• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Motoville Espoo.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja siki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Valkata ja valkata :D.

Tuo toteutuu hyvin yksinkertaisesti ilman mitään erityisiä rituaaleja
ihan tasan jo siinä kohtaa kun "kirja on täysi", eikä ole halua/tarvetta/pitkän päälle
perusteltuja syitä LAAAAAAJENTAA toimintaa.

Laajemmin käsitettynä "jatkuvan kasvun kaunis uni" on tämän maailman pahin painajainen.
Siitä vielä vittumainen uni, että sen kokeminen totena on kaiken järjen ja tolkun vastainen asia.

Ruusuja täältä suunnalta. Öhlinsin asennus eteen ja taakse, erittäin hyvällä hinnalla. Vinkkejä tuli myös paljon. :peukutpystyyn:

Kunhan nyt ei liian hyvin pärjää liian hyvin ja sitä kaapata pois hoodeilta jonnekin ulkomaille :grin: :thumbup:

Ansaittu voitto.

Uskomattoman ammattitaitoinen kaveri, jolla lisäksi lisenssit Suzukien ja Kawasakien huoltamiseen (merkkihuolto siis). Ja alusta-asioissa aivan valtakunnan ehdotonta kärkeä.

Täytyypä muistaa onnitella kun käyn hakemassa mopon pois talviteloilta. :thumbup:

Hmm.. Villekö se pitää WP:n takapamppu ensi talvena viedä? Onnittelut Villelle onhan tuo upea osoitus ammattitaidosta!

Pahus, kun en huomannut tätä eilen. Olisin onnitellut ihan henkilökohtaisesti, kun hain pyörän talvisäilöstä ja syyshuollosta. Olihan taas vimosen päälle hoidettu homma. En oo Villeltä koskaan tarkka arviota pyytäny, jotkut toss aiemmin väänsi tosta, koska tiedän, et se on joskus mahdottomuus, esim. mun REXIn alusta viritys. Olihan homma, mut helvetin hyvä tuli. Maksohan se, mut hyvästä kannattaa maksaa. Tsemppiä Villelle jatkossakin ja paahan Rexi ajoon ja lähe miitinkiin.

On se kiva, ku saa parilla satasella ihan uuden pyörän. Takanen vaihdettiin ja samalla pikkusen ketjujen säätöö. On ku uus taas. Kiitos Villelle nopeasta toiminnasta ja taas vimosen päälle asiallisesta homman hoitamisesta.:thumbup::respect:

Villeltä saa kyllä huippupalvelua. Osien ja huoltojen lisäksi neuvot kaupan päälle.
Vaikea sanoa ku ei vastaa sähköpostiin eikä viesteihin... Mieluusti sinne kaluston veisi huoltoon, mutta näköjään hinnan kysyminen etukäteen saa aikaan sen ettei vastausta saa :no: Sen siitä saa ku on niin köyhä että etukäteen pitäisi tietää miten paljon sitä rahaa pitäisi varata.

Vaikea sanoa ku ei vastaa sähköpostiin eikä viesteihin... Mieluusti sinne kaluston veisi huoltoon, mutta näköjään hinnan kysyminen etukäteen saa aikaan sen ettei vastausta saa :no: Sen siitä saa ku on niin köyhä että etukäteen pitäisi tietää miten paljon sitä rahaa pitäisi varata.

Mä oon aina soittanu. Kaveri on sen verran kiireinen ettei varmaankaan ehi vastata meileihin.

Normaalia moottoripyöräilijää tyhmempi on vain rataharrastaja.

Kaikki yrittää nyt saada sinne alustojaan huoltoon, niin ei kai hän nyt ehdi puhelimeen vastata. Tässä voi nyt vaan syyttää itseään, kun ei kysellyt/vienyt niitä aikaisemmin.

Itse käytin Lokakuussa ne siellä, ja Villellä oli oikein hyvin aikaa.

Normaalia moottoripyöräilijää tyhmempi on vain rataharrastaja.

