• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MotoMorini

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suitsa03
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos tiedosta. Jos muutkin huollot pysyvät tuolla hintatasolla niin huoltokustannukset jäävät varsin kohtuulliseksi.
Ei pysy, valitettavasti. 1500 ja 5000 huollot on halpoja, ku niissä vaihdetaan vaan öljyt ja suodatin, sekä yleinen tarkastus. 10000 huolto maksoikin sitten jo noin 350 euroa... Siihen kun tuli mm. suurempitöisenä toimenpiteenä venttiilivälysten tarkastus... Siitä eteenpäin kymppitonnin välein tulee tuo kalliimpi satsi, plus sit tietty ajan kuluessa erilaisia kuluvien osien vaihtoa. Takuun jälkeen tietty voi noi perusjutut tehdä itse (öljyt, suodattimet, tulpat, jarrupalat, jarru/kytkinnesteet), mut sitten ei saa virallisennäköistä merkintää huoltokirjaan...
 
Eipä tuo "isohuoltokaan" nyt maata kaada. Saman verran menee helposti jos joutuu auton viemään merkkihuoltoon. Eiku huoltoon ja sitten baanalle..  
biggrin.gif
 
sanoi:
Onko sörsselit jo tullu? Mites se y-putki, onko siinä se yhden putken osuus alkukäyrien paksuista vai samanpaksuista, kuin alkuperäisen putken (vissiin 70-75mm)? Jossain y-putkessa, mitä netissä olen nähny kuvia, se yhden putken osuus on alkukäyrien paksuista, eli liian ohutta.

Noi Hattechin sliparit on kyl härskin näköiset ja tod näk kuuloiset
smile_org.gif

Prk!!! Viime viikon alussa tuli tieto, että sörsselit ovat matkalla takaisin suomesta Hattechille, koska DHL ei ollut muka tavoittanut minua.... Joopa joo, siinä kun tarkisteltiin toimitusosoitetta, että onko se oikein, niin he olivat sen jotenkin onnistuneet kirjaamaan väärin. Noh, sitten he pyytelivät anteeksi ja lupasivat lähettää välittömästi roippeet jälleen minulle. Ei tarvitse!

Nyt tilanne on se, että olen saanut purettua kaupan ja odottelen
rahojani...

Ps. myynnissä uusi Dynojetin PowerCommander III usb, käy Corsaro1200 -06 ja tod.näk -07
DZT
 
Eilen sain tiedon että Corsaron madallettua satulaa ei saakkaan. On kuulemma joku direktiivi tai pykälä ettei satulaa saa myyntiin. Saa nähdä saavatko joskus tulevaisuudessa sen markkinoille. Kyselin samalla tehoputkista ja sanoivat että siihen tulee termignonin pytyt ja sportti ecu. Katti jää paikoilleen. Tehoja n.5-10 heppaa. Nekin pitäis laitattaa MSA-Centerillä kun ei täälläpäin merkkikorjaamolla ole ohjelmia eikä koulutusta asiaan. Joku oli kuulemma ottanut itse katin pois mutta ei saanut enää konetta toimimaan kunnolla ja pitänyt laittaa se takaisin. Omasta mielestäni tehoja on vakionakin aivan riittävästi mutta se pieni nykiminen kaupunkiajossa on hieman ärsyttävä. Muuten pyörä on toiminut loistavasti olen siihen erittäin tyytyväinen.
 
Paljonko teillä on kulutus ollut corsarossa.
Minulla on vielä sisäänajo käynnissä ja kulutus ollut 8-10l/ 100km.
 
Paljonko teillä on kulutus ollut corsarossa.
Minulla on vielä sisäänajo käynnissä ja kulutus ollut 8-10l/ 100km.
Pienin mittaamani kulutus oli tasan 6l tasaista 90-100 km/h muun liikenteen seassa. Suurin oli jotain 12,5 l mutkapätkiä tyyliin kaasu auki, jarrua, kaasu auki... Niin lujaa kuin uskalsi ajaa... Oli se kyllä sitten hauskaakin
smile_org.gif
 
Kovin janoinen siis on. Mikä perkele noita ruiskukoneita vaivaa? Kaasareilla menee 5L/100km ja ruiskulla twini sen 10L merkistä riippumatta.
 
