluttais naarmuttaa tankkia..:orgmp:'

Miettinyt että jos kyytiläisen penkinkiinnikkeisiin rankentelis jonkunäköisen boksiviritelmän.. ideoita otetaan vastaan.

Iso tankkilaukku takasatulan päällä ja pieni tankin päällä.

Isompi menee paikalleen siten, että avaimella takapenkki irti ja tankkilaukun päälle katolleen. Modailin tankkilaukun remmit sopivan mittaisiksi. Kiristän tiukalle ja napsautan paikalleen. Päälle varmistus tavallisella matkalaukun nailonremmillä, semmoisella, jolla estetään matkalaukun leviäminen lentokentän karusellissa.

Pieni tankkilaukku menee Bags Connectionin pikalukituksella tankin korkin reunukseen kiinni. Pienin mahdollinen on ja sekin kiikun kaakun menee. Ei oikein kunnolla pääse nojaamaan eteenpäin.

Jotain kankaisia sivulaukkuja olen hiplannut, mutta omat reissut on niin pieniä etten ole ostanut.
 
Mulla oli sc59:ssä LEM:n tankinkorkin kaulukseen kiinnitettävä laukku. Erittäin pätevä mielestäni. Takana oli saman valmistajan kankaiset remmikiinnitteiset laukut. Vettä nämä ei pidä, mutta suojat tulee mukaan. Takana sadesuojista ei juurikaan ole apua, mutta pärjää kun suojaa tavarat sisältä päin.

Tyylillisesti kannatan kangasta kyykkypyöriin. Mun mielestä muoviset boxit ei sovi niihin, enkä kyllä ole niitä kotariinkaan pistämässä. Rullalla mennään.



Mites pidit kankaiset laukut irti takarenkaasta? Ostin kaverille laukut viimeksi Bangkokista ja kun kokeilin omaani (SC59) ne lurpsahtivat aika vaarallisen lähelle takarengasta :)

Katselin noita SW motech Blaze laukku sarjaa missä tulee sellaiset raudat estämään laukkujen liiallisen sisäänkääntymisen.. mutta hintaa on 280eur :/
 
Morjentes ihmiset !
Osaattekos sanoa, miten 900 cbr -98 kaasareita kannattaisi roplata, että toimis keskialueella paremmin.
Tilanne tämä, että pyörä muuten vakio mut löytyy slipari. Pyörää sen verran käyty läpi, että venttiilit säädetty, kaasarit putsattu/synkattu, sekä vaihdettu uusi vakio ilmansuodatin. Pyörässä aikamoinen kuoppa tällä hetkellä tuossa n.4500-7000 rpm kohilla ja tämän jälkeen taas vetää ihan kivasti.

Osaattekos sanoa miten tuota kuoppaa saisi korjattua ? Itelle tulee mieleen neulaa nostamalla 1-2 prikalla ja pääsuutinta isontamalla kenties, en vain tiedä minkäkokoista pääsuutinta lähtis hakemaan ?

Katellut myös tuommoista factory pro airbox plus settiä, siitä kellään mitään konkrettista tietoa, että kannatteekos investoida yli 200 satkua tuommoiseen ku pitää tosiaan vähän modata ilmanputsariakin ?
APK_play1.jpg
http://www.factorypro.com/Prod_Pages/prodh2120apk.html

Tässä vielä nykyinen tilanne dynossa:
13851973.t.jpg
http://aijaa.com/ca6GKH
 
Nii'i… Kysymys lienee että missä asennossa neulat on tuossa kuopan kohdalla? Luistien/neulojen avautuminen kun luemma riippuu kaasun asennon lisäksi myös kierrosluvusta??? eli onko neulat ylhäällä kun torvi on auki tuossa kuopan alueella, vai…ko…ei… ja sitten se että mitä sitte? Ja että johtuuko kuoppa laihasta seoksesta vai mistä.

:sad3::(:sad: Onnea vaan.. Vaan voihan se olla että neuloja nostamalla tapahtuu "hyviä asioita", mutta en mä ainakaan pääsuutinta, minkä koko vaikuttaa täyskaasulla neulat ylhäällä alkais isontaan alkuvaiheessa. Kai.
 
Mites pidit kankaiset laukut irti takarenkaasta? Ostin kaverille laukut viimeksi Bangkokista ja kun kokeilin omaani (SC59) ne lurpsahtivat aika vaarallisen lähelle takarengasta :)

Katselin noita SW motech Blaze laukku sarjaa missä tulee sellaiset raudat estämään laukkujen liiallisen sisäänkääntymisen.. mutta hintaa on 280eur :/

Pahoittelut pitkäkäksi venähtäneestä vastauksesta. Itselläni LEMin laukuissa oli takiaistarrakiinnitys. Ne vedettiin sieltä takapenkin alta ennakkoon tarpeeksi pänniin, niin painon kanssa ne asettui suoraksi. Kyllä ne pari muutakin mukana tullutta liinaa vaatii tueksi. Ite pistin kontaktimuovia katteisiin suojaksi, missä hankaus oli mahdollista.
 
Aika tyypillinen tehokuoppa, kun asennettu virtaavampi änkkäri.

