• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Liikenneraivoa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Patukka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen jo muutaman vuoden ajanut ko**lo-ajoni vakkarilla rajoituksen mukaan. 80 alueella jono karkaa edestä horisonttiin, 100 alueella saan sen kiinni. Normi hommaa 80 alueella on että minusta on pakko ohi päästä, ja sitten käkitään 100 alueella jaloissa sitä 92..

Liikenneasioissa me suomalaiset ollaan vielä apinoita :p

Toi on kyllä hauska, tai oikeastaan vähemmän hauska:D ilmiö.

Kun rajoitus vaihtelee 60/80 tai 80/100, nopeus muuttuu yleisesti vain luokkaa 5 kmh, max. 10 kmh.

Kyllä siinä alkaa sarvea työntää... varsinkin pitempää vetoa tehdessä :D.
 
Olen jo muutaman vuoden ajanut ko**lo-ajoni vakkarilla rajoituksen mukaan. 80 alueella jono karkaa edestä horisonttiin, 100 alueella saan sen kiinni. Normi hommaa 80 alueella on että minusta on pakko ohi päästä, ja sitten käkitään 100 alueella jaloissa sitä 92..

Liikenneasioissa me suomalaiset ollaan vielä apinoita :p

Ja vielä pahempaa kun nuo idiootit keksii tehdä sen ison auton edessä... ajat rajoituksen mukaan sitä 80km/h ja vakinopeussäädin päällä! No kasikympin alueella mennään reippaasti ensiksi ohi ja jos sattuukin alkamaan "kameratie" niin joka jeesuksen kameran kohdalla niiden apinoiden vauhti hiljenee 65 km joka kameran kohdalla..... tulee muuten ihan turhia jarrutuksia ja kiihdytyksiä isolla autolla - tai sit pitäis vaan päästää takakontista sisään ja antaa vauhtia...:p
 
Ja vielä pahempaa kun nuo idiootit keksii tehdä sen ison auton edessä... ajat rajoituksen mukaan sitä 80km/h ja vakinopeussäädin päällä! No kasikympin alueella mennään reippaasti ensiksi ohi ja jos sattuukin alkamaan "kameratie" niin joka jeesuksen kameran kohdalla niiden apinoiden vauhti hiljenee 65 km joka kameran kohdalla..... tulee muuten ihan turhia jarrutuksia ja kiihdytyksiä isolla autolla - tai sit pitäis vaan päästää takakontista sisään ja antaa vauhtia...:p

Erittäin ärsyttävää. Mutta pitää lohduttautua sillä että kun (liikenteen) keskinopeus alenee niin vuosittain vältetään useita kuolinkolareita ja satoja loukkaantumisia. Näinhän meille on ylhäältä (trafista vaimikäsenytoli) ilmoitettu.
 
Näistä nopeuksista, länsipäässä kun KehäIII muuttuu kaksikaistaiseksi niin lähes poikkeuksetta edellä olevan nopeus putoaa 10-20kmh, nelikaistaisella uskalletaan ajaa +10 mutta kaksikaistaisella tulee pupu pöksyyn. Sama tilanne samaisella tiepätkällä 60kmh kohtien jälkeen kun palataan 80 tikkarille, on tavattoman vaikeaa nostaa nopeus 70kmh ylemmäksi.

Mopolla nämä ei juurikaan haittaa kun pääsee helposti ohi, 106g/km kotilolla on monesti turha polkea kaasupoljinta...
 
Ja vielä pahempaa kun nuo idiootit keksii tehdä sen ison auton edessä... ajat rajoituksen mukaan sitä 80km/h ja vakinopeussäädin päällä! No kasikympin alueella mennään reippaasti ensiksi ohi ja jos sattuukin alkamaan "kameratie" niin joka jeesuksen kameran kohdalla niiden apinoiden vauhti hiljenee 65 km joka kameran kohdalla..... tulee muuten ihan turhia jarrutuksia ja kiihdytyksiä isolla autolla - tai sit pitäis vaan päästää takakontista sisään ja antaa vauhtia...:p

Kuvasit juuri VT2:n Vihti - Pori. Lisäbonuksena ohituskaistat, joilla pösilöt keksivät nostaa vauhtia reippaasti madeltuaan ensin muiden edessä. Parhaat suorittajat ohittavat muuten nopeampaa vauhtia ajavat hampaat irvessä ja sitten ohituskaistan loputtua pudottavat vauhdin tikkari -10.