Kovin janoinen siis on. Mikä perkele noita ruiskukoneita vaivaa? Kaasareilla menee 5L/100km ja ruiskulla twini sen 10L merkistä riippumatta.
No ei se nyt taida ihan noin yksioikoisesti mennä. On ruiskukoneita, joilla pääsee alle viiden litran sadalla tasaisella ajolla, ja on kaasarikoneita, joilla menee lähemmäs kymmenen.
Kyllähän sen Corsaron isot tehot ja vääntö jossain tarttee näkyä, ja isohko (tvini)kone hörppää soppaa suht paljon, että moisiin lukemiin päästään. Toki siinä voi muillakin asioilla olla merkitystä, kuten ilmaboksilla, ruiskurungolla, ja etenkin aerodynamiikalla. Naku vie enemmän soppaa maantiellä kuin katettu 'sukkula'. Joka tapauksessa, on olemassa ruisku-tvinejä, jotka vievät selvästi vähemmän. Yksi olennainen seikka katteiden lisäksi on tuo koneesta otettujen tehon ja väännön määrä.

Esimerkkinä vielä vaikka naapurin 70-luvun lopulla teininä omistama satapiikki Suzuki, ei tainnut ko. kaasarivehkeessä 8L riittää sadalle. Sitten vaikka joku suht matalaviritteinen katettu ilmajäähy-tvini ruiskulla tältä vuosituhannelta, vaikka Guzzin tai Ducatin 750-1000cc mylly tai joku muu vastaava vesijäähy, eipä taida tasaisessa matka-ajossa viittäkään litraa viedä.
 
Kävin tänään kattelemassa noita 1200 Corsaroja. Upeita...
bowdown.gif


Mites noiden huolto? Onko maahantuoja ainoa paikka?
 
1997 kun Suzuki TL 1000 tuli markkinoille se hörppi bensaa ennen näkemättömään tahtiin. Kymppi meni helposti eräälläkin kaverilla ihan normaali köröttelyssä. Super Duke on myös kympin peli ja nyt myös Morini. Kaikille on yhteistä litrainen (tai 1,2) vesijäähdytetty twini ruiskulla. Esim Busa ja 1000 ärrät menevät paljon vähemmällä ja voimaa on enemmän. Mielestäni tuollainen kone ei saa viedä kevyessä pyörässä tuollaisia lukemia. Mikä moottorissa tekee sen, että sille pitää syöttää tuplasti bensaa, että kestää nelikon matkassa samassa letkassa suht normaaliajossa? Käykö järjettömän rikkaalla vai eikö polta kunnolla?
 
Kyllä sitä kulutusta hiukan itsekin hämmästelin, edellinen pyörä (hyosung comet 650, kaasaripeli) vei matka-ajossa kakspäällä pienimmillään sen 4,4l satasella, yli 6,5l en saanu sitä viemään millään. Yks kyllä mikä vaikuttaa tuohon käytännön kulutukseen, että enpä totta puhuen ole yhtään koko tankillista ajanut pelkästään tasaista maantieajoa. Kun pyörän ominaisuudet on täydelliset, niin niitä kyllä tulee käytettyä. En juuri ajele pääteitä mihinkään, aina vanhoja mutkaisia pätkiä pitkin, ja niillä eteneminen muotoutuu kuin varkain sellaiseksi rytmikkääksi tanssiksi, jossa kaasukahvan liikeominaisuutta tulee käytettyä hyväksi.

Sen huomasin viimeisimmällä reissullani, että kierrokset lisää sitä kulutusta pirun jyrkästi. Ajelin reilut parisataa kilsaa mutkapätkää käyttäen kerrankin hyödyksi koneen järjetöntä vääntöä. Pidin kierrokset alhaalla koko ajan, kaarteista ulos väännöllä, vauhtia kuitenkin riittävästi. Seuraavalla tankkauspisteellä keskikulutus oli ollut 7,7, mitä pidin kohtuullisena sillä marssivauhdilla. Ku kiekat nousee yli 5500, etenemisestä tulee brutaalia, ja silloin tietty bensaa palaa.

Kone käy muuten itseasiassa pirun laihalla jossain 3500-4000 paikkeilla, pintakaasulla nypyttää koko ajan, pienissä nopeuksissa aika ärsyttävää... Mut se kai on se hinta niistä päästörajoituksista.
 
