• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kiinan "pazzot" ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaskaxx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No mistäpä veikkaat, että mistä ne R1:sien, Hondien ynnä muiden kahvat tulee? Yhtälaista kiinan ja taiwanin silppua nekin on. Ei niitäkään jokaista testata ja ihmetellä. Painevalukone sylkee niitä nopeampaa tahtia, kuin kiinalaiset työstökoneet noita kerkeävät aihiosta vuolla..
tilaaja asettaa tietyt laatuvaatimukset,joita valmistajan tulee noudattaa. Esim.yamaha,honda ym.

näitten kiina pazzo kahvojen tilaaja/valmistajaa ei paskaakaan kiinnosta mitä kuraa kone sylkee ulos,kunhan kauppa käy!

Haluaisin kyllä nähdä kun jarno73 puristaa 6061 jyrsityn alumiinikahvan poikki kahdella tai neljällä sormella. Varsinkin kun se on pyörässä jo kiinni.

Koppa kaljaa lähtee täältä samantien palkinnoksi jos ilman vilunkia tuon tekee ja puolueettomien todistajien edessä  
033102beer_1_prv.gif

Haluaisin kyllä nähdä kun jarno73 puristaa 6061 jyrsityn alumiinikahvan poikki kahdella tai neljällä sormella. Varsinkin kun se on pyörässä jo kiinni.

Koppa kaljaa lähtee täältä samantien palkinnoksi jos ilman vilunkia tuon tekee ja puolueettomien todistajien edessä  
033102beer_1_prv.gif
Haha, luit ajatukseni...

Muutenkin ihmetyttää, kuinka paskat jarrut porukalla pyörissään on, jos pelkää kahvojen katkeamista...
033102bebe_1_prv.gif

No, kunhan eka haaveri - joka johtuu kahvan katkeamisesta jarrutustilanteessa - tapahtuu, täällä galaxit räjähtää kun pääsee pojat sanomaan, että "mähän sanoin..."
biggrin.gif

Toivottavasti näin ei nyt kuitenkaan kellekään käy. Itekin pistin juuri tilaukseen mustat kahvat.

033102beer_1_prv.gif
kukin taplaa tyylillään! Itse en kiinan tuotteita pyörääni ruuvaa...,jatkakaa,minä poistun!

työkseni alumiinia hitsaan ja käsittelen joka päivä joten tiedän mitä kuraa laatu voi olla.....mutta minä poistun.....jatkakaa te jotka asiasta enemmän tiedätte!

Työkseni myös niitä alumiinituotteita tarkastan..

Silti ostin kiinalaiset kahvat ja minulle riittävät laadussaan.

Herätkää nyt.
Ei kai ihan oikeesti voi sormilla alumiinikahvaa poikki vääntää.

Eiköhän pitäisi herätä siihen todellisuuteen että suurin osa "tarvekaluistamme" tulee Kiinasta tai muista "uuden kehityksen maista".

Monella meistä on sormissa kiinan osaa paljon enemmän kuin tiedämme.
Ei kai pari jarrukahvaa maata mullista...

taitaa enenpi anodisointi katketa noista kiinan ihmeistä kuin kahva itse.. tälläistäolen kuullut, jotkut vain tykkäääväät kärjistää asioita
wink.gif
eiks nii... joo..

multa saa ostaa halvalla 2wheels kiinan kahvat zx-14. vuoden vanhat mutta ajamattomat, mustat, mallia lyhyet, kerran sovitettu paikalleen.

Itse tilasin viikko sitte ZZR 1100 -98 pitkät kahvat kun vanhat oli saanu osumaa.. eiköhän nuo ole normi tarvikekahvojen veroiset?

Herätkää nyt.
Ei kai ihan oikeesti voi sormilla alumiinikahvaa poikki vääntää.

Eiköhän pitäisi herätä siihen todellisuuteen että suurin osa "tarvekaluistamme" tulee Kiinasta tai muista "uuden kehityksen maista".