Boksiin en lähtisi tekemään mitään muutoksia. Itse olen asentanut edulliset kreikkalaiset DNA vapaavirtaussuodattimen, jonka hankin ebayn kautta. Hyvin ovat toimineet ja pestävissä.
http://www.dnafilters.com/en.html

Katso mitä suuttimia stormilta löytyy ja vaihda sekä tyhjäkäynti, että pääsuuttimet pari pykälää suuremmiksi.
Korjaamokäsikirjasta löydät varmaan vakio suuttimien koot.

Sitten vaan baanalle ja kolmonen pesään. Kierrokset 4000k/min ja "hana" täysille. Jos edelleen röpöttää 5tk/min kohdalla, niin sitten vaan kaasarisulkeiset ja asentamaan pykälää isompaa suutinta ja uudestaan baanalle.... Jos haluaa hieroa oikein hyvää ilman lamdamittaria, niin pitäis hieman tietää miten se kone röpöttää, saako liian vähän vai liian paljon soppaa...... Neulan nostaminen on sitten jo hienosäätöä pääsuutin alueella.
 
Aika tyypillinen tehokuoppa, kun asennettu virtaavampi änkkäri.

Boksiin en lähtisi tekemään mitään muutoksia. Itse olen asentanut edulliset kreikkalaiset DNA vapaavirtaussuodattimen, jonka hankin ebayn kautta. Hyvin ovat toimineet ja pestävissä.
http://www.dnafilters.com/en.html

Katso mitä suuttimia stormilta löytyy ja vaihda sekä tyhjäkäynti, että pääsuuttimet pari pykälää suuremmiksi.
Korjaamokäsikirjasta löydät varmaan vakio suuttimien koot.

Sitten vaan baanalle ja kolmonen pesään. Kierrokset 4000k/min ja "hana" täysille. Jos edelleen röpöttää 5tk/min kohdalla, niin sitten vaan kaasarisulkeiset ja asentamaan pykälää isompaa suutinta ja uudestaan baanalle.... Jos haluaa hieroa oikein hyvää ilman lamdamittaria, niin pitäis hieman tietää miten se kone röpöttää, saako liian vähän vai liian paljon soppaa...... Neulan nostaminen on sitten jo hienosäätöä pääsuutin alueella.

Kiitän noppeista vastauksista !
Nyt on kyllä ihan täysin uusi merkki tuo DNA, mutta näyttää ihan laatukamppeelta. Tuotahan voisi jo ihan harkita !
Paljon isommat suuttimet kannattaa hankkia? Tyhjäkäynti suuttimet ovat ihan orkis koko eli #40 ja pääsuuttimet myös orkkis kokoa eli #120.
Kanatteeko nyt hankkia 5 vai jopa 10 numeroa isommat suuttimet vai kuinka paljon vaikka 5 numeron isompi suutin vaikuttaa.
Että onko sekin vielä ns. hieno säätöä vai täysin radikaali muutos bensan saannissa ?

Tuli mieleen myös tuosta sytytyksen muuttamista aikaisemmaksi, että onko yhtään kannattava toimenpide? Jos muistan oikein niin kaverin zx-9r -98 oli 4 astetta muutettu sytytystä aikaisemmaksi ja mitä sillä olen ajanut niin se kyllä toimii hemmetin hyvin juurikin tuolla ala/keski alueella verrattuna tähän omaan cbr:n.
 
Kiitän noppeista vastauksista !
Nyt on kyllä ihan täysin uusi merkki tuo DNA, mutta näyttää ihan laatukamppeelta. Tuotahan voisi jo ihan harkita !
Paljon isommat suuttimet kannattaa hankkia? Tyhjäkäynti suuttimet ovat ihan orkis koko eli #40 ja pääsuuttimet myös orkkis kokoa eli #120.
Kanatteeko nyt hankkia 5 vai jopa 10 numeroa isommat suuttimet vai kuinka paljon vaikka 5 numeron isompi suutin vaikuttaa.
Että onko sekin vielä ns. hieno säätöä vai täysin radikaali muutos bensan saannissa ?

Tuli mieleen myös tuosta sytytyksen muuttamista aikaisemmaksi, että onko yhtään kannattava toimenpide? Jos muistan oikein niin kaverin zx-9r -98 oli 4 astetta muutettu sytytystä aikaisemmaksi ja mitä sillä olen ajanut niin se kyllä toimii hemmetin hyvin juurikin tuolla ala/keski alueella verrattuna tähän omaan cbr:n.

Mitä nyt katsoin Dynojetin sarjaa, niin pääsuuttimeksi tarjottiin#122 ja uutta neulaa ja jousta.

Jos nyt haluaa toteuttaa "low budjet" periaatteen mukaan, niin vaihtaisin pääsuuttimen tuohon #122 ja laittaisin yhden pykälän suuremman tyhjäkäyntisuuttimen. Neulalle ja jousille en tekisi mitään. Suutin kustannukset n. 40-50€. Dynojetin sarja about 150€.

http://www.dynojet.com/jetkits/motorcycle/honda.aspx

Katso .pdf sarjan sisällysluettola.
 
Back
Ylös