• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Polliisi oli ystäväni...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja elkku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
toivottavasti
confused_orig.gif
mut siel on ainakin viisi todistajaa jokat muka näki mun ajavan kilpaa
crazy.gif

toivottavasti
confused_orig.gif
mut siel on ainakin viisi todistajaa jokat muka näki mun ajavan kilpaa
crazy.gif
Hoh hoh, miten voi olla jos et oikeasti ollut?

Samanlainen pyörä niin sen täytyi olla sinä? (tai siis ehkä vähän saman värinen ja ehkä silläkin oli kypärä päässä = varmat tuntomerkit)
niinhän se menee, todistaja näkee kaksi rengasta, ohj.sarvet sekä kypärän (värillä ei väliä), niin sut todistetaan hurjastelijaksi välittömästi kun jotain sattuu. ellei todistaja sattunut oikeasti katsomaan rekisterinumeroa ja tallettamaan sitä..
toivottavasti olen väärässä    
confused_orig.gif

tänään soitettiin poliisista, että tuotko korttisi meille
omg.gif
kysyi että mikä takia, niin vastaus oli et kyl sä hyvin tiedä
nixweiss.gif
olen kuulemma syyllistynyt törkeään liikenteevaarantamiseen. todistajan mukaan olen ajanut toisen moottoripöyräiliän kanssa kilpaa, jolloin toinen pyöristä on törmännyt polkupyöräiliään. todistajan mukaan olin ajanut 140km/h viidenkympin alueella(millä ihmeellä se todistaa ton nopeuden??) en ollut kyseisessä kilvanajossa mukana vaan tulin toisesta suuntaa vähän tämän tapahtuman jälkeen kolaripaikan ohi ja nyt minua syytetään kilvanajosta. nyt on kortti poliisilla ja keskiviikona mennään uudestaan juttelemaan et saako sen takas. ne otti sen vaikka tätä kolarin ajanutta henkilöä ei ole vielä edes kuultu. tämä tapahtui turussa kärsämäentiellä viime perjantaina viiden aikaan.
Jep! On noita kortteja ennenkin hyllytetty vain sen takia, että olet oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja oikealla laitteella.  
wink.gif

Poliisin sana on laki ja jos niillä on todistajatkin vielä olemassa.  
bowdown.gif

Väliäkö sillä kuka oli kilvan ajossa mukana, kunhan joku saadaan ruoskittua moisesta tilanteesta  
bawling.gif

Toivottavasti saat tilanteen selvitettyä ja korttisi takaisin kuulemisen jälkeen!  
thumbs-up.gif

Näitähän tapauksia riittää. Aikanaan kerroin kun tuttu kaveri tuomittiin siitä, että esti hälytytysajoneuvon (ambulanssin) kulun. Muuten hyvä, mutta kun hän ei estänyt (eikä sitä aiemmin tai myöhemminkään). Eihän siinä tarvita autolla kuin yhden kirjaimen tai numeron virhe rekisterinumerossa todistajalla ja olet "onnellinen lottovoittaja".
tounge.gif
Paskajuttu tämä mfr:n tapaus; toivottavasti kävisi niin hyvin kuin alkukesällä tällä foorumilla kerrotussa tapauksessa, jossa poliisi näki "varmasti" henkilön puhuvan kännäriin ilman hands-freetä.

kerrankin olis syytön varmasti, ni kyllä nyt sitten syytetään
033102ass_1_prv.gif
keskiviikkona on siis korttikäsittely jonkun komissarion kanssa. jos katsoo syylliseksi ni sitten kai mennään oikeuteen?? joka on sitten taas ?? ajan kuluttua ja siihen asti ajokieltoa
062802moto_prv.gif
täytyy kattoo mitä keskiviikko tuo tullessaan kun mennään asianajajankanssa keskustelemaan. se toinen pyörä oli joku 90 luvun alun valko/punanen cebari ja mun pyörä on viimevuotinen puna/musta/hopea cebari. eipä juurikaan yhtäläisyyksiä oo.
sport05.gif

Mut eikös se ollut vaan ihan oma asia jos keulii ja ajelee ylinopeutta missä sattuu...
wink.gif

Uskonpa yhä, ettei syytöntä ihan helpolla tuomita. Eli nou hätä mfr.

Ja tuntuu muutenkin että täälä poliisivaltiossa liikenne saa liikaa huomiota kaiken muun kustannuksella...
Määrittele POLIISIVALTIO...
tounge.gif
linkistä suoraan lainaten "Poliisivaltio on totalitaarinen valtio, jossa julkinen valta kontrolloi tiukasti yhteiskuntaa kieltäen yksilönvapaudet ja tukahduttaen kansalaisoikeudet, usein jonkinlaisen salaisen poliisin avustuksella."

