Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
2T-crossin kone auttaa ja on joltain osin sovellettavissa myös tieliikennekäyttöönkin täystehosena, kunhan konttorilla käy.
Luultavasti rapiat 30kw mitä crossista ulos saa kiskoo ihan eri tavalla kuin 11kw![]()
On niitä oikeita superbikejäkin myytävänä jossain joten miksi ajaa alitehoisella piikillä kun voi kilpurillakin?Hei mikä ettei ajaisi oikeella piikkisen kilpurilla, tehoa 50+ heppaa ja hauskaa takuu varmasti ilman kikkailua...ei oikein mahdu mun ahtaaseen päähän miks pitäis ajaa täysin alitehosella laitteella radalla, jos ei se rata ole kartingrata.
Piikkisen kilpureja on myytävänä jossain ... se on takuulla hauska ja nopea radalla...kun rata on oikea ja kuski, niin piikkinen kilpuri jättää sm B cup 600cc aika helposti, että semmosta, turha kokeilla minkään katuverzion kanssa kilpapiikkistä, kyllä tulee polttimoon ja kovin...heh heh...ihan vaan tiedoks kaikille koville katupörrääjille...
köh köh.. siis oikea superbikehan on katupyörästä rakennettu ja ratapiikki kuten Honda RS125, mihin Lanat viittasi, taas on puhtaasti ja pelkästään oikea kilpuri.On niitä oikeita superbikejäkin myytävänä jossain joten miksi ajaa alitehoisella piikillä kun voi kilpurillakin?Hei mikä ettei ajaisi oikeella piikkisen kilpurilla, tehoa 50+ heppaa ja hauskaa takuu varmasti ilman kikkailua...ei oikein mahdu mun ahtaaseen päähän miks pitäis ajaa täysin alitehosella laitteella radalla, jos ei se rata ole kartingrata.
Piikkisen kilpureja on myytävänä jossain ... se on takuulla hauska ja nopea radalla...kun rata on oikea ja kuski, niin piikkinen kilpuri jättää sm B cup 600cc aika helposti, että semmosta, turha kokeilla minkään katuverzion kanssa kilpapiikkistä, kyllä tulee polttimoon ja kovin...heh heh...ihan vaan tiedoks kaikille koville katupörrääjille...![]()
Sen siitä saa kun yrittää olla näppärä.köh köh.. siis oikea superbikehan on katupyörästä rakennettu ja ratapiikki kuten Honda RS125, mihin Lanat viittasi, taas on puhtaasti ja pelkästään oikea kilpuri.On niitä oikeita superbikejäkin myytävänä jossain joten miksi ajaa alitehoisella piikillä kun voi kilpurillakin?Hei mikä ettei ajaisi oikeella piikkisen kilpurilla, tehoa 50+ heppaa ja hauskaa takuu varmasti ilman kikkailua...ei oikein mahdu mun ahtaaseen päähän miks pitäis ajaa täysin alitehosella laitteella radalla, jos ei se rata ole kartingrata.
Piikkisen kilpureja on myytävänä jossain ... se on takuulla hauska ja nopea radalla...kun rata on oikea ja kuski, niin piikkinen kilpuri jättää sm B cup 600cc aika helposti, että semmosta, turha kokeilla minkään katuverzion kanssa kilpapiikkistä, kyllä tulee polttimoon ja kovin...heh heh...ihan vaan tiedoks kaikille koville katupörrääjille...![]()
Mutta siis alkuperäinen aihehan oli, että voiko kevarilla mennä radalle ajamaan. Ja omamielipiteeni siihen on, että voi, ja se voi olla ihan hauskaa, mutta tuo Yamahan nelitahtipiikki vaan ei ole siitä kevarien parhaasta päästä.
tämä oli ainoa mitä google aiheesta löysi;90-luvun alussa Suomessakin ajettiin katupiikkien sarjaa, Jap-cuppia. Muistelisin, että oli aika suosittukin sessio. Pyöriä sai vissiin kohtuullisen vapaasti viritelläkin, koska muistelisin sarjan voitetun tzr125:lla, joka nyt oli alempitehoinen kuin silloiset NSR:ät, Cagivat ja Apriliat.
On näköjään niin historiaa, ettei Googlekaan tunne...![]()
//Andy
(evil73 @ minimotofoorumi) sanoi:"Homma vaikuttaa todella nastalta ja muistan kun ensimmäisiä kisoja järkkäiltiin suomesakin. Silloin ajoin kaimani Kristian Kaasin kanssa vakio 125cc Jap Cup´luokkaa Gileralla pari vuotta. Olin muistaakseni 5. molempina vuosina ja varmaankin ainoa jolla oikeasti oli vakio peli alla... noh ei auta "
Varmasti kivaa puuhaa!
Yksi turvallisuusaspekti tuli mieleen. Radalla kun on jonkin verran muoviluoteja ja muita sportteja jokaisessa ajoryhmässä, ja kun piikki ei kiihdy ihan samaan tahtiin kuin isot pyörät, niin suosittelen ajajakokouksessa mainitsemaan, että ajat kevarilla sekä mikä on ajoryhmäsi. Sit pistät vielä keltaisen huomioliivin päälle.
Osaavat kanssakuskit sitten ottaa huomioon. Jos meinaat vapaille ajopäiville, niin sitten vaan huomiolivii päälle. Se kun ei hidasta kierrosaikaa yhtään
Mutta on noita kevareita ennenkin nähty (jopa 4-t 125 cc). Harvoin ne radan hitaimpia ovat olleet!
Täällä olisi Aprilia RS125 -02 hommattuna kevyttä ratailua silmällä pitäen. Olen tässä talven aikana muutellut pyörän täystehoiseksi, eli laittanut RAVE:n, Arrowsin putken ja muut hommelit. Etuseen hommasin Misukan Power 1 renkaan. Takana on vielä ihan hyvä joku Dunloppi. Käytetään se nyt ekana loppuun.
Ajatuksena olisi käydä kesän aikana tyttären (15v) kanssa hieman kokeilemassa miltä Botniaring tuntuu. Itsekään en ole rata-ajoa pyörällä harrastanut, joten vähän on uusi maailma. Saa heittää ajatuksia tai vinkkejä mitä tulee mieleen.![]()
Voi olla hyvä ottaa tuorevoitelusysteemit pois ja ajaa esisekoitetulla bensalla. Pakolämpömittari voi olla ihan hyvä safety-juttu myös.

Voi olla hyvä ottaa tuorevoitelusysteemit pois ja ajaa esisekoitetulla bensalla. Pakolämpömittari voi olla ihan hyvä safety-juttu myös.

Jees, hyvä huomio tuo huomioliivi.Ajatuksena olisi ensialkuun käydä ihan itsekseen vapaan harjoittelun päivänä kokeilemassa. Sellaisina päivinä voi olla ettei siellä ole paljon muita niin saa rauhassa ottaa tuntumaa.

Itsellä kävi sama mielessä tuon tuorevoitelun suhteen. Vähän kattelin systeemiä, mutta päätin antaa sen vielä olla paikoillaan. Pitäis varmaan sitten riipaista koko pumppu pois jos sen aikoo eliminoida? Muutenhan se pyörii kuivana mukana, eikä se varmaan tee hyvää?![]()
Tee hullunkierto pumpulle, painepuolelta linja takaisin öljysäiliöön (esim. läpivienti korkin läpi). Helppo muuttaa takaisin toimintaan. Syöttöyhde tukkoon ja tankkiin vaikka rissaöljyllä seos niin pääsee todelliseen tunnelmaan (öljyksi esim. Castrol A747).