• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mopottomat "asiantuntijat"

TÖSÖS !
Nyt jo kaikki onneks tietää että : ELÄMÄ ON !
biggrin.gif

Ja mullon aina ollu pyörä , niin siihen se jääpi .
062802moto_prv.gif

Sen huomaa tuossa kylälläkin.Eilenkin kauppaan menness pari kaveria seisoskeli siinä edessä..."Näppärä mopo sulla, kuinka iso?"..Kassa "taidat olla pyörällä liikkeellä" Vastaantuleva naapuri "Kaivoit sitten jo pyörän esille?"...huoltoasemanpitäjä tuli ihmetteleen säät ja koululapset huuteli ikkunoista ja kyseli moposta....ai niin, ja paikallinen kylähullu "eikö tuolla ole kylmä ajella?"
smile_org.gif

Arvelisin et motoristia on helppo lähestyä, puheenaihe on kiinnostava.Toiset ihmiset tekee sen juttelun aloituksen provosoivasti-ehkä mukana on pientä kateutta, meillä ainakin, kun siel on niin paljon miehiä, jotka pyörän haluasi.Eivät vain elämäntilanteen takia pysty kustantamaan.
tuo on täyttä totta! Motoristia on helppo lähestyä ja jos vielä mopottimen kuski sattuu olemaan nainen, rima on olematon. Muistan tapauksen, jossa äiskä muksuineen tuli höpöttämään, että haluaisi itsekin ajaa kortin jne jne, lapset silmät lautasina siinä kysyvät "saako koskea tankkia?"
biggrin.gif
ennen vanhaan kyseltiin koiran ulkoiluttajilta, että saako sitä piskiä silittää...

Välillä kun lukee ihmisten ongelmia ja kokemuksia, esimerkiksi tässä ketjussa tutuista, kavereista ja naapureista sun muista, niin tuntuu, että kyllä on itsellä käynyt hyvä tuuri kavereiden kanssa!
tounge.gif

Ei mulle ole koskaan kukaan tuttu, naapuri tai työkaveri tullut taivastelemaan etujarruista, takajarruista, itsensä tappamisesta tai helvetin enkeleistä! Joko ne on ollut hiljaa, kysellyt ihan asiallisia tai kommentoinut positiivisesti.
cool.gif

Mistä ihmeestä te löydätte nuo omituisten otusten kerhot?
omg.gif

mulle on monta kertaa kommentoitu varsinkin pyöräilyn kalleudesta... ja yleesä vastaan että: elämä on valintoja tai mainoksen sanoin että ... elämä on... loppuu keskustelu aika nopeesti...  
biggrin.gif

Kuten jo useesti on täällä mainittu, niin kyllähän noita kaikkitietäviä viisastelijoita löytyy melkee joka nurkalta...
Meilää tosin duunissa on kaikki vamhemma ukot aina ihan fiiliksissä,ku työpäivän jälkee joskus putsailen pyörää jossai hallin nurkassa,ni tulevat aina ihastelemaan ja kyselemää kaikkea ja muistelee omaa nuoruuttaan joskus vuonna miekka ja kypärä,ku ajelivat Jawalla maaseudulla...yms
biggrin.gif

Kyllähän noita kuolemattomia lauseita kuulee kaikkien alojen asiantuntijoiden suusta. Klassikko on ehdottomasti "ai se on vaan kuussatanen" (sopii mihin tahansa neitien pyöriin, etenkin 6R:ään/R6:een yms.). Ja heti perään tulee omia kokemuksia "kun me tuhatjaXsatasella XXXXX:llä ajettiin tunnissa ja vartissa Helsingistä Tampereelle ja takaisin, ja Linnatuulessa käytiin kahvillakin mennen tullen"
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
Juuri näin. Tätä kuulee päivittäin. Toinen aihe on, että joko on kortti taskussa. Itse en kuulu näihin onnellisiin, jotka sen ilmaiseksi sai. Pyöränkin ostin vasta kuukausi sitten.
Sitte vasta ajetaan, kun kortti on, ei mulla kiirettä oo.
smile_org.gif

