Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näyttää hyvältä:) mistä hommasit?

CCL Design/Quartz Lamppukalvot, auton detailaus firma Hollolan Salpakankaalla Laanikujalla, Bike&Tuning:in vanhan paikan vieressä. Vein niille jonkun tarraleikkurin/printterin/mikälie ja osu silmään hyllyssä kun olin just menossa päivän päätteeks hakemaan lisää Autoglymin instant bike shineä, onneks en menny toi pullo kestää maaliman tappiin pyörän kanssa eikä maksa sen enempää (18,90) Sain samalla hieman koulutusta siitä miten ja miksi kuluttajaa "huijataan" noiden "quick detailer" aineiden kanssa, suurin osa markettikamasta kyllä tekee pinnasta liukkaan muttei lopulta juurikaan kiillota ja lähtee yhdessä kahdessa pesussa pois. En aivan uskonut myyntipuhetta ennenkun kokeilin ja onhan toi jostain ihan toiselta planeetalta...
 
TIG-alumiinihitsausharjoituksia Fronius MagicWave 2200:lla tänään ja eilen. Vaihtelevalla menestyksellä. Ikinä ole aiemmin hitsannut alumiinia ja muukin aikaisempi hitsauskokemus (ei-TIG) amiskasta on jostain 25 vuoden takaa.

TIG-Alu-Harj1-side-a.jpg TIG-Alu-Harj1-side-b.jpg
TIG-Alu-Harj2-side-a.jpg TIG-Alu-Harj2-side-b.jpg
TIG-Alu-Harj3-side-a.jpg

Ehkä tuo tuosta kohenee kun tulee lisää kaariaikaa.

t. Janne
 
Talviunilla.jpg
Pesin ja vahasin mopon. Lopuksi tuli vielä öljyt & suodatin vaihdettua. Nyt sen on hyvä nukkua talviunet:thumbup:
Sitten ensi kaudella taas sutikeupäks:rakastunut:
 
Pientä pintaremonttia vielä ja sitten kaverin pyörä alkaa olemaan valmis Petrol Circus näyttelyyn..
20170914_194407.jpg
 
Korjataan nyt vielä että kyseessä ei ole se mitä yleensä tarkoitetaan "pikkuninjalla" eli ZX-6R vaan EX300 eli sanotaan nyt sitten vaikka tosipikkuninja. Ei ole sivukatteessa mitään kaatumisanturin liitintä. Ja toisekseen service manuaalin mukaan bensapumppu ei toimi jos kaatumisanturi sanoo että mopo on nurin, eli ei pitäis siinäkään olla tämä ongelma koska bensapumppu surisee kun virrat kytkee.

Selvisikös se mikä tuota sun pyörää lopulta vaivasi?
 
Selvisikös se mikä tuota sun pyörää lopulta vaivasi?

Ei. Sen verran edistystä että muutaman anturin lisää tarkistin ja sain OBD-työkalun jolla totesin että vikakoodeja ei ole aktiivisena eikä muistissa ja kaikki anturidata mitä ECUlta voi lukea näyttää ainakin suunnilleen oikean suuntaiselta.

Seuraavana työlistalla on kerätä motivaatiota pyytää jotain korjaamoa hakemaan romu pois pihasta.
 
Ei. Sen verran edistystä että muutaman anturin lisää tarkistin ja sain OBD-työkalun jolla totesin että vikakoodeja ei ole aktiivisena eikä muistissa ja kaikki anturidata mitä ECUlta voi lukea näyttää ainakin suunnilleen oikean suuntaiselta.

No jopas on. Kokeilitko sitä tankin tyhjäystä vai totesitko kotikonstein turhan haastavaksi (mitä täysi tankki toki on, kun tavaraa tulee se toistakymmentä litraa)?
 