Kaikki yrittää nyt saada sinne alustojaan huoltoon, niin ei kai hän nyt ehdi puhelimeen vastata. Tässä voi nyt vaan syyttää itseään, kun ei kysellyt/vienyt niitä aikaisemmin.

Itse käytin Lokakuussa ne siellä, ja Villellä oli oikein hyvin aikaa.
Niin..... kaikilla kun ei edelleenkää ole sitä rahaa ylimääräistä kymppitonnia ympäri vuodet.... yritin kysellä huoltoa heti ku rahatilanne sen vähänkää salli.

Ja jos sun mielestä helmikuun 3. päivä on "liian myöhä" ni morjens!

Niin..... kaikilla kun ei edelleenkää ole sitä rahaa ylimääräistä kymppitonnia ympäri vuodet....

Ja jos sun mielestä helmikuun 3. päivä on "liian myöhä" ni morjens!

En tiiä mikä alusta sulla on, mutta mun öhlärit huollettiin alle kolmensadan (siis etupumput + ohjausiskari). :D

Oha helmikuu jo sitä aikaa kun kisatiimit yms. alkaa suuntaan kohti eurooppaa treenaamaan?

Näyttää taas heräävän tää " kun ei edes mun sähköposteihin viitsitä vastata" :doh:.

HOH HOIJAKKAA....:sad:.

Kai se vaan on niin, että jos ei ymmärrä, niin ei vaan ymmärrä :D.

Nimittäin sitä, että eri hommissa on toimijoita, joiden paras myyntimies on hyvin tehty työ
ja tyytyväiset asiakkaat..... niissä puitteissa ja siinä mittakaavassa kuin tekijä/yrittäjä
näkee parhaaksi, eikä perkeleellinen sähköpostiralli joka on pois työn tekemisestä tai yöunista.

Kun tilanne on vuosi toisensa jälkeen (näköjään) se, että hommaa riittää ihan tekemällä enemmän
kuin pystyy hoitamaan, olisi kiva kuulla kaikkien sähköpostitumputtajien asiallinen näkemys
siitä, mikä on pielessä?

Sekö, että "tekee mitä on tarkoitus" ja koittaa pitää elämän sen verran kasassa että jaksaa
painaa...?

Sekö, että pitää toiminnan volyymin omista lähtökohdistaan ja tahdostaan järkevissä puitteissa....?

Vai se, ettei tuhlaa tappiinsa optimoituja "tuotantoresursseja" jo vuosikausia valloilla olleeseen ja
alati laajenevaan "jonninjoutavaan sähköpostiralliin", joka on käytännössä täysin pois
niin omasta kuin täynnä olevan tilauskirjan asiakkaidenkin intressistä...?

Sähköposti ja monet muut digitaaliset sovellukset ovat erinomaisen hyviä ja tehokkaita TYÖKALUJA
oikeissa puitteissa ja oikein käytettyinä..... eli niin, että niistä saadaan enemmän todellista hyötyä kuin
niiden kanssa askartelu polttaa resursseja.

On todellakin paljon asioita ja yhteyksiä, joissa digitaaliset "alustat" täyttävät tarkoituksensa.

Edelleen..... kamppaillaan kuitenkin aivan toivottoman paljon sen perisynnin kanssa, että "prosessi ja sen palveleminen" on tärkeämpää kuin se, MITÄ OLLAAN TEKEMÄSSÄ JA MIKSI.

Erilaiset PK- puolen "käsityöläiset" ymmärtävät usein keskittyä näihin kahteen tärkeimpään perusasiaan
ja menestyvät erinomaisesti.... omaehtoisissa puitteissa ja laajuudessa.

Tätä on "koneella päivät pääksytysten roikkuvien toimistoapinoiden" useimmiten ihan mahdoton
hahmottaa ja ymmärtää.

Ihan vaikka sitä, että jos joku ei vastaa puhelimeen, hän todennäköisesti vääntää pää märkänä
sitä, mitä asiakas tarvitsee ja on ostanut.

