Laitanpa mutterini murokuppiin minäkin. 2002 alkaen aloin käymään orgin tapahtumissa, juuri sen sosiaalisen kanssakäymisen takia. Se oli helppoa koska yhteinen nimittäjä oli juuri prätkä. Joillain ajolenkeilläkin kävin porukoissa, kun oli semmoinen pyörä vielä, millä pääsi perässä. Jysärit, messujatkot, tallinnat, baari-illat, helsinginpään baari-illat, motovelhojen tapahtumat, posarit, tasarit, ja sitten tämä sateinen viikonloppu ruovedellä. Taisipa olla 2008 tai 2009 kun lakkasin käymästä enää missään. Komppaan anttia siinä, että tämä ratatouhu alkoi olemaan jossain vaiheessa se, mitä enää järjestetään. Tuo ellivuori on itsessään floppi, paikkana. Jysärissä oli sopiva määrä sakkia messissä, ja siellä nukuttiin teltassa, ne ketkä sinne tuli nukkumaan. Nää hotellirallit on jotenki karsinu mielenkiintoa, koska siinä porukan hajonta pitkin jotain perkeleen mökkikylää ei edistä tuota sosiaalista kanssakäymistä kaikkien kanssa yhdessä. Olen toki käynyt paljon muissakin kokoontumisajoissa pitkin suomea etelästä pohjoiseen ja idästä länteen. Kun hommat kasvaa isoksi, kaikki menee perseelleen viihtyvyyden kannalta. Samaa nurinaa kuulee noissa isompienkin kerhojen tapahtumissa, jos hotellissa ei ole viittä tähteä, eikä saa aamiaista sänkyyn palveluna. Joistain kokkareista tulee rokkifestareita, jengi asuu hotellissa, ovat sosiaalisia keskenään, ja valuvat bilealueelle silloin kun eka bändi alottaa ja poistuuvat takaisin huoneisiinsa jatkoille omassa porukassa kun viimeinen bändi lopettaa. No joo, ison budjetin hommia, ja vuoden taikka parin duuni joka työllistää monta kerhon jäsentä, että tapahtuma yleensä järjestyy. Toiset tykkää ja jotkut taas ei. Suomen kesässä on kuitenki toukokuusta syyskuuhun joka viikonloppu päällekkäisiä kokoontumisajoja ja tapahtumia. Tsekatkaa vaikka Kekun rallikalenteri ja kaikki muutkin tapahtumakalenterit.
Kesätapahtumana tämä tuleva orgin juttu on mielestäni hiukka kaukaa haettu, mutta toki tiedän että rataorientoituneita jäseniä orgissa on se suurin osa. Päivätapahtumana ehkä ennemmin. Anyway, ihan jees että homma pyörii sillä. Itse lukeudun siihen toiseen sakkiin joka lähtee tapahtumiin tutustumaan ihmisiin ja puhumaan prätkistä, ja ajamaan nuotiopaikan ympärillä mahdollisesti vielä ehjällä puutarhatuolila kahtasataa. Pitämään hauskaa ja tekemään itsestäni pellen jälleen kerran. Pääasia että on hauskaa.
Summa summarum, nää ratailut ja letkat ja kuvajahti-ajelut ja sunnuntaiajelut ei ole kiinnostavia mulle, mutta ois hiton hienoo jos org järjestäisi tapahtuman mihin nuokin alkuaikojen reliikit örgit tulisivat paikalle (prätkillä toki) ja täräyttää ajatteluelimen viihdeasentoon niinkuin silloin joskus.
Tapahtumapaikkoina nuo hotellit ja mökkikylät saa kyllä meikäläisen pysymään loitolla. En kaipaa sellaista. Rataakaan en aja tuolla hippikäsittein rakennetulla ameriikan separaattorilla, riittää kun ajaa johonkin ja sieltä pois. Tästä syystä olen käynyt ihan muissa tapahtumissa nämä muutamat viime vuodet. En ole MotOrgin jäsen, mutta kohta 11 vuotta olen täällä kirjoitellut ja tapahtumissa käynyt, silloin kun ne olivat vielä kiinnostavia.
Toivottavasti tämä ratahommaklinikka ja ajo-ohjeistuspäivä saa tuulta siipiensä alle, mutta myöskään muita mahdollisia hauskanpitojuttuja unohtamatta. Menestystä tapahtumalle.