Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ehämmä sit koskaan tilannu sitä kun löysin laarinpohjalta rullanjämät ehtaa tavaraa :grin: Ja muutama päivä jälkeen oli lidlissä tarjouksessa lisää.
 
Renkaan painettavan reunan pitää olla raudoilla kammettavan kohdan vastapuolelta noin puolessa välissä vannetta, että uppoaa keskiuraan. Yleensä raudoilla kammetessa tämä tapahtuu polvilla painamalla.

Juu, tuo on tiedossa. Ilmeisesti en vaan osaa :(
 
Jaahas. Etuhaarukan stefassa öljyvuoto. Sealmate olisi sen vitosen vaan kun ei ehdi kauppaan. Siispä piirtoheitinkalvosta omatekoinen "sealmate" ja kahvitauolla pölysuoja pois ja putsaten. Parikytä pumppausta paikallaan eikä toistaiseksi vuoda. Koputellaan puuta.
 
Pakoputki koekäytön jälkeen
DSCN0dfg232.jpg

Ei hermo kestänyt moista katsella, joten.
Nyt ei sitten rätkää enää käynnistetä pikkuasian takia.
DSCN0hjk247.jpg
 
20170709_163552c3c95.jpg


Juu oiskin oma... kaverin pyörän huolto jäi kesken kun venakopan tiiviste tuhoutui edellisen urpån liimattua sen jollain ihme tättänällä kiinni... viikolla jatkuu kun saan uuen tivarin.
 
Pyöränlaakerijumppaa autoon. Oikealla edessä laakeri elämöi omiaan joten varmuudeksi kummatkin vaihtuu uusiin (saman matkan kuitenkin pyörineet ja ainakin osittain menee samalla työllä. SKF:n sarjat ostin, toisen Rengastien autotarvikkeelta ja toisen Motonetiltä koska ensinmainitun hyllyssä majaili vain yksi.
Homma vähän karkasi käsistä ja harhauduin hiomaan joustintukia maalauskuntoon:grin:
 
Pyöränlaakerijumppaa autoon. Oikealla edessä laakeri elämöi omiaan...

Kas sama homma, mutta pihamaalla tällä kertaa... vanha jo irti ja uuden laakerin saa huomenna.

JmOcUVAl.jpg


Pyörä olisi iskussa kun Sefotecilla yli 90 tkm ajettu CBR sai pientä korvausta vastaan uuden nokkaketjun hilppeineen. Nyt käy pyörä niin nätisti vaan kun ei ehdi pyöräillä kun tulee aina jotakin muuta :pissed:
 
F9046843-F7AE-469A-85C9-7E21CDD781D2.jpg
Viime keväänä ostin pyörän (ihan vakiokuntoisena, sliparit oli jo tosin laitettu) ja mitään ei pitänyt pyörään tehdä... :grin:
tämän kesän aikaansaannokset: belly pan, penkin verhoilu, kahvat, bi-xenon muutossarja, yms. muuta pientä räpellystä :right:
 
Sain vihdoin vaihdettua vaihdeakselin honda cm 400:seen. Olipahan rimpuilu, mutta tulipahan tehtyä ja kohta alkaa osata koko koneen ja muunkin pärrän rakenteet.
Samalla uudet vaijerit ja seossäädöt. Ollaan ihmetelty tässä miten voi käyntiäänikin hiljentyä nuin paljon oikeilla seoksilla. Melkeen liian kiltin kuullonen;)
 
Taivutettuna ollu öljyinen rakotulkin liuska lipes sormista ja arvatkaa minne se lennähti!

Kyllä, jakoketjun kuiluun moottorin sisälle.

Vähintään yhtä epätodennäköistä oli että sain kalastettua sen magneettitikulla sieltä takaisin. Herran kiitos. Meinasin jo laittaa pyörän seisontaan...
 
Meni tallisessio pelkästään nelipyöräiseen tänään, jakohihna ja muut asiaan kuuluvat kilkkeet uusiksi sekä öljyt ja suodatin samaan syssyyn.
Hiukan kattelin kateosia sillä silmällä että pitäis aloitella jo niiden hiominen ja värjääminen hiljalleen.
 
Merssun ajovalot oli harmaantuneet.

Kuka nyt uusia ostamaan (n. 100€/kpl), kun voi omalla työllä säästää.

Ostin semmoisen paketin, missä on kaikki tarvittava ajovalojen kiillotukseen.
Vähän aikaan niillä tarpeilla tuusasin.
Sen jälkeen Motonettiin ostoksille.

Hiomapaperi 800 1000 1500
Semmoinen muoville sopiva hiomatahna
Porakoneeseen pari sopivaa kangashiomapäätä.

Sitten vaan armoton hinkkaaminen.
Ensin 800 ristiin ja rastiin. Tässä vaiheessa antaa soida vaan, koska 800 ei ole liian karkea, että tekisi naarmuja, mutta poistaa hyvin harmaata väriä.
Sitten 1500 yhteen suuntaan, että viivat suoristuu.
Sitten hiomatahnalla viimeistely.
Sen jälkeen siitä paketista puhdistusaine, jolla viimeinen puhdistus, sitten kahta eri litkua, joka on UV-säteilyä vastaa.
Aika aei mennyt kaikkineen kuin kolme tuntia...:thumbup:

Lopputulos on äkkisteltään sanottuna n. 75% uudesta ja 1000% parempi kuin lähtötilanne.
Vielä uudet polttimot, niin eiköhän syksyn pimeys voida ottaa vastaan.
 
Seuraavaksi, kun mig on hyvin lämmitetty, niin jatketaan DIY sivulaukkutelineillä, että saadaan Talvisotajutaukseen enemmän turhaa tavaraa mukaan...:thumbup:
 
Ohjaustangon kavennus. 20mm otin puoleltaan näin aluksi, tilaa on ottaa enempikin mutta parempi tehdä vähän kerrallaan kun jatkaminen on jokseenkin sekä laitonta että hankalaa... Huomenaamulla saa tietää oliko käytännön vaikutusta.
 
Ohjaustangon kavennus. 20mm otin puoleltaan näin aluksi, tilaa on ottaa enempikin mutta parempi tehdä vähän kerrallaan kun jatkaminen on jokseenkin sekä laitonta että hankalaa... Huomenaamulla saa tietää oliko käytännön vaikutusta.

Pitkä on pilalla, lyhyt on helppo jatkaa...:grin:
 
Back
Ylös