1997 kun Suzuki TL 1000 tuli markkinoille se hörppi bensaa ennen näkemättömään tahtiin. Kymppi meni helposti eräälläkin kaverilla ihan normaali köröttelyssä. Super Duke on myös kympin peli ja nyt myös Morini. Kaikille on yhteistä litrainen (tai 1,2) vesijäähdytetty twini ruiskulla. Esim Busa ja 1000 ärrät menevät paljon vähemmällä ja voimaa on enemmän. Mielestäni tuollainen kone ei saa viedä kevyessä pyörässä tuollaisia lukemia. Mikä moottorissa tekee sen, että sille pitää syöttää tuplasti bensaa, että kestää nelikon matkassa samassa letkassa suht normaaliajossa? Käykö järjettömän rikkaalla vai eikö polta kunnolla?
Hmm.. En oo kuullukkaan et Tellu ois kauheen kova kuluttamaan, Veturista on jotain juttua ollut. Mulla menee sen 5-6 litraa satkulle normiajossa yks tai kaks päällä ja radalla ehkä sitten sen kympin. Mopo -99 TLR. Eli ei nyt ihan säännöstä voi puhua tai sit tää on se vahvistava poikkeus.

Jos ajotyyli on sama ja bensaa menee jossain pelissä selkeesti enemmän kuin toisessa niin säädöt on pielessä tai huono rakenteellinen hyötysuhde.
 
TLS oli se janoinen malli ja siihen tehdas vaihtoi ohjausyksikön recallina. Kulutus putosi jonkin verran ja keulimisherkkyys meni koneesta.

Oma Speed Triple 1050 vie tasaisessa matka-ajossa sen reilu 5L ja mutkatiekurvailussa ja kaupungissa siinä reilu 6.5L Kone on säädetty todella rikkaalle joillakin alueilla ja kartan kanssa kikkailu tuntuu pudottavan kulutusta ja veto ei heikkene yhtään. Katotaan mihin päästään.

Bandit 1200 (kaasari) vei lopullisella viritysasteella matkassa 5L ja kovassa ajossa alle 6L. Ajotapa ei vaikuttanut juuri mitään jostakin kumman syystä. Voimaa ja painoa oli enemmän kuin Twineissä. Trumpassa (ruisku) kulutus on suoraan kytketty kaasukahvaan.
 
TLS oli se janoinen malli ja siihen tehdas vaihtoi ohjausyksikön recallina. Kulutus putosi jonkin verran ja keulimisherkkyys meni koneesta.

Oma Speed Triple 1050 vie tasaisessa matka-ajossa sen reilu 5L ja mutkatiekurvailussa ja kaupungissa siinä reilu 6.5L Kone on säädetty todella rikkaalle joillakin alueilla ja kartan kanssa kikkailu tuntuu pudottavan kulutusta ja veto ei heikkene yhtään. Katotaan mihin päästään.

Bandit 1200 (kaasari) vei lopullisella viritysasteella matkassa 5L ja kovassa ajossa alle 6L. Ajotapa ei vaikuttanut juuri mitään jostakin kumman syystä. Voimaa ja painoa oli enemmän kuin Twineissä. Trumpassa (ruisku) kulutus on suoraan kytketty kaasukahvaan.
Poikkeus vahvistaa säännön? Buelli syö keskimäärin 5l max suht reippaallakin ajotyylillä. 4l/100km on myös ihan mahdollinen kun ajelee tosi hissukseen ja venyttää penniä..
 
Tuli heitettyä tyypit viikonloppuna ja katsantakannasta riippuen taisi tulla tehtyä virhe
wink.gif
Rahanmenoa tiedossa sillä tossa on mun seuraava peli  
062802jumpie_prv.gif
 
Tuli heitettyä tyypit viikonloppuna ja katsantakannasta riippuen taisi tulla tehtyä virhe
wink.gif
Rahanmenoa tiedossa sillä tossa on mun seuraava peli  
062802jumpie_prv.gif
Itse kanssa kävin ajamassa tänään 9,5:n ja Corsaron. Voisin Moto Morini joskus kyllä hankkia. Aivan mahtavia värkkejä! Vaahtosin jo tonne yleistäkeskustelua -palstalle, ajolenkeistä... Kyllä tuli omistamisenhalu molempiin pyöriin, enemmän tietenkin Corsaroon.
 
Back
Ylös