Morinisti
New member
Kiitos tiedosta. Jos muutkin huollot pysyvät tuolla hintatasolla niin huoltokustannukset jäävät varsin kohtuulliseksi.kuiteista katsoin, mulla makso 75 euroa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos tiedosta. Jos muutkin huollot pysyvät tuolla hintatasolla niin huoltokustannukset jäävät varsin kohtuulliseksi.kuiteista katsoin, mulla makso 75 euroa.
Ei pysy, valitettavasti. 1500 ja 5000 huollot on halpoja, ku niissä vaihdetaan vaan öljyt ja suodatin, sekä yleinen tarkastus. 10000 huolto maksoikin sitten jo noin 350 euroa... Siihen kun tuli mm. suurempitöisenä toimenpiteenä venttiilivälysten tarkastus... Siitä eteenpäin kymppitonnin välein tulee tuo kalliimpi satsi, plus sit tietty ajan kuluessa erilaisia kuluvien osien vaihtoa. Takuun jälkeen tietty voi noi perusjutut tehdä itse (öljyt, suodattimet, tulpat, jarrupalat, jarru/kytkinnesteet), mut sitten ei saa virallisennäköistä merkintää huoltokirjaan...Kiitos tiedosta. Jos muutkin huollot pysyvät tuolla hintatasolla niin huoltokustannukset jäävät varsin kohtuulliseksi.
sanoi:Onko sörsselit jo tullu? Mites se y-putki, onko siinä se yhden putken osuus alkukäyrien paksuista vai samanpaksuista, kuin alkuperäisen putken (vissiin 70-75mm)? Jossain y-putkessa, mitä netissä olen nähny kuvia, se yhden putken osuus on alkukäyrien paksuista, eli liian ohutta.
Noi Hattechin sliparit on kyl härskin näköiset ja tod näk kuuloiset![]()
Pienin mittaamani kulutus oli tasan 6l tasaista 90-100 km/h muun liikenteen seassa. Suurin oli jotain 12,5 l mutkapätkiä tyyliin kaasu auki, jarrua, kaasu auki... Niin lujaa kuin uskalsi ajaa... Oli se kyllä sitten hauskaakinPaljonko teillä on kulutus ollut corsarossa.
Minulla on vielä sisäänajo käynnissä ja kulutus ollut 8-10l/ 100km.
No ei se nyt taida ihan noin yksioikoisesti mennä. On ruiskukoneita, joilla pääsee alle viiden litran sadalla tasaisella ajolla, ja on kaasarikoneita, joilla menee lähemmäs kymmenen.Kovin janoinen siis on. Mikä perkele noita ruiskukoneita vaivaa? Kaasareilla menee 5L/100km ja ruiskulla twini sen 10L merkistä riippumatta.
Hmm.. En oo kuullukkaan et Tellu ois kauheen kova kuluttamaan, Veturista on jotain juttua ollut. Mulla menee sen 5-6 litraa satkulle normiajossa yks tai kaks päällä ja radalla ehkä sitten sen kympin. Mopo -99 TLR. Eli ei nyt ihan säännöstä voi puhua tai sit tää on se vahvistava poikkeus.1997 kun Suzuki TL 1000 tuli markkinoille se hörppi bensaa ennen näkemättömään tahtiin. Kymppi meni helposti eräälläkin kaverilla ihan normaali köröttelyssä. Super Duke on myös kympin peli ja nyt myös Morini. Kaikille on yhteistä litrainen (tai 1,2) vesijäähdytetty twini ruiskulla. Esim Busa ja 1000 ärrät menevät paljon vähemmällä ja voimaa on enemmän. Mielestäni tuollainen kone ei saa viedä kevyessä pyörässä tuollaisia lukemia. Mikä moottorissa tekee sen, että sille pitää syöttää tuplasti bensaa, että kestää nelikon matkassa samassa letkassa suht normaaliajossa? Käykö järjettömän rikkaalla vai eikö polta kunnolla?
Järvenpäässä Masco:lla.Tahtoo Corsaroa tyypittämään ja heti. Vaan missä etelä-suomessa noita on?
Poikkeus vahvistaa säännön? Buelli syö keskimäärin 5l max suht reippaallakin ajotyylillä. 4l/100km on myös ihan mahdollinen kun ajelee tosi hissukseen ja venyttää penniä..TLS oli se janoinen malli ja siihen tehdas vaihtoi ohjausyksikön recallina. Kulutus putosi jonkin verran ja keulimisherkkyys meni koneesta.
Oma Speed Triple 1050 vie tasaisessa matka-ajossa sen reilu 5L ja mutkatiekurvailussa ja kaupungissa siinä reilu 6.5L Kone on säädetty todella rikkaalle joillakin alueilla ja kartan kanssa kikkailu tuntuu pudottavan kulutusta ja veto ei heikkene yhtään. Katotaan mihin päästään.
Bandit 1200 (kaasari) vei lopullisella viritysasteella matkassa 5L ja kovassa ajossa alle 6L. Ajotapa ei vaikuttanut juuri mitään jostakin kumman syystä. Voimaa ja painoa oli enemmän kuin Twineissä. Trumpassa (ruisku) kulutus on suoraan kytketty kaasukahvaan.
Itse kanssa kävin ajamassa tänään 9,5:n ja Corsaron. Voisin Moto Morini joskus kyllä hankkia. Aivan mahtavia värkkejä! Vaahtosin jo tonne yleistäkeskustelua -palstalle, ajolenkeistä... Kyllä tuli omistamisenhalu molempiin pyöriin, enemmän tietenkin Corsaroon.Tuli heitettyä tyypit viikonloppuna ja katsantakannasta riippuen taisi tulla tehtyä virheRahanmenoa tiedossa sillä tossa on mun seuraava peli![]()
![]()