• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

S1000RR

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vielä uupuu kisamenestystä, muuten ei iso kauppa ala käydä.
Noinkohan... Ei ole bussillakaan vissiin voitettu yhtään kisaa, eikä B-kingillä, XX:llä, eikä varmaan uudella V-maxillakaan. Kauppa käy kuitenkin takuuvarmasti! Tosin V-Max on hinnotellu ittensä pikkasen kalliiksi.

Iso kauppa käy, kun faktat paperilla on kohdillaan... On ne faktat sitten kuutioita, heppoja tai huippunopeutta. Onhan se jo tullu todistettua niin monilla aikaisemmillakin malleilla. Ei tosin vielä bemun toimesta...
 
Aika reilujahan nuo kaikki luvut ovat vakiopyörän takarengas tehoiksi... Mutta mutta, tehoa ei varmasti ole liikaa kadulle ja bemu sitä näemmä ottaa eniten.  
thumbs-up.gif

Oletuksena voisi pitää että tuo motti myös hyvä/luonteikas keskeltä ja alhaaltakin, joten sehän on silloin tällä hetkellä houkuttelevin vaihtoehto, kadulle ainakin. Ratahifistelijät sitten erikseen, sinne on varmasti joku uusi rytkönen hyvä, eikä ainakaan huipputeholla hirnu. Tosin hyvä varmasti bimmerikin...  
biggrin.gif

Turhaa hirnumista ettei teholla olisi näissä merkitystä. Mulle ainakin moottori,(luonne, teho, kesto) meinaa vähintään puolta painoarvosta kun mopoa olen laittamassa, kadulla kuitenkin vaan ajelen. Tuskin olen ainut.
 
Aika reilujahan nuo kaikki luvut ovat vakiopyörän takarengas tehoiksi...
Taisi olla konetehoja nuo.

Sehän tuossa on hyvää, että kuulemma keskialueella samoissa muiden kanssa, mutta löytyy yläpäästä vielä selkeästi enemmän paukkua. Kyllähän tuollanen kelpaa myös tälläiselle normikuskille. Kierrosalue, jota käyttää suurelta osin on täysin kilpailukykyinen muiden kanssa mutta "bonuksena" kunnolla löylyä ylhäällä. Nam. Puhumattakaan sitten muista lisäherkuista alustassa, vanteissa, jarruissa jne.
 
Näyttää siltä että Bemari on vihdoin ruvennut kosiskelemaan muitakin ostajia kuin vanhoja bemarikuskeja - ja vieläpä erittäin vakuuttavasti.

Täytyy myöntää että lukemat ovat vaikuttavat, mutta vanhana skeptikkona odotan muiden lehtien tekemiä vertailuja. Jos bemari edelleen kellistää muut merkit yhtä vakuuttavasti muissakin testeissä, niin voisin hyvinkin harkita kyseistä kikotinta seuraavaksi kulkupelikseni.

ps. Eikös Kawan uutta 10-ärrääkin mainostettu muutama vuosi sitten 200 hp tehoisena? Vaan taitaapa olla aika samalla viivalla muiden kilokyykkyjen kanssa kawankin 200 hepon tehot...

pps. Kyllä ne saksalaisetkin osaavat, kunhan keskittävät voimavaransa olennaiseen - eikä niihin iänikuisiin Tele ja Paralevereihin ynnä muihin bemarimaisuuksiin jotka joutavatkin jäädä sinne kellarin perukoille wienerschnitzelien ja knapperwurstien seuraksi.