Varmaan melkein kaikille on myös tuttu sanonta et "Kaikki alla tonniset on mopoja". Ottaa pikkasen korvaan kun tollasia laukoo heput ja juipit jotka eivät ole ajaneet ikinä mopoa suuremmalla.
Juuh, tohon auttaa se, että myöntää kaikkien olevan mopoja jotka ei kaasulla keuli... Minulla ei keuli, joten mulle vifferi on ollut (ja tulee aina olemaan) ''mopo''.

biggrin.gif
*ja hymy päälle*

Olen nainen 47 v. ja uusi alan harjoittelija. Kaikki naisystäväni ovat olleet ystävällisen kannustavasti kateellisia. Miehiä on kovasti kiinnostanut pyörän koko. Kun se on vain 535, niin se ei ehkä uhkaa kenenkään miehuutta kauheasti. Äitejäkin on moneksi. Minun äitini kulki aikanaan työmatkansa 250-kuutioisella pyörällä kesää talvea. Kertoili, kuinka veti ensimmäisessä mutkassa silkojäällä kyljelleen, ja matkaa oli vielä 20 km. Poikani kuunteli hiljakseen, että aikamoinen mummo hänellä. Ikää on mutsilla 71v. ja kuolaten katteli viragoa. Hinku on jäljellä. Meitä on moneksi.
wink.gif

Olen nainen 47 v. ja uusi alan harjoittelija. Kaikki naisystäväni ovat olleet ystävällisen kannustavasti kateellisia. Miehiä on kovasti kiinnostanut pyörän koko. Kun se on vain 535, niin se ei ehkä uhkaa kenenkään miehuutta kauheasti. Äitejäkin on moneksi. Minun äitini kulki aikanaan työmatkansa 250-kuutioisella pyörällä kesää talvea. Kertoili, kuinka veti ensimmäisessä mutkassa silkojäällä kyljelleen, ja matkaa oli vielä 20 km. Poikani kuunteli hiljakseen, että aikamoinen mummo hänellä. Ikää on mutsilla 71v. ja kuolaten katteli viragoa. Hinku on jäljellä. Meitä on moneksi.
wink.gif
Tullut varmaan sinullekin veren perintönä kyseinen elämäntapa. Ei muuta kuin paljon ajoa ja hyviä ilmoja!
062802moto_prv.gif

Mua on aina ärsyttänyt kaikista eniten se kun on ihmisiä jotka aliarvioivat minua kokoni, sukupuoleni, ikäni yms. asioiden perusteella. Käpy meinaa palaa aina samantien kun on tuota temperamenttia siunaantunut ihan riittävästi...
Mä nyt satun vaan olemaan nuori nainen ja syntyperältäni tällänen kitukasvunen karjalainen eli alle 160 cm pitkä.
Kun tuli sitten tässä reilu kuukausi sitten ostettua ensimmäinen "iso" (no okei, Kawa GPZ500S eli mopo...
lookaround_orig.gif
) pyörä niin johan alkoi kommentteja tulla ovista ja ikkunoista. "Miten sinäkin pieni ja hento ihminen pidät sen pystyssä?""Ylettääkö sulla edes jalat maahan?""Eikö se nyt ole vähän liian tehokas(!) noin pienelle tytölle(!)..." ja niin edelleen.
Nyt sitten olen vaihtamassa vähän isompaan (ZZR600) ja uudempaan niin jo jatkui taas sama laulu....
Vappuna meinattiin saada tuttujen kanssa jo riita aikaseks kun mulla palo käämit ja tokasin sitte lopuks että se on ihan se ja sama vaikka se mopotin olis tonninen peli, kyllä se normaalitilanteissa mun hanskassa pysyy ja vielä pystyssäkin niin kauan kun jalat vaan ylttää maahan. Sit alko se s**tananmoinen huuto et etköhän nyt puhu paskaa yms. Ja henkilöltä joka ei itse ole ikinä edes moottoripyörän päällä istunut, jollain paldella ajanu ehkä vuonna miekka ja kivi!
Mä en tosiaan jaksa kuunnella enää pätkääkään ei-mopottomien ihmisten kommentteja mun pyöränkäsittelytaidoista enkä muustakaan mistä ne ei tiedä hevon v*ttua, mult tulee kommentit takasin hyvin äkkiä...
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif

