• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ktm rc8

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ricky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
To vaihde näyttö kiinostaisi itteäki :/ samoin saako vanhaan päivitett uudemman ledivaloa?


Voi sitä viikonloppuaki näin viettää. Mökillä, lonkeroa juoden ja pyörää putsaten. Eilen purin kaikki katteet ja 7h tuli pestyä mopoa joka kolosta :D tänään kasaus ja vahaus.

On muuten aivan hanurista pestä tota koneen takaosaa ketjurasvoista, kun ketjuja ei ole ikinä pesty vaan aina ruikittu vaan lisää rasvaa :/ samoin noi takakatteen "buutsinaarmut". Ei oikee tahdo toi glymi purra :(
 
Oliko kuinka pahan hintanen?

Enpä tuota tiedä kun maksajana oli syyllisen osapuolen liikennevakuutus. Motokeitaan varaosaluettelostahan tuon hinnan saa kaivettua kun katsoo huoltomanuskasta osanumeron. Veikkaan että ihan halpa tuo valo ei ole kun ottaa huomioon kotarin osien hinnat...
 
Onkos täällä kellään kokemusta noiden toissijaisten kaasuläppien poistamisesta? Ameriikan foorumilla neuvottiin ottamaan ne pois, ja Tune-Eculla disabloimaan askelmoottori. Pitäis jeesata kun mopo tuppaa välillä kuolla liikennevaloihin.
 
Onkos täällä kellään kokemusta noiden toissijaisten kaasuläppien poistamisesta? Ameriikan foorumilla neuvottiin ottamaan ne pois, ja Tune-Eculla disabloimaan askelmoottori. Pitäis jeesata kun mopo tuppaa välillä kuolla liikennevaloihin.

Superdukesta otin ne pois käytöstä silloin ennen ja vaikutus oli :thumbup::thumbup:

Tune eculla ohjattiin 100 % auki, että joka kerta virrat päälle niin aukesivat jos oli käyny sormella tökkään kiinni ne.
 
Superdukesta otin ne pois käytöstä silloin ennen ja vaikutus oli :thumbup::thumbup:

Tune eculla ohjattiin 100 % auki, että joka kerta virrat päälle niin aukesivat jos oli käyny sormella tökkään kiinni ne.

Kuinka noiden poisto vaikutti Duken on-off kaasuun?
 
Todi, tänään sitte kokeilin ottaa toi 2nd throtle flapsit pois käytöstä.

TuneEcu:n vakio kartta noille läpille: http://i.imgur.com/xhVUGYjh.jpg

Kartaa muutin siten, että läpät on kokoajan 100, eli auki.

Noh, mitään mailmaa mullistavaa muutosta en huomannut. Snadisti nätimmin mopo lähtee liikkeelle. Ei ole ihan niin herkkä sammumaan... Mutta, se alkuperäinen ongelma ei poistunut. Eli kyllä toi vieläkin "kuolee käsiin" välillä.

Esim. Ajoin huoltikselle tankkaamaan, katoin että ensimmäinen mittari on varattu, joten kiersin pihan ja ajoin taemmalle mittarilla tankkaamaan. Juurin kun sain mopon pysäytettyä, etummaisella mittarilla ollut auto lähti. Löin kytkimen pohjaan ja annoin snadisti kaasua ja *tsup* mopo kuoli suoraan käsiin.

Noin käy kanssa joskus valoissa, eli jos kierroksia "pumppaa" niin kone tuppaa kuolemaan.
 
Kuinka noiden poisto vaikutti Duken on-off kaasuun?

No mä poistin talvella läpät sekä niiden akselit ja on-off kaasu muuttui miedommaksi.
Lisäksi tuntuu että nyt lähtee aiempaa pienemmiltä kierroksilta nikottelematta.
Peppudynon tuloksia toki ja talvi välissä joten :dunno:
 
Ootko Carlos kokeillu trimmikartan nollausta? Eli mopo käyntiin ja antaa olla tyhjäkäynnillä 15 minuuttia ilman, että koskee kaasuun?
 
No mä poistin talvella läpät sekä niiden akselit ja on-off kaasu muuttui miedommaksi.
Lisäksi tuntuu että nyt lähtee aiempaa pienemmiltä kierroksilta nikottelematta.
Peppudynon tuloksia toki ja talvi välissä joten :dunno:

Vähän samoja huomioita itsellä ton suhteen kun sääti läpät aina auki asentoon, tuntuu että ketjut "hakkaa" vähemmän.

Jos noi läpät poistaa niin eikös niihin akselien läpivienteihin tarvi duunaa jotkut "tulpat" ettei tule ilmavuotoja?


Nitrous sanoi:
Ootko Carlos kokeillu trimmikartan nollausta? Eli mopo käyntiin ja antaa olla tyhjäkäynnillä 15 minuuttia ilman, että koskee kaasuun?

