Moottoripyörää myymässä ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Puuhis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos ilmoituksessa lukee "EI VAIHTOA", niin saako kautta rantain kettuilla niille useille puutarhatraktorin ja avoveneen tarjoajille...
Mikä ihme siinä on, että ei kunnioiteta myyjän pientä ja vaatimatonta toivetta vaihtokaupasta, tai siis siitä, että se ei ole mahdollista.

Taannoin pariakin autoa kaupanneena nuo vaihdon tarjoajat saivat näkemään punaista. Vanhempieni puolesta kauppasin S80 T6 Vulvaa ja vaihdokiksi olisi kelpuutettu pienempää AUTOA... Eikö joku saatanan pässi tarjoa vaihdossa kiinalaista piikkistä smotoa :D No sillähän eläkeläispariskunta oliskin mukavasti tarpeelliset ajonsa ajaneet :D

Itse en ymmärrä ollenkaan näitä "laiskoja ja ujoja" sähköpostilla kysymyksiä lähettäviä ostajia.

En oo laiska, enkä ujo. Sähköpostilla saa kysyttyä kerralla kaiken tarpeellisen ja jos myyjä on asiallinen saa vastauksen joka säilyy ja josta voi tarkistaa asiat. Puhelimessa pitäisi samaan aikaan kirjoittaa ylös vastauksia ja se on turhan hankalaa.

Paikanpäällä sitten loput. Tänäänkin kävin kahta pyörää ajamassa.

Edit: Hinnasta en puhunut vielä kummassakaan yhteydessä, kuten en ole tehnyt parin aiemmankaan koeajon yhteydessä. Teen sitten tarjouksen kun olen päättänyt, että voin ostaa. Näin yleensä - joskus on parempi haarukoida esim. välirahaa tai hintaa etukäteen kohdalleen etenkin jos pidemmälle lähtee kaupantekoon.

Taannoin pariakin autoa kaupanneena nuo vaihdon tarjoajat saivat näkemään punaista. Vanhempieni puolesta kauppasin S80 T6 Vulvaa ja vaihdokiksi olisi kelpuutettu pienempää AUTOA... Eikö joku saatanan pässi tarjoa vaihdossa kiinalaista piikkistä smotoa :D No sillähän eläkeläispariskunta oliskin mukavasti tarpeelliset ajonsa ajaneet :D

:grin:

Itsellenikin on tullut vastaan näitä kaivinkoneen kauhojen, kääntöaurojen(?), yms tarjoajia.. Ja AINA silloin kun ilmoituksessa lukee ihan selvästi: Ei vaihtoa.

Ja jos ilmoituksessa lukee: vaihdossa käy kaikki muut moottoriajoneuvot, paitsi autot. Niin yhdeksän kymmenestä tarjoaa autoa vaihdossa...

...Mikä v**** siinä oikein on?

Jos ilmoituksessa lukee "EI VAIHTOA", niin saako kautta rantain kettuilla niille useille puutarhatraktorin ja avoveneen tarjoajille...
Mikä ihme siinä on, että ei kunnioiteta myyjän pientä ja vaatimatonta toivetta vaihtokaupasta, tai siis siitä, että se ei ole mahdollista.

Saa, toisaalta myin ite venettä suoralla ja ei vaihtoa kommentilla niin tokikin otin vaihdossa mönkijän kun sitä hyvin ehdotettiin...ja kun ostin avoautoa niin samainen mönkijä kelpasi vaihdossa sopuhintaan. Kaikki ei tiedä mitä saattavatkaan tarvita ennenkuin tuo tarpeen ilmi....:rakastunut:

nuo vaihtotarjoukset on aika harmittomia, eihän niihin tarvitse lähteä. Ja ei teilläkään olisi näitä hyviä tarinoita, ilman hulluja vaihtotarjouksia.

Juu en ymmärrä missä kohtaa tulee se suuri ja voimia vievä vaiva kun vaihtotarjoukseen vastaa s-postilla "ei kiitos". Paljon isompi vaiva on tehdä ilmoitus moposta, jättää lisätiedot kertomatta ja sitten täydentää niitä tietoja kyselijöille joko s-postilla tai puhelimitse. Ja ennenkuin joku epäilee, jos lukee selvästi "ei vaihtoa" en mitään tarjoakkaan.. jos sitä ei lue joskus saatan jotain tarjota.. :) Mutta herkästi näyttää joillain se verenpaine nousevan..

