• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

S1000RR

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ainut mikä tässä hieman haisee on saksalainen lehti ja saksalainen valmistaja. Kannattaa siis odotella "puolueettomien" mittaustahojen mittauksia random -yksilöistä.
Sen jälkeen ei jää kenellekkään nokan koputtamista, jos se kaksisataa pollea sieltä koneelta pärähtää.  
omg.gif
Hauska seurata tätä keskustelua. Kaikki ne, jotka eivät ole pitäneet BMW:tä minään, kun eivät sellaista edes ole omistaneet selittelevät nyt sitten noita testaajia puolueellisiksi ja vaativat kaiken maailman muita lehtiä testaajiksi (ilmeisesti pitäisi olla italialainen testaaja saadakseen dukatille vähän parempaa sijoitusta BMW:n rinnalle), jotta saataisiin heidän mopolleen suotuisampia tuloksia. Ainahan se on ollut karvas pala niellä, kun on itse väärässä...

t. Repa
Missä kohtaa sait sellaisen kuvan, että pitäisin BMW:tä vieläkään minään? Minun henkilökohtainen ja kenties jonkun muunkin mielikuva kombinaatiosta BMW+moottoripyorä on jumalattoman raskas matkavessa sadan litran sivulaukuilla, piste. Tuota mielikuvaa muuttamaan ei riitä yksi rivinelkku japsikopio -kyykky, vaikka se kuuluisa 200 pollea tulisi takarenkaalta.

Odotetaan nyt niitä muitakin mittauksia, kuten postissani totesin..

Ainut mikä tässä hieman haisee on saksalainen lehti ja saksalainen valmistaja. Kannattaa siis odotella "puolueettomien" mittaustahojen mittauksia random -yksilöistä.
Sen jälkeen ei jää kenellekkään nokan koputtamista, jos se kaksisataa pollea sieltä koneelta pärähtää.  
omg.gif
Hauska seurata tätä keskustelua. Kaikki ne, jotka eivät ole pitäneet BMW:tä minään, kun eivät sellaista edes ole omistaneet selittelevät nyt sitten noita testaajia puolueellisiksi ja vaativat kaiken maailman muita lehtiä testaajiksi (ilmeisesti pitäisi olla italialainen testaaja saadakseen dukatille vähän parempaa sijoitusta BMW:n rinnalle), jotta saataisiin heidän mopolleen suotuisampia tuloksia. Ainahan se on ollut karvas pala niellä, kun on itse väärässä...

t. Repa
Missä kohtaa sait sellaisen kuvan, että pitäisin BMW:tä vieläkään minään? Minun henkilökohtainen ja kenties jonkun muunkin mielikuva kombinaatiosta BMW+moottoripyorä on jumalattoman raskas matkavessa sadan litran sivulaukuilla, piste. Tuota mielikuvaa muuttamaan ei riitä yksi rivinelkku japsikopio -kyykky, vaikka se kuuluisa 200 pollea tulisi takarenkaalta.

Kyllä kai se ducatiltakin vielä joskus tulee rivinelosella, saavatpahan sitten kunnon sporttipyörään kunnon motinkin... Voi tietysti ottaa koville sitten moisella japsikopiolla päästellä...  
biggrin.gif

omg.gif
Tässä kyllä myötäilen sinua. Odotellaan muita tuloksia ja hehkutellaan tai jeesustellaan sitten.

Öh, jos Bemarin luvuissa on vähääkään ilmaa, niin väittäisin että Ducatin 1200 twini on korkeaviritteisin kone mitä avoimen luokan vakiosporttipyörissä on ainakaan vähään aikaan nähty. Vain 20% lisäkuutioita ja silti enemmän huipputehoa kuin japsinelareissa (luulen, että yli tehoalueen hieman vähemmän).

Kone on myös älyttömän helppo ajaa kovaa. En ymmärrä miksei se sopisi sporttipyörään.

Juu, ja mä luulen... että ei BMW ole tätä matkavessaimagoaan mitenkään vahingossa itselleen luonut. Hyvin on myynyt niilläkin jo vuosia... Joten ei mitään hätää sen suhteen, eikä varmaan mitään paniikkia koittaa muuttaa imagoaan minnekkään.

Simppelisti vain laajentavat valikoimaansa... Ja HUPS, sieltä tulikin sellanen malli mikä pyyhkii muilla ilokseen lattioita.

