• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
img_20230122_012949-jpg.207503


Ei oo nurkissa Ceeärriä täällä eikä oikeestaan rätkän rassaaminen popsi just tällä hetkellä mutkun ei kädet pysy paikallaankaan niin piti kaivaa kymmenisen vuotta "tekeillä" ollut kitaraproggis esiin, Matskulta yläjyrsin lainaan ja kaivertamaan. Tuossa ensimmäinen kerros vernissaa pinnassa, just vedin toisen ja lakkasin kaulan lavan viilutuksen jäljiltä. Hyllyssä odottelee paketti Uraltonelta jossa tuplahumbuckerit potikat yms äms kun saan pintakäsittelyt tehtyä. Saatana että pelotti jyrsiä toi laitekotelo kun piti vetää 4mm asti että potikoiden kierteet ylttää läpi.
 
Re: Mitä tallissa tapahtuu?

Kaamee pöly tulee tuosta hommasta. Eikä tuo apinankusipuu ole kovin terveellistä hengitettynä. Mutta hienolta kyllä näyttää.
 
Kaamee pöly tulee tuosta hommasta. Eikä tuo apinankusipuu ole kovin terveellistä hengitettynä. Mutta hienolta kyllä näyttää.

Näin tekee, tallin edessä katoksessa jyrsin ja vaikka teollisuusimurin kanssa putsasin kaikki lastut yms pois mitä sain on vieläkin kaikki fillarit yms mitä siinä on aivan puupölyssä.

Mitä on apinankusipuu? :grin:
 
Re: Mitä tallissa tapahtuu?

Näin tekee, tallin edessä katoksessa jyrsin ja vaikka teollisuusimurin kanssa putsasin kaikki lastut yms pois mitä sain on vieläkin kaikki fillarit yms mitä siinä on aivan puupölyssä.

Mitä on apinankusipuu? :grin:
Parkettialalla kaikkia eksoottisia tummia puulajeja mm. Merbau ,kutsutaan apinankusipuiksi. Nehän taitaa tulla tuolta Afrikasta. Hemmetin kovia vielä työstää.
 
Aa. Tuossa on laidoilla mahonkia, vaalea raita on eucalyptus grandista a.k.a. rosegum, keskellä pähkinää ja väleissä musta viilu en tiedä mitä puuta.

Mulla on kotopaikassa jokunen lankku Jatobaa ja Yarraa, NE on vittumaisia työstää ja painaa kun synti.
 
Kuormitustestin tein MP:n akulle. Oli nelisen vuotta vanha akku, mikä noin muuten vaikutti olevan kunnossa, mutta hieman kuitenkin epäilytti onko sittenkään. Siinä sitten selvisi, että 30% kapasiteetista oli kadonnut, joten meni uuden akun ostoon. Prätkän akut on muutenkin niin pienellä kapasiteetilla varustettu, ettei kehtaa alkaa leikkimään vajaalla akulla.
 
Ensin tiirattiin oheinen "opetusvideo" ja sen jälkeen tehtiin itse perässä - Done! :thumbup:

https://www.youtube.com/watch?v=kcfH41FP_OU

Nyt on Bandussa jälleen keula kasassa, uusi etumunkki pyöränlaakereineen vaihdettu, tupit uusittu, kaatumasuojat asennettu, rek.kilven valo takaheijastimineen päivitetty led-aikakauteen ja uusi sähkölinnunpesäkin etufikkarin taakse rakennettu. Vielä odotellaan muutamaa pikku palasta postista ennen kuin päästään keulan katteet jälleen kasaamaan. Niin ja se perus öljyvaihtohuoltokin tarttis vielä tehdä, ihan ajattelin Delvacilla :p tulevan kesän nyt vuorostaan kokeilla, vaan melko hyvin tässä on vielä talvipäiviä jäljellä, nou hätä.
 
