• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K1300S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TreBiker
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Piti oikein joutespäissään katsoa mitä vifferikeskustelulle kuuluu. Oli viimeinen kirjoitus Tammi. 26 2010,17:45. Tuolloin vielä pekuloitiin, että millainenhan se on ajaa. Asia selkeni sitten myöhemmin...

Noo, ei se nyt niin hirveä ole etteikö silläkin voisi ajaa.
062802moto_prv.gif

Mutta näin saatiin taas tämä varsinainen aihe K1300S nostettua ylös. Jatkakaamme aiheesta.

Oma kokemus uudesta vifferistä (entinen mp oli vfr 800) on surkea, mm. huono vääntöinen moottori, kiikkerä, takamatkustajan polvikulma jyrkkä eikä jousitustakaan voi kehua.
Bemarin sportti laukun voi laajentaa 17 l > 25 l vs. vifferin 29 l laukku. Kaikki tavarat on sopinut hyvin mukaan, mm. rouvan kihartimet ja suorinraudat 2 viikon reissullekin. Ei ole kehumista vifferin alkuperäisessä takalaukussa ulkonäöllisesti, joka on he.... ruma ja pieni.
Vifferin epäonnistuminen näkyy jo myyntiluvuissa, 2010 uusia pyöriä yritetään myydä pohja hinnolilla mutta ku ei kelpaa kelleen niin ei kelpaa.
Kahdella tuttavalla oli vähän aikaa uuden mallin vifferit mutta eivät tykänneet, toinen vaihtoi XX takas ja toinen 1200 GS:n.
En laita tähän linkityksiä VFR:n koeajoista ja vertailuista, kun topicci on K1300S:n ominaisuuksista.
Erinomaisia kyllä löytyy.
Kun mainittu niin: kyytiläisen polvikulma ja penkin liukkaus on kompattu meillä ja ne on helppo korjata vaikkapa siirtosarjalla ja luistonestämisellä, Triboseat.
Vaan eipä tuon puimurin kyytiläisen polvikulma hurraata huudata, taitaa olla vielä jyrkempi kuin vifferin.

Jos ja kun tätä Bemaria saa automaattina, mä laitan nimen tilauskirjaan. Saa olla vaikka se kuussylinterinenkin versio, ei haittaa.

Mä kävin kans viime kesänä kokeileen uutta Vifferiä.

Ainut hyvä puoli koeajossa oli etten lähtenyt sillä kauas ja pääsin äkkiä takas liikkeeseen.

Olen olemukseltani harvinaisen tylsä ja totinen, VFR vei voiton jopa minusta.
lookaround_orig.gif

Ei mulla muuta, ainiin K1300S on hyvä pyörä..

... Ja ikänään en menisi Bemarilla K1300S vastaavalla tavalla....

...Sillä niin kuin sanoin Baijerin patarauta on ylimainostettu ja -arvostettu mp, jossa nimessäkin on hintaa.
No n y t h ä n se v i i s a u s ja totuus löytyi täältä samalla kertaa ....oou itekki tätä aina epäilly vaikka mulla ei tuota ässämallia olekkaan, mut nyt sen tää vifferi sano! Joten mää meen nyt heti ja poltan kaikki mun bemarit
idea3.gif

Väärin olen koko ajan jutaillut ja luullut että on niillä hyvä ollut jutailla.......vaikka molemmat vfr:t koeajanut ja nii-in hengettömiä & leluja molemmat oli. Miten sitä ei oo tajunnut.....??!!
withstupid.gif

Onni että joku tekee viisaasti ja pitkällisen harkinnan tuloksena, ajeltuaan ensin muitakin merkkejä ja malleja löytää viimein mieluisensa ja tulee ja kertoo sen niille jotka pitkään ovat sitä oikeaa merkkiä etsineet mutta kun eivät vaan löydä....kiitos & amen
talktohand.gif

No voi vihveli. Tuli tehtyä iso virhe kun viime kesänä ajoin tyytyväisenä 250 lasissa baanalla K1300S:llä. Ja kävin reissussa hiukan kauempana kuin sinä. Mutta ensi kesänä tiedän paremmin, jään kotiin pelkäämään mopon hajoamista.

Suunnilleen kaikki tietävät että hinnastaan huolimatta Hoo-Dee ajettavana moottoripyöränä on huono kapistus.

Kuulemastani, kokemastani ja lukemastani päätellen Baijerin patarauta kaikkine hienouksineen taitaapi kuulua samaan sarjaan.