Se miten ihmiset ottaa tämän, se tekee tästä koko tilanteesta entistä mehukkaamman...
tounge.gif

Öh, jos Bemarin luvuissa on vähääkään ilmaa, niin väittäisin että Ducatin 1200 twini on korkeaviritteisin kone mitä avoimen luokan vakiosporttipyörissä on ainakaan vähään aikaan nähty. Vain 20% lisäkuutioita ja silti enemmän huipputehoa kuin japsinelareissa (luulen, että yli tehoalueen hieman vähemmän).

Kone on myös älyttömän helppo ajaa kovaa. En ymmärrä miksei se sopisi sporttipyörään.
No kun minä en niistä pidä...
biggrin.gif

Sopiihan ne ihan hyvin jos tuollaisesta twinin luonteesta tykkää. Kulkuahan kyllä piisaa. Minun makuun niiden luonne vaan on hanurista ja ehdoton este esim. ducatin hommaamiseen, joka muuten kyllä kiehtoisi.

Makuasioitahan ne ovat. Kaikilla pääsee kovaa. Mutta itse odotan innolla tuon Bemarin koeajoa. On hieno nähdä, millainen pyörä Baijerissa on saatu kasattua.

Juu, ja mä luulen... että ei BMW ole tätä matkavessaimagoaan mitenkään vahingossa itselleen luonut. Hyvin on myynyt niilläkin jo vuosia... Joten ei mitään hätää sen suhteen, eikä varmaan mitään paniikkia koittaa muuttaa imagoaan minnekkään.

Simppelisti vain laajentavat valikoimaansa... Ja HUPS, sieltä tulikin sellanen malli mikä pyyhkii muilla ilokseen lattioita.
Itseasiassa Bemari on jo jonkin aikaa yrittänyt muuttaa imagoaan nuorekkaampaan suuntaan.

Ainakin itse olen näin sen ymmärtänyt katsellessani uudempia malleja, ja sitä kuinka bemari on alkanut tukemaan stunt kuskeja jne. Niin ja olihan tuosta muistaakseni juttua ihan jossain alan lehdessä että ovat bemarilla huolissaan bemarinomistajien keski-iän noususta.

Makuasioitahan ne ovat. Kaikilla pääsee kovaa. Mutta itse odotan innolla tuon Bemarin koeajoa. On hieno nähdä, millainen pyörä Baijerissa on saatu kasattua.
Niinpä... Koeajoa odotellessa, tosin voi mennä allekirjoittaneelle ainakin hetki...  
sad_orig.gif

Toivon kyllä vilpittömästi että olisi yhtä hyvä kuin paperilla vaikuttaa. Ja vaikkei olisikaan niin eipä tuo ainakaan multa ole pois, sillä hyvin kelpaa kaikki merkit, kunhan pyörä on ominaisuuksiltaan mieluisa.

Itseasiassa Bemari on jo jonkin aikaa yrittänyt muuttaa imagoaan nuorekkaampaan suuntaan.

Ainakin itse olen näin sen ymmärtänyt katsellessani uudempia malleja, ja sitä kuinka bemari on alkanut tukemaan stunt kuskeja jne. Niin ja olihan tuosta muistaakseni juttua ihan jossain alan lehdessä että ovat bemarilla huolissaan bemarinomistajien keski-iän noususta.
Niin, onko sitten kannattavaa kosiskella näitä "ZZR teinejä", vaiko panostaa ns. pitkän linjan motoristeihin... Tietty, varmaan sielläkin on tutkimukset tehty ja johtopäätökset vedetty, AAMEN
wink.gif

Niin, onko sitten kannattavaa kosiskella näitä "ZZR teinejä", vaiko panostaa ns. pitkän linjan motoristeihin... Tietty, varmaan sielläkin on tutkimukset tehty ja johtopäätökset vedetty, AAMEN  
wink.gif
Hahaa... Kyllä täällä perällä ainakin tuntuu riittävän noita pitkän linjan ZZR teinejä joille uppoaa muovimopot oikein hyvin... Tuskinpa tuo hukkaan menee vaikka oikeaa sporttipyörääkin valmistavat, ei noita pikkupojat osta eka mopoksi kuitenkaan, siitä pitää hinta huolen.
tounge.gif

Itse olen aina ihmetellyt mikä on ollut se syy miksi M-autoistaan tunnettu firma on tehnyt semmoisia pyöriä kun on tehnyt.

