• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

S1000RR

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
öljy asiaa. mulla oli castrolin täyssynteettinen koneessa 4500 kilsaa, tavara oli täysin loppu ja pikimustaa paskaa. tuli ajettua 13 ratapäivää kaudella 2012.

öljy asiaa. mulla oli castrolin täyssynteettinen koneessa 4500 kilsaa, tavara oli täysin loppu ja pikimustaa paskaa. tuli ajettua 13 ratapäivää kaudella 2012.

Ei mikään ihme jos ajoit kaikki 12 päivää samoilla öljyillä (olettaen, ettet köröttele hitaassa ryhmässä). Itse vaihdan kilpuriin ~500km välein ölpät. Tuohon mahtuu 3-5 ratapäivää vähän keleistä ja päivien ohjelmasta riippuen.

Ei mikään ihme jos ajoit kaikki 12 päivää samoilla öljyillä (olettaen, ettet köröttele hitaassa ryhmässä). Itse vaihdan kilpuriin ~500km välein ölpät. Tuohon mahtuu 3-5 ratapäivää vähän keleistä ja päivien ohjelmasta riippuen.

Mistä te muuten tiedätte koska öljyt on loppu? Vilpitön kysymys, itse kun en osaa sanoa. Ratapeliin itsekin kisa-aikoina vaihtelin suht usein, mutta vain siksi että öljystä näki jos laakeriliuskat tms alkaa antamaan periksi. En siksi että olisin luullut öljyt ominaisuuksien loppuvan. Mun ajolla ne on vaihtaneet värinsä jo tunnin ajolla, joten väristäkään en osaa päätellä.

Hondan crosseissa käsketään vaihtamaan öljyt 5h välein ja mäntä 15h välein. Öljyt vaihtelin 5h kohdalla em syystä. Mutta männillä ajoin 30-50h ja ja silmämääräisesti niissä ei grafiittipinnoite juuri kuluneempi ollut. Nykyinen KTM crossi käskee vaihtamaan öljyt 10h välein ja kokeilin piruuttani ajaa nyt 10h. Väri ja sormituntuma ihan sama kuin 5h kohdalla.

Luultavasti vaihtelen silti lähempänä 5h kohtaa, edellisestä Hondasta kun pääsi laakerit purkautumaan ja se tuli kalliiksi. Toki silloin oli sisällä 3h vanhat öljyt, ja niitä oli oikea määrä. Joskus silti oikea-aikainen vaihto voi pelastaa vastaavalta remontilta.

RR:läni ajettiin 1000-4700km pelkkää matkaa, 4700-7700 pääsääntöisesti rataa (tuossa oli ehkä 900km matka-ajoa). Castrolin 10W-60set oli ihan hyvän tuntuiset vaihtaessa, sormiin jäi kunnolla öljykalvoa. Mustathan ne oli jo ajat sitten. Eli samat öljyt 6700km ja siitä ainakin 2000km kohtuulaukkaa radalla.

Mustathan ne oli jo ajat sitten. Eli samat öljyt 6700km ja siitä ainakin 2000km kohtuulaukkaa radalla.

olenkohan nähnyt unta tai muistanko väärin muutta luulisin jostain lukeneeni että tuo öljyn mustuminen johtuu siitä että öljyssä on puhdistavia aineita jotka siis putsaavat koneesta nokea jolloin öljy mustuu ja tämä mustuminen tapahtuu usein hyvinkin nopeasti

yonez

Pitää paikkansa, mustunut öljy tekee hommansa, voitelee ja sitoo likaa itseensä. Kaikki lika, palojätteet yms ei ole niin suurikokoista, että se jäisi suodattimeen.

Uutena S1000RR omistajana tekee mieli varustella mopoa kesää odotellessa.
Taitaa vaan olla että Suomesta ei hirveästi löydy lisätarvikkeita kyseiseen keksintöön.
Ainakin seuraavia osia pitäisi hommata.
Katalysaattorin korvausputki, pidempi alakate, kilpiteline, tuplakupla, jarru ja kytkinkahvat.
Hyviä linkkejä otetaan vastaan. Kyllähän googlen haulla löytyy vaikka mitä, mutta kerran rahat menettäneenä olen tullut varovaiseksi noiden nettikauppojen suhteen.