No joo.... Puhelin ei ole "tehokas" väline...? Voip ollaaaa…. mutta kovin usein "käsityön tekijä"
voi puhua työtään tehdessään, kun taas sähköpostiralli on käytännössä mahdotonta samaan aikaan.

Se on sitten hyvin monen toimistoapinan käsityksen mukaan tehokasta, että pelataan yksinkertaistenkin
asioiden selvittämisessä ja hoitamisessa 6 - 12 pallon tennismatsi..... joka vie helposti alusta
loppuun tunteja, usein parikin päivää..... koska molemmat ei ole koneella roikkuvia toimistoapinoita.
Vaikka olisikin, moni asia hoituisi alusta loppuun nopeammin puhelimessa(kin).

Tuon saman "turnauksen" saa hoitumaan puhelimessa alusta loppuun ja sovituksi parissa minuutissa...…
tehden samalla niitä varsinaisia töitä...…. mutta ei..... ei ole tehokasta tuollainen :grin:.

Kuustosen tytön putoushahmon hokema... "mitä jäbä duunaa" oli aivan täysosuma.... vaikkakin ilmeisesti
hieman eri tavalla kuin tuolloin oli ajatus.

Nykyään..... kun hommat ei skulaa..... vaikka kaikki pitäisi olla niin helvetin tehokasta ja "prosessi"
aivan viimeisilleen viilattuna.... kysyt joltain siinä touhuavalta, että mitä jäbä duunaa,
niin se katsoo suu auki kuin vähäjärkistä ja sanoo, että eksää nää…. mä kelaan tätä niin helvetisti:D

Noo... näänhän mä, mutta onks sul hajuakaan, mitä sä itse asiassa oot oikeastaan tekemässä ja miksi?

Mitennii… ? :blink:

Niinno…. emmää täs muuta tuskaile, mut "itse asiassa" pyörii nyt puolen tusinaa ukkoa kuin poranterä,
eikä kellään ole hajuakaan mitä lähtökohtaisesti ollaan hoitamassa ja miksi :D.
Pelottavan usein "sen asian" olisi hoitanut yksi noista puolesta tusinasta pyörijöitä vähemmässä ajassa
kuin yksi käyttää pyörimiseen.

"Pyöriminen ja prosessi" on nykyajan tehokkuutta ihan liian usein ja mikähän kumma siinä
on, kun näihin asioihin törmää jatkuvasti.... kun homma ei pelitä/etene.... ei edes yksinkertainen ?
Aina ei tahdo sujua, vaikka tuotat itse itsellesi myydyn/ostamasi palvelun.... palveluntuottajan prosessissa:grin:.

Tästä hulluuden ja tuhon logiikasta voisi helposti taitella monta päivää täysin laittamattomia
käytännön esimerkkejä, joissa ei mielipiteillä ole osaa eikä arpaa.
On vaan kylmää laittamatonta realismia.

Nykyisin vaan alkaa olla monin osin, monissa yhteyksissä, jo aika mahdotonta "hoitaa homma"....
huikata naapurille aidan yli, että pistäydyhän tällä puolella, otetaan yhdet.
Ei näin..... kirjaudutaan ties minne ja ajatetaan kuponki täysperäyhdistelmällä.... joskus jostain....
naapurille.... vaikka se olis viikon reissussa..... ja sitte ihmetellään et onkohan se suuttunu kun
ei tule..... alkaa tässä bisse jo lämpenemäänkin :grin:.

Mut kattokaas juipit.... tää on nykyaikaa.... ihan ihan vitun tehokasta :thumbup:.

Laitoin kyselyn oman R1 muokkaamisesta ratakuosiin, mitä eculle kannattaa tehdä, katteista yms. 28.6 viimein vuonna. Ilmeisesti oli silloinkin kiire koska ei vaivautunut vastaamaan edes sitä että ei kiinnosta/ ei ehdi. Ajankohdasta en edes puhunut vaan yleisesti. No tein itse ja säästin. Oma näkemys on että email nimenomaan on kustannustehokas, siihen voi vastata milloin sopii eikä turista tuntia keskellä työaikaa.

Back