• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Penkit testissä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TaikaEtana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TaikaEtana

New member
Luoskelin kauppareissulla uutta mp-maailmaa ja penkki testi osui silmiin. Oli melkoisia eroja eri penkeissä. Pyöränä oli gsx-r 1000 05 hindlen kokoputkella ja commanderilla, olikohan vielä suodatin, en muista. Bike doctor oli tiukin, eli antoi pienimmät tehot (160hp), kun "löysin" antoi yli 180hp taka renkaalle. Tajuton ero. Viaberi muistaakseni tuli doctorin jälkeen, muita en muistakkaan. Lukekaa juttu jos haluatte tarkempaa tietoa. Oma kymppininja otti doctorin penkissä 166hp takaselle akran kokorännillä, commanderilla ja suodattimella. Varmaan ihan kelpo tulos noilla hiluilla. Vähempikin riittäis...  
biggrin.gif

Tiedä sitten siitä vertailukelpoisuudesta? Joku antoi kampiakselilta toiset takapyörältä. Osa DIN ja osa SAE j1349 tai SAE j607. Kolmesta puuttui korjauskertoimet (tai niitä ei ilmoitettu).
nixweiss.gif

Tiedä sitten siitä vertailukelpoisuudesta? Joku antoi kampiakselilta toiset takapyörältä. Osa DIN ja osa SAE j1349 tai SAE j607. Kolmesta puuttui korjauskertoimet (tai niitä ei ilmoitettu).  
nixweiss.gif
Jep, kyllähän niissä pieniä "kummallisuuksia" oli. Se 183.7hv oli mitattu bike world:ssa ja ilmoitettu kampiakselitehona, ei takarenkaalta. Kyllähän niissä silti jonkinmoisia eroja oli, tosin todella tiukaksi mainostettu bike doctorin penkki näyttäisi viaberin penkin kanssa 0.5hv sisään samoja lukemia jos vaan käytettäisiin samaa standardia.

En lukenut juttua kuin pintapuolisin. Ois hyvä jos tommoseen testiin saatais vertailukelposet tulokset. Mitä järkeä on ylipäätään vertailla, kun näin ei ole. Tiedä häntä, lujaa ne kaikki kulkee kummiskin.

Samanlailla sekaisin se oli jokaisessa puljussa, ei se selitä niitä heittoja millään tavalla. Silti kaikkien mielestä pyörä ei edes tarvinnut säätöä vaikka oli tahallaan laitettu säädöt päin  
033102ass_1_prv.gif
. Lopuksi viaberin Harri sääti pyörän niin hyvin kohdalleen kuin mahdollista, tulos +5hv päin persettä olevaan. Se siitä säätämällä saatavasta +10hv:sta......
wink.gif

Mulle oli myös uutta maininta tuossa jutussa tuosta rikkaan seoksen ongelmasta eli kun yleisesti porukka sanoo, ettei haittaa jos vähän rikkaalla käy. Tuossa jutussa mainittiin, että jos liian rikkaalla käy, niin huono homma. Huono öljyn kannalta sylinteriputkissa.

Pieni lainaus: "Rikas seos on jopa laihaa vaarallisempaa, koska liian rikas huuhtelee männän tarvitseman öljykalvon pois sylinterien seinämiltä".

- P

Samanlailla sekaisin se oli jokaisessa puljussa, ei se selitä niitä heittoja millään tavalla. Silti kaikkien mielestä pyörä ei edes tarvinnut säätöä vaikka oli tahallaan laitettu säädöt päin  
033102ass_1_prv.gif
. Lopuksi viaberin Harri sääti pyörän niin hyvin kohdalleen kuin mahdollista, tulos +5hv päin persettä olevaan. Se siitä säätämällä saatavasta +10hv:sta......
wink.gif
Jaa vieläkään et usko, omapa on asiasi. Kehottaisin ottamaan KX-Centeriin yhteyttä, jos väität, että siellä vedätettiin.