Taitaa vaan olla että Suomesta ei hirveästi löydy lisätarvikkeita kyseiseen keksintöön.
Katalysaattorin korvausputki, pidempi alakate, kilpiteline, tuplakupla, jarru ja kytkinkahvat.
Hyviä linkkejä otetaan vastaan. Kyllähän googlen haulla löytyy vaikka mitä, mutta kerran rahat menettäneenä olen tullut varovaiseksi noiden nettikauppojen suhteen.

R.M.Heino on nykyisin Ilmberger Carbonin maahantuoja/myyjä. Sieltä alakate sopiva. Hintakaan ei paljoa saksan hinnoista lisäänny. Katalysaattori ei lähde kuin koko putkisto vaihtamalla.

Omaan kilpuriin olen tilaillut Alpharacingiltä kytkin ja jarrukahvat ja jotain muuta sälää.. Kahvat on ainakin erittäin hyvän tuntuiset verrattuna normaaleihin. Siis tallissa testattuna:D Onhan siellä tuplakuplaa sun muutakin.

Hyvännäköinen putki+alakate löytyy ainakin Austinracingiltä. Hinta voi olla napsun suolainen...

Omaan kilpuriin olen tilaillut Alpharacingiltä kytkin ja jarrukahvat ja jotain muuta sälää.. Kahvat on ainakin erittäin hyvän tuntuiset verrattuna normaaleihin. Siis tallissa testattuna:D Onhan siellä tuplakuplaa sun muutakin.

Hyvännäköinen putki+alakate löytyy ainakin Austinracingiltä. Hinta voi olla napsun suolainen...

Kiitos vinkeistä.
Katalysaattorin korvausputken tilasin Danmotolta. Posti toi kotiakin jo. Laatu / työnjälki ihan ok.
Eikä hintakaan ollu paha. 114.73€ + tulli 25,86€

Meinaatko että katalysaattori on alkukäyrän kanssa yhtenäinen osa?
Pyörä kun talvehtii liikkeessä niin en pysty asiaa tarkistamaan.

Ihan yhtä rautaa on siihen jalkatapin kohdalle asti kannesta laskien. Siinä sen suojapellin takana liitos josta irtoaa se lyhyt, läpivirtaava, äänenvaimennin. Jos sen katalysaattorilaatikon vain meinaat poistaa, niin sahaus/rälläköintihommia edessä.

Ihan yhtä rautaa on siihen jalkatapin kohdalle asti kannesta laskien. Siinä sen suojapellin takana liitos josta irtoaa se lyhyt, läpivirtaava, äänenvaimennin. Jos sen katalysaattorilaatikon vain meinaat poistaa, niin sahaus/rälläköintihommia edessä.

No niimpä tietysti. Tosta väliputkesta saa sitten vaikka kivan seinäkoristeen.....
Olisi tietysti taas voinnut selvittää tuon asian paremmin ennen kuin tilasin tuon putken.
Japskeista kun on pystynyt tuon katin poistaa erikseen.

No niimpä tietysti. Tosta väliputkesta saa sitten vaikka kivan seinäkoristeen.....
Olisi tietysti taas voinnut selvittää tuon asian paremmin ennen kuin tilasin tuon putken.
Japskeista kun on pystynyt tuon katin poistaa erikseen.

Olisi yksi vakioputkisto ylimääräisenä 120e, jos kiinnostaa.

S1000RR ja gps.

Tuossa juuri vaimo ilmoitteli seuraavan kesän reissun niin tulee jälleen ajankohtaiseksi "väsäillä" hiukan tekniikkaa kiinni mopottimeen.
Eli tarkoitus on hiukan "kartoittaa" että onko joku tehnyt ja mitä. Laitteena taidan käyttää ihan kiltisti kännykkää. Kaksi vaihtoehtoa tuntuu olevan markkinoilla Insmatin ROCK malli ja Samsungin se kestävämpi malli. Molemmat on iskunkestävämpiä ja vesitiiviitä. Ajatuksena helpoimmillaan on laittaa velkrolla puhelin kiinni siihen tankin muoviosaan. Mutta onko joku tehnyt asennuksia toisin??

