• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pirelli-topic

Joo kyllä on tullu radalla käytyä aika paljon, ja olen meinannu aikoinaan lipata ja olenkin lipannu ihan normi gummeilla pidon loputtua. joten olen ajellu niin kadulla, kuin radalle jo seoskumeilla monia vuosia!!

Ei Pirellin seosrenkaita kannata kauheasti lämpimällä kelillä pelätä, etenkin, jos käytössä on renkaan lämmittimet. Kierrosaika ei kerro ihan täysin renkaan lämpötilaa.. Ajamalla esim. rataenkka +15s, voi hyvin pysyä kumit läpimänä, kun kuski aiheuttaa omalla ohjelmalla sen verran ylimääräistä työtä renkaalle. Käytettynä halpa vaihtoehto, jos jaksaa vaihdella renkaita.

Juu kyllä lämppärit on käytössä. Hyvin on pitäny. No on nekin luistellu alla välillä aika pahastikkin. Mutta kiitos kaikille vastanneille. Nähdää Orgin ajopäivillä. Mulla on sellainen sininen zx10r.

Millastas kyytiä noilla SP:llä pääsee ennen alkavaa tarvetta siirtyä SC-sarjalaisiin? Itsellä vauhdit keskiryhmän keskitasoa.

Oli tarkoitus ajaa alkukausi vielä vanteilla olevilla interact K3:lla, mutta takanen ei pidä ilmoja, eikä jostain syystä huvita kokeilla ratarengasta ehjätä millään paikkausvaahdolla, joten täytynee hommata uutta tilalle. Etusellakin on jo jokunen lämpösykli kertyneenä.

Koska K3:lla ei ollut viime kaudella minkäänlaista ohjelmaa ja koska varsinkaan etusen lämpö setiltä tullessa ei paineista päätellen vastannut koskaan lämmittimen lämpöä(kiinteä, 80 astetta), en ole pitänyt kiirettä seoskumeihin siirtymisessä. Tähän viittasin myös lämpösyklien kertymisellä.

Tästä syystä pohdinkin, että olisiko jossain määrin kannattavaa laittaa alkukaudeksi setti SP:tä alle ja loppukaudesta ihmetellä seoskumeja, vaiko hypätä suoraan SC1/SC2-linjalle. Missä kulkee jonkinlainen raja noiden välillä? :D

Millastas kyytiä noilla SP:llä pääsee ennen alkavaa tarvetta siirtyä SC-sarjalaisiin? Itsellä vauhdit keskiryhmän keskitasoa.

Kyllä mä alkukaudesta noilla SP:llä lähden itse ajamaan. Ei sula alle. Eri asia on sitten kun ilman lämpötila nousee saunaa muistuttaviin lämpöihin ja rata sitä myöten kanamunan paistamiseen soveltuvaksi tasoksi.

Eikä ne mulla silloinkaan ole alle sulaneet...:grin:

SP:llä ajelin ainakin alastaroa 1:30 huitteilla taisi joku kierros mennä allekkin.

Noissa SP:ssä olen huomannut, että alkaa pito huonontua jo ennen kuin osuu kulutusmerkkiin. Ensi kaudeksi mulle kyllä tullee SC:t. Tietty varmaan joku osaavampi ajaa kumilla kuin kumilla lujempaa..

Kyllä mä alkukaudesta noilla SP:llä lähden itse ajamaan. Ei sula alle. Eri asia on sitten kun ilman lämpötila nousee saunaa muistuttaviin lämpöihin ja rata sitä myöten kanamunan paistamiseen soveltuvaksi tasoksi.

Eikä ne mulla silloinkaan ole alle sulaneet...:grin:

Mimmosias kierrosaikoja sä ajelitkaan? Muistelisin, että oot mua jonku verran nopeempi, joten siinä valossa se ois jo kaks ääntä SP:lle. :p

Mimmosias kierrosaikoja sä ajelitkaan? Muistelisin, että oot mua jonku verran nopeempi, joten siinä valossa se ois jo kaks ääntä SP:lle. :p

Alastaro 1:35... Eli körötellen mennään, mutta mitä sitä vanha mies sen lujempaa. Kiire oo mihinkään :p

Alastaro 1:35... Eli körötellen mennään, mutta mitä sitä vanha mies sen lujempaa. Kiire oo mihinkään :p

Itse kanssa ajelin SP:llä suunnilleen samoja aikoja, K3:lla vielä hieman nopeammin. Molemmat on pitäneet ilman mitään ongelmia noilla vauhdeilla.