033102ass_1_prv.gif
wink.gif
Jaa vieläkään et usko, omapa on asiasi. Kehottaisin ottamaan KX-Centeriin yhteyttä, jos väität, että siellä vedätettiin.
Ei tahdo uskoa. Etsippä huvikseen vaikka netistä power/air-fuel kartta ja kato siitä miten rajusti seokset pitää olla vitullaan että tommonen 10hv on mahdollista saada lisää. Eihän sekään tietysti mikään raamattu ole mutta suuntaa antaa aika hyvin.
Mutta en jaksa siitä sen enempää väitellä, pääasia on se että olet tyytyväinen ja mopo toimii......eiköhän jatketa vaan
033102beer_1_prv.gif

033102ass_1_prv.gif
wink.gif
Ei tahdo uskoa. Etsippä huvikseen vaikka netistä power/air-fuel kartta ja kato siitä miten rajusti seokset pitää olla vitullaan että tommonen 10hv on mahdollista saada lisää. Eihän sekään tietysti mikään raamattu ole mutta suuntaa antaa aika hyvin.
Mutta en jaksa siitä sen enempää väitellä, pääasia on se että olet tyytyväinen ja mopo toimii......eiköhän jatketa vaan  
033102beer_1_prv.gif
Se ei ole uskon (mutun) asia jos on vieressä ja katsoo, kun 2 samanlaista pyörää samoilla palikoilla säädetään, ja lopputuloksena +10hp. K5/K6 malli Yoshi Japanin täysputkella ainakin vaati tuollaisen säädön, että se yleensä toimi kunnolla, ja saatiin tehot ulos.

Mutu on perseestä
033102ass_1_prv.gif

testiä en ole nähnyt, mutta tästä luetun pohjalta tuntuu oudolta, että on tehty vain puolittainen testi, siis ilman säädättämistä. luulisi nyt sen olevan vain muutaman tunnin homma lisää per penkki ja jokunen sata € lisää per penkki ja testitulokset olisivat jo paljon enemmän kertovia tavalliselle penkinkuluttajalle, hehiö, persiö penkkiin ja silliö.

miksei 10 hv ole mahdollista saada lisää vakioon verrattuna, minusta se on ihan normaalia tonnisissa ja varsinkin yli tonnisissa sporttipyörissä kun muutamia viripalikkoja vaihdetaan ja pyörä säädetään kohilleen.

tuo oli mulle uutta tietoa, että liian rikkaalla käyvä kone voikin kulua nopeammin ja rikas seos syö öljykalvoa pytyiltä. pitääkin yrittää laihentaa tuota omaa, se tuntuu käyvän melko rikkaalla lähes koko alueellaan, tosin veto on vahvaa koko kierrosalueella ja kaikilla kaasunasennoilla, mutta niin on bensankulutuskin, silläkin kun on jotain merkitystä matka-ajossa.

testiä en ole nähnyt, mutta tästä luetun pohjalta tuntuu oudolta, että on tehty vain puolittainen testi, siis ilman säädättämistä. luulisi nyt sen olevan vain muutaman tunnin homma lisää per penkki ja jokunen sata € lisää per penkki ja testitulokset olisivat jo paljon enemmän kertovia tavalliselle penkinkuluttajalle, hehiö, persiö penkkiin ja silliö.

miksei 10 hv ole mahdollista saada lisää vakioon verrattuna, minusta se on ihan normaalia tonnisissa ja varsinkin yli tonnisissa sporttipyörissä kun muutamia viripalikkoja vaihdetaan ja pyörä säädetään kohilleen.

tuo oli mulle uutta tietoa, että liian rikkaalla käyvä kone voikin kulua nopeammin ja rikas seos syö öljykalvoa pytyiltä. pitääkin yrittää laihentaa tuota omaa, se tuntuu käyvän melko rikkaalla lähes koko alueellaan, tosin veto on vahvaa koko kierrosalueella ja kaikilla kaasunasennoilla, mutta niin on bensankulutuskin, silläkin kun on jotain merkitystä matka-ajossa.
Tuo pahkis ei vaan tahdo saada kaaliinsa sitä, että ko. kilosessa suitsassa kyseisellä putkella, pelkällä säädöllä saatiin siis se +10hp. Vakioon nähden yhteensä +15hp, josta säädön osuus oli se 10hp.

On sen verta jötkympää kamaa tuo Yoshin pakosarja ja kollektori kuin vakio, etten ihmettele yhtään, että halusi melkoisesti lisää soppaa. Siitä se tehonlisäyskin sitten tuli.

