S1000RR

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lehti on Motorrad Magazin MO, Nr 5, Mai 2009. Siis toukokuun numero.
Onko miten pahasti ohkaisemmat käppyrät kilpailijoihin verrattuna tuohon 9000rpm asti?
Tehokäyrä kulkee muiden joukossa tuonne 9000rpm saakka, joskin cebarissa nousu on jyrkempää kuin muissa. Tämä on tuttua muista testeistä. 10000rpm jälkeen bemarin käyrä lähtee nousuun, kun muilla laskee. Ja 11500 jälkeen tulee vielä boosti, joka riittää huippukierroksiin saakka. Punaraja on 14000rpm.

Vääntökäyrä on gixeriin nähden alapäässä samankaltainen, mutta yli 8000 rpm bemarissa on loppuun saakka vähän enemmän puhtia. Tässäkin välillä 5000-9000 cebari on paras.

Onhan nuo käyrät tossa vieressä, mutta en nyt lähde kenenkään lehtimyyntiä pilaamaan skannauksilla.
 
omg.gif

Siis moottoripyörän tekninen huippu on siirtynyt makaronimaasta saksaan.
Aikas kova.

Olikos Aprilian RSV4:sessa myös "Vain" 180 pollea.

Mainostivat että MV Agustan F4CC. Claudio Castiglioni-mallissa olisi myös 200 pollea.
Mutta se on erikoismalli.

Ei muuta kuin rispektiä Pemarille.
bowdown.gif
bowdown.gif
 
omg.gif

Siis moottoripyörän tekninen huippu on siirtynyt makaronimaasta saksaan.
Aikas kova.
Aika kova juu, ja heti ekalla yrittämällä.  
wink.gif


Minusta se todistaa pari asiaa. Sen että nykyset japsikiloset ei nyt NIIN äärimmäisiä sitten olleetkaan kaikesta hypetyksestä ja gramma sieltä / täältä & hevosvoima sinne tänne soutamisesta huolimatta.

Toinen asia on tietty sitten BMW:n osaaminen. Kuhan vain viitsivät ja katsovat tarpeelliseksi, niin kyllä sakemannit pesee kenen tahansa suun saippualla teknisessä osaamisessa. Näinhän se on ollu jo 2. maailmansodasta lähtien...  
biggrin.gif


Nyt sitten vain odotellaan armotonta "alistettujen" vastahyökkäystä kun tuosta uutukaisesta paljastuu jotain lastentauteja ajanmittaa... Mut se on sitten taas vain hauskaa luettavaa ja foorumiviihdetä parhaimmillaan.  
cool.gif
 
Mitenkähän lienee tuon mopon kestämisen kanssa? Ajaako silläkin 100000km suht ongelmattomasti?
nixweiss.gif
Aika näyttää.
 
En myös oikein ymmärrä tuota hehkutusta kuka saa mitäkin heppoja ulos. MotoGP ottaa 800 cc koneesta sen 250+, niin ei kai se nyt ole kenelläkään mikään haaste ottaa 1000 cc koneesta 200 pollea. Haaste on saada se pysymään läjässä riittävän kauan että katukäyttäjät pitää sitä kestävänä ja toisaalta pitää kustanukset järkevällä tasolla. Sama tilanne on kaikkialla moottorikäyttöisissä laitteissa nykyään, lastuttamalla saadaan tehoja rutkasti enemmän ulos (auto, kuorma-auto, traktori, you name it).
Jos tuo Bemu noilla tehoilla oikeasti kestää 100 tkm, silloin se on hatun noston arvoinen temppu.
 
Niin, mutta eikös näissä kilokyykkyskaboissa nyt yleensäkkin ole sellanen leima et max. 2 vuotta ajetaan jonka jälkeen se kyykkä on auttamaton homosohva ja kuuluu lähinnä museoon. Yli 40 000km ajettuja pidetään jo aivan toivottomina tapauksina jne.

Joten älkää nyt hyvät ihmiset ees puhuko noista 100 000km lukemista, varmaan 99% tän tyyppisten mopojen ostajista ei koskaan aja tuota kilometrimäärää samalla mopolla. Sen pari kautta ajetaan kun mopo pysyy lehtien testeissä kärkikahinoissa ja näyttää muodikkaalle, sit menee kiertoon ja uusinta kilotykkiä alle vaan...  
wink.gif
 
Niin, mutta eikös näissä kilokyykkyskaboissa nyt yleensäkkin ole sellanen leima et max. 2 vuotta ajetaan jonka jälkeen se kyykkä on auttamaton homosohva ja kuuluu lähinnä museoon. Yli 40 000km ajettuja pidetään jo aivan toivottomina tapauksina jne.

