• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM 950 / 990

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mistä löytyy halpa rotikka?

Onhan noissa vapareissakin ja ilmamäärissä eroja, rottweiler on toimiva, ja keskihintainen dna mk3 verrattuna. Eli onko catit vaimentimissa, eikä y-putkessa? Löytyykö suoraan slip on settiä ilman catteja?
Silti pelkkä imupuolen tuunaus kiinnostaa, kun menis halvalla. RC8 stackit on 20e pari.

.....

* Merlinin myymä ITG:n suodin on sama/samanlainen kuin rottweiler myy, päällä eri teksti maalattuna.
itse luotan enempi alumiiniseen aluslevyyn kuin muoviseen (rott), josta olen lukenut palstavalituksia murtumista.
mutta, kukin tyylillään. :)

* katit on vaimentimissä advessa ainakin, siinä avatun pöntön kuvassa lieriö vasemmassa päässä.
leo vincen mukana tuli se slip-on putki.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä etua on imusuppilon vaihdosta vain etummaiselle sylkylle?

Kevxtx oli testannut eri variaatioita noille stack pituuksille ja tuota pidettiin parhaana kombinaationa. Ja tosiaan nimenomaan se etummainen lyhyempi. Lyhyempi suppilo paransi moottorin toimintaa korkeammilla kierroksilla. Itse osa ei paljoa maksa. Ktmsmt -foorumilta löytyy ne tarinat.
 
Viimeksi muokattu:

juu, ja lisäksi näyttää olevan k&n ohut puuvillasuodin, joka ei ollenkaan vastaa paksua vaahtomuovisuodinta suodatuskyvyssä. (voi päästää roinat läpi)
siitä on "taitettu peistä" reippaasti, puolesta ja vastaan,
mutta se on ohut media, eli ei sisällä yhtä pitkää sokkeloreittiä hiekanjyvästen tarttua seinämiin kuin paksu vaahtomuovi.
 
Itg 65 filsu tais maksaa kaasutinexpertillä jonku 60€ ja pohjalevyn tein ite 2mm pellistä. Tiivisteet imukurkkuihin saat joko lähimmästä polttoaineen kestävää tiivisterengasta myyvästä liikkeestä tai sitten leikkaa siitä alkuperäisestä filtteristä ne reiänympärykset siihen levyn alle. Halpaa kun viina Venäjällä.
 
Mitä etua on imusuppilon vaihdosta vain etummaiselle sylkylle?

Koneen vääntöaluetta saadaan laajemmaksi kun käytetään eri pitusia suppiloita eri sylintereille. Toki maksimiväännöstä tingitään hieman, mutta mitäpäs sillä on väliä jos saa koneeseen lisää paukkua sinne mihin sitä kaivataan. Rivinelkuissahan on tyypillisesti 2 ja 3 pytyissä pidemmät imutorvet kuin 1 ja 4 pytyissä.
 
Juurikin näin. Kysyttiin onko mitään hyötyä eikä saako sillä kaiken hyödyn irti. On hyötyä. Ja on enempi hyötyä jos modailee sekä imu- että pakopuolta.

Kulmikkaaseen kaasuun tottuu.

Tai sit käyttää pyörän penkissä säädössä niin häviää se liiallinen kulmikkuus.
 
Itg 65 filsu tais maksaa kaasutinexpertillä jonku 60€ ja pohjalevyn tein ite 2mm pellistä. Tiivisteet imukurkkuihin saat joko lähimmästä polttoaineen kestävää tiivisterengasta myyvästä liikkeestä tai sitten leikkaa siitä alkuperäisestä filtteristä ne reiänympärykset siihen levyn alle. Halpaa kun viina Venäjällä.

jep.
"alkuperäisestä filtteristä ne reiänympärykset" on toiminut mulla hyvin. :)
 
Taidan tilata gefr levyn ja itg filtterin. Käyköhän sama pohjalevy adve ja smt? Crank case breather vissiin kannattaa vetää levystä sisään. Jos noi noin halvalla saa imupuolen, niin esim gpr slipari hommattava, kai se katillakin puhaltaa paremmin kuin vakio. Vakion putken räjäytyskuva aiheutti "myy se" reaktion prosessipuolta opiskeleelle. Joku full Arrow -setti olis hieno. Totesin muuten, että samalla vaivalla lähtee ne secondaries ja sas ja tune eculla läppärungot synkaten. Käytettyjä putkia lähes mahdoton löytää.
 
Käytettyjä huiluja on kyllä tosi vähän liikkeellä. Saksan eBayssä on huudettavana SMT:hen akrat + y-putki. Seuraile sitä jos ei hinta karkaa käsistä.
 
