Vähän suurpiirteistä tuntuu tuo merkkien asettelu olevan. Jokunen päivä sitten oli viidenkympin tikkari vaajakoski-jkl motarilla jyskän kohdalla. Eipä näkynyt päättymismerkkiä joten kaupunkiin köröteltiin hissuksiin. En yhtään ihmettele jos noita tietyörajoituksia oteta tosissaan. Eipä ne merkin asettajatkaan ota tosissaan ihmisten ajanhaaskuuta.
Rajoitusmerkkien pitäisi olla maksullisia ja maksun pitäisi perustua liikennetiheyteen, nopeuden alentumaan ja rajoitusalueen pituuteen. Esimerkiksi nelostiellä 20 000 auton vrk-tiheydellä jo yhden minuutin viivästys aiheuttaa noin 45 työpäivän ajallisen menetyksen joka päivä - siis kaksi miestyökuukautta.
Jos merkki on paikassa, jossa ajoradalla on oikeasti jotain toimintaa, ei kenelläkään liene vaikeuksia hidastaa hetkellisesti sillä kohdalla. Sen sijaan muutaman kilometrin köröttely 30 tai 50 km/h sen vuoksi, että viereisellä pellolla joku kaivaa oranssi liivi päällä ojaa tai niittää heinää, on paitsi järjetöntä, myös kansantalouden kannalta haitallista. Ei sitä rajoitusta laiteta silloinkaan, jos 6-vuotias tyttö taluttaa tiellä irlanninsusikoiraa puhumattakaan, jos taluttaisi sitä viereisellä pellolla.

