• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSF 1250

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suzu-ukko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olpa kohtuu vdumainen vaihtaa tulpat! Ootin että tilaa ois ollu mut nää. Suzukin omat työkalut oli kultaakin rikkaammat.

1250:ni on talven ollut huollossa. Porttaus ja lievempiä juttuja on tehty ja tehdään. Oletan että on erilainen kuin vakio. Toukokuulla saan pyöräni ja sitten kerron lisää. *tunnelmankohotusta*

Tarttis vaihdella ajovaloja eteen ja kaksi kuusiokoloa näyttäs pitävän mittaristoa paikoillaan. No ne on irroitettu ja kappas vaan mittaristo istuu paikoilaan timmisti. Mitähän muuta pitäs irrotella vai pitääkö tuo mittaristo jollain tietyllä tavalla kitkutella pois?

Ruuvit irti ja alalaidasta kun alkaa nostamaan, niin tais mittari nousta ylös (s malli). Muistaakseni. Saikohan ajovalojen lamput vaihdettua alakauttakin? Ainakin alemman?

Ruuvit irti ja alalaidasta kun alkaa nostamaan, niin tais mittari nousta ylös (s malli). Muistaakseni. Saikohan ajovalojen lamput vaihdettua alakauttakin? Ainakin alemman?

Alempaan pääsee mutta ylempään ei ainakaan mun hennot kätöset mahdu ei sitten millään. Koitetaan seuraavaksi tuota mittariston alhaalta nostamista.

Minkä hintainen tuo 24tkm isompi huolto suurin piirtein on ollut? Tuossa noita venttiilejäkin käydään jo ihmettelemässä.

Alempaan pääsee mutta ylempään ei ainakaan mun hennot kätöset mahdu ei sitten millään. Koitetaan seuraavaksi tuota mittariston alhaalta nostamista.

Mittariston takana on sellainen "kumitutti" joka voi hieman ottaa vastaan (samanlaisia yleensä on takasivukatteissa) ja sitten mittariston yläreunassa on pieni klipsu, joka menee sinne etuosan alle??? Olipa taas vaikeasti selitetty.

Muistaakseni lähtee helpoiten: ruuvit auki, vedät hieman ylös ja taaksepäin, samalla painaen mittariston yläreunasta (katkokohdasta). Mutta vedä varovasti "tappi" mittariston takana on muovia ja katkeaa helposti.

Mittariston takana on sellainen "kumitutti" joka voi hieman ottaa vastaan (samanlaisia yleensä on takasivukatteissa) ja sitten mittariston yläreunassa on pieni klipsu, joka menee sinne etuosan alle??? Olipa taas vaikeasti selitetty.

Muistaakseni lähtee helpoiten: ruuvit auki, vedät hieman ylös ja taaksepäin, samalla painaen mittariston yläreunasta (katkokohdasta). Mutta vedä varovasti "tappi" mittariston takana on muovia ja katkeaa helposti.

No helpostihan se sitten lähti. Eipä tartte xvaloja laitella on taas niin hölmö valosysteemi että huhhuh:thumbup:

Missäs kohtaa tyyppikilven pitäsi asustaa kun en löydä vaikka minne rakoon nuppiani tungen?

Missäs kohtaa tyyppikilven pitäsi asustaa kun en löydä vaikka minne rakoon nuppiani tungen?

Jos tarkoitat rungon ja moottorin valmistenumeroita, niin ne löytyvät rungon emäputkesta ja kampikammiosta. Omistajan käsikirjassa sivulla 1-5 on ainakin minulla kuvat noista kohdista.

Ainakin mulla se lätkä on pyörän oikealla puolella runkoputken alapuolella, heti kyytiläisen jalkatappien kiinnityshärpäkkeen takana. Ihan hyvin piilossa, ei sitä ihan heti sieltä tule etsittyä.

Ainakin mulla se lätkä on pyörän oikealla puolella runkoputken alapuolella, heti kyytiläisen jalkatappien kiinnityshärpäkkeen takana. Ihan hyvin piilossa, ei sitä ihan heti sieltä tule etsittyä.

Ok no enpä tietenkää sieltä osannut etsiä.

