Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tuo on täyttä totta! Motoristia on helppo lähestyä ja jos vielä mopottimen kuski sattuu olemaan nainen, rima on olematon. Muistan tapauksen, jossa äiskä muksuineen tuli höpöttämään, että haluaisi itsekin ajaa kortin jne jne, lapset silmät lautasina siinä kysyvät "saako koskea tankkia?"Sen huomaa tuossa kylälläkin.Eilenkin kauppaan menness pari kaveria seisoskeli siinä edessä..."Näppärä mopo sulla, kuinka iso?"..Kassa "taidat olla pyörällä liikkeellä" Vastaantuleva naapuri "Kaivoit sitten jo pyörän esille?"...huoltoasemanpitäjä tuli ihmetteleen säät ja koululapset huuteli ikkunoista ja kyseli moposta....ai niin, ja paikallinen kylähullu "eikö tuolla ole kylmä ajella?"![]()
Arvelisin et motoristia on helppo lähestyä, puheenaihe on kiinnostava.Toiset ihmiset tekee sen juttelun aloituksen provosoivasti-ehkä mukana on pientä kateutta, meillä ainakin, kun siel on niin paljon miehiä, jotka pyörän haluasi.Eivät vain elämäntilanteen takia pysty kustantamaan.
Juuri näin. Tätä kuulee päivittäin. Toinen aihe on, että joko on kortti taskussa. Itse en kuulu näihin onnellisiin, jotka sen ilmaiseksi sai. Pyöränkin ostin vasta kuukausi sitten.Kyllähän noita kuolemattomia lauseita kuulee kaikkien alojen asiantuntijoiden suusta. Klassikko on ehdottomasti "ai se on vaan kuussatanen" (sopii mihin tahansa neitien pyöriin, etenkin 6R:ään/R6:een yms.). Ja heti perään tulee omia kokemuksia "kun me tuhatjaXsatasella XXXXX:llä ajettiin tunnissa ja vartissa Helsingistä Tampereelle ja takaisin, ja Linnatuulessa käytiin kahvillakin mennen tullen"
![]()
![]()
![]()
Ei tarvi mennä kuin duuniinMistä ihmeestä te löydätte nuo omituisten otusten kerhot?![]()
Juuh, tohon auttaa se, että myöntää kaikkien olevan mopoja jotka ei kaasulla keuli... Minulla ei keuli, joten mulle vifferi on ollut (ja tulee aina olemaan) ''mopo''.Varmaan melkein kaikille on myös tuttu sanonta et "Kaikki alla tonniset on mopoja". Ottaa pikkasen korvaan kun tollasia laukoo heput ja juipit jotka eivät ole ajaneet ikinä mopoa suuremmalla.
Tullut varmaan sinullekin veren perintönä kyseinen elämäntapa. Ei muuta kuin paljon ajoa ja hyviä ilmoja!Olen nainen 47 v. ja uusi alan harjoittelija. Kaikki naisystäväni ovat olleet ystävällisen kannustavasti kateellisia. Miehiä on kovasti kiinnostanut pyörän koko. Kun se on vain 535, niin se ei ehkä uhkaa kenenkään miehuutta kauheasti. Äitejäkin on moneksi. Minun äitini kulki aikanaan työmatkansa 250-kuutioisella pyörällä kesää talvea. Kertoili, kuinka veti ensimmäisessä mutkassa silkojäällä kyljelleen, ja matkaa oli vielä 20 km. Poikani kuunteli hiljakseen, että aikamoinen mummo hänellä. Ikää on mutsilla 71v. ja kuolaten katteli viragoa. Hinku on jäljellä. Meitä on moneksi.![]()
Muista että räkättirastailla on suurin ääni...Mua on aina ärsyttänyt kaikista eniten se kun on ihmisiä jotka aliarvioivat minua kokoni, sukupuoleni, ikäni yms. asioiden perusteella. Käpy meinaa palaa aina samantien kun on tuota temperamenttia siunaantunut ihan riittävästi...
Mä nyt satun vaan olemaan nuori nainen ja syntyperältäni tällänen kitukasvunen karjalainen eli alle 160 cm pitkä.
Kun tuli sitten tässä reilu kuukausi sitten ostettua ensimmäinen "iso" (no okei, Kawa GPZ500S eli mopo...) pyörä niin johan alkoi kommentteja tulla ovista ja ikkunoista. "Miten sinäkin pieni ja hento ihminen pidät sen pystyssä?""Ylettääkö sulla edes jalat maahan?""Eikö se nyt ole vähän liian tehokas(!) noin pienelle tytölle(!)..." ja niin edelleen.![]()
Nyt sitten olen vaihtamassa vähän isompaan (ZZR600) ja uudempaan niin jo jatkui taas sama laulu....
Vappuna meinattiin saada tuttujen kanssa jo riita aikaseks kun mulla palo käämit ja tokasin sitte lopuks että se on ihan se ja sama vaikka se mopotin olis tonninen peli, kyllä se normaalitilanteissa mun hanskassa pysyy ja vielä pystyssäkin niin kauan kun jalat vaan ylttää maahan. Sit alko se s**tananmoinen huuto et etköhän nyt puhu paskaa yms. Ja henkilöltä joka ei itse ole ikinä edes moottoripyörän päällä istunut, jollain paldella ajanu ehkä vuonna miekka ja kivi!
Mä en tosiaan jaksa kuunnella enää pätkääkään ei-mopottomien ihmisten kommentteja mun pyöränkäsittelytaidoista enkä muustakaan mistä ne ei tiedä hevon v*ttua, mult tulee kommentit takasin hyvin äkkiä...![]()
![]()
![]()
Onneks mä pääsen pyörällä nopeasti karkuun jos tulee huudeltua takasin rumasti jollekkin kaksmetriselle karjulle!!!![]()
![]()
Äh, ei kannata. menee vaan sekin energia hukkaan. Anna vaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, tai kokeile jotain tällaista kommenttia; "Mielipiteesi on noteerattu." naama peruslukemilla ja kiihtymättä. Kun sen muutaman kerran toistaa, fiksuimmat älyävät jo vaieta. Tai yritä vaihtaa puheenaihetta, tai peräti niitä kavereita. Omituisia kavereita oot sääkin ittelles valinnut...sanoi:Vappuna meinattiin saada tuttujen kanssa jo riita aikaseks kun mulla palo käämit ja tokasin sitte lopuks ... Ja henkilöltä joka ei itse ole ikinä edes moottoripyörän päällä istunut ...
Mä en tosiaan jaksa kuunnella enää pätkääkään ei-mopottomien ihmisten kommentteja mun pyöränkäsittelytaidoista enkä muustakaan mistä ne ei tiedä hevon v*ttua, mult tulee kommentit takasin hyvin äkkiä...![]()
![]()
![]()
Itse tykkään käyttää vastausta jonka olen oppinut veronmaksu-automaatilla kun olen jenkkiä tankannut...mulle on monta kertaa kommentoitu varsinkin pyöräilyn kalleudesta... ja yleesä vastaan että: elämä on valintoja tai mainoksen sanoin että ... elämä on... loppuu keskustelu aika nopeesti...![]()
mahtavaa"Mielipiteesi on noteerattu." naama peruslukemilla ja kiihtymättä.
en tarvii enää, kiitos vaan!...ja osta multa GPZaa vikkelämpi mopo.![]()