• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

S1000RR

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noita 2019-> shift cam pyöriä olen vähän harkinnut. Sähköiskaritkin saa manuaalisesti säädettyä vaan johonkin yhteen asentoon, mutta tuolloin ei ole keulassa kuin yksi vaimmennuksen säätö mikä vaikuttaa sisään ja ulos. Takaa löytyy normaalit meno ja paluu.
Ja lisäksi niiden vaimennusominaisuudet on lähtökohtaisesti katuajoon suunniteltu ja säätöalue suht kapea, joten senkin takia parempi vaihtoehto on unohtaa sähköalusta rata-ajoa ajatellen.
Paras vaihtoehto on joka tapauksessa vaihtaa keulaan Öhlinsin tai K-Techin cartridget ja taakse pamppu, ja samalla vaihtaa jouset kuskin painolle sopivaksi.

Löytyi sopivasti viime vuonna käyttöön otettu 2019-malli. Uuteen tuli reilusti hintaeroa ja takuuta on vielä kuitenkin 2023 asti voimassa niin kelpaa päristellä. Tuossa on nyt tuo dynamic-paketti eli ne sähköiskarit, täydet elektroniikat ja takovanteet. Ensi viikolla varmaan voisi käydä ekaa kertaa Alastarossa vähän maistelemassa miten ajo lähtee sujumaan. Nuo vakio renkaat ovat luultavasti tuohon ekaan päivään ihan tarpeeksi tahmeat niin en rupea nyt sliksejä vääntämään alle, kun menee varmaan ihan pyörään tutusteassa nakupyörän jäljiltä eka päivä.

Mutta täytyy kyllä kehua, että hieno ja mukava katupyörä tuo kyllä kanssa. Tuntuu paljon kevyemmältä kuin vanha superduke ajossa ja yllättävän hyvin tuossakin on vääntöä vaikka paperilla ero on aika iso. Välitykset taitavat olla tosin sen verran lyhyemmät, että lopullinen vääntö takapyörällä on luultavasti jopa melko lähellä dukea.

Osaako joku suositella jotain hyvää pikku laukkua minkä saisi vaikka tuohon perään helpolla? Varmaan tulee jotain reissujakin tuolla tehtyä niin parin päivän tavarat tarvitsisi saada mukaan jotenkin.

Löytyi sopivasti viime vuonna käyttöön otettu 2019-malli. Uuteen tuli reilusti hintaeroa ja takuuta on vielä kuitenkin 2023 asti voimassa niin kelpaa päristellä. Tuossa on nyt tuo dynamic-paketti eli ne sähköiskarit, täydet elektroniikat ja takovanteet. Ensi viikolla varmaan voisi käydä ekaa kertaa Alastarossa vähän maistelemassa miten ajo lähtee sujumaan. Nuo vakio renkaat ovat luultavasti tuohon ekaan päivään ihan tarpeeksi tahmeat niin en rupea nyt sliksejä vääntämään alle, kun menee varmaan ihan pyörään tutusteassa nakupyörän jäljiltä eka päivä.

Mutta täytyy kyllä kehua, että hieno ja mukava katupyörä tuo kyllä kanssa. Tuntuu paljon kevyemmältä kuin vanha superduke ajossa ja yllättävän hyvin tuossakin on vääntöä vaikka paperilla ero on aika iso. Välitykset taitavat olla tosin sen verran lyhyemmät, että lopullinen vääntö takapyörällä on luultavasti jopa melko lähellä dukea.

Osaako joku suositella jotain hyvää pikku laukkua minkä saisi vaikka tuohon perään helpolla? Varmaan tulee jotain reissujakin tuolla tehtyä niin parin päivän tavarat tarvitsisi saada mukaan jotenkin.
Onnea hankinnasta. Itse hain eilen viron puolelta myös kyseisen yksilön [emoji16] Veroja odotellessa
9028f0458db80da980d418bc138154a7.jpg

Lähetetty minun M2007J3SG laitteesta Tapatalkilla

Ensi viikolla varmaan voisi käydä ekaa kertaa Alastarossa vähän maistelemassa miten ajo lähtee sujumaan. Nuo vakio renkaat ovat luultavasti tuohon ekaan päivään ihan tarpeeksi tahmeat niin en rupea nyt sliksejä vääntämään alle, kun menee varmaan ihan pyörään tutusteassa nakupyörän jäljiltä eka päivä.
Mimmosii kierrosaikoja ajelet?

Dukella parhaat tais olla 1:25 luokkaa. Sekin kyllä meni m9rr katukumeilla ihan hyvin 1:28 aikoja ja noi vakiokumit ovat vissiin kuitenkin noita tahmeammat.

