Ktm superduke modifikaatiot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja brand x
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuossa toisessa ketjussa puhutaan Teboilin öljystä.. Huoltokirjassa suositeltua 10w-50:ä en löydä eli onko kyseessä Superbike 15w-50? Ei muuten tarvetta luistaa suositellusta Motorexista mutta saatavuus on meillä päin heikko..
 
Kylläpä muuten auttoi öljyn vaihto! Ihan eri pyörä, ei uskois että voi olla noin iso vaikutus :blink: Kallista öljyä mutta ehdottomasti hintansa väärti :thumbup:
 
Iltaa.

Tässä taka-alalta lueskelin koko viestiketjun. Paljon ollu hyödyllistä ja aiheellista pohdintaa. Liityin SD omistajiin pari viikkoa sitten. Viis päivää poltteli R1 myynnistä tulleet rahat taskussa. Onneks löytyi äkkiä lääke siihen hommaan. Eli 2008 rekisteröity, rehellisesti 2006 mallia oleva SD löytyy nyt tallista. Siihen oli jo mietoja muokkauksia tehty, vaikuttaa kaikinpuolin asialliselta laitteelta.

-hyvä huoltohistoria ja selkeä omistajahistoria
-19tkm ajettu
-minivilkut edessä ja takana
-akran takapöntöt ainakin, putkesta ei varmuutta
-penkitetty ja säädetty tuohon kokoonpanoon(menee toukokuussa rullille uusiksi, varmuudenvuoksi)
-yhden hampaan pienempi eturatas
-hiilariteippiä siellä ja täällä
-hyvä yleiskunto, mitä tässä 200km ja parin viikon aikana katsellut

Täälläkin esiintyneiden puheiden perusteella poistin alkuviikolla SAS:n, onnistuneesti luulen ainakin. Seuraavaksi vielä kurkistan onko 2&3 vaihteen rajoitukset poistettu vai ei, tästä ei edellisillä omistajilla ollut tietoa joten luulen että ei. Tuo homma menee samalla kun laittaa vaihdenäytön. Muutoin tässä toivoo pyörältä hyvin palvelevaa kesää.

Täytyy vielä sanoa että tottakai ero R1 on kuin yöllä ja päivällä. Tiesin että kaipasin parin kesän jälkeen vaihtelua. Tämä todellakin on sitä! Pelkkää hymyä ollut nämä ensi kilometrit :) Kaasu hieman kulmikas hiljaisessa matelussa, mutta koitetaan siihen saada vielä apu penkissä kun säädetään.

Hieman aiheen ulkopuolelta, tiedän. Kiitos kaikille aiemmin pyöriä muokanneille ja niistä ohjeista tänne kirjoittaneille. Kohtalaisen helppo suorittaa teidän toimiessa vuosia aikaisemmin pioneereina.

Ugh! -Sauli
 
Iltaa.

Tässä taka-alalta lueskelin koko viestiketjun. Paljon ollu hyödyllistä ja aiheellista pohdintaa. Liityin SD omistajiin pari viikkoa sitten. Viis päivää poltteli R1 myynnistä tulleet rahat taskussa. Onneks löytyi äkkiä lääke siihen hommaan. Eli 2008 rekisteröity, rehellisesti 2006 mallia oleva SD löytyy nyt tallista. Siihen oli jo mietoja muokkauksia tehty, vaikuttaa kaikinpuolin asialliselta laitteelta.

-hyvä huoltohistoria ja selkeä omistajahistoria
-19tkm ajettu
-minivilkut edessä ja takana
-akran takapöntöt ainakin, putkesta ei varmuutta
-penkitetty ja säädetty tuohon kokoonpanoon(menee toukokuussa rullille uusiksi, varmuudenvuoksi)
-yhden hampaan pienempi eturatas
-hiilariteippiä siellä ja täällä
-hyvä yleiskunto, mitä tässä 200km ja parin viikon aikana katsellut

Täälläkin esiintyneiden puheiden perusteella poistin alkuviikolla SAS:n, onnistuneesti luulen ainakin. Seuraavaksi vielä kurkistan onko 2&3 vaihteen rajoitukset poistettu vai ei, tästä ei edellisillä omistajilla ollut tietoa joten luulen että ei. Tuo homma menee samalla kun laittaa vaihdenäytön. Muutoin tässä toivoo pyörältä hyvin palvelevaa kesää.

Täytyy vielä sanoa että tottakai ero R1 on kuin yöllä ja päivällä. Tiesin että kaipasin parin kesän jälkeen vaihtelua. Tämä todellakin on sitä! Pelkkää hymyä ollut nämä ensi kilometrit :) Kaasu hieman kulmikas hiljaisessa matelussa, mutta koitetaan siihen saada vielä apu penkissä kun säädetään.

