• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fireblade

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dreamer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ainakin 2012-2016 vuosimallissa kaasuvaijerit on niin lyhyet, että tangon vaihto samanlaiseksi kuin videossasi ei onnistu alkuperäisillä vaijereilla.
Valitettavasti minulla ei ole varmaa tietoa 929:n vaijereista, mutta epäilen että ei riitä vakioiden pituus.

Ok, kiitos tiedosta. Purkaamolta tulossa nyt orkkikset (15e) kokeilla kuitenkin, kun ei hinnan kirossa ollut. Varmaan jotain pidempää yleismallia pitää alkaa jo metsästään valmiiksi..
 
kaasuvaijerit voi vetää myös siten ettei ne mene haarukkaputkien välistä. se antaa pituutta. kun menee suoraan kahvasta tankin alle. pitää vaan katsoa että pysyy sen verran ylhäällä ettei mene kääntyessä väliin, mutta noin korkealla tangolla ei yleensä ole ongelma se.
 
kaasuvaijerit voi vetää myös siten ettei ne mene haarukkaputkien välistä. se antaa pituutta. kun menee suoraan kahvasta tankin alle. pitää vaan katsoa että pysyy sen verran ylhäällä ettei mene kääntyessä väliin, mutta noin korkealla tangolla ei yleensä ole ongelma se.

Okei, kiitos tästä. Pitää kokeilla niillä käytetyillä orkkiksilla kun saapuvat, että miten käy.
 
kaasuvaijerit voi vetää myös siten ettei ne mene haarukkaputkien välistä. se antaa pituutta. kun menee suoraan kahvasta tankin alle. pitää vaan katsoa että pysyy sen verran ylhäällä ettei mene kääntyessä väliin, mutta noin korkealla tangolla ei yleensä ole ongelma se.
Tämä vinkki toimi hyvin:thumbup:

Nyt pitäis jonkinlainen hugger/mud guard saaha takanakille, ettei heitä kaikkea paskaa pyörään jos märällä joutuu ajeleen.
https://a.aliexpress.com/_mtvFTgA
Kiinasta löytyy vain 954cc malliin. Ja kyssäreissä kysytty käykö 929 malliin ja vastaus lyhyt ja ytimekäs "no". Eihän kukaan ois kuitenki kokeillu tuota tähän vanhempaan malliin?:D Ebayssa orkkikset 250€, ei kiitos.
 
Moro,

CBR1000RR 2004 ongelma käynnistyksen kanssa ja hyvä neuvot olisivat tarpeen. Startti pyörittää moottoria, mutta ei lähde käyntiin. Pumppu ei aloita enää 1s-2spumppaamista (priming) kun kääntää avaimesta virrat päälle, kuten teki joskus aiemmin. Olen ajatellut että kyse olisi H.I.S.S käynnistyksen esto systeemistä, joka estäisi bensapumpun toiminnan. Ennen pitkää 5v seisomista muistan että vastaavaa ongelmaa saattoi olla aikaisemmin, mutta lopulta lähti pumppu käyntiin. Vika voi olla myös muualla kuin HISS:sä, mutta se tuntuu loogisimmalta paikalta.

- Akku uusi
- Pyörä seisonut 5+ vuotta
- HISS valo ei välky, eikä tule valoa vaikka kääntää avaimesta. (aiemmin välkkyi 2s sekunnin välein)

Luin että aikaisemmilla <2004 Bleideillä oli ongelmaa HISS Zener Diodin kanssa, joka tipautti lukon jännitteen 12v --> 9v. En tiedä että onko tämä validi ongelma 2004 mallin kanssa sillä lukkopesän pois ottaminen vaatii ilmeisesti oman erikoistyökalunsa, joten en ole sitä vielä lähtenyt väkertämään. Haynesin korjausmanuaalissa oli vikadiagnoosi steppejä, jotka tehtyäni lopputulema oli että ECM tulisi lähettää tarkastettavaksi.

Ideoita?
 
Moro,

Mikähän öljy olisi 929cc hyvä? Tällä hetkellä sisällä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/593028/Castrol-Power-1-10W-40-synteettinen-4-L

Edellinen omistaja vaihtanut ne viime syksynä suodattimen kanssa. Nyt itse ajellut about 3tkm ja tuntuu että vaihteet kolahtelee kovemmin (ainakin ykköselle laitto) myös tuntuu, että kytkin alkanut vähän luistamaan..
Foorumin perusteella näyttäis porukalla olevan Castrolista vastaavia kokemuksia.
Toimiskohan Motul 5000 paremmin? Ehdotuksia otetaan vastaan.

Delvac hommiin en taida uskaltaa lähteä :grin:
 
Olen käyttänyt jo vuosia tuota Castrolia viidessä eri moottoripyörässä. Missään ei ole ilmennyt sen tiimoilta kytkinongelmia. Melkeinpä uskaltaisin väittää, ettei Castrolin öljy ole syynä kytkimen luistamiseen. Onhan se JASO-luokitettua ja siksi pitäisi toimia märkäkytkimen kanssa.

