Ktm superduke modifikaatiot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja brand x
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Takarenkaalta 122,4hp. Ihan jees...
onko mitä kaikkia modauksia pyörässä? itellä 121,3hp takapyörältä ja koneelta 132,3 rikumotorin penkissä. Akran kokoputket, motohooligan airbokset setti ja hilppeet, power commander ja penkissä säädetty.
On kyllä aivan eri pyörä verrattuna vakioon :jpstyle:
 
onko mitä kaikkia modauksia pyörässä? itellä 121,3hp takapyörältä ja koneelta 132,3 rikumotorin penkissä. Akran kokoputket, motohooligan airbokset setti ja hilppeet, power commander ja penkissä säädetty.
On kyllä aivan eri pyörä verrattuna vakioon :jpstyle:

Eipä tuossa ihmeitä. Vuotava pakosarja, leovincen hiilari sliparit, ite väsäilty itg ilmanputsari, sas poistettu, toisioläpät ohjattu eculla 100% auki ja rc8 kiihytyssuppilot. Vakio ecua säädetty.
 
onko mitä kaikkia modauksia pyörässä? itellä 121,3hp takapyörältä ja koneelta 132,3 rikumotorin penkissä. Akran kokoputket, motohooligan airbokset setti ja hilppeet, power commander ja penkissä säädetty.
On kyllä aivan eri pyörä verrattuna vakioon :jpstyle:

Näissä ois muuten mukava kuulla samalla vääntölukemat ja millä kierrosluvulla huippuvääntö tulee. Tai vielä parempi kun sais käppyrän näytille. Vääntölukema ja käyrän muoto kuitenkin kertoo moottorista huomattavasti enemmän kuin huipputeho ja samalla vääntölukeman/iskutilavuuden perusteella pystyy vähän karsimaan penkkien välisiä eroja.
 
Viimeksi muokattu:
Näissä ois muuten mukava kuulla samalla vääntölukemat ja millä kierrosluvulla huippuvääntö tulee. Tai vielä parempi kun sais käppyrän näytille. Vääntölukema ja käyrän muoto kuitenkin kertoo moottorista huomattavasti enemmän kuin huipputeho ja samalla vääntölukeman/iskutilavuuden perusteella pystyy vähän karsimaan penkkien välisiä eroja.

Tässä omani.. 124,5 hp ja 113 Nm renkaalta. Tuosta kierrosrajoittimen nostosta olen lukenut foorumilla, että on kuulemma hajottanut koneita.

Dyno 15_7_2011.jpg
 
Tässä omani.. 124,5 hp ja 113 Nm renkaalta. Tuosta kierrosrajoittimen nostosta olen lukenut foorumilla, että on kuulemma hajottanut koneita (huhuja toki..).

katso liitettä 457

Älä vaan mene nostamaan sitä Duken rajotinta, jos et taas halua metallisilppua moottoriin. Kestoikä lyhenee ihan selkeästi aina kun vakiomoottorin rajoitinta lähdetään nostamaan ylöspäin.
 
Älä vaan mene nostamaan sitä Duken rajotinta, jos et taas halua metallisilppua moottoriin. Kestoikä lyhenee ihan selkeästi aina kun vakiomoottorin rajoitinta lähdetään nostamaan ylöspäin.

Joo en mie oo tuota nostamassa ollutkaan, kun jo silloin kun sitä harkitsin luin, että monella oli leiponu kiinni kone :)
 
Joo en mie oo tuota nostamassa ollutkaan, kun jo silloin kun sitä harkitsin luin, että monella oli leiponu kiinni kone :)

