Ratapyörää ensi kaudelle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jussi666
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ratatuunaus:
1) Shifteri ~200-300€
2) Tappisarja (~200-400€)
3) Katesarja ~500€
4) Katin poistava väliputki (~150€)
5) Pyörän säätö (~200€, jos omaa ecua pystyy säätämään.)
6) Pikakaasu (150€).

Sit tohon päälle ajan kanssa
-Alusta (300-3000€)
-Toiset vanteet
-Putkisto
-yms. yms.

Kivaa talvihommaa. :orgmp::orgmp:

Mikäs shifteri muuten kannattas hommata tohon r6r?
 
Joo laitoin viestiä tonne Kallio Racingille, jos sitä tässä lomalla vielä sais ton alustan säädettyä.
 
Yks vaihtoehto o et meet nykii scuubaa hihasta ratapäivill, hänkin varmaan sen säätää rahaa vastaan.

Scuuba varmaan laittaa perusjutut kuntoon, mutta vinkkasi itse tuossa aiemmin (viimenen viesti threadin tokalla sivulla, jäi quoteematta vahingossa), että Kallio Racingilla voisi laittaa vähän perusteellisemmin alustaa sopivaksi (shimmaukset yms?).
 
Ja kittiecussakin saa päättää nostaako kierroksia vai ei. Yleensä harrastekäytössä ei kannata, koska hyöty on lähinnä marginaalinen ja osa koneista ei vakionokilla edes suostu kiertämään yli vakio rajoittajan...tai kiertäähän ne, mutta voimaa siellä ei enää ole.

Japsi kusiaseen saa vähän ajettua vakiokonetta 1-1,5k€ haarukkaan, parhaillaan jopa alle. Maksokohan 8tkm kadulla ajettu 600CBR:n kone 800€ kun ostettiin semmonen kimppaan varaosiksi. Mulle siitä tuli vaihteisto ja n. 200€ täysin uuden veroisesta vaihteistosta ei ollu mun mielestä huono diili,

Daytonasta itse pysyisin erossa jos ei ole halua/taitoa moottorin levittelyyn säännöllisin väliajoin. Hieno pyörä kyllä muutan.

Lähinnä tuo kittiecun kiekat tulee vastaan jos ostaa käytettyä ratapyörää. Jos se on tullut A:n kisaajan kautta B:n kisaajalle ja siitä sitten taas markkinoille, niin luultavasti sitä konetta on käytetty siellä rajoittajan tuntumassa hetken aikaa. Kyllä ne silti kestää, mutta aina joskus sattuu niin ettei kestäkään.

Ja multa ääni Kallio Racingin huoltopalvelulle. Huolto pelasi todella hyvin ja jarruissa vikuroiva ja pomppiva pyörä muuttui aivan toiseksi laitteeksi huollon jälkeen.
 
Joo laitoin viestiä tonne Kallio Racingille, jos sitä tässä lomalla vielä sais ton alustan säädettyä.

Jos tuon nykyisen vaihtoa suunnittelet, niin itse antaisin vaan Scuupan katsoo säädöt kohdilleen, shimmaile sitten jos ostat sen ratapyörän. RC8 alustan shimmausta /huoltoa kyselin niin muistelen että 800 paikkeilla tai enemmän jos osat kiinni mopossa vie.
 
Jos tuon nykyisen vaihtoa suunnittelet, niin itse antaisin vaan Scuupan katsoo säädöt kohdilleen, shimmaile sitten jos ostat sen ratapyörän. RC8 alustan shimmausta /huoltoa kyselin niin muistelen että 800 paikkeilla tai enemmän jos osat kiinni mopossa vie.

Ohan tolla hintaa sitten.

Juu nykysen Scuuba on jo trimmaillu kohdilleen, oli muuten eroa ku yöllä ja päivällä, vaikkei säätövarat oikein riittäneetkään.

Scuuba, ootko muuten tulossa Botnialle? Jos sattus olemaan uus pyörä niin vois sitä katella.
 
Ohan tolla hintaa sitten.

Juu nykysen Scuuba on jo trimmaillu kohdilleen, oli muuten eroa ku yöllä ja päivällä, vaikkei säätövarat oikein riittäneetkään.

Scuuba, ootko muuten tulossa Botnialle? Jos sattus olemaan uus pyörä niin vois sitä katella.
Hinta riippuu varmaan ihan siitä mitä kaikkia lääkeitä mopon alustaan toivoo ja mikä mopo kyseessä. Mutulla veikkaisin että r6r takaiskarin huolto+shimmaus+takaiskuventtiili 250e, ja keulan huolto+shimmaus 250. Voipi olla jopa halvempikin.

En oo botnialle tulossa. Samaan aikaan ois alastaron kisat jonne vois mennä tekemään jotain. :boring:
 
Jos tuon nykyisen vaihtoa suunnittelet, niin itse antaisin vaan Scuupan katsoo säädöt kohdilleen, shimmaile sitten jos ostat sen ratapyörän.

Hei nyt taas jätkät äly käteen näissä neuvoissa. Mikähän mahtaa johtaa parempaan lopputulokseen

1) R6R:llä kilpaa ajava kisatiimi
2) Keskitason harrastaja
3) Kanada

Kyllähän vaikka meikäläinen ton vakioalustan kliksuttelee varikolla suurinpiirtein tontille jos siitä joku rahaa lyö käteen ja tulee varmasti parempi kuin vakiona. Jos taas on mahdollista teettää Kalliolla toimiva alusta niin tulee ihan varmasti kertaluokkaa parempi kuin vakiota kliksuttelemalla.
 
