Michelin Pilot Road 3:set kesti K1300S:n alla 17tkm, rengaspaineet oli edessä 2.5 ja takana 3 bar. Pari-kolme kertaa noilla tuli käytyä radalla, muuten ihan normaalia mutkatiekurvailua rauhallisella ajotyylillä.
Ihan törkeen hyvä rengas kyllä toi PR3, pitää ja kestää hyvin, joten ihan samanlaiset tuli hommattua uudetkin.
Näin tuli tehtyä.
Edelliset meni vaihtoon reilut 15 donaa tourinkia nielleenä.... ihan siitä syystä, että
ei enää kehdannut lähteä 6-7 donan kesäkiertueelle moisilla.
17-18 haarukkaan noilla vanhoilla olisi varmaan körötellyt ihan kevyesti.
Mikä sitten mahtaa olla kikka sen.... no se että välillä kallistelee pikkasen ;0)).
Tourinkiajoissa taas reilut paineet ovat ihan A & O.
Eli takana 3.0-3.2 ja edessä 2.9-3.0 kuormasta riippuen.
Em. siis 1400 GSX:n alla ja takajarrun käyttö tekniikalla.....
Paina kerran ennen juhannusta... ja toisen kerran ennen joulua.... ettei jumiudu ;0)).
Jos säädöt on mallia "tymäkkä moottorijarru", ja ajelee "sopivalla" pykälällä, saa mennä aika helvetillistä
haipakkaa yleisillä laduilla että takajarrulle on ihan tarpeellista käyttöä
paniikkijuttuja lukuunottamatta.
Ratahommiin tietty joutuu noita paineita hieman miettimään toiselta pohjalta, mutta normissa
katuköröttelyssä taitaa suurin osa ajella turhan pienillä paineilla.....
Ainakin mitä tulee erilaiseen hyöty/haitta puntarointiin.