Paljonko ajoit renkaillasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja designet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on Pirellin Diablo 120/70 edessä ja on 10 tkm kestänyt, nyt menee kyllä vaihtoon. Alkaa olla aika loppu. Takana Diablo 190/50 kesti sen 5-5,5 tkm ja oli sen jälkeen kankailla.
Nyt takana pyörii Misukan PP2ct, ollut jo 5 tkm alla ja mene varmaan vielä saman verran (toivotaan). Eteen tilasin tilasin nyt PP2ct:n.
 
VFR 1200 Misukan Pilot Power n.5000km etu sekä taka arvosana 9.Enpä paljoa enempää odottanutkaan näin raskaassa laitteessa kestävän,pääasia että toimii. Nyt on alla Power 3:set ja aikas hyvän tuntuiset.Paineilla ja jousituksen säädölllä yhteisvaikutuksena jos ovat pielessä saa rinkulat kuin rinkulat saletisti liukkaiksi ja kulumaan epätasaisesti.En oo muuta keinoo keksiny ku kokeilla mitkä säädöt toimii kun vaihtaa erilaiset rinkulat ku mitä edelliset on ollu:dunno:
 
Michelin Pilot Road 3:set kesti K1300S:n alla 17tkm, rengaspaineet oli edessä 2.5 ja takana 3 bar. Pari-kolme kertaa noilla tuli käytyä radalla, muuten ihan normaalia mutkatiekurvailua rauhallisella ajotyylillä.

Ihan törkeen hyvä rengas kyllä toi PR3, pitää ja kestää hyvin, joten ihan samanlaiset tuli hommattua uudetkin.

Näin tuli tehtyä.

Edelliset meni vaihtoon reilut 15 donaa tourinkia nielleenä.... ihan siitä syystä, että
ei enää kehdannut lähteä 6-7 donan kesäkiertueelle moisilla.

17-18 haarukkaan noilla vanhoilla olisi varmaan körötellyt ihan kevyesti.

Mikä sitten mahtaa olla kikka sen.... no se että välillä kallistelee pikkasen ;0)).
Tourinkiajoissa taas reilut paineet ovat ihan A & O.
Eli takana 3.0-3.2 ja edessä 2.9-3.0 kuormasta riippuen.

Em. siis 1400 GSX:n alla ja takajarrun käyttö tekniikalla.....
Paina kerran ennen juhannusta... ja toisen kerran ennen joulua.... ettei jumiudu ;0)).

Jos säädöt on mallia "tymäkkä moottorijarru", ja ajelee "sopivalla" pykälällä, saa mennä aika helvetillistä
haipakkaa yleisillä laduilla että takajarrulle on ihan tarpeellista käyttöä
paniikkijuttuja lukuunottamatta.

Ratahommiin tietty joutuu noita paineita hieman miettimään toiselta pohjalta, mutta normissa
katuköröttelyssä taitaa suurin osa ajella turhan pienillä paineilla.....
Ainakin mitä tulee erilaiseen hyöty/haitta puntarointiin.
 
6309 km Bridgestone BT015. Mahtava pito.
6654 km DUNLOP SPMAX QUALIFIER. Hengenvaarallinen ja arvaamaton kumi.
5040 km Pirelli Diablo Corsa III
3679 km Pirelli Diablo Corsa
4340 km Pirelli Diablo Corsa
4683 km Pirelli Diablo Corsa
5785 km Pirelli Diablo Rosso. Takanen vähän tahto välillä liirrellä.
4372 km Pirelli Diablo Rosso Corsa
4677 km Pirelli Diablo Rosso II
1192 km Pirelli Diablo Rosso II Pelkkä takakumi (Takakumi puhki)

Etu- ja takakumi vaihdettu aina yhtä aikaa. Ohjekirjan paineet. Katuajoa. -08 Blade.
Etukumissa ollut pintaa n. 25%, kun takakumi ollut loppu.

Pirellit olleet hyviä ja erittäin hyviä kumeja.

Muutaman kerran tullut väännettyä rengasta vanteelle.
 
Honda CB1000R -12

Ajelu on 95 prosenttisesti perus mutkapätkäkurvailua ja yksin ilman kuormaa

Eturengas 120/70-17 (2,5 bar)
Bridgestone BT015 13073 km
Bridgestone BT023 12420 km
Bridgestone BT023

Takarengas 180/55-17 (2,9 bar)
Bridgestone BT015 6330 km
Bridgestone BT023 8202 km
Bridgestone BT023 6696 km
Bridgestone BT023 5034 km (sisältäen n. 90 kierrosta Alastarolla)
Bridgestone BT023 7016 km
 
Viimeksi muokattu:
Michelin Pilot Road 3
Suzuki GSX 1250 FA
Eturinkula kesti aina vaan 24 tonnia ajoa paineella 2,9
Takarinkula kesti aina vaan 12-14 tonnia paineella 2,9
Ajelua yksin, kuormattuna, kaksi päällä, mutkapätkiä jne
Viime kesänä meni muistaakseni 3 tai 4 eturinkulaa noilla kilsoilla
Viime kesänä meni muistaakseni 5 takarinkulaa noilla kilsoilla
Huh mitä ajokilometrejä!
Kaudessa tuo tekee min 72.000km tai max 92.000km.
 