Mistäs tommosta oot lukenut? Ja aina kun Ecua ohjelmoidaan niin vaarana on että se menee mykäksi. Ja niitä on oikeasti mennyt lähinnä autoista mutta myös muista eikä ole pelkkää huhua. Mutta joo 9800 rpm on suht tavallinen lukema mikä on käytössä, silläkin eron kuulemma huomaa.
Tosin tuossa sinun käyrässäs tuo teho alkaa jo laskemaan "hyvissä" ajoin eli ahistaa imu tai pakopuolelta. Ja kierrosluvun nosto "kannattaa" vasta kun hengitys on kohdallaan eli kokoputki ja Motohooligan yms. Kuulemma paljoa yli 9900 ei kannattaisi nostaa , paljonko on paljon? Mutta koneita ei kerrota särkyneen. 10 000 vaan on niin mukavan pyöreä luku joten kokeillaan sillä miten pysyy kasassa. Ja kun tuli tehtyä tuo facelift mod niin mittariksi tuli R-mallin mittari = (punaraja 10500)
 
Mistäs tommosta oot lukenut? Ja aina kun Ecua ohjelmoidaan niin vaarana on että se menee mykäksi. Ja niitä on oikeasti mennyt lähinnä autoista mutta myös muista eikä ole pelkkää huhua. Mutta joo 9800 rpm on suht tavallinen lukema mikä on käytössä, silläkin eron kuulemma huomaa.
Tosin tuossa sinun käyrässäs tuo teho alkaa jo laskemaan "hyvissä" ajoin eli ahistaa imu tai pakopuolelta. Ja kierrosluvun nosto "kannattaa" vasta kun hengitys on kohdallaan eli kokoputki ja Motohooligan yms. Kuulemma paljoa yli 9900 ei kannattaisi nostaa , paljonko on paljon? Mutta koneita ei kerrota särkyneen. 10 000 vaan on niin mukavan pyöreä luku joten kokeillaan sillä miten pysyy kasassa. Ja kun tuli tehtyä tuo facelift mod niin mittariksi tuli R-mallin mittari = (punaraja 10500)

Todennäköisesti tuo putkisto alkaa ahistaan, koska motohooliganin romppeet on pyörässä kiinni. Superduke.net foorumeilta luin nuista rajoittimien nostoista. Itellä ei oo tuota akran kokoputkea vaan pelkästään sliparit.
 
Näissä ois muuten mukava kuulla samalla vääntölukemat ja millä kierrosluvulla huippuvääntö tulee. Tai vielä parempi kun sais käppyrän näytille. Vääntölukema ja käyrän muoto kuitenkin kertoo moottorista huomattavasti enemmän kuin huipputeho ja samalla vääntölukeman/iskutilavuuden perusteella pystyy vähän karsimaan penkkien välisiä eroja.

omaa käppyrää http://aijaa.com/0084210001364
 
Melekosia lukemia on poikien duket potkineet, kun oma 09 ärrä potkaisi 127hp takapallolle juurikin tuolla Jyväskylän penkissä. :D
 
Vähän OT, mutta pidetään linja :D.

Pilkkua ja huipputehoja viilaamatta.... on turha ihmetellä, mihin
Duken suosio perustuu.

"Jumppapepun" raameissa hieman miedompi isolohkosuikan kone!

TOIMII ! :thumbup:
 
_smaller.jpg


http://willik.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/image-4170742-0001.jpg
 
Lisäisin itse pakollisiksi hankinnoiksi seuraavat:

- STM luistokytkimen
- HM shifterin

Taas tuli monin verroin hauskempaa ajamisesta :D
 
Jollakin ylimääräisiä killereitä kaupan Akran kisaputkiin? :D Itellä enää jäljellä nuo modatut (pääsee ahvenistolle), mutta ne tukehduttaa tuon pyörän niin pahasti, että en viitti jatkuvasti sillä ajella..

Oli itellä aikaisemmin 2 x killerit, mutta toiset hukkunu muuton yhteydessä johonkin näemmä..
 
Tällainen käppyrä lähti omasta vehkeestä. Sininen veto on vakiolla alkukäyrällä ja liikaa öljytyllä ilmanputsarilla.
Punainen on akran alkukäyrillä.

Kppyr.jpg
 
Miten paljon tässä pyörässä on hyötyä kokoputkistosta vrt. pelkkiin slipareihin? Vaikuttaako kuinka moottorin käytökseen? Onko tässä muuten katalysaattorit missä?
 
Back
Ylös