Tietysti yksi vaihtoehto on että nämä ilman kunnollisia tietoja pyöriä myyvät ovat vaan luokkaa yksinäisempiä ja kaipaavat tavalla tai toisella itselleen uusia keskustelukumppaneita, joko puhelimitse tai s-postilla. Vähän kuin 75v äitini joka on tyytyväinen jokaisesta keskusteluhetkestä kenen kanssa tahansa.. :paikallatuulee:

Juu en ymmärrä missä kohtaa tulee se suuri ja voimia vievä vaiva kun vaihtotarjoukseen vastaa s-postilla "ei kiitos". Paljon isompi vaiva on tehdä ilmoitus moposta, jättää lisätiedot kertomatta ja sitten täydentää niitä tietoja kyselijöille joko s-postilla tai puhelimitse. Ja ennenkuin joku epäilee, jos lukee selvästi "ei vaihtoa" en mitään tarjoakkaan.. jos sitä ei lue joskus saatan jotain tarjota.. :) Mutta herkästi näyttää joillain se verenpaine nousevan..

Juu en ymmärrä missä kohtaa tulee se suuri ja voimia vievä vaiva lukea koko viesti ja kunnioittaa sitä myyjän toivetta vaihtokaupasta...
Jos sille linjalle lähdetään, että ilmoituksien tekstejä ei lueta ja ymmärretä, niin mitä väliä sillä on, että mitä sinne kirjoittaa.
Myyjä :Myytävänä mopo
Ostaja : Osta moottorisaha
Myyjä : Eikun olen myymässä mopoa
Ostaja : Osta silti hyvä saha
Ja sitä rataa eteenpäin:D

Luulenpa että alkaa taas olla sellainen taloudellinen tilanne, että mikäli haluaa pyörästään kokonaisuutena käyvän hinnan, on otettava joku huomattavasti halvempi ensin vaihdossa ja myytävä sitten sekin.

Onhan siinä ongelmana se, että vaihtolaitteesta ei välttämättä tiedä historiaa eikä todellista kuntoa.

Itselläni olisi hieman kutitellut Gen2 Hayabusa, mutta kukaan ei joko huoli käypäiseltä hinnaltaan 2500 euron pyörääni vaihdossa 9000 euron busaan, tai sitten pyöräni hinnoitellaan 1000 euron vaihtohyvityksen arvoiseksi.
Ja kun ottaa huomioon busan mahdollisen tinkivaran 200 - 400 euroa niin oikeasti pyörästäni hyvitettäisiin 600 - 800 euroa.

Itse en pyörääni halua nyt alkaa myymään, koska kuitenkin kävisi niin, että saan sen myytyä mutta sopivaa busaa ei sitten heti löydykään.

Eipä mitään, ajetaan nyt ajot nykyisellä, hienosti se edelleen toimii vaikka wanha alkaa ollakin. Niinpä alan kohta olla itsekin :)

Aloittajan kanssa olen aivan samoila linjoilla, hienosti kirjoitettu.

Mutta onnea kaikille pyöräänsä nyt myyville :thumbup:

Eniten myynti-ilmoituksissa/puheissa harmittaa suoranainen valehtelu. Aikoinaan ensimmäistä pyörää etsiessä pyysin pari tekniikasta tietävää ostotueksi ja sovin myyjän kanssa näyttöaikaa. Puhelimessa vakuutti, että "on kuin pakasta vedetty". Niinpä niin... :pissed: Koko motskan runko hapettunut, öljyt niin mustat, että asvalttikin oli valkoista siihen nähden... Pyörä ei ollut nähnyt huoltoa ties koska ja muutenkin huonosti pidetty. Luuliko myyjä ihan tosissaan, että ostaisin romun? Aivan turhaa tuhlasin oman ja apurien aikaa sekä bensarahaa.
No, onneksi seuraava myyntikohde oli niin perusteellisen siisti, että oli vaikea pitää naamaa peruslukemilla tinkiessä hitusen ja kauppoja tehdessä, oli se niin hiano! :D

En minäkään ymmärrä miksi sähköpostitse tehtyyn lisätietojen kyselyyn on niin vaikeaa vastata. Itse olen niitä ostotilanteessa lähetellyt ja myydessäni myös vastaillut niihin. Jos värkkinsä haluaa saada kaupaksi, niin vähintä mitä voi tehdä, on vastata mahdollisen ostajan tiedusteluihin....tapahtuvat ne sitten vaikka savumerkkejä käyttäen. Onhan se molemmin puolin helpompaa pitää yhteyttä kaikessa rauhassa emaililla kuin yritää esim. kaupan kassajonossa kertoilla niitä tietoja. Itse en ainakaan lähde satoja kilsoja ajamaan olematta melko varma kaupan kohteena olevan vehkeen kunnosta ja sopivuudesta minulle. Suurimmat kusettajathan saa karsittua sillä, että pyytää ajelemaan vaikka pari sataa km vastaan ja katsellaan siinä puolimatkan krouvin pihalla sitten kaupan kohdetta.