Ainakin alamme olla todella lähellä poliisivaltiota,jatkuvasti lisätään valvontaa ja valtuuksia,lisätään rajoituksia, nostetaan rangaistuksia ja nyt puhutaan jo haltijavastuusta?
Eli olet syyllinen ellet toisin pysty todistamaan.
Ja moni on menettänyt korttinsa jo pelkästä epäilystä!
veryangry.gif

Vielä 15v sitten saattoi kulkea ilman henkilöpapereita, nykyään et saa edes kirjaa(kirjastokorttia) kirjastosta ilman kuvallista henkilötodistusta.
nixweiss.gif

Yksi sana..tai itse asiassa kolme
biggrin.gif

Pulla-Mössö-Kansa

Ei siedetä auktoriteettiä/-ejä jotka voivat jollain tavalla vaikuttaa juuri SINUN tai MINUN elämään. Yritämme saavuttaa saavuttaa hyvää oloa meidän omalla tavalla, ja kukaan ei saa puuttua siihen. Kaikki mitä Minä teen, on oikein. Sanoi laki mitä tahansa. Jos joku jollain tavalla puuttuu Minun tekemisiin, niin se on väärässä, koska Minä olen oikeassa.
Huomaa nyt jo nuorisossa. 20 vuotta sitten, hyppikö silloin 10 vuotiaat skidit kadulla silmille, pummivat röökejä, räkivät jalkoihin. Silloinko vedettiin mummoja nuriin, ja lompakot veke?
Yhteiskunta vaan kehittyy tällä tavoin. Suomen sisu on väistänyt, ja tilalle on tullut pullamössö. Ei välttämättä tarkoita samaa kuin Nintendo-sukupolvea, mutta ei ole enää ajat samanlaiset kun ennen.
Huonompaan suuntaan ollaan menossa, se on varma. Kasvihuoneilmiöt, globaalinen ilmaston lämpeneminen, saasteet, raakaöljy loppuu, hirmumyrskyjä, terrorismia, ydinkärkien lisääntyvä rakentamienen ja kehittäminen, antibioottien tehon katoaminen, ja sitten vielä poliisi sakottaa...perkele. Tätä pullamössökansa-juttua nyt pistin tähän, koska yllättävän moni haukkuu Suomea poliisivaltioksi. En tiedä johtuuko tämä yleissivistyksen puutteesta, vai mistä, mutta kummasti tänne puskee jengiä poliisivaltioista, ja heitä kutsutaan yleensä pakolaisiksi. He ainakin tuntuvat viihtyvän täällä, enkä ole kuullut että yhtään pakolainen olisi haukkunut Suomea poliisivaltioksi. Nynnyjähän me kaikki ollaan. Jos nyt veli venäläinen hyökkäisi suomeen, niin pelkään pahoin että toinen äidinkieli olisi aika äkkiä venäjää, niin reippaalta tämä meno nyt tuntuu.
confused_orig.gif

Joku täällä sanoi, että ihan kun poliisi tulkitsisi Suomen lakia, kuten piru lukee raamattua. Niin se on, paremmin ei voi sanoa. Koska jos laki olisi enemmän tulkinnanvarainen kun se nyt on, niin sitten olisi vasta täysi kaaos kaikissa oikeusasteikossa. Ei lakia voi venyttää, ei suuntaan eikä toiseen. Silloin vasta oikeusmurhia sattuisi. Valitettavasti niitä sattuu nyt jo. EI siitä kauan ole, kun raiskaaja vapautettiin jossain päin itäsuomea, koska hän olisi menettänyt työnsä jos olisi saanut ehdotonta tuomiota...Kuinka perseestä semmoinen oikeasti on??? Ja kun jengi valittaa että liikennerikoksista/-rikkomuksista on säädetty aivan liian kovat rangaistukset, niin ehkä siitä ei kannata valittaa jos kerran ajaa liian kovaa. Ainakin minun autossani ja moottoripyörässäni on nopeusmittareita, ja kun ajan rajoituksien mukaan, niin eipä ole pysäytetty, eikä sakotettu. Ja etupyörä on yleensä maassa kiinni.
Tänään jouduin itse tien sivuun. 40 alueella 56 km/h tutkaan...mittari näytti noin 63 km/h. Oma vika. Juuri ennen olin katsonut mittaria, ja huomasin että nopeutta on liikaa, laskin nopeuden, mutta tuommoinen vanha kaasarikone on aika petollinen...vauhti oli taas hiipinyt liian korkealle, enkä huomannut sitä ennen kun setä (itse asiassa täti)sininen ohjasi minut sivuun. Tämä tapahtui autolla, että syytöntä motoristia ei nyt rangaistettu. Omapa vikani, olisi pitänyt seurata mittaria tarkemmin. Mitäs siitä valittamaan. Jos laitta käden kuumaan veteen, niin polttaa. Ei siinä valittaminen auta.

