• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottoripyörää myymässä ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Puuhis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Käteinen voittaa aina pliisun verkkopankkinäpyttelyn läppärillä yms. Nykyään on vaan hitusen vaikeaa saada yli kymppitonnia käteistä ja kauppaa mokomien rahanpesu- ja ilmoitusvelvollisuuksien vuoksi.

Kyllä toi käteinen kuuluu jonnekin viime vuosituhannelle kun kauppaa tehdään. Vanhat pappat tallettaa käteistä sukan varteen tai patjan alle. Verkkopankit on nykyaikaa.

Käteinen toimii aina ja parhaiten muutaman tonnin kaupoissa mutta kun mennään pariinkymppiin+ niin aika vähissä ovat käteisostajat ellei naapurin veli ole kyseessä :D

Kyllä toi käteinen kuuluu jonnekin viime vuosituhannelle kun kauppaa tehdään. Vanhat pappat tallettaa käteistä sukan varteen tai patjan alle. Verkkopankit on nykyaikaa.

Yleensä kyllä kaupanteossa alle kolmivitosiin tehoaa nuo setelit parhaiten. Mieleen sattaa tulla että jos mää tuon tukon saan käteen ja ihan vaan pari lappua otan jä lähen vähän baariin jajaja :)

Käteinen toimii aina ja parhaiten muutaman tonnin kaupoissa mutta kun mennään pariinkymppiin+ niin aika vähissä ovat käteisostajat ellei naapurin veli ole kyseessä :D

Jep siinä se onkin. Ja sitä viittätoistatonnia on hiukan hankala tallettaa pankkiinkaan ilman kohtuu tiukkoja kysymyksiä - pakko pitää sukanvarressa :)

Olen itse niin epäluuloinen jos joku tulee tarjoamaan mulle maksua käteisenä, täytyy vähintään olla plakkarissa setelintunnistin väärän rahan pelossa :)

Yhdet pyöräkaupat tehneenä (ostajana) verkkopankkimaksu oli ihan ok, toisaalta kai noissakin on omat riskinsä..

Jep siinä se onkin. Ja sitä viittätoistatonnia on hiukan hankala tallettaa pankkiinkaan ilman kohtuu tiukkoja kysymyksiä - pakko pitää sukanvarressa :)

Aika vaikee ostajankaan on viittätoista pankista nostaa, vaatii etukäteen sopimista. Itä-Helsinkiläisellä pankilla ei ollut kassakaapissa varaa kuin kolme tonnia :grin:

Aika vaikee ostajankaan on viittätoista pankista nostaa, vaatii etukäteen sopimista. Itä-Helsinkiläisellä pankilla ei ollut kassakaapissa varaa kuin kolme tonnia :grin:

etukäteen sopimista? itse olen pari kertaa nostanu yli 15 ja aina mennyt vain tiskille ja pyytänyt.. ja vielä täällä jumalan selän takana olevista pankeista?

Yhtyisin tähän, että jos oikeasti myyt jotain, kannattaa vastata myös SP kyselyihin.

Nimim. Käteisostaja joka ei jaksa soitella ja kirjoitella asioita paperille siinä samalla.

Itse en ymmärrä ollenkaan näitä "laiskoja ja ujoja" sähköpostilla kysymyksiä lähettäviä ostajia. Heidän joukossa voi olla potenttiaalisia ostajia, mutta samalla he myöskin ovat "hitaita" ostajia.
Puhelin on yhä nopea ja toimiva viestintäväline.
Itse soitan myyjälle heti, kun löydän kiinnostavan kohteen... kyselen ne asiat, joihin tarvitsen selvyyden ja jos kaikki on OK, niin lähden (rahan) kanssa sitä katsomaan.
Olen ostanut tällä nopean päätöksen periaateella asuntoja, autoja, prätkiä ym, jopa ns heräteostoksena omakotitalon ( Onneksien tarvitse vaimoni lupaa ostoksiini :häähää:)

etukäteen sopimista? itse olen pari kertaa nostanu yli 15 ja aina mennyt vain tiskille ja pyytänyt.. ja vielä täällä jumalan selän takana olevista pankeista?

No, ehkä kehä-3:n takana on pankeissa totuttu isompiin nostoihin:) Mogadishussa taitaa ainut rahanlähde olla sossun luukulla!

Eipä ollut Tikkurilan Nordeassakaan 21000 euroa, piti tilata ja aopia ihan aikakin nostolle.
Kolmannen asteen kuulustelukin pidettiin sitten henkilöllisyyttä varmistellessa, ei riittänyt ajokortit ja muut kortit.
Hyvä tietysti noin että varmasti varmistavat että rahat menee oikealle henkilölle.

Itse en ymmärrä ollenkaan näitä "laiskoja ja ujoja" sähköpostilla kysymyksiä lähettäviä ostajia. Heidän joukossa voi olla potenttiaalisia ostajia, mutta samalla he myöskin ovat "hitaita" ostajia.
Puhelin on yhä nopea ja toimiva viestintäväline.
Itse soitan myyjälle heti, kun löydän kiinnostavan kohteen... kyselen ne asiat, joihin tarvitsen selvyyden ja jos kaikki on OK, niin lähden (rahan) kanssa sitä katsomaan.