Monella meistä on sormissa kiinan osaa paljon enemmän kuin tiedämme.
Ei kai pari jarrukahvaa maata mullista...
kyllä voi!
riippuu tietysti raaka-aineen laadusta ja valmistus menetelmistä, jos on halvinta kuraa mitä markkinoilta löytyy,napsahtaa hyvinkin helposti poikki!

kiinan kahvoille kukaan ei ole asettanut laatuvaatimuksia,riittää kun näyttää hyvältä!

monet osat kyllä tuotetaan "halpa"maissa,tuotteen tilaaja asettaa hyvinkin tiukat laatuvaatimukset osille!

Kyllä jarrut antaa myöten jostain muualta kuin kahvasta. pidän itseäni melko vahvana kaverina ja olen sitä mieltä että kahvasta jarru ei ekaksi hajoa...mulla on kuitenki pitkä bodaus tausta ja penkkikii yli 200 joten luulen että tästä on turha jatkaa vääntöä. kyllä olen monetkin tongit puristanut yhteen elämäni aikana mutta en olis huolissani jarrukahvasta..

ZZR 1100 -98
Mulla -93
Ite laitoin juuri lyhyet pakoilleen. Koittaanhan nuita ei pääse ennen kö keväällä. Kytkin ainaski tunnuttas pellaavan hyvin.

Kyllä jarrut antaa myöten jostain muualta kuin kahvasta. pidän itseäni melko vahvana kaverina ja olen sitä mieltä että kahvasta jarru ei ekaksi hajoa...mulla on kuitenki pitkä bodaus tausta ja penkkikii yli 200 joten luulen että tästä on turha jatkaa vääntöä. kyllä olen monetkin tongit puristanut yhteen elämäni aikana mutta en olis huolissani jarrukahvasta..
kyse ei ole voimasta,vaan raaka-aineen laadusta!

työni kautta tiedän mitä kuraa alumiini saattaa joskus olla!

Tuohon voimaan vertasin sen kahvan kestävyyttä. kaatuessa voi hyvinkin mennä poikki mutta en usko että normi käytössä katkeaisi. mutta heti kun tulee faktaa mutun tilalle niin ilmoitan.

Mitä nyt muistelen et taiwan tais olla stormin tarvikekahvojen valmistus maa. ja kuinka moni tietää kun ostaa käytetyn pyörän että onko tarvike vai orkkis kahvat tai mis ne on tehty?

Honda CBF 500 (04-06) käy näköjään Titaxin listojen mukaan sama jarrukahva kuin moniin muihinkin Hondiin (esim.hornet 98-06), mutta kytkin kahva on mallinumeroltaan eri kuin missään muussa.

Osaisiko joku sanoa on mikä on tuo ero kytkin kahvan osalta?

Titaxit maksavat 99 euroa kappaleelta joten kiinan pazzot tuntuisivat hyvin houkuttelevilta 35dollarin settihinnallaan!

Tuohon voimaan vertasin sen kahvan kestävyyttä. kaatuessa voi hyvinkin mennä poikki mutta en usko että normi käytössä katkeaisi. mutta heti kun tulee faktaa mutun tilalle niin ilmoitan.

Mitä nyt muistelen et taiwan tais olla stormin tarvikekahvojen valmistus maa. ja kuinka moni tietää kun ostaa käytetyn pyörän että onko tarvike vai orkkis kahvat tai mis ne on tehty?
useammassa kuin yhdessä viestissäni olen todennut,että hyvin paljon tuotteita valmistetaan halpa maissa kaikkiin pyörämerkkeihin,näissä tapauksissa tilaaja määrittää laatu ja valmistus kriteerit.

mikä taho määrittää näitten kopio versioiden laadun?
tounge.gif

useammassa kuin yhdessä viestissäni olen todennut,että hyvin paljon tuotteita valmistetaan halpa maissa kaikkiin pyörämerkkeihin,näissä tapauksissa tilaaja määrittää laatu ja valmistus kriteerit.

mikä taho määrittää näitten kopio versioiden laadun?
tounge.gif
The2Wheels? Jos kahvoja menee puristamalla poikki, kukaan ei enää osta niitä sen jälkeen? Onko jossain piilokamera?

biggrin.gif

Back