• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K5 PCIII + muuta sälää

Tylyttäjä

New member
Pitäis hankkia joku ruutan- ja sytkänsäädin K5:een. Samalla vois pistää shifteri. Taitaa tulla kokonaisuudessa halvimmaksi hankkia Dynojetin tuotteita, eli PCIII USB, Ignition Module ja Quick Shifter, kaikki saman lafkan tuotteita..

Elikäs, kokemuksia lähinnä tuosta Shifteristä? Miten pelaa? Ei varmaan yhtä hyvä kuin esim. Translogic, mutta onko riittävän hyvä?

Entäs sitten, onko joku käynyt KX-Centerissä Dynojetin penkissä säädättämässä Tuning Link -softan avulla pyöränsä, jossa on ollut myös mahdollista säätää sytkää? Eli osaako Tuning Link säätää myös sytkän yhtä hienosti optimiin kuin seoksen, vai meneekö "käsitöinä"?

Sitten lopuksi kysymys, että mistäköhän noi kaikki kannattaisi hommata kohtuu hintaan... Tietysti jos jollain on käytettynä, niin kannattaa tarjota.
 
Pitäis hankkia joku ruutan- ja sytkänsäädin K5:een. Samalla vois pistää shifteri. Taitaa tulla kokonaisuudessa halvimmaksi hankkia Dynojetin tuotteita, eli PCIII USB, Ignition Module ja Quick Shifter, kaikki saman lafkan tuotteita..

Elikäs, kokemuksia lähinnä tuosta Shifteristä? Miten pelaa? Ei varmaan yhtä hyvä kuin esim. Translogic, mutta onko riittävän hyvä?

Entäs sitten, onko joku käynyt KX-Centerissä Dynojetin penkissä säädättämässä Tuning Link -softan avulla pyöränsä, jossa on ollut myös mahdollista säätää sytkää? Eli osaako Tuning Link säätää myös sytkän yhtä hienosti optimiin kuin seoksen, vai meneekö "käsitöinä"?

Sitten lopuksi kysymys, että mistäköhän noi kaikki kannattaisi hommata kohtuu hintaan... Tietysti jos jollain on käytettynä, niin kannattaa tarjota.
Noita romppeita saadaan toimitettua shopin kautta myös.
wink.gif
 
Kyle Racing lienee kohtuu hyvä liike myös (linkki), tosin se on jenkeissä ja joutuu noiden verojen kanssa temppuilee vähäsen. Miksi et hanki PCIIIr -mallia? Sillähän saa sytkän myös säädettyä.

Ja Italolle kysymys: saakos shopin kautta undertailin ja huggerin? SP-1:seen?
 
Kyle Racing lienee kohtuu hyvä liike myös (linkki), tosin se on jenkeissä ja joutuu noiden verojen kanssa temppuilee vähäsen. Miksi et hanki PCIIIr -mallia? Sillähän saa sytkän myös säädettyä.

Ja Italolle kysymys: saakos shopin kautta undertailin ja huggerin? SP-1:seen?
Kyllähän mä sen PCIIIR:n hankin, jos siinä on USB ja siihen sais Shifterin kiinni? Ei vaan taida onnistua?
 
Ei kai se USB mikään ongelma ole? Saahan noita liittimiä, joilla sen voi muuttaa. Mutta sifteristä en tiedä mitään...
 
No mutta PCIIIr:ssä on kuiteski se sytkän säätö. Ja itellä sattuu kannettavassa olemaan vielä se sopiva liitäntäkin. Mutta miksi semmonen USB:ksi muuttava palikka ei toimisi tossa, kun toimii kaikissa (ainakin lähes) muissakin laitteissa? Sitä sifteriä ei nyt sitten kuitenkaan saa kiinni, eli IIIUSB se sitten täytyy sulla olla. Itelleni laitoin ton IIIr ihan muutama päivä sitten kiinni ja nyt täytyis miettiä minne veis oikein kunnolla säädettäväksi. Mitä lähempänä Jyväskylää/Lahtea sen parempi. Hyviä ehdotuksia?
 
Itelleni laitoin ton IIIr ihan muutama päivä sitten kiinni ja nyt täytyis miettiä minne veis oikein kunnolla säädettäväksi. Mitä lähempänä Jyväskylää/Lahtea sen parempi. Hyviä ehdotuksia?
KX-Center Tampereella teki mielestäni hyvää työtä.
Se taitaa olla Suomen ainoa paikka missä on Dynojetin penkki Tuning Link -softalla. Tarkoittaa käytännössä sitä, että säädöt menee ohjelman avulla kohdalleen just eikä melkeen, kaikilla kierroksilla ja kaasunasennoilla.
 