Moikka ostin tuommosen 09 1250 bandin muutoin ihan ok mutta tasakaasulla pienillä kiekoilla tuntuu välillä nypytystä, boxia säädetty (arrow) ja ivan laitettu mutta silti tuntuu nypytystä, mikä vois auttaa :peukutpystyyn:

Morjensta vaan!

Mulla on tälläinen varttikatteellinen vesibandiitti kovasti kiikarissa ja eräs asia tässä vaivaa. On suzukibandit.orgit luettu enkä suoraan löytänyt haullakaan (tai sitten en osaa etsiä oikein), mutta:

Pitääkö tällaisessa ruiskuvehkeessä aftermarket sliparin asennuksen jälkeen säädättää ruisku jottei käynti sen jälkeen tapahdu liian laihalla tai tule muita ongelmia, vai osaako se pömpeli itse optimoida itsensä? Siis niin, ettei mitään vaaraa pidemmän päälle konerikoista tai vahingoista ole.

Voinko siis heivata orkkis-änkkärin tallin nurkkaan, painella kauppaan, ostaa uuden sliparin, lyödä sen pyörään kiinni ja sitten vaan naatiskella äänistä ja keväämmällä ilometreistä, vai onko edessä vierailu pajalle? Tai vaihtoehtoisesti voinko ostaa jonkun näistä esimerkiksi nettimotossa jo valmiiksi erikseen myytävällä sliparilla varustetun pelin ilman sen kummempia huolia säädättämisien teosta tai tekemättä jättämisistä? Kokoputkistoja ei ole tarkoitus laitella.

*muoks: Ilmeisesti ei siis ole säädöille välttämätöntä tarvetta. Kuinkas olette itse tehneet pyörienne kanssa mikäli vakiopönttö on vaihtunut muuhun?

Ei ole mitään vaaraa niin laihasta seoksesta että se konerikkoa mahdollistaisi, itseasiassa 1250 käy sikarikkaalla vakiona ja seokset ovat paremmin kohdallaan sliparinlaiton jälkeen täyskaasulla, katsomalla dynojetin karttoja niin sliparivireisenkin seoksia laihennetaan vielä jonkun verran vakiosta, täysin vakion seoksiahan noissa dynojetin kartoissa on laihennettu vielä reilusti enemmän. Eli jos säädössä käyt niin pari heppaa löytyy lisää seoksia laihentamalla, muuta iloa säädättämisestä ei juuri ole.

Moikka ostin tuommosen 09 1250 bandin muutoin ihan ok mutta tasakaasulla pienillä kiekoilla tuntuu välillä nypytystä, boxia säädetty (arrow) ja ivan laitettu mutta silti tuntuu nypytystä, mikä vois auttaa :peukutpystyyn:

Sama ominaisuus mullakin, vaikka pyörä on vakio.
Olen ajellut niin pitkään twin-laitteilla eikä Suzukin pieni nykytys vaivaa.

Mäkin palaan ruotuun vuoden harharetken jälkeen, eli bandit 1250 SA ABS tulossa perheeseen. Ei tossa Hondassakaan mitään vikaa ole, mutta rouvalla ei ihan yletä jalat maahan kuskin paikalta. Torstaina pitäisi vaihtua.

Morjens

Tulipa hankittua muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen taas pyörä ja malliksi tälläkertaa IsoRosvo. Tälläiselle nelikymppiselle ja +100 kiloselle nakupyörä oli haussa ja tämä malli tuntui minulle sopivimmalta kruisailuun. Pyörässä on Mivv:n slipari, muuten alkuperäisessä kunnossa. Kyllä tuntui mahtavalta ajella taas pitkän tauon jälkeen.

Kuva --> http://i198.photobucket.com/albums/aa212/Mikko_71/Suzuki GSF 1250 A Bandit/WP_000184.jpg

Mikko

Mistäs kohtaa löytyy se liitin jonka väliin Gipro asennetaan?

Penkin alta kuljettajan kohdalta. Muistaakseni vasen poski pitää irroittaa penkin "vierestä", niin pääsee helpommin kiinni liittimeen.

Back