• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

.ORG! Summermeeting 2013

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zapster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tiedotuksen osalta ajoitus meni todella myöhäiselle kevään ja alkukesän kiireiden vuoksi. Parempi kuitenkin myöhään kuin ei silloinkaan. Tällä kertaa meidän täytyy pystyä elämään tämän kanssa ja korjata asia tulevissa tapahtumissa.

Kesätapahtuma on todennäköisesti järjestelyiltään ja järjestelijämäärältään suurin yksittäinen tapahtuma Orgin historiassa. Järjestelyihin osallistuvien innostuksen säilyttämiseksi toivoisin avointa suhtautumista ja kannustavaa asennetta tapahtuman toteuttamiseksi. Tehdään tapahtumasta kaikille nautittava päivä yhteisen harrastuksen parissa ja loistavassa Org-hengessä.

t. Jukka

Itse olen nauttinut jokaisesta Orgin tapahtumasta missä olen mukana ollut sitten 2008, ja juuri tuo orgesterin henki tekee kekkerit. Tänä vuonna järjestetään tämänlainen tapahtuma, mitä sitten ensi vuonna, on jäsenistön toiveista kiinni. Mitä tiedotukseen tulee, tästä ja muista ajokauden tapahtumista on ollut etusivulla tiedote jo huhtikuun alkupuolella joten ihan puun takaa tapahtuma ei ole tulossa. Toki tarkemmat tiedot pystyttiin antamaan tällä kertaa kesäkuun lopussa, kun järjestelypoppoo oli saanut vahvistukset ja varmistukset siitä mitä kaikkea paikalla paikalle saadaan ja pystytään järjestämään jäsenistön iloksi. Kliks

Vaikka monet ovat tuomassa paikalle myös nuorempaa polvea, niin minusta ainakin elokuvissa MP-tapahtumaan kuuluu myös tissit. Kaikki ei tykkää Frederikistä ja Nykäsen Masasta. Kai siellä jollain ständillä miss mopotti jakaa nimmareita sponsorikalentereihin?

Minusta sellainen voisi houkutella paikalle myös miehiä.

Vertaaminen Ellivuoreen on sangen ontuvaa. Siinä tapahtui hallituksen osalta selkeä virhe; järjestettiin kaksi päällekkäistä tapahtumaa, jotka söivät toinen toisiaan. Tätä on ihan turha puolustella, enemmänkin pitäisi ottaa opiksi. Näin uskonkin käyneen, tuskin moista mokaa uudelleen tehdään.

Tämäkin kyseinen ratapäivä, pimpattu koeajopäivä, tai mikä ikinä, voisi olla hyvä, jos olisi nähty vähän enemmän vaivaa. Edellinen on luonnollisesti subjetiivinen näkökulma, koska se on omani. Pienellä lisäpanoksella se voisi olla koko orgin juttu, mutta ei tällä kertaa.

Hyvässä lykyssä meikäläisen vuodatus saa aikaan sen että tulevana talvena suunnitellaan kesätapahtumaa yhdessä foorumilla. Näin kaikki saisivat äänensä kuuluviin. Oli tulos sitten mikä tahansa, on se parempi kuin pienen piirin keskenään suunnittelema.

Voi tietenkin olla mahdollista että jäsenkunta jos ei kokonaisuudessaa, niin ainakin enemmistön voimin pitää moottorirataa maailman hauskimpana paikkana. Jos näin käy, niin mikäs siinä, se on sitten ainakin enemmistön voimaa.

Vaikka pidän itse moottorirataa aika tylsänä paikkana, niin olen kuitenkin vakuuttunut että jopa siellä voidaan pitää hauska tapahtuma koko orgille. Se vaatisi vain enemmän panostusta ohjelman laajuuteen ja majoituksen koordinointia.

Viimekädessä tämä ketju on kuitenkin väärä paikka tällaiselle keskustelulle (johon olen siis itse sortunut). Pitäkää siis hauskaa tapahtumassa ja toki toivon että se onnistuu ja väkeä on paljon. Samalla olen kuitenkin vähän möks siitä että se ei sovi meikäläiselle ja huolissani tulevaisuudesta ja sen mukanaan tuomista tapahtumista.

Pitäsikö kyhätä "kimppakiva" nassuttelu sinne ja takaisin :)
Jos ei sada niin lähdetään :cruising: ennen auringon nousua juodaan kahvit perillä ja lähdetään heti takas ettei ORG henki vahingossa tartu, muut häiriinny ja että ollaan takas kotona ennen uutta auringon nousua :D

Ihme nillitystä. Itse ajattelin tulla paikalle ajamaan pari kierrosta rataa, syömään ainakin yhden lerssin ja toivottavasti joku joko säätää pyörän jousitusta jos on tarvis tai ainakin kertoo mitä ruuvia pitää kääntää ja mihin suuntaan. Jos vielä löytyy mahdollisuus koeajaa jotain mielenkiintoista pyörää niin bueno.