Joten älkää nyt hyvät ihmiset ees puhuko noista 100 000km lukemista, varmaan 99% tän tyyppisten mopojen ostajista ei koskaan aja tuota kilometrimäärää samalla mopolla. Sen pari kautta ajetaan kun mopo pysyy lehtien testeissä kärkikahinoissa ja näyttää muodikkaalle, sit menee kiertoon ja uusinta kilotykkiä alle vaan...  
wink.gif
Juu..u .,mutta kun aina tulee se seuraava omistaja, ja taas seuraava omistaja..jne, ja ne kaikki toivoo sen edelleen kestävän
wink.gif
 
Niin, mutta eikös näissä kilokyykkyskaboissa nyt yleensäkkin ole sellanen leima et max. 2 vuotta ajetaan jonka jälkeen se kyykkä on auttamaton homosohva ja kuuluu lähinnä museoon. Yli 40 000km ajettuja pidetään jo aivan toivottomina tapauksina jne.

Joten älkää nyt hyvät ihmiset ees puhuko noista 100 000km lukemista, varmaan 99% tän tyyppisten mopojen ostajista ei koskaan aja tuota kilometrimäärää samalla mopolla. Sen pari kautta ajetaan kun mopo pysyy lehtien testeissä kärkikahinoissa ja näyttää muodikkaalle, sit menee kiertoon ja uusinta kilotykkiä alle vaan...  
wink.gif
Juu..u .,mutta kun aina tulee se seuraava omistaja, ja taas seuraava omistaja..jne, ja ne kaikki toivoo sen edelleen kestävän
wink.gif
Niin, tietysti noin... Mutta mutta... Se ensiostaja ne isot rahat BMW.lle pulittaa ostaessaan uuden pyörän.

Tietty taas sitten jos ei kestä, niin isoja rahoja pulittavat myös tulevat kierrättäjät... Eli hyvää bisnestä! Pelkillä hevosvoimilla tämä malli myy uusia ja paljon, sama millanen rotisko olisi muuten.  
cool.gif
 
omg.gif

Siis moottoripyörän tekninen huippu on siirtynyt makaronimaasta saksaan.
Aikas kova.
Aika kova juu, ja heti ekalla yrittämällä.  
wink.gif


Minusta se todistaa pari asiaa. Sen että nykyset japsikiloset ei nyt NIIN äärimmäisiä sitten olleetkaan kaikesta hypetyksestä ja gramma sieltä / täältä & hevosvoima sinne tänne soutamisesta huolimatta.
Kylläpä ne japsit ja tämä uusi bemu vaan melkoisen äärimmäisiä ovat. Usea valmistaja on myöntänyt, että mikäli tuotantokulut ja käyttövarmuus halutaan pitää edes jollain tavalla kuosissa, tämänhetkinen teho on maksimi, mitä em rajoitteet antavat myöden. Luonnollisesti nämä pako/melu yms rajoitteet huomioiden.

Mikäli väitteesi "ei niin äärimmäisiä sitten olleetkaan" pitäisi paikkansa, olisihan Bemu tietty tehnyt omasta uudesta superistaan vielä toiset 15% tehokkaamman, mikäli se helppoa olisi.

Hienoa että uusi Bemu haastaa Japan Inc tuotteet kunnolla. Nyt jäämme odottamaan tuotantoversioita kauppoihin, testeihin ja markkinoille.
 
Onnittelut jos sen 200 hv saavat. Se on oikeastaan helppoa, jos ei optimoi mitään muuta. Meille kaikille riittänee kuitenkin vähemmän ja varsinkin jos se tulee miellyttävämmällä käyrällä niin että tehoa/vääntöä on alhaallakin jonkin verran. Eli EK:n mainostamat HP2 boxerin tehot 133 hv riittää arjessa yllättävän pitkälle. Mutta väitän, että jos semmoisen jälkeen testaa 186 hv twiniä niin miettii toisen kerran.
Itse ajattelin pompata tästä kilpavarustelun kierteestä nyt Ducatin 1098R:llä kun se kuitenkin ylittää kaikki minun tarpeet 186 hv/165 kg. Siinä on loppuiäksi peliä nimim. 42v.
 
Äääh, pari kesää kun olet Ärrällä ajellut, niin saat siitä tarpeeksi ja on aika ostaa uus menopeli. Viimeistään ennen kuin ns. kalliimmat kilometrit alkavat.
 
Tehoa kaikissa kilokyykyissä on ollut 99.9:%lle normi sukankuluttajia enemmän kuin tarpeeksi jo koko 2000-luvun. Laitteen hyvyyden tai huonouden ratkaisee se, minkälaisen kokonaispaketin se tarjoaa tehon, rungon, alustan, jarrujen ja ajettavuuden huomioiden, ei se, missä näistä on korkein huipputeho. Hayabusa oli pitkään tehokkain katupyörä, mutta ei sillä ratatouhuissa pärjää kovinkaan pitkälle.