Kun eräänä pääkriteerinä pidetään, että kuinka paljon niillä euroilla saadaankaan hyvin ajettavaa moottoripyörä
Mitähän lehtiä oot lueskellu ? Mielestäni nuo Baijerilaiset ovat viimeaikoina pärjänneet aika hyvin testeissä.
Itsellä ei ole kokemusta tuosta Vifferistä,eikä lukemani ja kuulemani perusteella edes tule.
tounge.gif

Hinnoista en osaa sanoa muuta,mutta pari kesää ajetusta 1300 S:stä saa vielä saman,mitä tuo tarjousvähväri nyt maksaa.HD:n ajettavuus on kokematta,siitä en sano mitään,mutta Noilla parilla
Ässäbemarilla olen ajanut n.55 000 km ja ovat kyllä ylittäneet odotukset positiivisesti.Tuota tavarankuljetuskyvyn arvostelua ihmettelen myös suuresti.Meillä on nuo sporttilaukut,Bmw:n tankkilaukku ja Krauserin takalaukku.Jopa tyttöystäväni kanssa tehdyillä,max 1 1/2 viikon reissuilla on kapasiteetti riittänyt ja sporttilaukut ovat olleet yleensä pienimmässä asennossaan.
Eihän sporttipyörään oikein muunlaisia laukkuja mielestäni voi laittaa.
Vielä tuohon Visa/pankkikorttihommaan,itse en ole reissuilla (pisin n. 6 000 km) tarvinnut niitä,kuin bensan,majoituksen,ruokailun ym. maksamiseen.Bemareihini ei ole tarvinnut reissussa mitään ylimääräisiä korjauksia tehdä ja aina on ajamalla kotiin tultu.
smile_org.gif

Myös ihmetyttää tuo 1300 S:n ominaisuuksien vähättely,esim. ajotietokone ja ESA-jousitus ovat mainionoita varusteita.Myös jarruista olen pitänyt.Ja tuo shifteri on ihan must-varuste.
Siihen en osaa sanoa,miten paljon olet pyörää saanut rahoillasi,mutta itse maksoin mielelläni 1300 S:stä pyydetyn hinnan ja edelleen olen ostokseeni tyytyväinen.
Nykyisellä pyörällä vielä tarkoitus ajella ensi kausi,sitten vaihtuu uuteen Bemuun.Onko sitten 6- vai 4-sylinterinen,aika näyttää.
sport05.gif

Ymmärrän kyllä,jos VFR:n osto on ollut jonkunlainen pettymys,niitä aina sattuu,mutta ehkä näitä kahta pyörää ei suoraan voi verrata keskenään,ovat kuitenkin niin erilaisia.
pftroest.gif

Eikös niistä viffereistä mene koneita vähän väliä
Tuo meni aikalailla vyörajan alle... yhdestä alkusarjan valmistuserästä löytyi ilmeisesti muutama huonosti koneistettu moottori. Honda hoiti asian viimeisen päälle kuntoon takaisinkutsulla. Ei pitäisi olla kenelläkään aihetta kuittailla VFR:ää ainakaan tuosta asiasta.

No, saatiinpahan tähän lähes puolikuolleeseen keskusteluun äkkiä yli 20 viestiä päivässä. Fanaattista väkeä nämä bemaristit, näemmä.

Fanaattista väkeä nämä bemaristit, näemmä.
Niin ollaan:) mutta debatti lähti liikkeelle tuosta vohvelin vuodatuksesta, välillä matkapyörä ja välillä sportti ym. sekoilua, koeajanut ässän keväällä 2011. Jos olisin itse ollut yhtä pettynyt niin olisin varmaan avautunut saman tien. Sinänsä mulle se ja sama, pyöräily on kivaa ja toivon mukaan kukin saa alleen sen härpättimen josta eniten pitää, muusta ei liene väliä.
wink.gif

Bemarin käteviin sportlaukkuihin mahtuu esim. kypärä, mutta VFR:n laukkuihin ei.