Mun mielestä vaikuttaa hyvältä ja ajan mielelläni puolitoista tuntia suuntaansa tämän takia.

Pitäsikö kyhätä "kimppakiva" nassuttelu sinne ja takaisin :)
Jos ei sada niin lähdetään :cruising: ennen auringon nousua juodaan kahvit perillä ja lähdetään heti takas ettei ORG henki vahingossa tartu, muut häiriinny ja että ollaan takas kotona ennen uutta auringon nousua :D

Jos sä Sam66 viittit vetää letkan, vaikkakin kelivarauksella, niin se olis kovin ihanata :polonen:

Nyt minäkin hieman ihmettelen.
Syökö tämä summermeeting varoja jostain muusta; mahdollisesta kesätapahtumasta?

Vai onko niin ettei: siihen toisenlaiseen mahdollisesti tapahtuvaan tapahtumaan löydy vapaaehtoisia järjestelijöitä?

Posarikin elpyi muutaman vapaaehtoisen voimin....

Kukapa uusi innokas sitä viitsii laittaa päänsä vadille ja hakata aikaansa moiseen tällaisen pommituksen jälkeen... :smoking:

Onhan nuo tapahtumat jo perinteisiä, aika monet ainakin. Ehkä.
Joku ne järkkää ja se muu nauttii. Vai miten se meni? :dunno:

Nyt minäkin hieman ihmettelen.
Syökö tämä summermeeting varoja jostain muusta; mahdollisesta kesätapahtumasta?

Vai onko niin ettei: siihen toisenlaiseen mahdollisesti tapahtuvaan tapahtumaan löydy vapaaehtoisia järjestelijöitä?

Posarikin elpyi muutaman vapaaehtoisen voimin....

Tämä on se kesän 2013 yhdistyksen kesätapahtuma, joka on männä vuosina ollut mm. Jysäri, Tasari, Hasari, Meri-Keijo ja Eri-Keijo.

Tämä on se kesän 2013 yhdistyksen kesätapahtuma, joka on männä vuosina ollut mm. Jysäri, Tasari, Hasari, Meri-Keijo ja Eri-Keijo.

Ei vastannut kysymykseen tämä selvennys...:)

...ei sillä, en olisi osallistumassa mihinkään. Hyvä jos ehtii tohon summetmiittiinkään...mutta kysymysmerkkejä sinkoilee näköjään. :O

Ei vastannut kysymykseen tämä selvennys...:)

...ei sillä, en olisi osallistumassa mihinkään. Hyvä jos ehtii tohon summetmiittiinkään...mutta kysymysmerkkejä sinkoilee näköjään. :O

Siis ei syö varoja muulta tapahtumalta koska ei ole mitään muuta tapahtumaa, tämä on se yhdistyksen joka vuotinen kesätapahtuma. Eli siis budjettiin on varattu varat yhdelle kesätapahtumalle ja se on tämä.

Tänvuoden Posarissa oli muuten ainakin myös sitä "ajamista" menopaluu mutkaletkan lisäksi (Kiitti R1ivattu veturoinnista). Vaikkakin se jäi kahteen henkilöön lauantaina (minä ja Lowkku). Käytiin kattelemassa paikallisia huudeja lauantaina iltapäivällä. (PS. puhallettiin lauantai aamulla jo selkeet nollat). Tietysti myös sunnuntaina ennen kotiinlähtöä aamulla jo puhdas nolla kaikilla letkassa olevilla.

Mitä itseeni tulee, niin tykkään käydä "kaikenlaisissa" orgin tapahtumissa. Hyvä että näitä on moninpuolisia. Myös näitä ajamiseen liittyviä näiden alkoholihuuruisten tapahtumien lisäksi.

Sopii itseasiassa hyvin, että kauden alussa ja kauden loputtua on nämä mitä "dägädägäksi" kutsutte, ja kauden _aikana_ taas prätkäilyyn oikeasti liittyviä. Odotankin innolla tuota kesätapahtumaa Alastarolla.

En meinaa yöpyä itse paikalla, vaan ajaa sinne aamulla ja takaisin illalla. Todennäköisesti myös letkassa, olkoon sitten kärjessä, välissä tai perällä.

Aloitusviestissä ei paljoa mainita yöpymisistä vaan päivän tapahtumasta :smoking: Pitää katsella pääsisikö tänne vaikka päiväretkelle....