Se että Suomessa vaaditaan henkilöpapereita ja halutaan vahvistaa kaikennäköisiä rekistereitä ja tietokantoja luultavasti johtuu siitä, että tämä maa on mätenemään päin. Ei enää voi luottaa ihmisiin kuten ennen. Rosvoja, huijareita ja petosmiehiä on aina ollut, mutta en sanoisi että on mennyt parempaan päin. Ja missä ajassa? Suomi ei ole edes vanha valtio, vaan yksi maailman nuorimpia, ja nyt jo näin "mätä". Jos ihmisiin voisi luottaa, ja kaikki olisivat rehellisä, niin ei tarvittaisi poliisia. Mutta kun kaikki ei seuraa lakia.
Henkilökohtaisesti olen myös sitä mieltä, että Suomen laki ja rangaistuskäytäntö ei oikein ole suhteellinen kaikissa asioissa. Siihen voi myös tavallinen ihminen vaikuttaa tavalla tai toisella. Onhan meillä demokratia, joten ei muuta kun vaaleihin äänestämään, ja voihan sitä muutenkin vaikuttaa. En usko että ruikuttaminen foorumeilla hirveästi vaikuttaa, mutta jos se helpottaa ihmisten mieltä, niin ruikuttakoon pois, ei se maailma paremmaksi muutu sillä tavalla.

Kohta on kesä loppu (tai on jo) ja pyörät ajetaan talleihin. Mutta vielä on ajopäiviä jäljellä, ja meikä ryömii nyt sänkyyn ja toivoo että tämä flunssa menisi pikkuhiljaa ohi, ja tulisi aurinkoisia päiviä vielä, että pääsisi ajamaan
062802moto_prv.gif

Eipä ole flunssa vaivannut ainakaan GriZzLy:n kirjoitustaitoa. Täyttä asiaa joka sana ja osoitus siitä, että kyllä tältäkin foorumilta aina välillä löytyy näitä kypsiä kirjoittajia, eikä pelkästään niitä toisenlaisia. Vielä on toivoa.
thumbs-up.gif

Tänään jouduin itse tien sivuun. 40 alueella 56 km/h tutkaan...
No antoko virkaveljet/siskot sulle sakkoja?
Antoivat. Ja ihan oikein minulle. Ehkä olisin säästynyt jos olisin alkanut selittämään että vaimo on synnyttämässä (vaikkei sellaista ees ole) tai olen myöhästymässä omista häistä (eikä sellastakaan ole ollut) tai bensa loppumassa, tai alemyynti alkossa, mutta kun tiedän kuinka säälittävää se on. Tottakai vitutti, tai itse asiassa vituttaa edelleen, kun sitä rahnaa nyt ei vaan ole liikaa. Mutta samalla huvitti. Ymmärtää hyvin miksi ihmiset aina selittää niin pirusti
biggrin.gif
Noin 300 metriä ennen tutkaamispaikka, katsoin mittaria, ja totesin että mennään liian kovaa. HIljensin sallittuihin lukuihin, mutta se saamarin wanha väljä kaasutinkone hiippi taas pikkuhiljaa samoihin lukemiin. Noh, 115 € rikesakkoa, oppihan taas olemaan vähäksi aikaa...Eikä käynyt edes mieli lähteä pakoon
tounge.gif

Antoivat. Ja ihan oikein minulle. Ehkä olisin säästynyt jos olisin alkanut selittämään että vaimo on synnyttämässä (vaikkei sellaista ees ole) tai olen myöhästymässä omista häistä (eikä sellastakaan ole ollut) tai bensa loppumassa, tai alemyynti alkossa, mutta kun tiedän kuinka säälittävää se on. Tottakai vitutti, tai itse asiassa vituttaa edelleen, kun sitä rahnaa nyt ei vaan ole liikaa. Mutta samalla huvitti. Ymmärtää hyvin miksi ihmiset aina selittää niin pirusti  
biggrin.gif
Noin 300 metriä ennen tutkaamispaikka, katsoin mittaria, ja totesin että mennään liian kovaa. HIljensin sallittuihin lukuihin, mutta se saamarin wanha väljä kaasutinkone hiippi taas pikkuhiljaa samoihin lukemiin. Noh, 115 € rikesakkoa, oppihan taas olemaan vähäksi aikaa...Eikä käynyt edes mieli lähteä pakoon  
tounge.gif
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
Ihmeen vähän sulla oli vauhtia
tounge.gif

biggrin.gif
tounge.gif
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
tounge.gif
Olin "autolla"
biggrin.gif
Et ole nähnyt sitä..onneks. Musta surma.
Ei ole pomminvarma, mutta sentään pommi. Eilen sain sen käymään tyhjäkäynnillä
tounge.gif
Saas nähdä toimiiko tänään vielä...
Se on vähän samanlainen rojekti kun kämppäkin...ruuvi päivässä.
Konstutkin totes, että onneks en ollut prätkällä
tounge.gif

biggrin.gif
tounge.gif
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
tounge.gif
Olin "autolla"  
biggrin.gif
Et ole nähnyt sitä..onneks. Musta surma.
Ei ole pomminvarma, mutta sentään pommi. Eilen sain sen käymään tyhjäkäynnillä  
tounge.gif
Saas nähdä toimiiko tänään vielä...
Se on vähän samanlainen rojekti kun kämppäkin...ruuvi päivässä.
Konstutkin totes, että onneks en ollut prätkällä  
tounge.gif
onko kaikki poliisit noin köyhiä?
033102ass_1_prv.gif

Back