Ei kyse ole siitä, etteikö koneista saisi vielä nykyistä enemmän ulos, vaan siitä että niiden tekeminen katukäytössä kestäviksi lisätehoilla nostaisi kustannuksia liikaa. Ja toisekseen, kun ei edes nykyisten tehoja pysty ylivoimainen valtaosa hyödyntämään, niin mikä on pointti. Esim. Superbiken MM:ssä on sitten niitä kuskeja, joilla riittää osaminen hyödyntämään kovemmatkin tehot, ja siellä todella nähdään, miten potentiaalisia kilpurin aihioita nämä katupyörät ovat. Vakioina nämä ovat tosiaan vain niitä aihioita.
 
Tehoa kaikissa kilokyykyissä on ollut 99.9:%lle normi sukankuluttajia enemmän kuin tarpeeksi jo koko 2000-luvun. Laitteen hyvyyden tai huonouden ratkaisee se, minkälaisen kokonaispaketin se tarjoaa tehon, rungon, alustan, jarrujen ja ajettavuuden huomioiden, ei se, missä näistä on korkein huipputeho. Hayabusa oli pitkään tehokkain katupyörä, mutta ei sillä ratatouhuissa pärjää kovinkaan pitkälle.
Ehkä näin on, mutta sillä teholla niitä pyöriä kuitenkin myydään.

Ei myy sellainen kilokyykky, missä on tehoa vaikka 20 heppaa vähemmän kuin "kilpailijoissa"

Ei varmaan Busalla tee mitään radalla, mutta tuskinpa vaan sekään olisi niin hyvin myynyt jos tehoa olisi ollut vaikka 100 heppaa.

En minä olisi tätä nykyistä Bemariakaan ostanut jos tehoja olisi ollut kovin paljon vähemmän, mutta ainakin alustan puoleen tuntuu, että enemmänkin saisi olla.
 
Tehoa kaikissa kilokyykyissä on ollut 99.9:%lle normi sukankuluttajia enemmän kuin tarpeeksi jo koko 2000-luvun. Laitteen hyvyyden tai huonouden ratkaisee se, minkälaisen kokonaispaketin se tarjoaa tehon, rungon, alustan, jarrujen ja ajettavuuden huomioiden, ei se, missä näistä on korkein huipputeho. Hayabusa oli pitkään tehokkain katupyörä, mutta ei sillä ratatouhuissa pärjää kovinkaan pitkälle.
Ehkä näin on, mutta sillä teholla niitä pyöriä kuitenkin myydään.

Ei myy sellainen kilokyykky, missä on tehoa vaikka 20 heppaa vähemmän kuin "kilpailijoissa"

Ei varmaan Busalla tee mitään radalla, mutta tuskinpa vaan sekään olisi niin hyvin myynyt jos tehoa olisi ollut vaikka 100 heppaa.

En minä olisi tätä nykyistä Bemariakaan ostanut jos tehoja olisi ollut kovin paljon vähemmän, mutta ainakin alustan puoleen tuntuu, että enemmänkin saisi olla.
Juurikin näin... Tämäkin foorumi on pullollaan näitä tehobrassailuja ja keskusteluja siitä, miten joku on varttimaililla 0,05 sekkaa nopeempi ku toinen. Ja toiset sitten vääntää sitä ratakierrosta ja n*ssii pilkkua ihan samaan tapaan...

Ja näissä karkeloissa, se että joku tekee aihion jossa on vakiona 20hv enemmän kuin kilpailijoissa... niin se on aivan valtava harppaus eteenpäin. Enkä jostain syystä oikein usko että tuossa on alustakaan yhtään sen huonompi.

Ajatelkaas tosiaan jos BMW olisi ottanut tästä rivinelkustaan 150hv ulos? Tuota ei ostaisi kukaan, ja varmaan täälläkin naureskeltaisiin hökötystä kovaan ääneen! Toki, nyt kun tilanne on täysin päinvastainen... Niin monelle tämä varmaan on liian kova pala nieltäväksi. Ymmärrän siis tavallaan täysin tämän yhtäkkisen tehojen merkityksen vähättelyn.  
cool.gif
 
Niin monelle tämä varmaan on liian kova pala nieltäväksi. Ymmärrän siis tavallaan täysin tämän yhtäkkisen tehojen merkityksen vähättelyn.
Pöh, eipäs nyt draamailla. Ei kait jonkun merkin teho/tehottomuus mikään punainen vaate/pala nieltäväksi voi kenellekään olla. Eihän.

Melkoinen veto Bemulta kyllä, mikäli teho- ero on noin mojova. Jotain uutta on keksitty, mikäli kerrotut luvut ovat paikkansapitäviä. Lisätehostahan ei tunnetusti ole koskaan haittaa. Pyörä menee ehdottomasti listalle, mistä seuraava peli valitaan. Toisaalta, se HP2 olisi myös NIIN hieno. Se vaan on myös NIIN kallis.
 
Back
Ylös