Laitanpa mutterini murokuppiin minäkin. 2002 alkaen aloin käymään orgin tapahtumissa, juuri sen sosiaalisen kanssakäymisen takia. Se oli helppoa koska yhteinen nimittäjä oli juuri prätkä. Joillain ajolenkeilläkin kävin porukoissa, kun oli semmoinen pyörä vielä, millä pääsi perässä. Jysärit, messujatkot, tallinnat, baari-illat, helsinginpään baari-illat, motovelhojen tapahtumat, posarit, tasarit, ja sitten tämä sateinen viikonloppu ruovedellä. Taisipa olla 2008 tai 2009 kun lakkasin käymästä enää missään. Komppaan anttia siinä, että tämä ratatouhu alkoi olemaan jossain vaiheessa se, mitä enää järjestetään. Tuo ellivuori on itsessään floppi, paikkana. Jysärissä oli sopiva määrä sakkia messissä, ja siellä nukuttiin teltassa, ne ketkä sinne tuli nukkumaan. Nää hotellirallit on jotenki karsinu mielenkiintoa, koska siinä porukan hajonta pitkin jotain perkeleen mökkikylää ei edistä tuota sosiaalista kanssakäymistä kaikkien kanssa yhdessä. Olen toki käynyt paljon muissakin kokoontumisajoissa pitkin suomea etelästä pohjoiseen ja idästä länteen. Kun hommat kasvaa isoksi, kaikki menee perseelleen viihtyvyyden kannalta. Samaa nurinaa kuulee noissa isompienkin kerhojen tapahtumissa, jos hotellissa ei ole viittä tähteä, eikä saa aamiaista sänkyyn palveluna. Joistain kokkareista tulee rokkifestareita, jengi asuu hotellissa, ovat sosiaalisia keskenään, ja valuvat bilealueelle silloin kun eka bändi alottaa ja poistuuvat takaisin huoneisiinsa jatkoille omassa porukassa kun viimeinen bändi lopettaa. No joo, ison budjetin hommia, ja vuoden taikka parin duuni joka työllistää monta kerhon jäsentä, että tapahtuma yleensä järjestyy. Toiset tykkää ja jotkut taas ei. Suomen kesässä on kuitenki toukokuusta syyskuuhun joka viikonloppu päällekkäisiä kokoontumisajoja ja tapahtumia. Tsekatkaa vaikka Kekun rallikalenteri ja kaikki muutkin tapahtumakalenterit.

Kesätapahtumana tämä tuleva orgin juttu on mielestäni hiukka kaukaa haettu, mutta toki tiedän että rataorientoituneita jäseniä orgissa on se suurin osa. Päivätapahtumana ehkä ennemmin. Anyway, ihan jees että homma pyörii sillä. Itse lukeudun siihen toiseen sakkiin joka lähtee tapahtumiin tutustumaan ihmisiin ja puhumaan prätkistä, ja ajamaan nuotiopaikan ympärillä mahdollisesti vielä ehjällä puutarhatuolila kahtasataa. Pitämään hauskaa ja tekemään itsestäni pellen jälleen kerran. Pääasia että on hauskaa.

Summa summarum, nää ratailut ja letkat ja kuvajahti-ajelut ja sunnuntaiajelut ei ole kiinnostavia mulle, mutta ois hiton hienoo jos org järjestäisi tapahtuman mihin nuokin alkuaikojen reliikit örgit tulisivat paikalle (prätkillä toki) ja täräyttää ajatteluelimen viihdeasentoon niinkuin silloin joskus.

Tapahtumapaikkoina nuo hotellit ja mökkikylät saa kyllä meikäläisen pysymään loitolla. En kaipaa sellaista. Rataakaan en aja tuolla hippikäsittein rakennetulla ameriikan separaattorilla, riittää kun ajaa johonkin ja sieltä pois. Tästä syystä olen käynyt ihan muissa tapahtumissa nämä muutamat viime vuodet. En ole MotOrgin jäsen, mutta kohta 11 vuotta olen täällä kirjoitellut ja tapahtumissa käynyt, silloin kun ne olivat vielä kiinnostavia.

Toivottavasti tämä ratahommaklinikka ja ajo-ohjeistuspäivä saa tuulta siipiensä alle, mutta myöskään muita mahdollisia hauskanpitojuttuja unohtamatta. Menestystä tapahtumalle. :)

"Joku "töyrinki goes moottorirata" päivä kun tuli jos millasta matkajollaa laukkusarjat väpättäen radalle. Illan dresscode näytti olevan mix-mex tekstiilit erilaisilla värikkaillä trendikuoseilla ja isolla osalla oli jopa omat kouluttajaliivit päällä kun heijastelivat tiellä vastaan…"
Juu... TouRinki ajelee letkassa kyseisesnä lauantaina PK-seudulta Alastarolle. Meillä ei ole ollut tapana puuttua kenenkään vaatetukseen, jos joku haluaa tulla keltainen liivi päällä mukaan ajelemaan hyviä mutkapätkiä niin tervetuloa! Sama juttu noiden laukkujen kanssa, nekun ei sinänsä estä ajamista (vaikka jossain tapauksessa saattavat kyllä hieman vaikuttaa pyörän ajo-ominaisuuksiin...). Jonkunlainen laukku taitaa olla tarpeen jos haluaa yöpyä Alastaron läheisyydessä.
Laitan kutsun ko. TouRingille pari viikkoa ennen lähtöä! Ja lähtö olisi melkein siellä kukonlaulun aikaan eli klo 07.00.