Itse en ymmärrä ollenkaan näitä "laiskoja ja ujoja" sähköpostilla kysymyksiä lähettäviä ostajia. Heidän joukossa voi olla potenttiaalisia ostajia, mutta samalla he myöskin ovat "hitaita" ostajia.
Puhelin on yhä nopea ja toimiva viestintäväline.
Itse soitan myyjälle heti, kun löydän kiinnostavan kohteen... kyselen ne asiat, joihin tarvitsen selvyyden ja jos kaikki on OK, niin lähden (rahan) kanssa sitä katsomaan.
Olen ostanut tällä nopean päätöksen periaateella asuntoja, autoja, prätkiä ym, jopa ns heräteostoksena omakotitalon ( Onneksien tarvitse vaimoni lupaa ostoksiini :häähää:)

En tiedä laiskuudesta ja ujoudesta, mutta mä tykkään käyttää sähköpostia siksi että siihen voi vastata rauhassa kun on sopiva hetki. Sieltä on sen lisäksi helppo tarkistaa mistä on aiemmin puhuttu ja missä kunnossa se mopo nyt olikaan, kun mulla on ainakin tapana kysellä useammasta pyörästä jos olen ostoaikeissa. Hintapuoleen en yleensä ota mitään kantaa ennen kuin paikan päällä.

PS: Mulle ei ole oikein koskaan tullut mitään vaihtoehdotuksia jos olen ilmoitukseen laittanut että vaihtuu vain rahaan, mistä lie johtuu.

Ei sähköpostittelu aina ole hirveän mielekästä. Kun minulla taannoin oli kotilo myynnissä, eräs ostaja kyseli siitä asioita varmaankin kymmenellä eri viestillä parin viikon mittaan ja kirjoitteluun meni pari tuntia tai enemmänkin aikaa loppujen lopuksi. Viestittely loppui siihen, kun ostaja kysyi, että "Ai niin, olikos siitä osa X hajalla" ja vastasin, että on hajalla, asia oli mainittu jo myynti-ilmoituksessa ja olin erikseen vielä viesteissä maininnut, etten aio korjata em. asiaa ennen myyntiä. Eli meni paljon aikaa hukkaan viestitellessä sen takia, ettei ostaja ymmärtänyt, muistanut tai uskonut lukemaansa.

Olen myynyt n. 12 autoa nettiauton välityksellä kymmenen vuoden sisään ja niistä ehkä yhden ostajan kanssa on käyty kirjeenvaihtoa ennen kaupantekoa. Tekstiviestejä on lähettänyt tasan 0 tosiostajaa tähän mennessä.

Nämä faktat ja kokemukset vaikuttavat jonkin verran viestittelyintoon. Itse olen enemmän teksti- kuin puheihmisiä, mutta omakohtaisesti summaisin, että viestittely on ostajan kannalta ihan kiva asia, mutta myyjän kannalta yleensä tosi turhaa ajan ja vaivan tuhlausta.

Ite oon kyllä myyny mopoja/autoja spostittelun/tekstiviestien jälkeen. Viimeisenä lähti 22 tekstiviestin jälkeen mopo eteenpäin, n.50v miehelle.
Ihmiset on niin erillaisia, kukin tyylillään, ite kyl mieluiten soitan..

Viimeisenä lähti 22 tekstiviestin jälkeen mopo eteenpäin, n.50v miehelle.
Ihmiset on niin erillaisia, kukin tyylillään, ite kyl mieluiten soitan..

22 tekstiviestiä ! ! ! Kuulostaa aika uskomattomalta.
Taitaa olla aika kova puhekammo tai joku muu ongelma, jos pitää lähettää yhden asian takia 22 tekstiviestiä.

Tein yksinkertaisen laskutoimituksen ja totesin, että olen lähettänyt omalla puhelimella 0,57 viestiä / päivä viimeisen kahdeksan vuoden aikana...

Tein yksinkertaisen laskutoimituksen ja totesin, että olen lähettänyt omalla puhelimella 0,57 viestiä / päivä viimeisen kahdeksan vuoden aikana...

Oli ihan pakko katsoa: työpuhelimesta toukokuun aikana lähtenyt 544viestiä ja sivarikännystä 125. Saapuneita vähän enemmän, jotenkin tällä alalla tekstarit ja sähköpostit (työpostiin tulleita 1227 ja spämmifiltteri piukkana) kuuluvat kulttuuriin, puheluita tulee soitettua ~5 päivässä ja niitä tulee ehkä 1-2. Ja ikää on vähän enmemmän kuin teineillä :grin:

22 tekstiviestiä ! ! ! Kuulostaa aika uskomattomalta.
Taitaa olla aika kova puhekammo tai joku muu ongelma, jos pitää lähettää yhden asian takia 22 tekstiviestiä.

Ihan normi äijä se oli.
Sisälsi tietty perustiedustelut ja tinkaukset jne. Sitten kun rahat oli kourassa niin satuin laskemaan viestit..

Back