Taidan tilata gefr levyn ja itg filtterin. Käyköhän sama pohjalevy adve ja smt? Crank case breather vissiin kannattaa vetää levystä sisään. Jos noi noin halvalla saa imupuolen, niin esim gpr slipari hommattava, kai se katillakin puhaltaa paremmin kuin vakio. Vakion putken räjäytyskuva aiheutti "myy se" reaktion prosessipuolta opiskeleelle. Joku full Arrow -setti olis hieno. Totesin muuten, että samalla vaivalla lähtee ne secondaries ja sas ja tune eculla läppärungot synkaten. Käytettyjä putkia lähes mahdoton löytää.
Pitäs käydä sama pohjalevy kaikkiin lc8n. Minä laitoin sen kampikammion huohotusletkun palloventtiilin suoraan pohjalevyn läpi Huom asennus suunta! Siitä voi sitten oman mielen mukaan tehdä jatkon suoraan imukurkkuun, ite jätin tekemättä. Siellä on senverran alipainetta että tuleva liemi kyllä imeytyy oikeaan osoitteeseen.

Edit: eipä käy muistaakseni kaasari ja ruiskun levyt keskenään, jako on erilainen.
 
RC8 imukurkku tilattu, maksoi paikallisessa kokonaista 4,7 €. Putsari vielä lopullisesti valitsematta. Viikon päästä asennus, ja samalla secondaries pois ja läppärukojen kalibrointi+Mapin/ohjelman vaihto. Joku tiesi että 2. Ja 3. Vaihteiden rajoitin kannattaa mapata takaisin, koska secondaries ei paikoillaan eikä rajoita, kuulemma tasaisempi. Pc ja releet reppuun ja poneja vapauttamaan. SAS jääköön vielä, ja tämä kaikki vakioputkella. Jos ois myös kattivapaa putki niin odottelisin jopa 12 hp. Nyt veikkaan et 8, mutta tasainen vääntö alhaalta ja paukkua keskelle ja ylös. Persedyno ja muiden penkitetyt kartat käytössä :thumbup:

Aika harvassa pyörässä löytyy näin helppoa ja halpaa viristyspotentiaalia! :D
 
Kannattaa avata se yksitie venttiili ja tarkistaa sen sisällä oleva tiiviste ettei se ole murentunut ja tuki huohotuslinjaa.
 
Moi. Mistä päin olet? Itsellä on täysin vakio -08 SM. Olisitko halukas vaihtamaan kartan mun mopoon? Korvausta vastaan tietenkin. Tai jos joku muu etelä-Suomesta? Anyone? :grin:

Nimimerkki nypytys ärsyttää ja vääntöä lisää kiitos :WAZAAP:

Nyt on kartta vaihdettu (itseasiassa jo maanantaina). Ei nypytä lähellekään yhtä pahasti taajama vauhdeissa ja kutosta voi tarjoilla jo 90km/h jälkeen. :jippikaijee::orgmp:

Iso kiitos vielä Pavelle. Hienoa, että joku on valmis auttamaan nykyaikana pyynteettömästi. :):thumbup:
 
Nyt on kartta vaihdettu (itseasiassa jo maanantaina). Ei nypytä lähellekään yhtä pahasti taajama vauhdeissa ja kutosta voi tarjoilla jo 90km/h jälkeen. :jippikaijee::orgmp:

Iso kiitos vielä Pavelle. Hienoa, että joku on valmis auttamaan nykyaikana pyynteettömästi. :):thumbup:

:thumbup: Tuo kartta kannattaa kyllä jokaiseen vakioon vaihtaa, paranee pyörä niin merkittävästi, ja pieni työ pc:llä hoitaa.

Kiitokset noista kommenteista putsarin pohjalevyn ja 1-tie venttiilin suhteen. Gefr toiselta foorumilta tarjosi alulevyn Suomeen vajaa viiskymppiä, ja esimerkit näyttivät riittävän pro:lta työn jäljeltä.

--> Rottweiler tuli kuitenkin 2nd hand
 
Viimeksi muokattu:
Moro taas. Pitäisi 990 SM vaihdella nuo jäähdytinnesteet. Onko mitään kikka kolmosia, vai meneekö ihan "normaalin kaavan" mukaan. Kaavojahan siis on yhtä paljon, kuin tekijöitäkin... :)-
 
Dukessa pitää ainakin "röyhtäyttää" järjestelmä nostamalla etupää noin puolimetriä ilmaan. En tiedä sijaitseeko smssa syyläri samalla paikalla. Muutoin ihan simppeli juttu, ropusta vanhat ulos ja uutta sisään.
 
Back
Ylös