Tota en oo kokeillu, kun lukenu vähän ristiriitasia kommentteja asian tiimoilta. Joillain toi on korjannut joitain ongelmia, ja joillain vain aiheuttanut etuvalon "sulamista" ja armotonta flektin huutamista... :/
 
Onkos kellään kokemusta noista TuneEcun sivuilta saatavista kartoista?

Amerikan pojat oli vahvasti sitämieltä, että toi sammuilu on "tyyppivika", johon jeesaa avarampi putki, ja uusi kartta.

Aiempi mopo oli buelli, ja aina kun siihen vaihto kartan, piti ajella hetken aikaa läppäri selässä ja kerätä lambdalta dataa, jonka perusteella "hienosäädettiin" EFIanalyticsin avulla kartta kohdalleen. Onkos näissä jotain samanlaista, vai onko mopo jo niin fiksu että osaa hoitaa hienosäädön itsestään? Buelliin eroten tossa kotarissa on ainakin molemmille pytyille omat lambdad.

Tuolta TuneEcun sivuilta imasin 2 karttaa, toinen oli "RC8 All models - Standard exhaust" ja toinen oli "RC8 All models - Akrapovic exhaust". Onko toi standardi nyt ihan vakio, vai joku "race map" tyylinen paranneltu vakiokartta?


ja lopuks, kuka myöntää tulleensa tänään kökkelinväylällä, mankin seisakkeen kohdalla joskus viiden aikaan baby blue värisellä rc8:lla vastaan? koitin tosta mun valesiviilipoliisiautosta (hopeinen focus tummilla ikkunoilla ja lisäantennilla) vilautella orgimoroa ilman vastausta :(
 
Oli tuollanen -08 mallinen Keuruun Tyhmin Mies viikon ajan omassa käytössä, ja näin pari vuotta ilman katettuja ompelukoneita ajaneena täytyy sanoa että oli kyllä peli yli kylien.

Aikasemmat k4 ja k6 gixxerit on tuntunut lähinnä mitäänsanomattomilta RC8 rinnalla. Nykyään onkin siis -11 Husaberg FS570 moto, jonka uutena hankin pari kesää sitten. Alko taas himottamaan kyykky ja etenkin twini!

Mitkä erot pääpiirteittäin on 11, 12 ja 13 R-mallien välillä? Jotain pieniä 11 ja 12 malleista löytyy, mutta entäs 13? Onko erot niinkään suuria että kannattaa vain valita joku noista? Mukava olisi kuulla kyseisillä pyörillä ajaneilta omakohtaiset mielipiteet. Ainakin tuon 08 mallin alusta tuntui takaiskarin osalta melko pelottavalta. Ikäänkuin paluuvaimennusta ei olisi olemassakaan, ja perä pomppi holtittomasti mutkissa. Vaikea pitää ajolinjaa jos ei kunnolla sitonut kaasulla.

Selviääkö shimmityksellä vai tarviiko täyden kierroksen Öhläriä että alustan saa kunnolla ajettavaksi? Muuten ei pahaa sanottavaa löytynyt pyörästä.
 
Oli tuollanen -08 mallinen Keuruun Tyhmin Mies viikon ajan omassa käytössä, ja näin pari vuotta ilman katettuja ompelukoneita ajaneena täytyy sanoa että oli kyllä peli yli kylien.

Aikasemmat k4 ja k6 gixxerit on tuntunut lähinnä mitäänsanomattomilta RC8 rinnalla. Nykyään onkin siis -11 Husaberg FS570 moto, jonka uutena hankin pari kesää sitten. Alko taas himottamaan kyykky ja etenkin twini!

Mitkä erot pääpiirteittäin on 11, 12 ja 13 R-mallien välillä? Jotain pieniä 11 ja 12 malleista löytyy, mutta entäs 13? Onko erot niinkään suuria että kannattaa vain valita joku noista? Mukava olisi kuulla kyseisillä pyörillä ajaneilta omakohtaiset mielipiteet. Ainakin tuon 08 mallin alusta tuntui takaiskarin osalta melko pelottavalta. Ikäänkuin paluuvaimennusta ei olisi olemassakaan, ja perä pomppi holtittomasti mutkissa. Vaikea pitää ajolinjaa jos ei kunnolla sitonut kaasulla.

Selviääkö shimmityksellä vai tarviiko täyden kierroksen Öhläriä että alustan saa kunnolla ajettavaksi? Muuten ei pahaa sanottavaa löytynyt pyörästä.

Tuossa RC8:ssa on vakiona WP:n takapamppu, joka on jo sellaisenaan pirun hyvä. Jos sieltä on vaimennusta puuttunut on vaihtoehtoja kaksi:
1) Vaimennukset ruuvailtu auki
2) Iskarilla ajettu pirusti kilsoja ilman huoltoa, jolloin öljy on ihan vettä.