Nuo Bemarin Sport-laukut ovat olleet fiksuimmat sivulaukut, mitä mulla on ollut missään aiemmin. Yksinkertaisesti Nerokkaat.
On kyllä minunkin mielestäni. Aivan saamarin kätevää, kun hotellista lähtiessä ruttaat pyörittämällä ilmat ulos ja nyytit sisäkasseihin (toki näitä saa muihinkin tarvikkeena) ja sen jälkeen ulos päästyä laitat nuo kätevät sisäkassit bemarin sporttilaukkuihin ja raksutat turhat välykset pois sulkiessa. Tavarat jäävät hyvin kiinnitettyinä tiukasti sivulaukkuhin, eikä tule mitään ihme efektiä, että riisipussit paiskoo matkalaukkujen seinästä seinään.

Bemarin säädettävät sporttilaukut ovat kyllä parasta mitä on matkasportteihin keksitty. Nykyisessä matkalehmässä on kiinteät laukut. On kaksi laukkua, jotka ovat molemmat suuremmat kuin tarvitsen kahden viikon omamatkalle yhteensä yhden. Ääntä nopeammin vaihtaisin nuo noihin bemarin sporttilaukkujen tyyppisiin johonkin vastaavaan juttuun, jos olisi mahdollista.

Eikös niistä viffereistä mene koneita vähän väliä
Tuo meni aikalailla vyörajan alle... yhdestä alkusarjan valmistuserästä löytyi ilmeisesti muutama huonosti koneistettu moottori. Honda hoiti asian viimeisen päälle kuntoon takaisinkutsulla. Ei pitäisi olla kenelläkään aihetta kuittailla VFR:ää ainakaan tuosta asiasta.

No, saatiinpahan tähän lähes puolikuolleeseen keskusteluun äkkiä yli 20 viestiä päivässä. Fanaattista väkeä nämä bemaristit, näemmä.
HAHAHA, ihan samalla vyörajalla ollaan kuin nämä muutkin bamarien "kaikki hajoaa" mutuväitteet mistään mitään tietämättä. Japanialassa ei ole mitään laitetta tai värkkiä, jolla tehtäisiin mistään laitteesta kovempaa tai kestävämpää kuin Euroopassa osataan. Aivan naurettavaa väittää moista.

Japanilaiset ovat keränneet aikansa rikkaudet varastettuaan ja kopioituaan länsimaista tekniikkaa ja sitä myydään halvalla länsimaihin takaisin. Sama homma on nyt menossa Kiinan kanssa. Länsimaiset yhtiöt antavat sinne ilmaseksi kopioitavaksi tekniikkansa tuottaessaan halvempia tuotteita. Niiden kopioita kulkee joka marketissa siellä ja kopioidaan vaikka merkkiliikkeitä Applesta Ikeaan. No ikean jätökset tuskin paskemmaksi muuttuu kiinalaisten käsissä.

No anyway, kiina myy halpaa varstettua ja kopioitua paskaa länsimaihin, kuten japani teki aikoinaan.

Kiinassa tai japanissa ei ole mitään semmoista tekniikka, jota ei länsimaissa osata. Aivan naurettavaa paskaa ylistää jotain japsipyörien luotettavuutta. Ihan samaa paskaa ne ovat. Jos otetaan tehoa ja rasitetaan määrätyn rajan yli jotain, niin paskaksi se menee.

Noo, ehkä suotta provosoiduin tuon erään kirjoittajan VFR vs. K1300S vertailusta. Menee näköjään vanhempikin vipuun.

Molemmathan ovat loistorasseja moneen muuhun verrattuna ja esim. kardaaniveto molemmissa pudottaa monet muut pelistä. Meillä ainakin loppui rouvan selkämyksen likaantuminen ketjurasvasta, vaikka käytti kuinka sitkeää rasvaa jne., ja oli huolellinen rasvauksessa.

Eräällä tutullani on ollut Bemu 70-luvulta saakka R600S on monen mallin jälkeen vaihtunut nyt Gessuksi, eikä kaveri ole pyöräänsä moittinut, harvahan sitä tietysti omaansa.

Kevään K1300S koeajosta eniten hämmästytti epävakaus kun nopeus nousi yli 180 km/h, kun paikkakunnallani on sopivasti isoa tietä kokeilla kovempaakin, niin pitihän se tehdä.
Yli 180 vauhdissa alkoi tärisemään, niin että sillä kertaa en uskaltanut avata enempää, asia ihmetyttikin. Oliko tärinä seurausta huonosti tasapainotetuista renkaista, vai mikä mahtoi olla syynä. Mites bemarikuskit, onko meno vakaata yli 200 km/h? Mikä on tarpeen esim. Saksassa.

Toivotan kaikille hyvää syksyä ja ensi suven reissuodotuksia / suunnitelmia etc...