Samaa mieltä täällä.
Minua harmittaa se, että sähköpostilla tehdään tarjous tai kysellään "tiukkaa hintaa", ennen kuin on edes nähty myytävä tuote.
Olen vastannut että se "tiukka hinta" on se, jolla kauppa toteutuu. Eihän sitä voi etukäteen tietää...

Itse kuulun siihen vähemmistöön, että olen ostanut tuotteita hintapyynnöllä ja osassa kaupoista myyjä on jutustelun jälkeen pyytämättä alentanut hintaa. Joskus olen tinkinyt ja vasta sitten, kun olen nähnyt tuotteen.
En edes ota yhteyttä, saati mene katsomaan omasta mielestä ylihinnoiteltua tuotetta.
Ilmoitettu pyyntihinta on se toinen asia, mikä ilmoituksessa kiinnostaa. Eka asia on tietenkin se myytävä tuote.
Jos tuote kiinnostaa ja pyyntihinta on "haarukassa", niin sitten puhelin kouraan ja soitto. Yleensä en edes vielä puhelimessa halua jutella tuotteen hinnasta, koska en tarkkaan tiedä, mitä on tarjolla. On vain kuvat ja myyjän puheet.
Jos myyjän puheet tuntuu uskottavilta, niin sitten sovitaan tapaaminen ja vasta siellä aletaan puhumaan hinnasta, toki ensin on tutustuttu tuotteeseen.

Eipä ollut Tikkurilan Nordeassakaan 21000 euroa, piti tilata ja aopia ihan aikakin nostolle.
Kolmannen asteen kuulustelukin pidettiin sitten henkilöllisyyttä varmistellessa, ei riittänyt ajokortit ja muut kortit.
Hyvä tietysti noin että varmasti varmistavat että rahat menee oikealle henkilölle.

Niin tuttua! Saa kertoa entiset ja nykyiset hoidot ja niiden taustat. Hyvä ettei karvoitusta tarvii kuvailla:jpstyle:

Niin tuttua! Saa kertoa entiset ja nykyiset hoidot ja niiden taustat. Hyvä ettei karvoitusta tarvii kuvailla:jpstyle:

Kannattaa muuten ottaa kypärä pois päästä tiskillä, taikka ainakin avaa visiiriä reilusti.
Muuten ne helposti sanoo siellä pankissa että, juuri nyt ei ole käteistä, voisitteko tulla huomenna uudestaan. :grin:

Samaa mieltä täällä.
Minua harmittaa se, että sähköpostilla tehdään tarjous tai kysellään "tiukkaa hintaa", ennen kuin on edes nähty myytävä tuote.
Olen vastannut että se "tiukka hinta" on se, jolla kauppa toteutuu. Eihän sitä voi etukäteen tietää...

Itse kuulun siihen vähemmistöön, että olen ostanut tuotteita hintapyynnöllä ja osassa kaupoista myyjä on jutustelun jälkeen pyytämättä alentanut hintaa. Joskus olen tinkinyt ja vasta sitten, kun olen nähnyt tuotteen.
En edes ota yhteyttä, saati mene katsomaan omasta mielestä ylihinnoiteltua tuotetta.
Ilmoitettu pyyntihinta on se toinen asia, mikä ilmoituksessa kiinnostaa. Eka asia on tietenkin se myytävä tuote.
Jos tuote kiinnostaa ja pyyntihinta on "haarukassa", niin sitten puhelin kouraan ja soitto. Yleensä en edes vielä puhelimessa halua jutella tuotteen hinnasta, koska en tarkkaan tiedä, mitä on tarjolla. On vain kuvat ja myyjän puheet.
Jos myyjän puheet tuntuu uskottavilta, niin sitten sovitaan tapaaminen ja vasta siellä aletaan puhumaan hinnasta, toki ensin on tutustuttu tuotteeseen.

Jokainen taplaa tyylillään ja joku ilman tyyliä.

Itse kyselen lähes aina tiedot s-postilla, syynä on lähinnä se että teen vuorotyötä enkä pysty soittelemaan töissä ollessani, näinollen voi mennä päiväkausia kunnes ehdin soittaa järkevään aikaan.. esim. arkipäivisin en soita päiväsaikaan koska lähes kaikki ihmiset ovat töissä ja itse olen työaikana tottunut tekemään töitä enkä myymään romujani. :D

Toinen hyvä syy on kohtuupaha puhelinkammo.. en voi sietää vieraille ihmisille soittamista missään tilanteessa. Pystyn väkisin soittamaan ja joudun tekemään sitä työni puolestanikin mutta en todellakaan pidä siitä.. asia on vaikea selittää ihmisille jotka eivät tunne asiaa.. mutta puhelinkammo on joillekkin ihmisille ihan normaaliin fobiaan verrattava asia.