ppps. Ja onhan se pirun komeen näkönen
thumbs-up.gif
 
Niin ja eikös noista jaappanin kilosista lähde aika lähelle noita Bemun lukemia, ihan pikku muutoksilla. Vähän siis niinkuin tahroja paperilla nuo specsit. Ainakaan vielä ei ole Corser ja kumpp. kyennyt osoittamaan, että BMW olisi jotenkin vahvempi kuin muut. Tokin kisalaitteet vielä erikseen, mutta moni on ostanut Mersun kun Häkkis Mikakin ajoi Mersulla menestykseen. Hienoa että BMW on tehnyt tällaisen pyörän, todella hienoa...
062802jumpie_prv.gif
 
pps. Kyllä ne saksalaisetkin osaavat, kunhan keskittävät voimavaransa olennaiseen - eikä niihin iänikuisiin Tele ja Paralevereihin ynnä muihin bemarimaisuuksiin jotka joutavatkin jäädä sinne kellarin perukoille wienerschnitzelien ja knapperwurstien seuraksi.
Hehheh... nyt taitaapi puhua miekkonen joka ei ole koskaan moisilla turhilla kilkkeillä ajellut? Tämä harrastus kun on niin paljon muutakin kuin radoilla kurvailua, ja teorioilla henkselien paukkuttelua...

Samalla logiikalla myös lussut V-koneet olisi museoitava, kuin myös rivikolmoset. Puhumattakaan siitä, kuinka älytöntä on tehdä esim. nakuja pyöriä... kun ei niillä pääse sinne katteen suojaan kyyryyn, eikä varmaan pärjää ees radalla. HUOH!
pftroest.gif
 
Hehheh... nyt taitaapi puhua miekkonen joka ei ole koskaan moisilla turhilla kilkkeillä ajellut?
Juurikin näin...en ole kyseisillä kilkkeillä ajellut ja mielestäni moiset tilpehöörit vaan lisäävät turhaan pyörän painoa ja hintaa.

sanoi:
Tämä harrastus kun on niin paljon muutakin kuin radoilla kurvailua, ja teorioilla henkselien paukkuttelua...

Samalla logiikalla myös lussut V-koneet olisi museoitava, kuin myös rivikolmoset. Puhumattakaan siitä, kuinka älytöntä on tehdä esim. nakuja pyöriä... kun ei niillä pääse sinne katteen suojaan kyyryyn, eikä varmaan pärjää ees radalla. HUOH!  
pftroest.gif
On on, sitä en kielläkkään. Ja joillekkin nuo tele ja Paraleverit saattavatkin olla maanmainio ratkaisu kuten muutkin bemarimaisuudet. Mutta mielipidettäsi siitä etteikö nakupyörällä pärjäisi radalla, tai että V-koneet ja rivikomoset olisivat museotavaraa en allekirjoita.
 
Hehheh... nyt taitaapi puhua miekkonen joka ei ole koskaan moisilla turhilla kilkkeillä ajellut?
Juurikin näin...en ole kyseisillä kilkkeillä ajellut ja mielestäni moiset tilpehöörit vaan lisäävät turhaan pyörän painoa ja hintaa.
No eivätkös esim. nyt "väkisin" rivinelkkujen tehoille viritetyt V2 koneet lisää aivan turhaan pyörän hintaa? Ja vieläpä luotettavuuden kustannuksella. Miksei Ducatikin vaan ymmärrä ja tee ihan perus rivinelkkua... Puhumattakaan muista hemmetin kalliista komponenteista joita käyttävät pyörissään. Mä en kanssa oikeen hiffaa tätä?
wink.gif


Olishan se vaan armottoman tylsää, jos kaikki tekis pyöriään samoilla periaatteilla. Kaikissa rivi 4, alupalkkirunko, samat perä / keularatkaisut jne jne. Sen jälkeen ei olis mitään väliä edes pitää erillisiä MP-merkkejä hengissä. Olis vaan yksi merkki ja sillä sipuli, ota tai jätä.
biggrin.gif


Mutta näähän on näitä mielipidehommia taas, niinku lähes KAIKKI "fakta" mitä tähän harrastukseen liittyy!
062802moto_prv.gif
 
ps. Eikös Kawan uutta 10-ärrääkin mainostettu muutama vuosi sitten 200 hp tehoisena? Vaan taitaapa olla aika samalla viivalla muiden kilokyykkyjen kanssa kawankin 200 hepon tehot...
No vielä kerran: esitin MO-lehden mittaamat KONETEHOT. Ne on siis sarjavalmisteisista vakiopyöristä MITATTU. Ei mainostettuja tehoja.