Ja se tärkein. Miten ja mistä ottaa sähkösyöttö puhelimeen?? Miinus tietenkin rungosta mutta mistä on porukka ottanut sitä positiivista puolta?? Helpoin tietysti on napata suoraan akulta tuokin mutta perinteisesti ottanut jostain toisaalta. Onkos kokemuksia.

Ja reissuhan on Hki - Alicante =). Parissa päivässä rauhallisesti pyyhkäisten sinne ja takaisin tulo lomanlopuksi sitten kestääkin perinteisen viikon =)

Dodii, uusi mooppedi roudattu talliin ja alkutäpinöitten jälkee alkaa jo ajatus kulkemaan. Mieleen tullut muutama jutska näin alkuun, topicceja on kyllä jo lueskeltu ja hakua käytetty mutta kysäistään nyt silti.

Elikkäs tapana on roudata sen verran sälää että jonkinmoinen tankkilaukku on pakko hommata. Vanhassa fasussa oli bags connection, helvetin hyvä olikin. Mutta äkkiseltään näyttäisi siltä että jos tuommoisen laittaa tähän uuteen niin menee ajoasento väkisinkin vituilleen, tulee liian taakse ja rintaan heti kiinni. BMW oma ja wunderlich tjsp. tulee sinne tankin etuosaan ja ei olisi tiellä? Onko kokemuksia?

Sitten semmoinen että mitkäs kaatumatapit tuohon kannatta hommata, vanhassa oli RG racingit ja hoitivat homman juuri niinkuin pitää sen kerran kun vehje onnistuttiin paikaltaan kaatamaan. Tässä S1000RR:ssä nyt väkisinkin tulee jotain osumaa jos kellahtaa, kattelin että tapit + siihen koneeseen liipastavat antaisivat jo auttavan suojan.

Ja sitten onkos kukaan jaksanut laittaa suojateippejä katteisiin ja tankin kylkiin arkoihin paikkoihin? Olen sen verran neuroottinen naarmujen suhteen että mieluummin teippaan arat paikat kuin varon koko ajan ja nysvään fareclalla joka helewetin viikko. Jossain luulin nähneeni ihan valmiiksi leikattuja settejä, tosin 3M kamaa taitaa löytyä vielä omasta hyllystä sen verran että tärkeimmät kohdat saa suojattua.

Ja sitten vielä pikku kysymys huollosta. Tämä kyseinen vekotin on 7/2010 käyttöönotettu, ensihuolto tehty hetki sen jälkeen ja seuraavaksi vielä huolto keväällä 2011 n. 3tkm ajettuna. Mittarissa on nyt huimat 3300km ja rapiat, pyörä on seissyt kaksi edellistä kesää käytännössä ajamatta. Huoltoa mittaristo pyytää keväälle 2012, eli vuoden päähän tuosta edellisestä. Ajattelin tuon nyt kiikuttaa kuitenkin ainakin öljynvaihtoon vaikka nykyisillä ei ole ajettu juuri mitään, oliskohan jarrunesteille tarve vaihtaa vaikka vain oman mielenrauhan vuoksi?

Edellinen omistaja on ollut kauniimmaan sukupuolen edustaja, kaikki alustan säädöt oli käännetty ykköselle ja alla on alkuperäiset renkaat joissa kulutuspinnan leveydestä on käytetty alle puolet, ajettu vissiin vain suoraan :right:

Laukusta voin sanoa sen verran, että ainakin tuo oman pyörän mukana tullut Bags Connectionin Engage Sport on aivan liian iso tuohon. Laukku tulee liian taakse, ja estää kohtuullisen tehokkaasti lähestulkoon minkäänlaisen kumartumisen pleksin suojaan. Muutaman kerran olen tuossa kaupungilla liikkuessa sitä käyttänyt. Siihen ok. Alunperin oli ajatuksena ottaa ko laukku viime kesän eurotourille mukaan, mutta kaikeksi onneksi eräs herra täältä foorumilta antoi neuvon tyyliin että "ja tankin päälle ei sitten mitään laukkuja!".

Tankkiin laitoin perinteisesti Stompgripit.

Niin ja korkea pleksi on melkoisen must.

Br, Mikko

Back