Päätin yrittää fiksatsa 3 kolopallon öljyntiputtelun vaihtamalla koko oljypähjan kun tiivisteen vaihto korjaamolla ei riittäny. Ite tällä kertaa. Jumalauta etta oli kaks pulttia(ruuvia) vaikeessapaikassa kytkimen puolella. 1.5 tuntia ahtaasti auton alla takatukka öljylammikossa yritin yhtä saada jengalle, aja päätin jo luopua ajatuksesta etta tukka ei olis öljyssä, ja toivoa että jos se vaikka pitäis ilman yhtä pultttia (20 yht). Vittu se viimdinebki uppos jengalleen!!! Aivan helhetin monta kertaa oli menossa vinoon ja väärälle jengalle, mutta maltoin stopata ja kiertää auki. Olin jo varma että lohkossa on jengan alku paskana. Sit se taas otti jumiin, mut viimeisellä toimivalla taskulampulla katoin että nyt on aika suorassa vaikka. OttAa jumia... väänsin varovasti kii ja meni jengalle. Olis pitäny olla pallopäinen torx avain. Ei ollu, oli vaan taipuvavartinenn 1/4 räikkän jatko. Neloskarhu o hyvää! Saa nähdä pitääkö. Uus moyonetin öljypohja oli silmällä katottuna ihan kiero, vanha suora mutta asennettu korjaamolla ilman tiivisteliimaa. Saa. NÄhä. Laiton sen vanhan pohjan uudella tiivisteellä jsa liimaa vliiin.
 
Päätin yrittää fiksatsa 3 kolopallon öljyntiputtelun vaihtamalla koko oljypähjan kun tiivisteen vaihto korjaamolla ei riittäny. Ite tällä kertaa. Jumalauta etta oli kaks pulttia(ruuvia) vaikeessapaikassa kytkimen puolella. 1.5 tuntia ahtaasti auton alla takatukka öljylammikossa yritin yhtä saada jengalle, aja päätin jo luopua ajatuksesta etta tukka ei olis öljyssä, ja toivoa että jos se vaikka pitäis ilman yhtä pultttia (20 yht). Vittu se viimdinebki uppos jengalleen!!! Aivan helhetin monta kertaa oli menossa vinoon ja väärälle jengalle, mutta maltoin stopata ja kiertää auki. Olin jo varma että lohkossa on jengan alku paskana. Sit se taas otti jumiin, mut viimeisellä toimivalla taskulampulla katoin että nyt on aika suorassa vaikka. OttAa jumia... väänsin varovasti kii ja meni jengalle. Olis pitäny olla pallopäinen torx avain. Ei ollu, oli vaan taipuvavartinenn 1/4 räikkän jatko. Neloskarhu o hyvää! Saa nähdä pitääkö. Uus moyonetin öljypohja oli silmällä katottuna ihan kiero, vanha suora mutta asennettu korjaamolla ilman tiivisteliimaa. Saa. NÄhä. Laiton sen vanhan pohjan uudella tiivisteellä jsa liimaa vliiin.

:)-Nyt on urakka tainnut vaatia useamman asennuskaljan :bisseä:
 
Ylijäämä-kuljetuspyörien hyötykäyttöä:
rJiI9af.jpg
 
Kävin Markon tallilla vähän laikalla sutimassa putkistoa. Vittu mun kärsivällisyys riitä tekemään tuota kuin puolivillaisesti.

Hyvä tuli! He he.
 
Saatiin Suzuki GR650 -85 eilen ekaa kertaa tulille! Kerrasta lähti käyntiin :peukutpystyyn:

Hienosti pöpötti. Toinen pytyistä kävi nätisti ja toinen savutti kuin höyryjuna :grin:
Pientä säätöä vaatii...
 