Superbike-vireessä olevasta bemarista saadaan yli 210PS takapyörältä, kuten muutamista muistakin. Noissa teholuokissa ei lisäteho enää lisää nopeutta, vaan se tulee muista asioista.
 
Ainut mikä tässä hieman haisee on saksalainen lehti ja saksalainen valmistaja. Kannattaa siis odotella "puolueettomien" mittaustahojen mittauksia random -yksilöistä.
Sen jälkeen ei jää kenellekkään nokan koputtamista, jos se kaksisataa pollea sieltä koneelta pärähtää.  
omg.gif
 
Niin, tosin jotenki ei jaksa että noin hemmetisti vetäsivät kotiinpäin? Muutaman hepan vielä ymmärtäisi... Mutta että yli 10% paremmin kuin kilpailijoilla?

Noh, odotellaan tosiaan muitakin testejä. Ja eiköhän tässä käy niin, että muutkin seuraa noissa tehoissa sitten hyvin pian perässä seuraavilla malleillaan.
wink.gif


Harmi sentään että toi on NIIN japsin näkönen ja kokoinen noin muuten... Eli ei voi itelleen kuvitellakkaan tuollasta "minimotoa" alle. Tietty, jos on sinne superbikeen tähdätty niin ei siitä voi kunnon kokosta tehdäkkään...
nixweiss.gif
 
Ainut mikä tässä hieman haisee on saksalainen lehti ja saksalainen valmistaja. Kannattaa siis odotella "puolueettomien" mittaustahojen mittauksia random -yksilöistä.
Sen jälkeen ei jää kenellekkään nokan koputtamista, jos se kaksisataa pollea sieltä koneelta pärähtää.  
omg.gif
Hauska seurata tätä keskustelua. Kaikki ne, jotka eivät ole pitäneet BMW:tä minään, kun eivät sellaista edes ole omistaneet selittelevät nyt sitten noita testaajia puolueellisiksi ja vaativat kaiken maailman muita lehtiä testaajiksi (ilmeisesti pitäisi olla italialainen testaaja saadakseen dukatille vähän parempaa sijoitusta BMW:n rinnalle), jotta saataisiin heidän mopolleen suotuisampia tuloksia. Ainahan se on ollut karvas pala niellä, kun on itse väärässä...



t. Repa
 
Hauska seurata tätä keskustelua. Kaikki ne, jotka eivät ole pitäneet BMW:tä minään, kun eivät sellaista edes ole omistaneet selittelevät nyt sitten noita testaajia puolueellisiksi ja vaativat kaiken maailman muita lehtiä testaajiksi (ilmeisesti pitäisi olla italialainen testaaja saadakseen dukatille vähän parempaa sijoitusta BMW:n rinnalle), jotta saataisiin heidän mopolleen suotuisampia tuloksia. Ainahan se on ollut karvas pala niellä, kun on itse väärässä...



t. Repa
Niin. Sivusta on myös kiva seurata, kun BMW-kuskit saapuvat joukolla tuulettelemaan valitun merkkinsä menestystä (saksalaisella paperilla ;))..

Hyvähän se vaan on mopojen kehitykselle yleisesti (ei välttämättä japsien myynnille), jos saadaan saksalaiset insinöörit panostamaan kilokyykkyihin kunnolla.
 
No tästä keskustelusta ei puutu enää kuin legendaarinen kysymys: Mitenkäs vilkun napit on?
biggrin.gif
 
Se mitä kaivataan on PB tai FB dynokäppyrä ja vaikkapa The Baronin tai Andy Carlislen kierrosaika Ringiltä vertailurenkailla.