Toki nuo 10hv:n lisäykset on normaalia jos siihen lasketaan esim. kokoputkiston+säädön vaikutus yhteensä. Pelkällä säätämisellä saadut +10hv kuulostaa hurjalle. En väitä että se olisi mahdotonta, mutta en myöskään usko ennen kuin itse nään että sellainen tulos saadaan ihan "rehellisellä" toiminnalla aikaiseksi. Itse en ole sellaista tulosta nähnyt, en vaikka kilogikseriin on vaihdettu kokoputki.

Joko tylyttäjä katsoit sen power/air-fuel kartan? Siinä on sitä faktaa......mutta edelleen....
033102beer_1_prv.gif

Tuo pahkis ei vaan tahdo saada kaaliinsa sitä, että ko. kilosessa suitsassa kyseisellä putkella, pelkällä säädöllä saatiin siis se +10hp. Vakioon nähden yhteensä +15hp, josta säädön osuus oli se 10hp.

On sen verta jötkympää kamaa tuo Yoshin pakosarja ja kollektori kuin vakio, etten ihmettele yhtään, että halusi melkoisesti lisää soppaa. Siitä se tehonlisäyskin sitten tuli.
Saapas nähdä..
omg.gif
itse hommasin Yoshin kokorännin tuossa muuan kuukausi takaperin ja Dynojetin suutinsatsi on laitettu nyt ensialkuun ihan ohjeiden mukaan. Toivottavasti soppa noilla riittää! Tuo Tylyn lause tuosta sai vain vähän miettimään, notta olisko pitänyt heittää kerralla ainakin neulan clipsuja pykälä alemmaksi.

Kevät lähestyy ja pyörä penkkiin. Siinähän tuo sitten selviää. Olis vaan ollut mukava laittaa (kuten toisen threadin tästä jo aloitin) lambda ja mittari tuohon ja säädellä kunnolla itse, mutta tuo Yoshi kun on 4-2-1 niin tulis aika kauas (yhdella lambdalla jos laittaa) tuo lambda kun kollektori on niin pirun kaukana, kun tuo "kahden putken osa" on sen verta pitkä. Noh, penkissä sitten selviää missä mennään..

- P

Toki nuo 10hv:n lisäykset on normaalia jos siihen lasketaan esim. kokoputkiston+säädön vaikutus yhteensä. Pelkällä säätämisellä saadut +10hv kuulostaa hurjalle. En väitä että se olisi mahdotonta, mutta en myöskään usko ennen kuin itse nään että sellainen tulos saadaan ihan "rehellisellä" toiminnalla aikaiseksi. Itse en ole sellaista tulosta nähnyt, en vaikka kilogikseriin on vaihdettu kokoputki.

Joko tylyttäjä katsoit sen power/air-fuel kartan? Siinä on sitä faktaa......mutta edelleen....
033102beer_1_prv.gif
Olenhan mä sen toki katsonut ja tännekin postannut, mutta ilmeisesti sekään ei sulle riittänyt tai vakuuttanut.

Tuo lisäys tuli kyllä ihan rehellisellä säädöllä, itse vieressä katsottiin kun säädeltiin. Vai yritätkö tosiaan väittää, etteivät olleet rehellisiä?

Mielenkiintoinen kommentti oli Kiiralta myös se, että nykypäivänä ei voi enää "tylyttää" omia tuloksiaan, vaan pitää olla faktaa ja käppyrät laitettavaksi kaikkien nähtäville ennenkuin uskotaan..
033102beer_1_prv.gif
withstupid.gif

033102beer_1_prv.gif
Olenhan mä sen toki katsonut ja tännekin postannut, mutta ilmeisesti sekään ei sulle riittänyt tai vakuuttanut.

Tuo lisäys tuli kyllä ihan rehellisellä säädöllä, itse vieressä katsottiin kun säädeltiin. Vai yritätkö tosiaan väittää, etteivät olleet rehellisiä?
Empä ole sitä täällä huomannutkaan, laita ihmeessä uudelleen näytille tähän niin voidaan porukalla ihmetellä mitä se sanoo...

Uskoisin kuitenkin että ihan yksin en mielipiteeni kanssa ole....

033102beer_1_prv.gif

En väitä yhtään ketään huijariksi....mutta oletko itse niin pro noissa penkitys asioissa että jos siinä jotain "vilppiä" tehtäisiin niin sinä varmasti sen vierestä seuraamalla huomaisit??

Back