No mutta PCIIIr:ssä on kuiteski se sytkän säätö. Ja itellä sattuu kannettavassa olemaan vielä se sopiva liitäntäkin. Mutta miksi semmonen USB:ksi muuttava palikka ei toimisi tossa, kun toimii kaikissa (ainakin lähes) muissakin laitteissa?
Sillä sytkän säädöllä ei tyypillisesti tee yhtään mitään, ellei pataan ole heitetty uutta nokkaa tms. palikkaa.

USB-konversio tuskin toimii, kun softa jolla sitä boxia konffataan on eri versio. USB-malli on yksinkertaisesti Dynojetin uusin ja ominaisuuksiltaan laajin malli, etten ymmärrä hinkua hankkia R-mallia.
 
No mutta PCIIIr:ssä on kuiteski se sytkän säätö. Ja itellä sattuu kannettavassa olemaan vielä se sopiva liitäntäkin. Mutta miksi semmonen USB:ksi muuttava palikka ei toimisi tossa, kun toimii kaikissa (ainakin lähes) muissakin laitteissa?
Sillä sytkän säädöllä ei tyypillisesti tee yhtään mitään, ellei pataan ole heitetty uutta nokkaa tms. palikkaa.

USB-konversio tuskin toimii, kun softa jolla sitä boxia konffataan on eri versio. USB-malli on yksinkertaisesti Dynojetin uusin ja ominaisuuksiltaan laajin malli, etten ymmärrä hinkua hankkia R-mallia.
Kyllä mä väittäisin, että sytkän säädöllä saadaan varsinkin osakaasua selkeesti paremmaksi/herkemmäksi. Ihan samalla tavalla kuin seoksen säätely vaikuttaa.

Ruisku-Suzukeihin saatava "TRE-mod" -palikka, eli vastus, (Timing Retarder Eliminator) aikaistaa sytkää 1-4 vaihteilla puoleen kaasuun asti. Ja eron huomaa, on herkempi. Olen sen ihan itsekin kokeillut parilla eri tonnisella Gixxerillä. Esim. Hayabusassa eron on kuulemma oikeen huomattava!

Eli kyllä tottakai se sytkän säätelykin vaikuttaa. Jos ei vaikuttaisi niin olisihan se ihme! Tuskin ne on saanu tehtaalta siihen täysin optimaalista sytkäkäyrää, varsinkin kun nyt on kokoputki ja seokset tulevat muuttumaan PC:n myötä selkeesti. Toki luulis, että sytkääkin kandee silloin säädellä, jos haluaa parhaan tuloksen.. Eli kun käytetään rikkaampaa seosta ja laitetaan vielä vähän lisää ennakkoa osakaasulla, niin onhan se toki selkeästi herkempi.
 
Kyllä mä väittäisin, että sytkän säädöllä saadaan varsinkin osakaasua selkeesti paremmaksi/herkemmäksi. Ihan samalla tavalla kuin seoksen säätely vaikuttaa.
Ei mulla omaa kokemusta noista olekaan.. toistelen vaan isojen poikien kommentteja, jotka on noita karttoja penkissä säätäneet. Harvemmin on sytkään kuulemma tarvinnut kajota. Kisapolttoaineet yms. viritykset sitten vaativat hienosäätöä.

Taitaa olla ihan oma hommansa ottaa penkitykseen mukaan tuo sytkän säätö.. saattaa vierähtää tovi testaillessa
tounge.gif
 
Itelleni laitoin ton IIIr ihan muutama päivä sitten kiinni ja nyt täytyis miettiä minne veis oikein kunnolla säädettäväksi. Mitä lähempänä Jyväskylää/Lahtea sen parempi. Hyviä ehdotuksia?
KX-Center Tampereella teki mielestäni hyvää työtä.
Se taitaa olla Suomen ainoa paikka missä on Dynojetin penkki Tuning Link -softalla. Tarkoittaa käytännössä sitä, että säädöt menee ohjelman avulla kohdalleen just eikä melkeen, kaikilla kierroksilla ja kaasunasennoilla.
Sinne siis, niin olin ajatellutkin. Ja tolla Tuning Link -softalla saanee ton sytkänkin(?) kohdalleen (jos tarvii säätää) melko nopeasti, niin tarvi ottaa telttaa mukaan.
 
Kannattaa varmaankin harkita nimenomaan lineaarishifteriä normaaliin katukäyttöön. Nuo tension/pressure -mallit ovat aika ronkeleita paskan ja pölyn suhteen. Saa olla vähän väliä putsaamassa ja hetkistelemässä. Käy äkkiä siirtäjien päälle jos ei katkaise vetoa ajoissa ja kunnolla. Kaverin kisapyörässä herkistely ja puhdistus kyllä auttaa mutta oletan, että katuajossa sitä saa olla ronkkimassa vähän väliä.