Löytyykö tietoa pirellin diablo supercorsa v2 renkaiden seoksesta Sc1.4 (medium) takarengas kyseessä.
Eturenkaalle tarkennettu sepostus Sc1.4-T1485
Halpuus houkuttaa ! Gp503.de sivuilta bongattuna.
Onko kukaan kokeillut ?

Löytyykö tietoa pirellin diablo supercorsa v2 renkaiden seoksesta Sc1.4 (medium) takarengas kyseessä.
Onko kukaan kokeillut ?

Jos pitäs arvata niin tuo on tod. näk. jonkun isohkon luokan tyyppirengas tai erikoisseos jotain tiettyä rataa varten. Kuulema isojen poikien kisoissa noiden normaaleiden SC-seosten lisäksi Pirellin rekasta on löytynyt juurikin noita SC1.X seoksia, joita ei normaalisti myynnissä näy.

Onko kukaan kokeillut ?

Mä käytin viimevuonna sc1.jotain (muistaakseni just tuo 4) ja itelle se toimi ja kulu parhaiten. En toki tiedä sun vauhtia jne. Ite ajan kohtuu hitaasti alastarolla ajoin 27 tuolla ja kuluminen oli kuin oppikirjasta.

Mä käytin viimevuonna sc1.jotain (muistaakseni just tuo 4) ja itelle se toimi ja kulu parhaiten. En toki tiedä sun vauhtia jne. Ite ajan kohtuu hitaasti alastarolla ajoin 27 tuolla ja kuluminen oli kuin oppikirjasta.

Vauhdeista ei vielä tietoa mutta vanhalla katumopolla ja katurenkailla sielä 1.30 tuntumassa pyörittiin. Huonosti löytyy renkaasta tietoja..
mitens tuhti lämmöt ja paineet ?

Vauhdeista ei vielä tietoa mutta vanhalla katumopolla ja katurenkailla sielä 1.30 tuntumassa pyörittiin. Huonosti löytyy renkaasta tietoja..

Mä lämmitin 100 ja 1,6-1,7 mutta tohon ei kannata älyttömästi luottaa. Jos laitan 80 lämmittää ni mulla ajossa ylikuumenee kaikki. Luulen että pitäis lämppärit päivittää.

Kun ajoin Pirellillä niin taakse n. 1,65bar oli passeli seoksesta riippumatta. Eteen se 2,4-2,5bar.

Mä lämmitin 100 ja 1,6-1,7 mutta tohon ei kannata älyttömästi luottaa. Jos laitan 80 lämmittää ni mulla ajossa ylikuumenee kaikki. Luulen että pitäis lämppärit päivittää.
Jos se lämppäri on oikeesti 80 astetta, niin ei siinä tuu käytännössä 100 asteeseen muuta ero kuin renkaalle eri lämppäripaine millä se toimii. Mä käytän 80 tai 90 astetta ihan vaan sen takia ku tuntuu ett noi IRCin lämppärit kärähtää heti jos käyttää 100 astetta.

Jos se lämppäri on oikeesti 80 astetta, niin ei siinä tuu käytännössä 100 asteeseen muuta ero kuin renkaalle eri lämppäripaine millä se toimii. Mä käytän 80 tai 90 astetta ihan vaan sen takia ku tuntuu ett noi IRCin lämppärit kärähtää heti jos käyttää 100 astetta.

Joo. En tiä lämmittääkö mutta 90-100 asteella saan paineet pysymään samoissa ajossa ja lämppäreissä. Alkukauden lämmitin 80 ja parin kierroksen jälkeen luisteli ihan hulluna.

Joo. En tiä lämmittääkö mutta 90-100 asteella saan paineet pysymään samoissa ajossa ja lämppäreissä. Alkukauden lämmitin 80 ja parin kierroksen jälkeen luisteli ihan hulluna.

80 lämppärilämmöllä tod. näk. tarttet matalamman lähtöpaineen. Luistelu johtuu tod. näk. liiasta paineen noususta.

Back