Ja kuulun Juuri siihen ihmisryhmään joka kyselee sitä tiukkaa hintaa s-postilla piditte siitä tai ei. Mielestäni on helppoa sopia hinta etukäteen, jos hinta on kohdillaan lähden ostamaan pyörää ja teen kaupat sovitulla hinnalla jos myytävä tuote on kuvausta ja myyjän antamaa infoa vastaava. Mikäli pyörä poikkeaa kuvauksesta tai puutteita/vikoja yms. asioita on tahallaan jätetty ilmoittamatta yleensä hoitelen myyjän polvilumpiot uuteen uskoon ja jätän romun ostamatta. :paikallatuulee:

Kuten aloituksessakin sanoin s-postilla kyselyt ja hintautelut ovat usein hyvinkin vakavia ja tosissaan tehtyjä yhteydenottoja, itselläni ei riitä aika eikä kiinnostus kysellä tyhmiä romukasasta mistä en ole oikeasti kiinnostunut.. joku voi tietysti tehdä niinkin. Noihin kyselyihin myyjän ei ole koskaan pakko vastata, fakta on vain se että samlla blokkaa yhden ostajaryhmän kerralla pois.. ja taas itkettää kun ostajaa ei löydy mistään. :no:

Ensimmäinen kynnys on ihmisille suurin. Sen takia aloitus maililla on helppo ja toimiva.

Blocket ilmoitus on tyypillinen huono ilmoitus. Siinä on mainittu rata ja pelko ja maailmanympäri ajo. Mitään teknistä ylläpitoa ei.

Ilmoituksen tärkein osa on saada ostaja sysättyä soitto / yhteydenotto kynnyksen yli. Eli kaikki estotekijät pois ja houkutusta riittävästi. Ei kannata kuvata pyörän käyttäkohteita koska se voi luoda vääriä mielikuvia. On tärkeää että ilmoitus sopii ihmisen haaveisiin. Hienoja kuvia tarvitaan. Mutta ei niitäkään liikaa. Yksityiskohdat voivat sotis lukijan omia mielikuvia vastaan.

JT

Yleensä en edes vielä puhelimessa halua jutella tuotteen hinnasta, koska en tarkkaan tiedä, mitä on tarjolla.

Sama... Maanantaina ostin mopon suttuisen kännykkäkuvien saatteleman ilmoituksen innoittamana, no hinta oli kohdillaan ja se neuvoteltiin vasta paikanpäällä. olen toki ostanut vain ja ainoastaan kuvienkin perusteella. Toistaiseksi ei isompia pommeja oo tarttunu mukaan, joskus jotain pientä, mutta ikinä ei kaupanteon jälkeen ei myyjää kiusata? iteppähän oon ostanu!

Kyllä itsellänikin se eka kontakti ostaessa on about aina email. Kysellään lisäinfoa, jos olen jotain vaihdossa ehdottamassa jne. Siis ihan vain keskustelun avaus. Jos myyjä vaivautuu tuohon asiallisesti vielä vastaamaankin, niin se seuraava onko joko tuumintatauko tai pelipaikalle kohdetta katsomaan. Hinnoista puhutaan vasta sitten kun on vehjes nähty ja vähintään päällisin puolin tarkastettu, sillä enhän alunperinkään olisi yhteydessä ollut jos huuto ei olisi ns. tontilla. Vaan jos tuo tuuminta ei johdakaan tapaamiseen, kerron myös sen myyjälle. Kaikkein :pissed: myyjän vinkkelistä on juuri nämä "juu, mä tuun sillon ja sillon" jannut, joista ei sitten sen jälkeen mitään kuulukaan :no:

Justiin semmoset "kiinnostaako vaihto" kyselyt on helppo laittaa maililla.
Jos itellä on pyörän ostoon tarvittavat rahat,soittaminen on jo silloin melkeen pakko,kun kuolaa pyörää niin kovin :wanna:

Jos ilmoituksessa lukee "EI VAIHTOA", niin saako kautta rantain kettuilla niille useille puutarhatraktorin ja avoveneen tarjoajille...
Mikä ihme siinä on, että ei kunnioiteta myyjän pientä ja vaatimatonta toivetta vaihtokaupasta, tai siis siitä, että se ei ole mahdollista.

Jos ilmoituksessa lukee "EI VAIHTOA", niin saako kautta rantain kettuilla niille useille puutarhatraktorin ja avoveneen tarjoajille...
Mikä ihme siinä on, että ei kunnioiteta myyjän pientä ja vaatimatonta toivetta vaihtokaupasta, tai siis siitä, että se ei ole mahdollista.
Saman homman huomasin kun toista mopoa kauppasin, kyllä heti tarjottiin hiukan sisäänajettua 850 kiisseliä,vaivaiset 500 tkm sisäänajettu oli vaan kyseessä ja pakettiautoksi rekisteröity kaiken lisäksi:p

Back