Edit: Kuulemani villin tornihuhun mukaan jenkkilässä vaihtavat noita tension/pressure -vaihtajia jokaisen lähdön jälkeen. Ja noita kytkimiä kun ei saa erikseen vaan on ostettava koko mötti kerralla...
 
Kannattaa varmaankin harkita nimenomaan lineaarishifteriä normaaliin katukäyttöön. Nuo tension/pressure -mallit ovat aika ronkeleita paskan ja pölyn suhteen. Saa olla vähän väliä putsaamassa ja hetkistelemässä. Käy äkkiä siirtäjien päälle jos ei katkaise vetoa ajoissa ja kunnolla. Kaverin kisapyörässä herkistely ja puhdistus kyllä auttaa mutta oletan, että katuajossa sitä saa olla ronkkimassa vähän väliä.

Edit: Kuulemani villin tornihuhun mukaan jenkkilässä vaihtavat noita tension/pressure -vaihtajia jokaisen lähdön jälkeen. Ja noita kytkimiä kun ei saa erikseen vaan on ostettava koko mötti kerralla...
Kiitos, hyvä tietää!
 
Itelleni laitoin ton IIIr ihan muutama päivä sitten kiinni ja nyt täytyis miettiä minne veis oikein kunnolla säädettäväksi. Mitä lähempänä Jyväskylää/Lahtea sen parempi. Hyviä ehdotuksia?
KX-Center Tampereella teki mielestäni hyvää työtä.
Se taitaa olla Suomen ainoa paikka missä on Dynojetin penkki Tuning Link -softalla. Tarkoittaa käytännössä sitä, että säädöt menee ohjelman avulla kohdalleen just eikä melkeen, kaikilla kierroksilla ja kaasunasennoilla.
Sinne siis, niin olin ajatellutkin. Ja tolla Tuning Link -softalla saanee ton sytkänkin(?) kohdalleen (jos tarvii säätää) melko nopeasti, niin tarvi ottaa telttaa mukaan.
Sen mä just haluisin tietää, että saako Tuning Linkillä tosiaan ton sytkänkin "automaattisesti" säädettyä.. Menee muuten liian työlääksi...

Pitänee soittaa sinne jos kukaan ei tiedä?

Edit: Odottelen vastausta Kx-Centeristä, ilmoitan sitten mitä vastasivat...
 
Itelleni laitoin ton IIIr ihan muutama päivä sitten kiinni ja nyt täytyis miettiä minne veis oikein kunnolla säädettäväksi. Mitä lähempänä Jyväskylää/Lahtea sen parempi. Hyviä ehdotuksia?
KX-Center Tampereella teki mielestäni hyvää työtä.
Se taitaa olla Suomen ainoa paikka missä on Dynojetin penkki Tuning Link -softalla. Tarkoittaa käytännössä sitä, että säädöt menee ohjelman avulla kohdalleen just eikä melkeen, kaikilla kierroksilla ja kaasunasennoilla.
Sinne siis, niin olin ajatellutkin. Ja tolla Tuning Link -softalla saanee ton sytkänkin(?) kohdalleen (jos tarvii säätää) melko nopeasti, niin tarvi ottaa telttaa mukaan.
Sen mä just haluisin tietää, että saako Tuning Linkillä tosiaan ton sytkänkin "automaattisesti" säädettyä.. Menee muuten liian työlääksi...

Pitänee soittaa sinne jos kukaan ei tiedä?

Edit: Odottelen vastausta Kx-Centeristä, ilmoitan sitten mitä vastasivat...
Moto-Seinajoella löytyy myös koulutetut heput hommaan ja myös tuo Tuning Link heillä on.
Heidän sivuiltaan faktaa:
Koulutetut huoltomiehemme huoltavat moottoripyörät, mopot, mönkijät ja kelkat.
Meiltä löytyvät kaikki erikoistyökalut aina Triumphin Engine Management Systemsistä Harleyn Digitaali -mekaanikkoon. Valtuutettuna DynoJet huoltoliikkeenä käytössämme on DynoJet -tehonmittaus ja -säätölaitteisto Tuning Link -ohjelmistoineen.
Huolto on ykkösjuttumme.

Varaa huoltoaika puhelimitse klo 9,00 - 11,00 välisenä aikana. Suora numero huoltoon: 06-4293525

Tai sähkopostilla 24h: huolto@moto-seinajoki.fi
 
Back
Ylös