BMW K1600GT ja Z8:t kesti vajaan 5 tkm reiluilla 3 barin matkapaineilla. Tässä about 3 tkm jälkeen:

 
Huh mitä ajokilometrejä!
Kaudessa tuo tekee min 72.000km tai max 92.000km.

Kyllä niitä kummasti vaan kerääntyy, keskiviikkona hain uuden PR3:n eteen ja silläkin on rullattu jo yli pari tonnia, tänään tuli päiväreissulla 686 kilsaa ja emäntä halusi vielä lähteä ajelemaan töistä tultuaan ja siihen tuli sitten reilu satanen päälle vielä.
Tiistaina ensi viikolla vaihtuu takarinkula taas uuteen.
 
VFR-92:ssa Misukan PR2:set meni vaihtoon hippasen vajaassa 16tkm:ssä. Pintaa olisi vielä ollut mutta oli kulunut sillain kupruille. Paineita pidin kolmen huitteissa. Nyt alla PR3et, ja arvosana 9.
 
Laitoin FZ6:een etu- ja takapäähän Pirelli Angel GT-rinkulat. Nyt niillä on ajettu reilu 4 tkm. Todella pientä kulumista on vasta havaittavissa, joten tuntuu että tulevat olemaat kokolailla sitkeät renkaat. Parikymppiä menee varmaan heittämällä.
 
ZZR 1400 ja PR2:t kesti reilut 16 tkm. Hyvät renkaat ja samanlaiset tuli ostettua uudestaan.
 
zzr 1100 metukan z6 roadtec paineet 2.9/2.9 kesto 8000 km. takanakki aivan loppu, etunakki siinä kunnossa, että kannatti vaihtaa samalla. niinkuin aina uusilla palloilla ajo-ominaisuudet paranivat huimasti:)

tätä edellinen setti sama, samoilla paineilla, ja saman verran kesti.
erinomainen rengas kys. pyörään.
 
Blackärilla menossa 3. sarja pr2 rengasta. Eka sarjalla ajoin 25 tkm, toisella 20 tkm ja nyt kolmassarja alla.
Paineet 0,2 bar yli suosituksen:thumbup:
 
Jampissa oli pirellin dragon ensiasennusklemmi 2,3-2,5 bar 2700km ajettu, siinä kunnossa oli sitten jo että en piikkien jälkeen enää viittinny vääntää alle.
Nyt on BT23 paineet samat, nyt rupiaa merkkejä hipomaan ja ajettu ~5500km
 
Triumph Sprint ST 1050
Mezeler Z6 roadtec kesti 17000km.
Vaihtoon mennessä etunen huono ja takanen loppu. 2päällä laukkujen kanssa tuli ajettua yksi ~3000km reissu ja joitain satunnaisia päiväajeluita (ehkä ~1000km). Muuten ajo ollut pääasiassa siistiä yksinajelua.

Nyt alla on pyörinyt Michelin Pilot Road 3 n. 1000km
 
Blackärilla menossa 3. sarja pr2 rengasta. Eka sarjalla ajoin 25 tkm, toisella 20 tkm ja nyt kolmassarja alla.
Paineet 0,2 bar yli suosituksen:thumbup:
Huimia lukuja, tuossa ylempänä zetorillakin vedetty pitkät siivut. Saapi nähdä miten eroaa kolmosista, kun kohta alle vaihtuu. Tällä kolmossetillä pääsee abaut 12 tkm.
 
Kaikista pärristä tähän ala mitään muistelemaan mutta tolla LT:llä o vakio se että:

- Etusella menee 40.000km (vaikka en takajarrua juuri edes käytä..)
- Takusella menee 20.000km....

Molemmissa reilusti ylitte "Normin", eli etusessa min 3.0 (jopa 3.5) ja takusessa, min 3.3 (jopa 3.6).
Ja molemmat tiätysti se ainoa oikia kumi tuohon elikkä Marathon 880 ja mieluusti Germany-paistettu, Brasilian paisto ei aivan ole niin kestävä.....ainakin miun havaintojen mukaan...
 
Wanhalla K8 GSX-R 1000 kesti renkut 4-6tkm. Käytin siinä Michelin Pilot Power 2CT ja Bridgestone BT016 Pro-renkkuja. Nykyisessä Firebladessa on vielä ensiasennus Dunlopit alla ja kilomeeetrejä on tullut 4500. Takarenkku on jo merkkiin asti ajettu ja etunenkin aika valmis. Bridgestonet odottavat jo tallissa alle laittoa. Ne ovat osoittautuneet hyviksi...:peukutpystyyn:
 
Viimeksi muokattu:
Päivitelläänpäs, eli:

Taka Metzeler Sportec M3 190/50 17'' 3,1 bar:in paineilla kesti noin 4500 km ja samaan aikaan vaihdetussa m3 etusessa vielä 3 milliä pintaa.

Nyt meni testiin Michelininin Pilot Power 2ct samankokosena ja samoilla paineilla. Jospa tuolla loppukesän pääsis.
 
Back
Ylös