Onneks mä pääsen pyörällä nopeasti karkuun jos tulee huudeltua takasin rumasti jollekkin kaksmetriselle karjulle!!!
biggrin.gif
033102bebe_1_prv.gif

Mua on aina ärsyttänyt kaikista eniten se kun on ihmisiä jotka aliarvioivat minua kokoni, sukupuoleni, ikäni yms. asioiden perusteella. Käpy meinaa palaa aina samantien kun on tuota temperamenttia siunaantunut ihan riittävästi...
Mä nyt satun vaan olemaan nuori nainen ja syntyperältäni tällänen kitukasvunen karjalainen eli alle 160 cm pitkä.
Kun tuli sitten tässä reilu kuukausi sitten ostettua ensimmäinen "iso" (no okei, Kawa GPZ500S eli mopo...  
lookaround_orig.gif
) pyörä niin johan alkoi kommentteja tulla ovista ja ikkunoista. "Miten sinäkin pieni ja hento ihminen pidät sen pystyssä?""Ylettääkö sulla edes jalat maahan?""Eikö se nyt ole vähän liian tehokas(!) noin pienelle tytölle(!)..." ja niin edelleen.
Nyt sitten olen vaihtamassa vähän isompaan (ZZR600) ja uudempaan niin jo jatkui taas sama laulu....
Vappuna meinattiin saada tuttujen kanssa jo riita aikaseks kun mulla palo käämit ja tokasin sitte lopuks että se on ihan se ja sama vaikka se mopotin olis tonninen peli, kyllä se normaalitilanteissa mun hanskassa pysyy ja vielä pystyssäkin niin kauan kun jalat vaan ylttää maahan. Sit alko se s**tananmoinen huuto et etköhän nyt puhu paskaa yms. Ja henkilöltä joka ei itse ole ikinä edes moottoripyörän päällä istunut, jollain paldella ajanu ehkä vuonna miekka ja kivi!
Mä en tosiaan jaksa kuunnella enää pätkääkään ei-mopottomien ihmisten kommentteja mun pyöränkäsittelytaidoista enkä muustakaan mistä ne ei tiedä hevon v*ttua, mult tulee kommentit takasin hyvin äkkiä...  
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif

Onneks mä pääsen pyörällä nopeasti karkuun jos tulee huudeltua takasin rumasti jollekkin kaksmetriselle karjulle!!!  
biggrin.gif
033102bebe_1_prv.gif
Muista että räkättirastailla on suurin ääni...
biggrin.gif

sanoi:
Vappuna meinattiin saada tuttujen kanssa jo riita aikaseks kun mulla palo käämit ja tokasin sitte lopuks ... Ja henkilöltä joka ei itse ole ikinä edes moottoripyörän päällä istunut ...
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
Äh, ei kannata. menee vaan sekin energia hukkaan. Anna vaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, tai kokeile jotain tällaista kommenttia; "Mielipiteesi on noteerattu." naama peruslukemilla ja kiihtymättä. Kun sen muutaman kerran toistaa, fiksuimmat älyävät jo vaieta. Tai yritä vaihtaa puheenaihetta, tai peräti niitä kavereita. Omituisia kavereita oot sääkin ittelles valinnut...
wink.gif

Omien vanhempien ja läheisten keskuudessa oma mp-harrastus ei onneksi ole herättänyt mitään tuollaista, korkeintaan harrastuksen kuluista on joskus tullut kuittia, ja sitäkin tosi vähän, mutta mikäpä väline- ja elämäntapaharrastus olis nykyään ilmaista.

