Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mun Yamahassa laskee moottorin kierrosluvun ja vetoakselin pyörimisnopeuden suhteesta mikä vaihde on päällä. Näin monessa muussakin pyörässä. Ainakin Suzukeissa on noita oikeita vaihdetunnistimia missä näyttö toimii myös kytkin pohjassa. Silloin tunnistinlevy on vaihderummun päässä.

CBR:ssä vaihdetunnistinta en muista olevan, joten tuohon laskentaan se taitaa perustua siinäkin.

No eikös tuokin tapa vaadi jonkun anturin sitä vetoakselin pyörimisnopeutta lukemaan? Tuleeko nopeusmittarin lukema siitä, vai etupyörästä?
 
Tuli tallin perukoille tämmönen GS1000G -82 projekti haalittua.
Tallissa viimeaikoina tapahtunut mm. perän hitsailua, polttoaineen syötön ihmettelyä ja koekäyttelyä...
alkuperäisten kaasuttimien tilalle on vaihettu mikunin BST36SS kaasarit joiden säätöä tässä jumpataan, pitänee tilata repullinen suuttimia jostain :grin:

Akkuteline ja sähköt tuli parsittua nippuun tuossa männäviikolla ja seuraavaksi onkin vaiheessa rungon kuljetus eri halliin jossa kaikki saumat hitsataan vähän jykevämmällä koneella ja takarunko maalataan.

Vielä olis todolistalla valot, vilkut johtojen siistiminen, öljyt ja polttoainehanan korjaus (tiivisteet valutti pikkuhiljaa läpi koneeseen...)

Jospa tämä olisi vappuun mennessä jo ajokunnossa :cruising:
 

Liitetiedostot

  • WhatsApp Image 2022-01-29 at 12.15.28.jpg
    WhatsApp Image 2022-01-29 at 12.15.28.jpg
    19,8 KB · Katselut: 127
No eikös tuokin tapa vaadi jonkun anturin sitä vetoakselin pyörimisnopeutta lukemaan? Tuleeko nopeusmittarin lukema siitä, vai etupyörästä?

Suurimmassa osassa moderneja (japsi) pyöriä nopeusanturi on vaihdelaatikossa. Toki noissa ABS vehkeissä se tulee yleensä myös molemmilta vanteilta. Joissain harvoissa pyörissä on erillinen anturi esim. etuakselilla.
 
Odotellaan osia että pääsee naputtelemaan konetta kasaan päin.

QdvrgqNl.jpg
 

Liitetiedostot

  • QdvrgqNl.jpg
    QdvrgqNl.jpg
    73,9 KB · Katselut: 32
Onpas täällä mittavia projekteja.

Hain oman laitteen juuri 15k huollosta, samalla siihen tuli softapäivitys. Jotkin toiminnot on kai vähän suoraviivaisempia, ja nyt siinä pitäisi olla harley taavitson-ominaisuuksia, nimittäin takajousen esijännityksen löysäys niin että persjalkainenkin ylettyy maahan eikä kaadu liikennevaloissa.

Omat rästihommat on vähäisi. Pitäis sen verran avata katteita että saisi navin virtajohdon piiloon, voisi sitä lyhentääkin. Paikkaa voisi myös hienosäätää.

Ne HPE-ketjut, joita ei tarvitse rasvata, rasvasin kuitenkin kun tehtaan uuden ohjeen mukaan sitä suositellaan talvisäilytystä varten...toivottavasti eivät ehtineet pilaantua...onneksi tuota talvea vielä riittää...
 
Hiljalleen pyörään osia takaisin paikoilleen puhdistuksen ja huollon jäljiltä.
Tänään saatu jo virrat päälle ja tuoreet öljyt moottoriin.

9077A8B3-71A6-46F4-AFE5-4A9C6CF66392.jpg
69804246-397A-4AC7-8991-473399370F70.jpg
8A779E00-E959-4559-901D-DE563C7A6674.jpg
 
Pikku kevät huoltoa. Keulaöljyt ja moottoriöljyt vaihtoon, jarru ja kytkinnesteet vaihtoon, ketjun putsaus ja rasvaus sekä koe käyttö. Nyt sitten odotellaan, että pääsee ajamaan.
 
Bleidi tuli valmiiksi.

Talven aikana siihen rakennettiin Vihurmoton toimesta alusta, jarrupääsylkkä vaihtui Accossatoon (tuntuu muuten kylmätyypittelynä hyvältä!), samasta puljusta myös jarrupalat ja letkut. Cliparit PP-tuningilta, tappisarja LSL:ltä. Tarpeettomat katuvarusteet pois, kaikkiin rungon laakereihin uudet rasvat, uudet tulpat, ilmansuodattimet, öljyt, pyöränlaakerit, korkea katelasi, vaimentimeen uudet villat, pieni välitysmuutos, ja kunnon renkaat. Penkki on liukas, se pitää vielä päällystää solukumilla.

Mutta ei ku odottelemaan, että se kevät saapuisi!

attachment.php


278018816_10158787785021687_7884237531050234824_n.jpg
 
Eilen vedin uuteen kisamallin takakatteeseen värit ja tänään lakat pintaan. Kokeillaan nyt onko kovemmassa penkissä parempi tuntuma, on se ehkä kuitenkin edes kevyempi kuin alkuperäinen kate/satula/takasatulan peitelevy/lukko -yhdistelmä.
 

Liitetiedostot

  • 387A966C-7DD7-4701-A8C1-DB63048B2F9F.jpg
    387A966C-7DD7-4701-A8C1-DB63048B2F9F.jpg
    19,7 KB · Katselut: 80
Lämpenis viel kelit..
PXL_20220427_132840707.jpg


Vielä nopeusmittarin kalibrointi ja selvitys miks kylmänä lähtee heikosti käymään. Syy kylläkin ehkä löytyy peiliin katsomalla .
 
-91 zzr1100 oottaa maalarin pihalla maalaukseen pääsyä.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20220510_173141.jpg
    IMG_20220510_173141.jpg
    99,5 KB · Katselut: 110
Uudet renkaat alle omin kätösin taas, Bridgestone S21. Aikaa taisi mennä kaikkineen yli kolme tuntia ja vain pari ärräpäätä:right: Jalkapumpullakin saa muuten nostettua vanteelle jos kunto riittää:grin:
 
Back
Ylös