• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Olitko sinä Alastarossa 9.9.2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja attes
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

attes

New member
Tervehdys orgilaiset.

Päätimpä sitten mennä alastarolle rataharjoitteluun autolla.
No tietty sielläpä sitten joku schumacheri ajoi DTM autollaan kylkeen. Asia koskee tapausta jossa DTM mustangi ajoi Porsche 928:in kylkeen. Voittajaa ei ratkottu nyrkillä varikolla (koska olen rauhaa rakastava mies) vaan todennäköisesti lakimiesten avulla.

Koska hommaa ei nyt tällä erää jätetä tähän niin pyytäisinkin niitä jotka näkivät tapauksen lähettämään minulle kirjallisen lausunnon tapahtumien kulusta.

Sen voi lähettää osoitteeseen atte.saarnela@nsn.com. Liittäkää tuohon vielä nimenne, sotun etuosa sekä puhelin numero mahdollisia yhteydenottoja varten.

Kiittäen, atte

ps. laitan tämän syystä tänne, että radalla oli paljon motoristeja

Tervehdys orgilaiset.

No tietty sielläpä sitten joku schumacheri ajoi DTM autollaan kylkeen. Asia koskee tapausta jossa DTM mustangi ajoi Porsche 928:in kylkeen. Voittajaa ei ratkottu nyrkillä varikolla (koska olen rauhaa rakastava mies) vaan todennäköisesti lakimiesten avulla.

Koska hommaa ei nyt tällä erää jätetä tähän niin pyytäisinkin niitä jotka näkivät tapauksen lähettämään minulle kirjallisen lausunnon tapahtumien kulusta.

Sen voi lähettää osoitteeseen atte.saarnela@nsn.com. Liittäkää tuohon vielä nimenne, sotun etuosa sekä puhelin numero mahdollisia yhteydenottoja varten.

Kiittäen, atte

Eikös asia mene niin, että jos radalla mokaillaan, niin kaikki menee omaan piikkiin.

Eli eikai niitä asianajajia tarvita!!!!!!!!!

Ei kai sielläkää mitä sattu saa tehä
omg.gif

Toivotaan että silminnäkijöitä on ja että porkke ei kovin pahasti ottanut siipeensä - hieno peli kun on ja tietäen sen työmäärän mitä olet pelin eteen nähnyt.

Tervehdys orgilaiset.

Kiittäen, atte

Eikös asia mene niin, että jos radalla mokaillaan, niin kaikki menee omaan piikkiin.

Eli eikai niitä asianajajia tarvita!!!!!!!!!
Ei vaan mokailijan piikkiin. Tietysti tilanteen mukaan, kisatilanteet ja KILPAharjoittelut sitten erikseen.

Useissa ajoneuvoissa ja lähes kaikissa RR kilpureissa kun on harraste/kilpa/maastoajoneuvon liikennevakuutus, niin sehän korvaa, jos ryssii esim. kolarin AJOharjoittelussa, kolhii ihmisiä tai autoja varikolla.

Ainakin yhden RR kilpapyörien ajoharjoittelu kolarin tiedän, jossa syyttömän vahingot korvattiin päälle ajaneen liikennevakuutuksesta.

Nuolisitko haavasi ja keräilisit kiltisti romusi kärryyn jos kilauttaisin sun päälle ajoharjoittelussa? Tuskin...

en halua mitenkään puuttua siihen, miten paljon kukin on tehnyt ajoneuvonsa eteen töitä, enkä halua ketään loukata kirjoituksillani.

Mutta totuus on, että..

Alastaron sivuilta:
AJAMINEN ALUEELLA TAPAHTUU KUJETTAJAN TAI VARAAJAN OMALLA VASTUULLA. ALASTARO CIRCUIT OY EI OTA VASTUUTA KULJETTAJIEN, HUOLTAJIEN, KATSELIJOIDEN, AJONEUVOJEN JNE. MAHDOLLISISTA VAHINGOISTA. SUURIN SALLITTU NOPEUS VARIKKO-ALUEILLA 20 KM/H. RADAN AJOLINJAT.

