Tuossahan on Reginalla mennyt vähän pieleen koko ajatus miksi ketjua huolletaan ja miksi sitä pitää huoltaa. Kuten aiemmin mainittu, noissa ketjuissa ei ole alunperinkään ongelmana ulkoholkin kuluminen vaan tapin. Tappia ei nyt ole pinnoitettu, vaikka se olisi se tärkein.
Sisältä ketju on ihan normaali tiivistetty perusketju. Jos noita edestakaisin hinkkaavia tiivisterenkaita ei pidä kosteana, kitka kasvaa, lämpö nousee ja tiivisterenkaat kuluvat ja menevät rikki. Sitten tehdasrasva pääsee ulos ja ketjusta tulee normaali tiivistämätön ketju, jolle voitelu olisi entistäkin tärkeämpää. Ketjulle kävi ihan kuten Reginalle käy, eli osa tapeista kuluu eri tahtiin ja ketju alkaa pomppia ja roklottaa kun jostakin kohdasta ei enää istu hampaille. Tuossakin testissä kaveri laittoi huoltovapaan jälkeen halvan normiketjun ja samojen mailien jälkeen oli vielä ihan hyvässä kunnossa.
Ketjuvaha tekee vähän saman, eli muuttuu kuivaksi tönköksi, joka ei voitele tiivisteitä kunnolla. Muutenhan se on oikein hyvä ulkoholkeille ja rattaille, mutta ei ole hyvä tiivisteille. Öljyllä voitelemalla ketjun kestoikä kasvaa huimasti.
Eli huoltovapaata ketjua ei oikeasti ole. Bemari ja Reginakin ovat huomanneet sen. On se siinä määrin huoltovapaa, että ei varmaankaan tarvitse pyörän huoltovälillä rasvailla, jos huollossa sitten laittaa aina uuden. Sehän on vain yksi rivi lisää huoltolaskuun.