Kyllä sitä saa kuulla ja nähdä muutkin kaikenlaista ihme kommenttia ja suhtautumista jos esim. sattuis ajamaan jollain massasta poikkeavalla ajokilla tms. Tuossakin varmaan osa selittyy sillä, että joillakin on vaikeuksia suhtautua 'erilaiseen' nuoreen naiseen, siis sellaiseen jolla on massasta ja ihmettelijän 'normeista' poikkeava, ja jopa hiukan mediaseksikkääksi mielletty
tounge.gif
harrastus (ja imeisesti jopa elämäntapa), joka tietty ärsyttää joitakin. Takana voi usein olla myös ripaus kateutta. Sitä vaan ei myönnetä ääneen, vaan usein piiloudutaan tuollaiseen 'asijantuntian' kaapuun.
Niin ja sitten loput on vaan niitä tavanomaisia 'insinöörejä', jotka tietävät kaikesta kaiken tietämisen arvoisen, eivtkä ujostele tietämystään jakaa, ja kuten todettua, näitähän on vähintään yksi useimmissa yhteisöissä.

Toisaalta sekin on aika hupaisaa että joskus noilla motorismia arvostelevilla asijantuntijoilla voi itsellään olla vaarallisia ja tuhoisiakin harrasteita, kuten säännöllinen perskännäys ja kännissä koheltaminen.

Eli toisin sanoen; säästä sulakkeesi, neito pieni, tuuletu tien päällä
...ja osta multa GPZaa vikkelämpi mopo.
biggrin.gif

mulle on monta kertaa kommentoitu varsinkin pyöräilyn kalleudesta... ja yleesä vastaan että: elämä on valintoja tai mainoksen sanoin että ... elämä on... loppuu keskustelu aika nopeesti...
biggrin.gif
Itse tykkään käyttää vastausta jonka olen oppinut veronmaksu-automaatilla kun olen jenkkiä tankannut...

Tallaaja: Eikös tuollaisen/tuollaisella ylläpito/tankkaaminen/ajo ole kallista?
Vastaus: Tjaa... saattaahan se p*rsaukisesta siltä tuntua...

Ekat kommentit mopoharrastuksestani ovat yleensä
eek.gif
eek.gif
eek.gif
! Ja sen jälkeen kun ne kysyy, että millainen pyörä mulla sitten on, niin reaktiot on  
eek.gif
eek.gif
eek.gif
eek.gif
eek.gif
! Ja yleensäkin enimmäkseen
eek.gif
!

Sitten on kommentteja;
- lähtee joko kortti tai henki!
- keuliiko?
- kuis kovaa kulkee?
- liian iso naiselle!
- en ois susta uskonut!
- pysyykö käsissä?

Yleensä kumminkin porukka on niin
eek.gif
koko hommasta, ettei ne paljon nerokkaita kommentteja enää siihen hätään keksi
biggrin.gif
...

...ja osta multa GPZaa vikkelämpi mopo.  
biggrin.gif
en tarvii enää, kiitos vaan!
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

On nimittäin kauppa ZZR600sta rahanvaihtoa vaille valmis.
062802jumpie_prv.gif

Sit alkaa julmettu
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
buttrock.gif

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Mut joo, ihan aiheeseen palaten niin eniten mua nois kommenteissa harmittaa just se et mä olen ollu aina tällänen vauhtihullu "pärinätytteli"
tounge.gif
et olis luullu tuttujen/kavereiden oppineen mut jo tähän ikään mennessä tuntemaan mut ei... No, ehkä neki joku päivä tajuaa sen et hullu saa olla mut ei tyhmä...
idea3.gif

Back