PS: Terveiset Norjan Kristiansundista, eilen ajettiin Trollstigen ja Great Atlantic Road.... Kahdeksas ajopäivä alkaa tänään. 16 ORGin jäsentä mukana eikä ry ole tukenut tätä ajelua vaikka tää mun mielestä vaikuttaa hieman moottoripyöräilyltä, kilsoja on takana hieman yli 2200.
(Tämä EI ollut kommentti sille olisiko ry:n pitänyt tukea tätä! Kerroin vain että ilman tätä foorumia ja näitä mukavia ihmisiä ei tämäkään reissu olisi toteutunut!)

Tapahtuma itsessään on varmasti ihan hyvä. Siinä vaan pistetään kaikki munat samaan koriin ja jäljelle ei jää juuri mitään. Ts. ratahommat tappaa toiminnallaan muun toiminnan.

Kuinkahan paksusta rautatangosta sulle pitäisi vääntää, että kesäpäivä ei ole ratapäivä vaan moottoripyörälyaiheinen tapahtuma, joka järjestetään moottoriradan alueella, koska se tarjoaa tälläiseen tapahtumaan parhaat puitteet. Toinen lähes yhtä hyvä vaihtoehto olisi ollut järjestää tämä tapahtuma jossain lentokentällä, mutta sattuneesta syystä moottorirata on helpompi ja halvempi vuokrata. Pahoittelen jos moottorirata alueena saa jonkun jäämään pois tästä ilmaisesta tapahtumasta, mutta ennakkoluuloja kannattaisi kuitenkin hieman karsia ennen kovin kovaa kritiikkiä.

Meikäläisellä on tästä tapahtumasta koulutusvastuu ja on todella hienoa lukea noita sun kommenttaja ja tapahtuman sekä hallituksen jäsenten mustamaalausta ennen kuin koko tapahtuma on edes järjestetty. Tapahtuman järjestelyissä on mukana pelkästään orgin kouluttajia vähän toistakymmentä, joten tuosta saanee vähän osviittaa tapahtuman ja ohjelman laajuudesta. Tapahtuman yhtenä tarkoituksena on esitellä mahdollisimman laajasti orgin koulutustoimintaa jäsenistölle, jolloin se olisi muutakin kuin vain numeroita tilinpäätöksessä. Kuinka tuttua esim. sinulle on meidän nykyinen koulutustarjontamme? Kaikki koulutuksiin liittyvä järjestetty ohjelma on myöskin ilmaista ja siihen osallistuminen on täysin vapaaehtoista.
Jos järjestettyä ohjelmaa enemmän kiinnostaa kupin kallistelu, onnistuu sekin täysin vapaasti, eikä siihen kukaan tule puuttumaan ellei ala häiriköimään.

Toivon mukaan tämä tapahtuma onnistuu saattamaan yhteen mahdollisimman laajasti orgin erihenkisiä motoristeja huomaamaan, että yhtä samaa porukkaahan tässä ollaan, vaikka harrastuksessa onkin eri painopisteet.

Edit. Vielä pitää ihmetellä, että miksi tämän tapahtuman kohdalla epäillään sosiaalisen aspektin puuttumista? Jos samaan paikkaan kerätään paljon moottoripyöräilystä kiinnostunutta porukkaa niin eikös tuo jo sellaisenaan tarjoa aika paljon mahdollisuuksia sosiaaliseen kanssakäymiseen?

Viimeksi muokattu:
Kysymys vielä sisällöstä. Ratalle pääsee ajamaan ilmeisesti ilmaiseksi, mutta jos ymmärsin oikein, on pääpaino järjestetyssä koulutuksessa ja varsinaista nopeaa ryhmää ei ole innokkaammalle harrastajalle.

Eli onko parempi jättää ajanottovehkeet kotia ja tulla ennemmin muussa mielessä paikanpäälle ihmettelemään, kuin koittaa saada tosta treenipäivää itelle :P
Toi vois toisaalta olla loisto tilaisuus koittaa saada joku kaveri kokeileen ratailua ekaa kertaa ja käydä itse ulkoiluttamassa vaikka 2t Suzuki RG:tä ensimmäisen ja viimeisen kerran tänä kesänä.

Back