Näin....
062802moto_prv.gif

en halua mitenkään puuttua siihen, miten paljon kukin on tehnyt ajoneuvonsa eteen töitä, enkä halua ketään loukata kirjoituksillani.

Mutta totuus on, että..

Alastaron sivuilta:
AJAMINEN ALUEELLA TAPAHTUU KUJETTAJAN TAI VARAAJAN OMALLA VASTUULLA. ALASTARO CIRCUIT OY EI OTA VASTUUTA KULJETTAJIEN, HUOLTAJIEN, KATSELIJOIDEN, AJONEUVOJEN JNE. MAHDOLLISISTA VAHINGOISTA. SUURIN SALLITTU NOPEUS VARIKKO-ALUEILLA 20 KM/H. RADAN AJOLINJAT.

Näin....
062802moto_prv.gif

Eihän tässä kukaan ratayhtiötä ole syyllistänytkään... Vai onko?

sanoi:
ALASTARO CIRCUIT OY EI OTA VASTUUTA...

Käsitykseni mukaan tässä 2 ajoneuvon omistajaa keskustelee nyt asioista, niin että ratayhtiöllä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Voin toki olla väärässkin...

Mutta totuus on, että..

Alastaron sivuilta:

Näin....
062802moto_prv.gif

sanoi:

Käsitykseni mukaan tässä 2 ajoneuvon omistajaa keskustelee nyt asioista, niin että ratayhtiöllä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Voin toki olla väärässkin...

Naurettavaa...

luulisi kaikkien tajuavan että kaikki harjoittelevat radalla omalla vastuullaan. Eikai siellä kukaan tahallaan toista päin aja. Vapaalla harjoitteluvuorolla kilpaharjoittelu on SALLITTUA!!

Ymmärrän että se vituttaa jos peli menee rikki, mutta ei siitä ketään voi syyttää!

Edit. Huutomerkkejä postettu, koska Hapa ei niistä pitänyt.

Mutta totuus on, että..

Alastaron sivuilta:

Näin....
062802moto_prv.gif

sanoi:

Naurettavaa...

luulisi kaikkien tajuavan että kaikki harjoittelevat radalla omalla vastuullaan. Eikai siellä kukaan tahallaan toista päin aja. Vapaalla harjoitteluvuorolla kilpaharjoittelu on SALLITTUA!!

Ymmärrän että se vituttaa jos peli menee rikki, mutta ei siitä ketään voi syyttää!!!!!!!!!!!!

Et kai vaan ole ollu autolla, vaikka semmosella DTM-Mustangilla, ajelemassa Alastarolla tässä lähiaikoina
wink.gif

Mutta vakavasti ottaen, kaikki toki ajaa omalla vastuulla mutta jos joku oikein kunnolla törttöilee, niin kai siitä jonkinlaiseen edesvastuuseen voi (pitää) joutua?

En ollut paikalla mutta mielenkiinnosta, miten tuossa kävi? mustang lähti heittelehtimään ja törmäsi porscheesi? Menikö pahasti?

jos siitä ei mitää tuu ni käy tyylii ostaa jonku ruoskapaska ladan ja ajelee tahallaa mustanggii päi. hähhähäää olit tääl omal vastuulla

Ei mua ketuttaisi pahasti jos itse törttöilisin mutta jos kaveri hyökkää sisäkurvaan kolmanneksi, eikä saa autoaan taittumaan muualle kuin mun kylkeen, sen keskellä olleen auton edestä niin kyrsii se jo vähän. Keskellä oltu autokin on lytyssä ja sen omistaja myös hyvin innoissaan.

Ei rata-ajelu voi olla villilänsi. Aja päälle ja ei tartte korvata.

Oma vastuuhan tarkoittaa säännöissä, että ratayhtiö tai vakuutusyhtiö ei korvaa. Missä siinä sanotaan, että mitään vastuuta omista törttöilyista ei tarvitse ottaa? Mitäs jos pamautat vaikka ratakaiteeseen tms ja menee radan kalustoa rikki. Ratayhtiö kun laskuttaa sanotko "olin omalla vastuulla" ei mun tartte korvata? Ei taida onnistua?
Oma vastuu = omasta pussista.. ei oma vastuu = vastuuvapautus..??