Vahingoniloni oli vilpitön, kun yksi töhö paineli Humppilassa 60-alueella sitä samaa 90 km/h ja siinäpä olikin lasitehtaan kohdalla kamera-auto ja salama räpsähti. Kamera-autossa oli hätävilkut päällä ja parkissa melkein risteysalueella. Sinne vaan sujautti silmät ummessa. Sen jälkeen vauhti putosi mateluksi, ihan kuin se auttaisi jotain.
 
jos hän oli suomalainen poliitikko... ne saa kaiken anteeksi kun esittää katuvaa
 
Vahingoniloni oli vilpitön, kun yksi töhö paineli Humppilassa 60-alueella sitä samaa 90 km/h ja siinäpä olikin lasitehtaan kohdalla kamera-auto ja salama räpsähti. Kamera-autossa oli hätävilkut päällä ja parkissa melkein risteysalueella. Sinne vaan sujautti silmät ummessa. Sen jälkeen vauhti putosi mateluksi, ihan kuin se auttaisi jotain.

Monesti joillekin rittää pelkän poliisiauton vastaantulo (siis on liikuttu ihan rajoitusten mukaan, ei edes yli) siihen, että se nopeus on sen jälkeen 10-15 alle tikkarinopeuden..... :hanuria::hanuria: pysyisivät mieluummin kotona ja liikkuisivat taksilla.... taitais olla kaikille turvallisinta....
 
muinoin kun Riihelän Eskon äänellä joku lahden väylällä seisova varoitti radiossa mustasta jäästä
koko maassa laski henkilöautojen nopeus 15... nyt saman asian ajaa kameratoppa varoitus
 
monen auton mittarit näytää mitä sattuu sit ostetaan viel halvimmat renkaat pienet... virhe vaan isonee
rahtiauton mittarivirhe tarkistetaan katsastuksessa... henkilöautolla ei väliä... sit pelätään poliisia ja säästetään bensaa........ ihmiset ei tiedä oikeeta vauhtiaan... en usko että noin isomäärä ihmisiä muuten kiusaa muita liikkuvia

Henkilöauton mittari ei koskaan näytä liian vähän millään sallitulla rengastuksella, määräys löytynee jostain tyyppikatsastusohjeesta. .Korkeintaan oikein (joskus saabeissa oli aika tarkka mittari). Nykyinen kotilo näyttää gps:n mukaan 4 liikaa noin 160-180 asti, sen jälkeen +5 ( Saksassa tarkistettu, täällä siitä menettää kortin ja en pääsisi töihin muulla kuin oikealla mopolla).
 
Henkilöauton mittari ei koskaan näytä liian vähän millään sallitulla rengastuksella, määräys löytynee jostain tyyppikatsastusohjeesta. .Korkeintaan oikein (joskus saabeissa oli aika tarkka mittari). Nykyinen kotilo näyttää gps:n mukaan 4 liikaa noin 160-180 asti, sen jälkeen +5 ( Saksassa tarkistettu, täällä siitä menettää kortin ja en pääsisi töihin muulla kuin oikealla mopolla).

Joo, mutta pahin heitto on ollut joskus aikoinaan kun lainasin kaverin Ooppelia... oli pari vuotta vanha silloin ja ihan normaalit, otteen mukaiset alkuperäiset renkaat alla.... mittari näytti 100 ja todellinen nopeus 84! Ja sen jälkeen olen nähnyt aika monta vastaavaa p*skakasaa olevan tien tukkona....... eli ilmeisesti ihan normi juttu ooppeleilla????
 
No jokuhan sitä ihan tosissaan ehdotti, että kaikki 80 ja 100 rajoitukset korvattaisiin 90 rajoituksella. Perusteluna oli se, että suurimmalla osalla vauhti ei juuri nouse 80 rajoituksesta 100 rajoitukseen (80 ajetaan ylinopeutta, 100 alinopeutta), ja saataisiin nopeuserojakin pois.
 
nykyautojen sähköiset mittarit saadaan näyttämään oikein kun vaan vaaditaan ... silloin tietty myös kulutus mittari laskee muutaman desin isompaa lukemaa... ... samat katsastusvaatimukset vaan kuin ammattiautoissa on..
himmeleistä kilvet pois ja paaliin.... alinopeudesta polisii pysättää ja kysyy jos et kykene 80 ja 100 ajamaan aika luovuttaa kortti... jos autolla ei pysty kilvet pois....
 