Hieman aiheen ulkopuolelta, tiedän. Kiitos kaikille aiemmin pyöriä muokanneille ja niistä ohjeista tänne kirjoittaneille. Kohtalaisen helppo suorittaa teidän toimiessa vuosia aikaisemmin pioneereina.

Ugh! -Sauli

Lisenssille :bye:

:grin:
 
Löytyi nurkista 990 orkkis jalkatappien siirtolevyt. Ylös ja taakse siirtoasentoja useampi. 40 euroo jos jotain kiinnostaa. Laitan kuvia s.postiin kuka vain haluaa.
 
Lueskelin tosiaan tämän topicin läpi muutama viikko sitten. Nyt kun selailin tuota ohjekirjaa niin sieltä löytyi eteen ja taakse nuo perus säädöt jousitukselle. Ajattelin tarkistaa että on niissä, tai säätää sit niihin.

Nyt kuitenkin päässä jyskyttää lause jonka olisin täältä lukenut, että joku noista napsumääristä/suunnasta ei olisikaan oikein ohjekirjassa vaan virheellinen? Oonko nähny sekavia unia vai muistaako joku muukin.
Vai säädänkö vain tuon suomenkielisen alkuperäisen ohjekirjan mukaan?
 
Onko tietoa mistä löytyisi vesipumpun huoltokitti suoraan hyllystä? Mielellään PK-seudulta.
 
Racing bikella on toimipiste nykyisin myös Lavangossa. Tuskin on hyllyssä mutta varmaan perjantaiksi saavat.
 
Noh säädin niihin oletuksiin kun ei täältä vastausta tullut...

Oliko jollain muistissa mikä se liitin oli, missä 2&3 vaihteen "rajoittimen" sai pois.
Tosiasiassahan siis käyttää miedompaa bensakarttaa näillä vaihteilla ajaessa, vähentäen keulimisriskiä.
Poistaisin mielelläni tuonkin asetuksen.
 
Noh säädin niihin oletuksiin kun ei täältä vastausta tullut...

Oliko jollain muistissa mikä se liitin oli, missä 2&3 vaihteen "rajoittimen" sai pois.
Tosiasiassahan siis käyttää miedompaa bensakarttaa näillä vaihteilla ajaessa, vähentäen keulimisriskiä.
Poistaisin mielelläni tuonkin asetuksen.
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=72

Jos lontoo taipuu, niin tuolla on hyvin selitetty mitä pitää tehdä.
 
No juu löytyhän tuolta superduke.netistä ihan suora ohje tekstimuodossa.

Värit ei täysin aukottomia ollut johtojen suhteen. Harmaan ja ruskeakeltaisen poistan.
Jäljelle jää mustavihreä, ei täys vihreä. Oletan että oikea liitin kun musta-valkoisia on
kaksi akun lähettyvillä(kolminapaisia). Ja eri kätiset naaras/valko naaras/musta. Superduke-foorumilla onneks joku laittanut kuvan niin sai poissuljettua että on oikea kyseessä. Huomenna suorittaa.

Alkaa olla 1000km ajeltuna pyörällä tälle kevättä. Hienoja kelejä ollut!

Ps. Niin ja kiitos siis muistutuksesta että tuolta muilta foorumeilta löytyy kivasti tarinoita näistä!
 
Ja kuten yllä mainitaan, näin kuului tehdä.

Tänään korvataan aikaisemman omistajan laittamat takavilkut.
Jotka ei näy mihinkään, ovat piilossa ja himmeät... Omat kaverit jo sano etteivät osaa seurata liikenteessä
vaikka tietävät noiden olevan tuolla jemmassa. Joten tästä voi päätellä että parempi vaihtaa.

Samalla laitan vaihdenäytön kun sellaisesta pidän.

Eteen vois vähän isomman pleksin laittaa, lähinnä kokeilunvuoksi onko edes mitään vaikutusta.
Moottoritienopeudet niitä missä sellaista tarvii. Mutta jos ei ole yliruma niin sama ois olla paikoillaan muutenkin.
Motokeidas myy mustaa, jotain 50e tienoissa hinta. Ensinmäinen mikä tuli vastaan.
 
Mulla on paikallaan vähän korkeampi pleksi SD990:ssa, siitähän tässä kai puhutaan eikä 1290:stä...
Minusta tuo pleksi suojaa tai ohjaa viimaa yllättävän hyvin maantienopeuksissa. Mielestäni SD990 on yllättävän mukava nakuksi.

sd990.png
 
Back
Ylös