Ihan aidosti haluaisin jonkun asiantuntijan analyysin siitä mitä etua on kuviteltu saavutettavan sillä että pyöräpuoli rajoitetaan yhteen kapeaan segmenttiin vaikka osaamista olisi ollut muuallekkin.

Siis ei kulunutta jankutusta että biimeri ei halunnut vaan selityksei _MIKSI_ se ei halunnut. Mikä oli se etu jota kuviteltiin saavutettavan.

Nykyinen muutos urheilumallien tekemiseen, oikeisiin crosseihin ja enduroihin, Pfeifferin jne. sponssaaminen superbikeen tuleminen jne. on selvästi perua ymmärryksestä että kaikki jotka haluavat luotettavan mutta ruman nuhapumpun + omituisia vikineitä joilla brassata toisille nörteille ja johon saa suksiboksin ja webaston alkup.varusteena ovat jo ostaneet sellaisen.
Jos markkinoita haluaa lisää on levitettävä mallien rintamaa.

Ehkäpä viimeiset Albert Speerin ryyppykaverit firman johdosta ovat vihdoin kuukahtaneet vanhuuteen ja pakoitettu järjen (lue kassavirran) ääni on alkanut ohjata toimintaa?

Jotka asiaa tuntevat voisivat valaista koska tämä on seikka joka on ihmetyttänyt minua jokseenkin siitä lähtien kun pikkunassikkana autokeräilykorteista lokinsiipi M1 specsejä tavailtiin silmät tapillaan
smile_org.gif

Ehkäpä viimeiset Albert Speerin ryyppykaverit firman johdosta ovat vihdoin kuukahtaneet vanhuuteen ja pakoitettu järjen (lue kassavirran) ääni on alkanut ohjata toimintaa?
Lopputulosta tästä uudesta linjastahan ei ole vielä nähty.

Ainakin lastentaudit tuntuvat uusia malle vaivaavan vai onko kyse siitä, että kun niitä myydään enemmän, niin mahdolliset viat uutisoidaan paremmin?

Ehkäpä Bemarilla on pyöräpuolella ollut ideana tehdä sellaista, minkä osaavat ja tuottaa vähän vähemmän, mutta paremmalla katteella.

Onhan se lisäksi eräänlainen markkinointietu, että tekee sellaisia tuotteita, joille ei löydä ihan samanlaislla specseillä olevaa kilpailijaa...

Ei tästä ole montaa vuotta, kun "asiantuntijat" olivat sitä mieltä, että niin pieninellä tuotannolla, kun Bmw autoja tekee ei voi pärjätä markkinoilla.

Mitenkäs on käynyt niille autotehtaille, jotka ostelivat kilpaa toisia merkkejä isoiksi fuusioyrityksiksi ja kasvattivat tuotantomääriä?

Taloudellisissa vaikeuksissa kaikki.

Saa nähdä, miten Bemarin käy.

Itse olen aina ihmetellyt mikä on ollut se syy miksi M-autoistaan tunnettu firma on tehnyt semmoisia pyöriä kun on tehnyt.
Samaa olen minäkin ihmetellyt. Koska kieltämätön faktahan on se että myydyimmät pyörät putoavat tuohon supersport kategoriaan, ainakin täällä pohjolan perukoilla. Silti bemarilta ei vuosiin tullut mitään uutta ja mullistavaa tälle sektorille - miksi? Koska osaamisesta tai taloudellisista resursseista se ei ole ollut koskaan kiinni.

Ja nyt kun BMW on tosissaa alkanut panostaa supersport segmenttiin niin annetaan selityksiä että "Puolivahingossa tollasen rykäsivät kasaan - ihan vaan japseille v*ttuillakseen"

Voi ristus...  
tounge.gif

Samaa olen minäkin ihmetellyt. Koska kieltämätön faktahan on se että myydyimmät pyörät putoavat tuohon supersport kategoriaan, ainakin täällä pohjolan perukoilla.
Ei se volyymi tarkoita, että niistä jäisi eniten katetta myytyä pyörää kohti. Kun pieni tehdas alkaa kasvattaa tuotantoa, niin tuleehan siitä kulujakin.