Tuo WP:n pamppu on jo vakionakin sen verran hyvä, että sen saa säätöjä satunnaisesti pyörittelemällä ihan perseelleen, koska säätöruuveilla on ihan oikeasti vaikutusta vaimennuksiin toisin kuin esim. japsikyykkyjen vakioiskareissa.
 
Mulla oli TTX36 Öhläri K6:ssa. Sen mitä muistan pyörästä vielä, niin tuon iskarin vaihdolla oli kyllä suurin merkitys pyörän ajettavuuteen ja oikeastaan paras muutos mitä tuli tehtyä. En tiedä sitten osaako WP tehdä RR-pyörän alustoja, vai mikä tuossa kyseisessä yksilössä mätti. 10tkm ajettukin vasta.

Voi olla että on ollut tehdasasetuksilla iskarit, mutta silti jotenkin huono vaikutelma jäi takapäästä. Kuuluuko ominaisuuksiin jarruttaessa etupään ravistelu ja pulssitus? +200 vauhdista jarrutus mutkaan tuleminen tuntui välillä melko jännittävältä pienen tutinan takia. Muutoin jarrutuntuma ja yleensäkkin jarrujen tehokkuus on huippukamaa vakio jarruiksi. Japseihin joutuu melkein aina vaihtamaan vähintään letkut+pääsylkän.
 
Mulla oli TTX36 Öhläri K6:ssa. Sen mitä muistan pyörästä vielä, niin tuon iskarin vaihdolla oli kyllä suurin merkitys pyörän ajettavuuteen ja oikeastaan paras muutos mitä tuli tehtyä. En tiedä sitten osaako WP tehdä RR-pyörän alustoja, vai mikä tuossa kyseisessä yksilössä mätti. 10tkm ajettukin vasta.

Voi olla että on ollut tehdasasetuksilla iskarit, mutta silti jotenkin huono vaikutelma jäi takapäästä. Kuuluuko ominaisuuksiin jarruttaessa etupään ravistelu ja pulssitus? +200 vauhdista jarrutus mutkaan tuleminen tuntui välillä melko jännittävältä pienen tutinan takia. Muutoin jarrutuntuma ja yleensäkkin jarrujen tehokkuus on huippukamaa vakio jarruiksi. Japseihin joutuu melkein aina vaihtamaan vähintään letkut+pääsylkän.

Kuulostaa kyllä siltä, että joku on ruuvannut noi iskarin asetukset päin hongistoa sekä edestä, että takaa, tehdassetupilla toimii hyvin myös radalla. Noi WP:n kamat on selkeästi japsipyöriä paremmat ja ne tosiaan saa toimimaan päin hongistoa kun ruuvaa miten sattuu. Se millä tuosta pyörästä saa hyvän ajettavan, kannattaa kysyä vinkkiä esim. tältä palstalta nimimerkeiltä Madman, Mattipoeka ja latitee. Mattipoeka ja latitee ajavat tällä hetkellä ko. värkillä rataa ja mädäri on kertaalleen tuon mattipojan alla olevan laitteen säätäny. Tietty jos haluaa ihan huipulta tietoa niin luuri kouraan ja soittoa Kallio Racingille, ne on ainakin saanu RääCeen kulkemaan. Myös Pekkasen Pauli osannee kertoa kamppeesta aika paljon. Vakiona tuo RC8:n geometria on kai vähän epäsopiva rata-ajoon, mutta pienellä muokkauksella homma rokkaa kympillä. Ja ongelma on siis lähinnä geometriassa, ei vaimennuksissa.

Edit. Jarrun pulssitus viittaa aina joko kieroihin ja likaisiin jarrulevyihin. Jos kaikki on kunnossa, on tuossa RC8:ssa yhdet parhaista vakiopyörän jarruista. Äkkinäiselle nuo ovat jopa liian tehokkaat. Monesti kyykkypyörän epävakaudesta iso osa on myös kuskin aiheuttamaa, mutta tämä menee enempi tuonne rata-ajon teoria-osastolle, joten ei siitä enempää.
 
Mattipojalle Wehnä laittoi alustan säätöihin. Loppu keuliminen ja yleinen epävakaus. Eli kannattaa antaa ammattilaisen laittaa ammattialusta kohdalleen ja antaa sen olla sitten siinä. Noi WP:t ,öölarit ja muut kisaiskarit saa normaali osaamaton säätäjä täysin persiilleen ja pyörästä ajokelvottoman.
 
Jos noi läpät poistaa niin eikös niihin akselien läpivienteihin tarvi duunaa jotkut "tulpat" ettei tule ilmavuotoja?


Kyllä. Mä apinoin dukefoorumilta jonkun ideaa, hiukan ylisuuri polttoaineletkun pätkä väkisin survottuna läpivientiin
ja ruuvilla tiukkaan ja tukkoon.
 
Back
Ylös