Liitetiedostot

  • 22291213_10212395605337614_7834099054030128014_o.jpg
    22291213_10212395605337614_7834099054030128014_o.jpg
    94,2 KB · Katselut: 141
Päätin yrittää fiksatsa 3 kolopallon öljyntiputtelun vaihtamalla koko oljypähjan kun tiivisteen vaihto korjaamolla ei riittäny. Ite tällä kertaa. Jumalauta etta oli kaks pulttia(ruuvia) vaikeessapaikassa kytkimen puolella. 1.5 tuntia ahtaasti auton alla takatukka öljylammikossa yritin yhtä saada jengalle, aja päätin jo luopua ajatuksesta etta tukka ei olis öljyssä, ja toivoa että jos se vaikka pitäis ilman yhtä pultttia (20 yht). Vittu se viimdinebki uppos jengalleen!!! Aivan helhetin monta kertaa oli menossa vinoon ja väärälle jengalle, mutta maltoin stopata ja kiertää auki. Olin jo varma että lohkossa on jengan alku paskana. Sit se taas otti jumiin, mut viimeisellä toimivalla taskulampulla katoin että nyt on aika suorassa vaikka. OttAa jumia... väänsin varovasti kii ja meni jengalle. Olis pitäny olla pallopäinen torx avain. Ei ollu, oli vaan taipuvavartinenn 1/4 räikkän jatko. Neloskarhu o hyvää! Saa nähdä pitääkö. Uus moyonetin öljypohja oli silmällä katottuna ihan kiero, vanha suora mutta asennettu korjaamolla ilman tiivisteliimaa. Saa. NÄhä. Laiton sen vanhan pohjan uudella tiivisteellä jsa liimaa vliiin.

Harvinaisen hyvä työnkuvaus. Tuommoisia olisi ilo lukea työpapereistakin :thumbup:
 
Pikkuhiljaa nysvätty toi linkusto uuteen rasvaan, jarrusatuloiden tiivisteet vaihdettu sekä uudet palat eteen. Tänään vaihdoin räärääkliparit ja katteitakin on tiputettu jo maalarille.

Enää yksi homma jäljellä. Uusi kone ja tykötarpeet.

Ai niin... liimasin mä kaksi tarraakin peittämään pahoja muistoja swingissä. Ei ollu vittu tarpeeksi isoja tarroja :D.

Kotarista vois rasvata linkun ja vaihtaa takaiskarin alapään laakerin. Samalla sais takavanteen pinnaukseen ja takaiskarin huoltoon, kun en ite ala sitä vannetta soikeaksi vääntämään. Ehkä sitten marras- joulukuussa.
 
Tallissa ei tapahdu mitään jännittävää, mutta öljyn ja suodattimen vaihto hoidettu. Edellisestä kerrasta olikin jo 26 kuukautta... no kuitenkin vain vajaa 6000 km. Mokoman homman vuoksi on tullut aina ennen purettua katteet, mutta nyt tällä kertaa hetken pyörää toljottaessani totesin, että saahan sen suodattimen irti ja uuden paikalleen ilman katejumppaa :D

Muutenkin viimeisin viikko mennyt vuosihuoltoja tehdessä... ruohonleikkuri, kesäpirssi, tyttären auto, vaimon systerin auto ja nyt syttyi oman talviautonkin huoltomuistutin... kai se täytyy vain vääntäytyä sohvalta talliin.
 
Apikka sai keväällä ostetun, öhlärin taakse! Samalvaivall linkustonlaakerit uuvet rasvat. Ja uudet brembon takajarrupalat!:bisseä:
 
Tapahtui tallin ulkopuolella kun kelit on nautittavat mutta levy & laukku kiinni kun ne vihdoin saapui
laukutin_small2.jpg

Keleistä puheenollen viikon ajan kelit oli kohillaan ja monemoista vekotinta liikenteessä, 100% paikallista ilman kypärää, turisteista 1%.
20171019_074713055_iOS.jpg
 
Huh hah hei! Banditin öljyt ja suodatin vaihdettu. Eikä siinä kaikki. Laitoin myös uudet rattaat ja ketjut. Niittaaminen vasaralla forumilta luettujen vinkkien mukaan - ketjun toisella puolen 7 kilon leka, jonka perässä 50 kiloa rautaa. Ketjut pysyivät hyvin kiinni 180 km:n koeajolenkin :jpstyle: Vanhat ketjut olivat melkoisesti venähtäneet ja rattaiden hampaat olivat kuluneet piikeiksi. Ja ääntä / ikävää rahinaa (luulin jo jonkin laakerin hajonneen) vanhasta ketju-ratas-yhdistelmästä lähti. Nyt kulkee pyörä tasaisesti muulloinkin kuin kaasu pohjassa :) . Ratas-ketju-yhdistelmän suoruuden varmistin käyttämällä 20mm levyistä liki puolen metrin lattarautaa. molempiin päihin laitoin merkin proxxonilla, kun dremelistä tulivat savut pihalle...
 
Back
Ylös