Siinä mielessä tuo "supersport kategoria on kyllä markkinoinnillisesti hyvä, että näitä oyöriä haluavat vaihtavat sitä pyörää usein.

Kuka sitä nyt yli 2 vuotta vanhalla sportiipyörällä ajelee. Sehän on sama kun ajaisi vanhalla bemarin autolla, kun aika moni teini tekee...
biggrin.gif

Se mitä kaivataan on PB tai FB dynokäppyrä ja vaikkapa The Baronin tai Andy Carlislen kierrosaika Ringiltä vertailurenkailla.

Mielellään niin että verrokkina on ajettu esim. RSV-4lla ja vaikka F4 312lla.

Itse olen perin riemuissani siitä että Baaber Meinhoff on tehnyt oikean M-pyörän.
Minulle ei oikeastaan merkitystä edes sillä onko BMW ärjympi kuin japot etc. - samoissa vai hieman heikompi - jo se että se on suht. samalla hehtaarilla on erittäin tervetullut asia.
Ehkä noitakin tulee aikanaan.

Eka kisahan S1000RR:llä oli jo Hockenheim Ringillä Huhtikuun 11. Kisa oli 1000 km Endurance Race.

Niin, BMW:hän sen voitti...

t. Repa
Sitten jos voittaa Suzukan 8h niin tulosta voi jo pitääkkin jonain.

Piti oikein käydä kokeilemassa tuo Ducati, kun sitä on niin kauheasti kehuttu. Tälläkin foorumilla.

No, onhan siihen saatu kaikki ne perinteiset nelitahtitwinin perusominaisuudet leivottua. Esim. se, että tärisee niin että paikat tippuu hampaista. Kyllä huomaa, että puolet sylintereistä on unohtunut.

Vääntöä oli ihan hulppeasti. Helppo ajaa. Ja toki taipuu mutkiin ihan toisella tavalla kuin K1200S. Tuntui kyllä tehokkaalta peliltä. Melkein pärjää BMW:llekin tehojen puolesta.

Maantieajoon tuo pyörä ei käy, mutta radalla on varmasti kuin kotonaan.

Jatkan entistä tyytyväisempänä puimurikuskina tuon kokemuksen jälkeen. Seuraava pyöräni voisi kyllä olla tuo S1000RR mieluummin kuin Ducati. Ainakin tuon lyhyen koeajon jälkeen.

t. Repa

PS. Mopo oli muuten uusi 1198. Putkisto ja ECU vaihdettu eli tehoja oli kuulemma 18 pollea enemmän kuin vakiossa.

Se mitä kaivataan on PB tai FB dynokäppyrä ja vaikkapa The Baronin tai Andy Carlislen kierrosaika Ringiltä vertailurenkailla.

Mielellään niin että verrokkina on ajettu esim. RSV-4lla ja vaikka F4 312lla.

Itse olen perin riemuissani siitä että Baaber Meinhoff on tehnyt oikean M-pyörän.
Minulle ei oikeastaan merkitystä edes sillä onko BMW ärjympi kuin japot etc. - samoissa vai hieman heikompi - jo se että se on suht. samalla hehtaarilla on erittäin tervetullut asia.
Ehkä noitakin tulee aikanaan.

Eka kisahan S1000RR:llä oli jo Hockenheim Ringillä Huhtikuun 11. Kisa oli 1000 km Endurance Race.

Niin, BMW:hän sen voitti...

t. Repa
Sitten jos voittaa Suzukan 8h niin tulosta voi jo pitääkkin jonain.
Mulle kelpaisi myös Le Mans ja/tai Bol D'or joskin GP jermuja ei tietenkään ole samalla tapaa kuin Suzukassa.

Lähinnä kovat endurancepetterit ja japsien panostuskaan ei ola samalla asteella mutta kyllä se silti jotain todistaisi.

No, onhan siihen saatu kaikki ne perinteiset nelitahtitwinin perusominaisuudet leivottua. Esim. se, että tärisee niin että paikat tippuu hampaista. Kyllä huomaa, että puolet sylintereistä on unohtunut.
biggrin.gif

Onhan se twini hieman eri kuin nelipyttyinen. Sitä pitää vain aja korkeammilla kierroksilla.
smile_org.gif
1098R tärisee vielä kertaluokkaa enemmän kuin 1198. Toivottavasti tuo BMW tulee pian koeajettavaksi, niin saa vertailukohtaa.

Back