Mielellään niin että verrokkina on ajettu esim. RSV-4lla ja vaikka F4 312lla.

Itse olen perin riemuissani siitä että Baaber Meinhoff on tehnyt oikean M-pyörän.
Minulle ei oikeastaan merkitystä edes sillä onko BMW ärjympi kuin japot etc. - samoissa vai hieman heikompi - jo se että se on suht. samalla hehtaarilla on erittäin tervetullut asia.
 
Hauska seurata tätä keskustelua. Kaikki ne, jotka eivät ole pitäneet BMW:tä minään, kun eivät sellaista edes ole omistaneet selittelevät nyt sitten noita testaajia puolueellisiksi ja vaativat kaiken maailman muita lehtiä testaajiksi (ilmeisesti pitäisi olla italialainen testaaja saadakseen dukatille vähän parempaa sijoitusta BMW:n rinnalle), jotta saataisiin heidän mopolleen suotuisampia tuloksia. Ainahan se on ollut karvas pala niellä, kun on itse väärässä...



t. Repa
Niin. Sivusta on myös kiva seurata, kun BMW-kuskit saapuvat joukolla tuulettelemaan valitun merkkinsä menestystä (saksalaisella paperilla ;))..

Hyvähän se vaan on mopojen kehitykselle yleisesti (ei välttämättä japsien myynnille), jos saadaan saksalaiset insinöörit panostamaan kilokyykkyihin kunnolla.
No saahan sitä tuulettaa, tähän asti kuitenkin melko pappa imago... Hieno asia tuo on kun ovat tehneet kunnon sportin ja vielä asiaan kuuluvalla moottorilla. Tehoista on lukuina turha puhua, heittoa kyllä riittää. Pääasia on että potkaisee vakiona sen 10-20 hummaa enemmän kuin kilpailijat. Silloihan se on yksinkertaisesti tehokas, voi kyynel jos ei twinin paskoilla pärjää esson baarilla... Customeihin ne twinit tosin kuuluukin.  
tounge.gif


Ps. Itseä kiehtoo tuo abs systeemi, voipi olla aikas hyvä.
 
Ps. Itseä kiehtoo tuo abs systeemi, voipi olla aikas hyvä.
Samoin. Ainoa kummemmin kiinnostusta herättävä seikka on se, että tässä on sekä abs että luistonesto. Hondaan saa vain ensimmäisen ja Ducatiin vain jälkinmäisen. Muihin ei kumpaakaan. Noh luultavasti tuon hinta Suomessa tulee olemaan niin korkea, että ei tartte ihan heti ostaa. Mulle kun riittäisi huomattavasti pienempikin teho, niin ei viitti ylimääräisistä maksaa.
 
Kova peli, jos oikeasti on noin paljon tehoa. Eikä ole edes kallis, ruma eikä omituinen. Vielä eurooppalainen. Hienoa! Jos tekevät vielä sen 6-sylinterisen matkapyörän alle 300 kg:sena niin H-D:n matkalehmä lähtee vaihtoon.
 
Se mitä kaivataan on PB tai FB dynokäppyrä ja vaikkapa The Baronin tai Andy Carlislen kierrosaika Ringiltä vertailurenkailla.

Mielellään niin että verrokkina on ajettu esim. RSV-4lla ja vaikka F4 312lla.

Itse olen perin riemuissani siitä että Baaber Meinhoff on tehnyt oikean M-pyörän.
Minulle ei oikeastaan merkitystä edes sillä onko BMW ärjympi kuin japot etc. - samoissa vai hieman heikompi - jo se että se on suht. samalla hehtaarilla on erittäin tervetullut asia.
Ehkä noitakin tulee aikanaan.

Eka kisahan S1000RR:llä oli jo Hockenheim Ringillä Huhtikuun 11. Kisa oli 1000 km Endurance Race.

Niin, BMW:hän sen voitti...

t. Repa
 
Back
Ylös