Willi Tähti
New member
Lahden MP-messuilta meinaa 5-6 kaveria lähteä ajamaan "Routaperseajon", liveseuranta ständiltä ym. Siinä mutterin kiertäjille esimerkkiä, ajaa voi talvellakin (en tosin minä) Mielenkiinnolla odottelen tapahtumaa.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutterinkiertäjillä voisi olla vaikeuksia edes rikkoa 24h hiihdon ennätysmatka (407 km) prätkälläLahden MP-messuilta meinaa 5-6 kaveria lähteä ajamaan "Routaperseajon", liveseuranta ständiltä ym. Siinä mutterin kiertäjille esimerkkiä, ajaa voi talvellakin (en tosin minä) Mielenkiinnolla odottelen tapahtumaa.....
Näitähän täällä riittää, 'kyllä minäkin radalla kolmea sataa vetäisin, kukaan ei vain ollut katsomassa eikä katsomassa, mutta kyllähän minä...'.Onpa joskus hurjassa nuoruudessa tullut kokeiltua aika montakin kertaa, lähinnä periaatteella ´rahat-finaalissa-eteläeuroopasta-äkkiä-kotiin´... mm. Italian Brindisistä yhtä
Juu, näin varmaan ja kukin tyylillään, mutta minä sain tuolla metodilla kuluneella kaudella maaliskuun lopusta joulukuun alkuun 19 000 kilsaa aikaiseksi. Siihen tosin sisältyy pyöränhakureissu Saksasta, noin 1000 kilsaa.Se on vaan niin, että kaikkia ei kiinnnosta kiertää kehää paikallaan mahdollisimman lujaa, painaa menemään mutkatietä, käydä nakkikioskilla ja saada se pari tuhatta km per vuosi näillä reisuilla. Ei voisi vähempää kiinnostaa kirkot ja muut museot. Joskus sitä vaan pitää päästä Baanalle.
Reilu 30v sitten esim. Tukholma-Salzburg (n.1900 km) 24 tuntia tasan, ajokkina Yammu TR-1, ja kaksipäällä. aivan riittävästi se oli, ei ole vieläkään tullut kiusausta yli 1000km/päivä ajella, ainakaan jos en oikeasti ole ollut menossa johonkin. Jokainen tehköön kuten huvittaa, minua ei varta vasten huvita lähteä istumaan mopon päälle vuorokaudeksi pelkästään jonkun diplomin tähdenNäitähän täällä riittää, 'kyllä minäkin radalla kolmea sataa vetäisin, kukaan ei vain ollut katsomassa eikä katsomassa, mutta kyllähän minä...'.Onpa joskus hurjassa nuoruudessa tullut kokeiltua aika montakin kertaa, lähinnä periaatteella ´rahat-finaalissa-eteläeuroopasta-äkkiä-kotiin´... mm. Italian Brindisistä yhtä
Kuulostaako tutulta?
Eihän tuota dokumenttia itseä varten kukaan tarvitse vaan siksi, että pokaalinmyöntäjä saadaan vakuuttuneeksi asiasta pelkät velipojan vakuuttelut kun ei riitä.Mahtaakohan edes muisti enää pelittää oikein matkan kestosta ja reitistä? Siksihän näitä dokumentoidusti ajetaan!
Niinpä? Miksi juosta kokonainen maraton, kun on toi 100 m. pikajuoksukin olemassa?Eikös tuossa "lainauksessa" ollut se alkuperäinen kysymys?Te, jotka olette käyneet, niin kertokaas hieman, mitä kannattaa ottaa matkalle mukaan ja mihin tulee kiinnittää erityistä huomiota matkan aikana ja kaikkea muita vinkkejä myös kehiin![]()
Ja kertokaa yleensäkin mitä reittiä ajoitte ja kuinka matka sujui jne.?![]()
Osa porukasta taivastelee miksi, onko järkee, palaa bensaa, renkaat kuluu, mopo menettää arvoaan, väsyy kun ajaa pitkän matkan,ilmasto pilaantuu....jotakin varmasti unohtui.
Näinhän se on jos mopoilee, mutta pitäisi sen olla kaikille selvää että nuo ovat vain lieveilmiöitä tässä harrastuksessa.![]()
Annetaan kaikkien harrastaa mitä itse tahtoo ja miten tahtoo.
Mutta vastatkaa toki ne joilla on kokemusta rautaperseilystä. Asialliseen kysymykseen luulisi saavan enemmän asiaan liittyviä vastauksia.![]()
Yritätkö vihjata vanhan kansan totuutta: "Mitä pidempi matka, sitä tyhmempi juoksija!"Niinpä? Miksi juosta kokonainen maraton, kun on toi 100 m. pikajuoksukin olemassa?
En toki, no kun näitä harrastuksia ja niiden ala-lajeja kun on monenlaisia. Joku tykkää rautaperseestä ja joku toinen taas karvaperseestä?Yritätkö vihjata vanhan kansan totuutta: "Mitä pidempi matka, sitä tyhmempi juoksija!"Niinpä? Miksi juosta kokonainen maraton, kun on toi 100 m. pikajuoksukin olemassa?