Samaa mieltä täällä.
Minua harmittaa se, että sähköpostilla tehdään tarjous tai kysellään "tiukkaa hintaa", ennen kuin on edes nähty myytävä tuote.
Olen vastannut että se "tiukka hinta" on se, jolla kauppa toteutuu. Eihän sitä voi etukäteen tietää...
Itse kuulun siihen vähemmistöön, että olen ostanut tuotteita hintapyynnöllä ja osassa kaupoista myyjä on jutustelun jälkeen pyytämättä alentanut hintaa. Joskus olen tinkinyt ja vasta sitten, kun olen nähnyt tuotteen.
En edes ota yhteyttä, saati mene katsomaan omasta mielestä ylihinnoiteltua tuotetta.
Ilmoitettu pyyntihinta on se toinen asia, mikä ilmoituksessa kiinnostaa. Eka asia on tietenkin se myytävä tuote.
Jos tuote kiinnostaa ja pyyntihinta on "haarukassa", niin sitten puhelin kouraan ja soitto. Yleensä en edes vielä puhelimessa halua jutella tuotteen hinnasta, koska en tarkkaan tiedä, mitä on tarjolla. On vain kuvat ja myyjän puheet.
Jos myyjän puheet tuntuu uskottavilta, niin sitten sovitaan tapaaminen ja vasta siellä aletaan puhumaan hinnasta, toki ensin on tutustuttu tuotteeseen.