Joo,voi olla,että koeajopyörän renkaat eivät olleet tasapainossa,tai tullut vanteeseen "osuma".Tuo oma laite menee kyllä vakaasti yli 200km/h vauhdeissakin.Paitsi,jos ajelee yksinään ja on perälaukku kiinni,niin silloin takapää muuttuu jotenkin rauhattomaksi kovemmassa kyydissä.
Varmaan syynä laukulle itse väsätty kiinnityssysteemi SW-Motecin telineen päälle.Ei taida olla aerodynamiikka siltä osin ihan kohdallaan.
biggrin.gif

Kyllähän noilla molemmilla pyörillä varmaan reissuja tekee mukavammin,kuin monella muulla,mutta pikku kina aina piristää päivää.
cool.gif

Mukavia loppukauden ajeluretkiä kaikille,ajoitpa sitten Hondalla,BMW:llä tai jollain muulla.
sport05.gif

Joo, noissa koeajovehkeissä saattaa kyllä olla yhtä sun toista. Joku kokeilija jos vetää renkaan kanttarin reunaan tms, niin tuskin sitä kertoo seuraamusten pelossa. Liikkeen pitäisi tsekata pyörät mieluiten päivittäin, ja korjata viat. Vaan oma riskinsä tietysti on kokeilla päivittäin noita yli 180km/h nopeuksia työn puolesta...

Se nyt on ainakin varmaa, ettei näissä K1200/1300-pyörissä luontaisesti ole epävakauksia. Meno vaan tasoittuu nopeuden noustessa.

Mutta jäi multakin kerran bemari (auto) ostamatta, kun eivät saaneet rengastuksen (tms) tärinöitä kuriin, vaikka muka yrittivät.

Noo, ehkä suotta provosoiduin tuon erään kirjoittajan VFR vs. K1300S vertailusta. Menee näköjään vanhempikin vipuun.

Molemmathan ovat loistorasseja moneen muuhun verrattuna  ja esim. kardaaniveto molemmissa pudottaa monet muut pelistä. Meillä ainakin loppui rouvan selkämyksen likaantuminen ketjurasvasta, vaikka käytti kuinka sitkeää rasvaa jne., ja oli huolellinen rasvauksessa.

Eräällä tutullani on ollut Bemu 70-luvulta saakka R600S on monen mallin jälkeen vaihtunut nyt Gessuksi, eikä kaveri ole pyöräänsä moittinut, harvahan sitä tietysti omaansa.

Kevään K1300S koeajosta eniten hämmästytti epävakaus kun nopeus nousi yli 180 km/h, kun paikkakunnallani on sopivasti isoa tietä kokeilla kovempaakin, niin pitihän se tehdä.
Yli 180 vauhdissa alkoi tärisemään, niin että sillä kertaa en uskaltanut avata enempää, asia ihmetyttikin. Oliko tärinä seurausta huonosti tasapainotetuista renkaista, vai mikä mahtoi olla syynä. Mites bemarikuskit, onko meno vakaata yli 200 km/h? Mikä on tarpeen esim. Saksassa.

Toivotan kaikille hyvää syksyä ja  ensi suven reissuodotuksia / suunnitelmia etc...
Vaihdoin vfr1200 mallin 3500 jälkeen bemariin nimenomaan ajoominaisuuksien ja laadukkuuden vuoksi,esim.vfr.n kardaanisydeemi on kuin 40 luvulta verrattaessa bemarin vastaavaan.et se siitä!!!! Se vapina hiukan häiritsee kun oon pohjanmaan pikkuteillä satunnaisesti heitellyt noin 250 nopeuksiin,se tuntuu et pleksi tekis kypärää kohtuu tärinät,tosin tuossa kokeessa oli softi asento joustoissa mutta samoilla teillä honda aivan hervoton ja sitä edeltänyt triumphin sprint st 1050 oli todella ykkönen,kantsii kokeilla trumppaa jos haluu tod.nopeen sport.matkaajan (siis ilman laukkuja)-76 vuodesta tullutr koluttua näitten kanssa niin on jo jonkun verran kokemusta mopoilusta ;))))))

250 lasissa Softilla? Sillä lailla, ei ihme jos pikkusen heilu. Kokeile ensi kerralla 0.5 baria renkaissa ja kännissä, Trumppa tuntuu sen jälkeen vieläkin paremmalta.

Back