Ykkösen kolahtaminen paikallaan kytkettäessä kuuluu asiaan vaihteiston rakenteen vuoksi. Öljyn valinnalla siihen voi aavistuksen vaikuttaa (mitä paksumpi öljy sen vähempi kolahdusta) mutta ei oleellisesti.

Kokeile vaan sitä Motul 5000. Sillä se selviää auttaako se asiaan.
 
Moro,

Mikähän öljy olisi 929cc hyvä? Tällä hetkellä sisällä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/593028/Castrol-Power-1-10W-40-synteettinen-4-L

Edellinen omistaja vaihtanut ne viime syksynä suodattimen kanssa. Nyt itse ajellut about 3tkm ja tuntuu että vaihteet kolahtelee kovemmin (ainakin ykköselle laitto) myös tuntuu, että kytkin alkanut vähän luistamaan..
Foorumin perusteella näyttäis porukalla olevan Castrolista vastaavia kokemuksia.
Toimiskohan Motul 5000 paremmin? Ehdotuksia otetaan vastaan.

Delvac hommiin en taida uskaltaa lähteä :grin:

Motulia olen omassani aina käyttänyt ja hyvin toiminut. Paikaltaan lähdettäessä ennen ykköselle laittoa niin painele kytkintä muutamaan otteeseen niin helpottaa tuota kolahdusta.
 
Hei,
Onko muilla SC59 ratakuskeilla korvattu öljy-vesi-lämmönvaihdinta ilmajäähdytteisellä öljynlauhduttimella? Onko ollut haasteita tiiveyden kanssa? Kannattaisiko mieluummin vaihtaa alkuperäinen lämmönvaihdin?

Ao. videossa näkyy potilas ja kohde:
https://youtu.be/4RWl2nMCvP4?t=109

Toimiiko pyörä kesäkelissä alkuperäisellä setupilla ilman flektejä vai pitäisikö lisätä myös yksi tai kaksi flektiä?

Lisäksi onko suosituksia vaihdenäytölle? Joku halpa Ebayn kiinalainen vai joku parempi?
 
Motulia olen omassani aina käyttänyt ja hyvin toiminut. Paikaltaan lähdettäessä ennen ykköselle laittoa niin painele kytkintä muutamaan otteeseen niin helpottaa tuota kolahdusta.
Kylläpä vain muuttu käyntikin nyt kun uudet öljyt (Motul 5000)sisässä, vaihteista puhumattakaan:D Ei nuksahtele enää ja todella nätisti vaihtuu.
Aika mustat ja ohuet öljyt sieltä pihalle tuli. Edellisen omistajan mukaan Castrolin power1 sisässä eikä niillä ole ajettu kuin alle 5000km. En tiedä sit oliko viskositeetti pienempi vai vaihdettu ollenkaan..
 
Kylläpä vain muuttu käyntikin nyt kun uudet öljyt (Motul 5000)sisässä, vaihteista puhumattakaan:D Ei nuksahtele enää ja todella nätisti vaihtuu.
Aika mustat ja ohuet öljyt sieltä pihalle tuli. Edellisen omistajan mukaan Castrolin power1 sisässä eikä niillä ole ajettu kuin alle 5000km. En tiedä sit oliko viskositeetti pienempi vai vaihdettu ollenkaan..

Vielä kun laitat käänteisen vaihdekaavion niin ai että sitä ajamisen riemua. :;):
 
Hmmm.. Tuosta olen kuullut nyt paljonkin. En ole vain perehtynyt yhtään, miten se käytännössä tehdään? Onko isotöinen, tuleeko paljon hintaa?

Itse otin purkupyörästä ( muistelisin, että -02 VFR ) vaihdekiksin ja poistin alkuperäisen. Sopi suoraan paikalleen ja käänteinen kaavio valmis. Köyhdyin 15e. :thumbup:
 
Aika mustat ja ohuet öljyt sieltä pihalle tuli. Edellisen omistajan mukaan Castrolin power1 sisässä eikä niillä ole ajettu kuin alle 5000km. En tiedä sit oliko viskositeetti pienempi vai vaihdettu ollenkaan..

Musta öljyn väri kertoo sen, että se toimii. Öljy on siis sitonut likaa (palamisjätteitä) itseensä. Yleensä öljyt myös näyttävät oleva ohuet vaihtotilanteessa, koska ovat käyntilämpöiset - lämmin/kuuma öljy on selvästi ohuempaa, kuin kannusta koneeseen kaadettu +20C lämpöinen tuore öljy.

Mutta hyvä, että olet Motuliin tyytyväinen.
 
Back
Ylös