Joo, mutta pahin heitto on ollut joskus aikoinaan kun lainasin kaverin Ooppelia... oli pari vuotta vanha silloin ja ihan normaalit, otteen mukaiset alkuperäiset renkaat alla.... mittari näytti 100 ja todellinen nopeus 84! Ja sen jälkeen olen nähnyt aika monta vastaavaa p*skakasaa olevan tien tukkona....... eli ilmeisesti ihan normi juttu ooppeleilla????

Tuo lienee ainoa keino saada ooppeli kulkemaan satasta, ainakin mittarin mukaan:grin:
 
alinopeudesta polisii pysättää ja kysyy jos et kykene 80 ja 100 ajamaan aika luovuttaa kortti... jos autolla ei pysty kilvet pois....

Ikävää tuossa on se, että laki ei varsinaisesti tunne termiä alinopeus...... mutta onneksi se kuitenkin tuntee termin liikennettä häiritsevä ajo ja jsokus... tosin erittäin, erittäin harvoin, poliisit on ottanut esimerkiksi tien sivuun sen alitehoisella Taunuksella sitä jäähallin kokoista asuntovaunua vetävän, jolla on kilometrien letka takana - eihän nekään muuta voi kuin kysyä paperit ja sanoa ystävällisesti, että oletko seurannut peileihin ja voisi joskus tuon taakse kerääntyvän jonon päästää ohikin......... muuta nekään ei voi, jos siis mjuuta huomautettavaa ei ole.... mutta silti tekevät tuota liian harvoin!
 
Kuskin mielestä se rajoituksen osoittava lukema on miniminopeus, lain mukaan maksiminopeus. Jokainen varmaan hoksaa mikä tuossa yhtälössä ei täsmää. Laissa tarkoitettua liikennettä häiritsevää ajoa ei sitten todellakaan ole esim. 70 nutaaminen 80 alueella. Fiksu päästää toki nopeampia ohi, mutta laki ei vaadi sitäkään.
 
Muutama päivä siedätyshoitoa Pariisin kehätien iltapäiväruuhkassa ja ei toi pikku hidastelu työmaan kohdalla enään niin vaivaa.
 
Kuskin mielestä se rajoituksen osoittava lukema on miniminopeus, lain mukaan maksiminopeus. Jokainen varmaan hoksaa mikä tuossa yhtälössä ei täsmää. Laissa tarkoitettua liikennettä häiritsevää ajoa ei sitten todellakaan ole esim. 70 nutaaminen 80 alueella. Fiksu päästää toki nopeampia ohi, mutta laki ei vaadi sitäkään.

Näin se Ensio Itkonen aikoinaan telekkarissa valisti, tikkari on maksiminopeus eikä sitä ole pakko ajaa jos ei osaa tai uskalla.

Sitten on vielä niitä jotka ajaa tasan tikkaria, mutta kun jossain näkyy Poliisi niin jarruvalot syttyy välittömästi. Samat tyypit voi ajaa Poliisin perässä pitkiä matkoja 5-10 alle tikkarin kun ei uskalla lähteä ohittamaan Poliisia, jotka välillä ilmeisen tarkoituksella ajaa vähän alle tikkarin.
 
Näin se Ensio Itkonen aikoinaan telekkarissa valisti, tikkari on maksiminopeus eikä sitä ole pakko ajaa jos ei osaa tai uskalla.

Sitten on vielä niitä jotka ajaa tasan tikkaria, mutta kun jossain näkyy Poliisi niin jarruvalot syttyy välittömästi. Samat tyypit voi ajaa Poliisin perässä pitkiä matkoja 5-10 alle tikkarin kun ei uskalla lähteä ohittamaan Poliisia, jotka välillä ilmeisen tarkoituksella ajaa vähän alle tikkarin.

Doh, minä olen kokeillut tota ja ei niistä kärsi ajaa ohi :right:
 
Doh, minä olen kokeillut tota ja ei niistä kärsi ajaa ohi :right:

Kyllä niistä uskaltaa ohi mennä... kunhan vaan ohittaessakin muistaa, että ei ylitä sitä tiekohtaista tikkarinopeutta!
Olen mennyt mopolla jopa mopopollaristakin ohin kun ajoi n. 80-85 satasen alueella....
 
Back
Ylös