Hei nyt taas jätkät äly käteen näissä neuvoissa. Mikähän mahtaa johtaa parempaan lopputulokseen

1) R6R:llä kilpaa ajava kisatiimi
2) Keskitason harrastaja
3) Kanada

Kyllähän vaikka meikäläinen ton vakioalustan kliksuttelee varikolla suurinpiirtein tontille jos siitä joku rahaa lyö käteen ja tulee varmasti parempi kuin vakiona. Jos taas on mahdollista teettää Kalliolla toimiva alusta niin tulee ihan varmasti kertaluokkaa parempi kuin vakiota kliksuttelemalla.

Ja mitähän tällä oikeasti saavutetaan? Säädetään pyörä isolla rahalla ja myydään se muutaman viikon kuluessa, oletko vittu tosissas vai sitä luetun ymmärtämättömyyttä?
 
Re: Ratapyörää ensi kaudelle

Ja mitähän tällä oikeasti saavutetaan? Säädetään pyörä isolla rahalla ja myydään se muutaman viikon kuluessa, oletko vittu tosissas vai sitä luetun ymmärtämättömyyttä?

Eikös toi vanha pyörä ole jo myyty ja nyt pohditaan tulevan ratapärrän tuunausta...
 
Tais tulla nyt pieni väärinymmärrys. Sippe tais tarkottaa että nykyisellä pyörällä jos meinaa syksyn ajella ja vaihtaa pois, riittää perussäätöjen tekeminen. Ja jos alle vaihtuu vaikka se r6r, ni sit voi shimmailla ja rakentaa vähän isommalla rahalla.
 
Ja mitähän tällä oikeasti saavutetaan? Säädetään pyörä isolla rahalla ja myydään se muutaman viikon kuluessa, oletko vittu tosissas vai sitä luetun ymmärtämättömyyttä?

Katoppa peiliin sen lukutaidon kanssa ja kokeile uudestaan.
 
Kivaa talvihommaa. :orgmp::orgmp:

Mikäs shifteri muuten kannattas hommata tohon r6r?
Toi pikasempi kaasu on muuten maku kysymys.
Käsittääkseni r6 porukka käyttää ihan orggistakin.
Itsellä ei mene täyskaasulle kertaakaan ellen pikasta käytä ja oli ensimmäinen osto tuohon omaan kun kaikki muut siinä valmiiksi olikin.
 
Hetken ku kattoo pois niin kauheet riidat käynnissä, eiks noi vitut sun muut oo vähä suomi24-foorumin juttuja?:bisseä:

Kiitos vielä kaikille kaikista mahdollisista tipseistä. XSR myyty ja 4500km ajettu R6R alla. Tuntuu siltä, että saa opetella ajamaan uudestaan kun toi liikuu niin eri tavalla kuin toi naku.

Shiftereistä toi Cordona taitaa olla plug-and-play ilman sen kummempaa ecu-virittelyä. Sais Tampereelta hakea hyllystä. Tosin aika tyyris 499e. Noi IRC:in vehkeet mitä Kallio myy vaatii YEC tai muun viritetyn ecun.

Uus takanakki tohon tarvitaan alle, olipa taas aika nihkeetä metsästää stadista jotain ok-rengasta jonka sais hyllystä. Jos joltain löytyy jotain rengasta jolla ton vkl pärjää, niin saa tarjota. 180/55 koko.

Nitrous, jos oot Botnialla voin mielelläni ottaa vastaan ton sun säätötarjouksen.

Kallio Racingilta heitettiin arvioksi 500€ yhteensä keulan ja perän säätö shimmauksineen. Jos eteen jäykempää jousta niin 150€ lisää.

uuspyora.jpg
 
Hetken ku kattoo pois niin kauheet riidat käynnissä, eiks noi vitut sun muut oo vähä suomi24-foorumin juttuja?:bisseä:

Kiitos vielä kaikille kaikista mahdollisista tipseistä. XSR myyty ja 4500km ajettu R6R alla. Tuntuu siltä, että saa opetella ajamaan uudestaan kun toi liikuu niin eri tavalla kuin toi naku.

Shiftereistä toi Cordona taitaa olla plug-and-play ilman sen kummempaa ecu-virittelyä. Sais Tampereelta hakea hyllystä. Tosin aika tyyris 499e. Noi IRC:in vehkeet mitä Kallio myy vaatii YEC tai muun viritetyn ecun.

Uus takanakki tohon tarvitaan alle, olipa taas aika nihkeetä metsästää stadista jotain ok-rengasta jonka sais hyllystä. Jos joltain löytyy jotain rengasta jolla ton vkl pärjää, niin saa tarjota. 180/55 koko.

Nitrous, jos oot Botnialla voin mielelläni ottaa vastaan ton sun säätötarjouksen.

Kallio Racingilta heitettiin arvioksi 500€ yhteensä keulan ja perän säätö shimmauksineen. Jos eteen jäykempää jousta niin 150€ lisää.

katso liitettä 11381

Mulla uusia Supercorsa SP V2:a myynnissä koossa 180/55. Kulkis varmaan Markon mukana Botnialle. Aamulla rengastalkoot pystyyn.
 
Back
Ylös