Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Terve!!!BTW, sivutukeen voi aika helpolla nikkaroida semmoisen aputuen siihen pääjalkaan kiinni siten että jalka maassa ollessa maata vasten on kaksi tassua. Kyllä se pikkasen hidastaa asfalttiin tai soraan uppoamista yhteen tassuun verrattuna.
Sarjassamme lisää moponiksipirkkajuttuja![]()
Terve!!!!sanoi:Ellet ja siitäkin huolimatta että ennakoivaa kurssia olet ajatellut käydä, noi alkukilsat kannattaa ilman muuta ajella ihan ilman matkustajaa. Niinkuin joku jo tais sanoakin, isompikin mopo muttuu koko lailla toiseksi ajoominaisuuksiltaan sen nätinkin matkustajan myötä...![]()
Ja niitä porukkareissujakin kannattaa alkuunsa välttää, koska jostain kumman syystä sen etummaisen pilotin takarenkaan hävitessä näköpiiristä, tämän takanatulijan suhteellisuudentaju pakkaa kaikkoamaan lähes jokaiselta tuoreelta motoristilta...( ja koeneemmilta ilman muuta...=)
Ajele siis mopollasi niin paljon kuin suinkin ehdit ja voit, koska mikään ei korvaa perskohtaisen kokemuksen tuomaa varmuutta ajoturvallisuudella ja sille nautinnollekin. Poikkea kyykylläkin joskus myös sille hyväpintaiselle soratielle. Ei sekään niin kauheeta oo kun vois luulla. Sitäkin taitoa joskus väjäämättä tarvitsee, niin että ei mene ihan paniikkiin jos etusen alla pyörii pieniä irtokiviä ja pysätäkkin oikeen pitäisi....
Niitä samoja kiviähän löytyy just keväisin vähän joka risteyksestä, vaikka alla muuten olisikin pikeä.
Eiköhän ne suurimmat vaikeudet kokemattomamalle motoristille ole se tahaton kurvien leveäksi ajo, ja uskallus painaa sitä etujarrupaakia sinne naturaali-abs rajoille asti. Niitä molempia voi suht turvallisesti harjoitella myös siviilissä, kun löytää semmoisen sopivan tienpätkän lähistöltä. Nuo peltoaukeiden keskellä kulkevat sivutiet lienevät parhaimpia siihen tarkoitukseen. Ei suurempaa huolta vaikka se kanttaus ei pysy kokonaan omalla kaistalla kun näkyvyys vaan riittävän on hyvä sinne eteenpäin. Ja ne risteykset voi sitten kuvitella sen ja sen aurausmerkin kohdalle, mihin muka pitäsi näppeästi pysätä.....Ja eiku reenaamaan. Kyllä se punakanpönäkkä isäntä sieltä kohta juoksee pellon poikki...sanomaan koska aikavaraus tälle moottoriradalle on tältä päivältä päättynyt...
![]()
Niksi Org:iin..En tiedä menikö multa ohi, mutta en ollut näkevinäni mitään juttua siitä että kevväällä nämä tiet on kaikenmaailman paskassa, suolassa ja hiekassa... eli ei kannata polvea tarjota heti ekoina päivinä maahan.
Joo.. kätevää, mutta miettikää niitä tavaroita taskussa kun laskee sen pajupuskan läpi kuusenjuurelle.. tuppaa ne terävät uppoomaan nahkaan.Tuo kuumeneva asvaltti on hyvä varotus. Mulla on pala muottivaneria taskussa kun mökin piha on soralla. Asvaltin kanssa ei ole vielä sattunut ongelmia. Hyvä.Toi on hyvä. Itse joskus aikoinaan jätin pyörän sivujalalle normaaliin parkkiruutuun asfaltilla. Kuuma päivä, asfaltti lämpes, autot tiputtanut öljyjään asfaltille, sivutuki asfaltista läpi ja pyrä nurin.sanoi:Kikka kaverilta...
Muutaman neliösentin metallilätkä taskuun....
Ei tarvi hiekkaiselta pihalta etsiä kiveä, puun kantoa / vastaavaa, jotta sivujalka varmasti pysyy...helpottaa kummasti!
Onko tää palsta ikäänkuin .ORG-Nixxi-Pircca![]()
Ei kai pitäis näin pikkuasiaan puuttua, kun tarkoitus kuitenkin on hjuva. Oma "lätkäni" on pyröreä...kun parkkipaikkaa haet ja sen löydät ni millä pirulla otat penkin alta yhtään mitään?Satulan alle tai siihen mielettömään matkalaukkuun siinä perässä ne terävät rojut.![]()
Toi sukkahousutemppu on tosi tehokas ; ei olis` ikinä tullu mieleen ! Kokeilin sitä eilen illalla ja totesin , että kahvassa on oltava mittaa aikas hyvämäisesti . Muuten ei sovi nyrkki enää kahvaan . Itellä on tämmönen "Apupoika" muoviläpyskä , joka laitetaan kahvan oikeaan reunaan . Ei tarvi puristaa , ainoastaan vaan vähän nojata . Ei se vallankaan käytettyjä sukkahousuja vastaa , mutta juttuun tulee .Juu. Minulla on ollut customikin. Oli kiva peli - tykkäsin. Siinä oli kaasukahvan sellainen, että pitemmillä matkoilla ja ajohanska kädessä alkoi kämmentä kolottamaan - se oli ihan sileä ja juuri sen verran paksu ja palautuskykyinen, että kunnon pitävää otetta oli vaikea saada. Sitä joutui siis puristamaan - ei paljon mutta riittävästi. Jos ei puristanut niin kaasu palautui hissukseen vähän väliä. Se oli raivostuttavaa.
Niksi:![]()
Ostin eristysnauhaa. Laitoin sitä oikein päin kierroksen tai pari ja sitten kiepautin pari kierrosta väärin päin - liima päällepäin. Nauhaa ei tarvi kuin kapean suikaleen ja pito parani taivaallisesti. Erittäin halpa, hyvä ja helppo konsti. Erkka taskuun ja temppu on uusittavissa aina kun siltä tuntuu. Rock.
![]()
Hunajaisten (=tahmeat) sukkahousujen kietominenkin kahvan ympärille auttaa - luulisin - en ole tosin itse kokeillut - vielä.
![]()