Joten jos joku näki jotain, niin huolimatta mielipiteestään pyytäisin niitä lausuntoja asiasta miten homma kävi. Ei tarvitse syyllistää ketään vaan kertoa vain mitä näki ja kuka teki mitä.

Sähköposti kelpaa, mutta tiedoissa lisänä, sotun etuosa, oma nimi ja kontaktitieto (puhno). osoite: atte.saarnela@nsn.com

ps. hyvä että aihe herättää keskustelua. Mun mielestä tuo on aika epäselvä aihe joka ehkä kantsisi selvittää vastaisuuden varalle.

Tästä vastuujutusta vois keskustella enemmänkin. Minulla on ollut käsitys, että omalla vastuulla radalla ollaan ja vain kasko korvaa jos sekään. Ai että liikennevakuutus korvaa vastapuolelle aiheutuneita vahinkoja? Tai joutuu itse maksumieheksi jos teloo toisen ajoneuvon? Enkä jos mokaa ja teloo toisen kuskin invalidiksi? Hmm...

Ei vaan mokailijan piikkiin. Tietysti tilanteen mukaan, kisatilanteet ja KILPAharjoittelut sitten erikseen.
Eikö vapaa harjoittelu ole rinnastettavissa kilpaharjoitteluun? Ainakin tuo on ollut vakuutusyhtiöiden tulkinta.
Ei ole.

Ja tuollaisessa tilanteessa se törttöilevän osapuolen liikennevakuutus korvaa vastapuolen vahingot, niin henkilö- kuin kalustovahingotkin.

Jos törttöilijällä ei ole liikennevakuutusta niin menee sitten hänen omasta pussista, jos ei suosiolla niin oikeusteitse.

Tästä syystä liikennevakuutus on syytä olla RR -touhuissakin noissa kilvettömissä. Ja se on pakollinen, koska mikään Suomen moottorirata ei ole suljettu alue ja yleisillä paikoilla ajettaessa laki vaatii liikennevakuutuksen. Ts. törttöilijä on vähän heikoilla nyt.

Itse en tilannetta nähnyt, enkä siihen ota kantaa.

Takaa tulevalla (ohittavalla) on vastuu siitä, että ohitus menee onnistuneesti.
Jos ei mene niin sitten kaivetaan kuvetta.

Oli sitten vapaaharjoittelu tai vaikka ORG!:n järkkäämät ajot.

Nuolisitko haavasi ja keräilisit kiltisti romusi kärryyn jos kilauttaisin sun päälle ajoharjoittelussa? Tuskin...
Kyllä!! Juurikin näin tekisin! Koska ymmärrän sen asian, että tulen AINA vapaalle ajoharjoitteluvuorolle omalla vastuullani.

Voisin tietysti tulla vähän aukomaan päätäni sinulle, mutta korvauksia en pyytäisi!
Noh, ei se väärin ole jos ei omia oikeuksiaan tiedä ja tajua niiden nojalla korvauksia pyydellä. Mun mielestä se on vaan tyhmää.

Mitäpä jos olisit tuossa Ollin mainitsemassa tapauksessa halvaantunut? Et edelleenkään tulisi pyytelemään korvauksia, vaan nuolisit haavasi itse ja maksaisit omat kuntoutuksesi yms itse?

Omalla vastuulla näissä tapauksissa tarkoitetaan hiukan eri asiaa kuin miten olet sen näemmän ymmärtänyt.

Takaa tulevalla (ohittavalla) on vastuu siitä, että ohitus menee onnistuneesti.
Jos ei mene niin sitten kaivetaan kuvetta.

Oli sitten vapaaharjoittelu tai vaikka ORG!:n järkkäämät ajot.
Juuri näin.

Myös katuliikenteessä ohittajalla on vastuu siitä että ohitus tulee suoritettua lain sallimissa rajoissa ja turvallisesti. Sama sääntö siis sielläkin.

Back