Kotariin uutta pyttyä säädin hilppeineen ja tietysti uusi mäntä. Pakko oli ostaa sylinterisarja. Entinen kansi halkesi ja uutta ei saa tästä universumista. Kahden viikon yhtämittaisella etsimisellä löysin kolme käytettyä kantta, yksi Ameriikassa, hinta Suomeen sellainen, että pyöräni arvo tuplaantuu, toinen Perussa, eivät lähetä pohjan perukoille. Ja viimeinen, uusi kansi tehtaan paketissa, hinta vaivaiset 50 eeroa, Itavallassa, Kotarin kotikunnailla. Ei lähetä Suomeen, kun on turvallisuusriski, piti se tuokin kuulla. Ainut hyvä puoli etteivät lähetä Ruotsiinkaan. Nyt on uusi sylinteri ja kansi.
 
Mamman vespaan uutta jytinäputkea. Kuulemma se vakioputken ininä ei oo mistään kotoisin.

B03D4BCD-C7DB-4B74-BAAF-E0E38A9E99B0.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Austraaliassako se teidän talli on...:grin:

Apple ipad… en tiiä mikä vittu tässä on. Kuvakirjastossa kuvat ok, mutta ylösalaisin kun liittää jonnekin.

Kokeilin kääntää kuvakirjastossa ylösalaisin, mutta silti tulee ylöasalaisin tänne kun liittää. Ihan saatanan vehje. Onneksi on firman eikä omalla rahalla ostettu.
 
Danmoto JISU?

IMG-20230212-WA0017.jpg

Kitaraprojekti alkais olla paria ruuvia vaille valmis. Soi jo mutta noi 9-42 superlight kuminauhat saa virittää kymmeneen kertaan ennenkun ne alkaa pysyä vireessä. Vaihtunee muutenkin vielä takaisin 10-52 Curt Mangan:eihin jotka siinä jo oli mutta oktaaveja virittäessä tajusin tehneeni pikku mokan joten ne täyty vielä irrottaa ja hävittää kun olivat sitten liian lyhyet
 
Danmoto JISU?

katso liitettä 25809

Kitaraprojekti alkais olla paria ruuvia vaille valmis. Soi jo mutta noi 9-42 superlight kuminauhat saa virittää kymmeneen kertaan ennenkun ne alkaa pysyä vireessä. Vaihtunee muutenkin vielä takaisin 10-52 Curt Mangan:eihin jotka siinä jo oli mutta oktaaveja virittäessä tajusin tehneeni pikku mokan joten ne täyty vielä irrottaa ja hävittää kun olivat sitten liian lyhyet

Nyt on muuten hieno. Tuo lapa etenkin miellyttää jotenkin oudolla tavalla silmää.
 
Se ei oikein näy tuosta kuvasta mutta lavassa on kolmikerros viilutus tummaa ja vaaleaa vuorotellen sekä viistetty reunus että se paremmin tulisi esiin. Toi päällimmäinen viilu on kasattu pienistä soiroista ja se imi ja imi lakkaa niinkun sieni kerros toisensa perään, meinasin jo hioa koko paskan pois ennenkun yks kierros se tuollalailla "kelottui" kuivuttuaan niin päätin sit et sehän on ihan hieno noin.
 
15129349.jpg
[/url][/IMG]

Peräkärriin sähkötöitä. Kiinteän pistokkeen joka menee aika paskaksi, tilalle irto piuha joka helppo korjata. Ja kärryyn pistorasia. Nyt kun on kaks piuhaa 13-13 napanen ja 13-7 napanen ni ei tarvi adaptereita kun autot vaihtuu.
 
Vanhojen mulle uusien nahkalaukkujen ehostusta. Pettänyt niitti uusiksi, muutama sentti ratkennutta saumaa uusiksi, popniitin sisäpintaan pala nahkaa pehmikkeeksi ettei kaljatölkit ratkea (kokemusta ON! :grin:), koristenapit kiinni nahkasuikaleilla eikä nippusiteillä (nyt on hapsuja!), parit nahkasuikaleet rautakiinnikkeiksi ja Tallipojan valjasrasvaa (kiiltää kuin papin k*lli).

Ainiin, ja raudatkin kiinni. Nyt ei estä kesän ajeluita kuin vähät lumet ja ajan puute.
 
Back
Ylös