Haha...ei siinä pitkin menny, että tuli kyykky alle. 😁
Onnittelut ostoksesta. Mä vähän veikkaan, että kun lyöt sliksit alle niin meet aika nopeesti 1:20 korville.

Dukella parhaat tais olla 1:25 luokkaa. Sekin kyllä meni m9rr katukumeilla ihan hyvin 1:28 aikoja ja noi vakiokumit ovat vissiin kuitenkin noita tahmeammat.
Sliksit alle vaan suoraan, niin voi ihan surutta päästellä menemään suoraa lämppäreistä. Ja kumminkin muutaman kierroksen jälkeen alkaa meno maistuun, niin ei tarvi varoo niitä katukumeja, ja voi alkaa surutta nostamaan vauhtia ihan niin paljo ku pystyy.
Vakio bimmeri on niin kevyt, vaivaton, herkkä, vakaa ja tarkka ajettava, ett siinä ei mee ku pari kierrosta ku se istuu lapaseen, ja vauhti karkaa käsistä.
Ainoo miinus on ett jos sattuu olemaan pitkä, niin se on aika ahdas, eli vakio ergonomia voi tuottaa vähän haasteita. Siinä tapauksessa kannattaa hieman avata klipareita ja kääntää kytkin ja jarrukahvoja reilusti alaspäin.

Riippuen slickseistä voi geometria mennä pieleen, R1 tuli aivan hirveä ajaa kun laittoi dunlopit katurenkaiden tilalle. Joutui laskemaan keulaa. Helppo tietysti säätää, uudella pelillä tietysti vois olla kiva vertailla miten on suunniteltu kääntymään.

Mitäs kaatumasuojausta porukka tuohon suosittelisi? Jotkut pienet tapit ja koneenposkille suojat nyt varmaan ainakin?

Sitten mietin jalkatappisarjaa ja sen tarpeellisuutta. Vakiotapit eivät ole kyllä huonolla paikalla omasta mielestä, kallistusvaraa luulisi olevan ihan hyvin ja yhtään ylemmäksi ei kehtaisi siirtää tai alkaa katuajo olemaan aika hankalaa. Toisaalta taittumaton tappi suojaisi pyörää ja jalkaa ihan kivasti, eli sinäänsä voisi laittaa vaikka noissa ei sinäänsä mitään vikaa ole. Saiskohan tohon vaan pelkät tapit, jotka eivät taitu alle? Tietenkin saattaa sitten mennä vakio jalkatappisarjat solmuun kaadossa, mutta se olisi sitten hyvä aika päivittää täyteen jalkatappisarjaan :p

Lisähuomiona pohdintoihin se, että ei ole juuri ollut tapana kaatuilla isoilla pyörillä. On/off rataharrastusta takana 14 vuotta ja yksi tyhmä lowsideri vanhan eturenkaan takia, eli en ole ihan super huolissaan.

Viimeksi muokattu:
Mitäs kaatumasuojausta porukka tuohon suosittelisi? Jotkut pienet tapit ja koneenposkille suojat nyt varmaan ainakin?
Esim R&G on ihan ok.
Ja ostit sitten minkä tahansa setin, niin pidä huoli että mukana on suoja nokkaketjun kampirattaan kotelon kannelle. Se osuu aina ensimmäisenä.

Sitten mietin jalkatappisarjaa ja sen tarpeellisuutta. Vakiotapit eivät ole kyllä huonolla paikalla omasta mielestä, kallistusvaraa luulisi olevan ihan hyvin ja yhtään ylemmäksi ei kehtaisi siirtää tai alkaa katuajo olemaan aika hankalaa. Toisaalta taittumaton tappi suojaisi pyörää ja jalkaa ihan kivasti, eli sinäänsä voisi laittaa vaikka noissa ei sinäänsä mitään vikaa ole. Saiskohan tohon vaan pelkät tapit, jotka eivät taitu alle? Tietenkin saattaa sitten mennä vakio jalkatappisarjat solmuun kaadossa, mutta se olisi sitten hyvä aika päivittää täyteen jalkatappisarjaan :p
Ihan tuntuman(kin) takia kiintee jalkatappisarja on parempi.
Ja PP-tuningilla on(?) takuu että jos sarjan runko hajoo niin saa uuden tilalle.
Alpha Racingin sarja on aika perseestä, varsinki vaihdekiksin pää.

Lisähuomiona pohdintoihin se, että ei ole juuri ollut tapana kaatuilla isoilla pyörillä. On/off rataharrastusta takana 14 vuotta ja yksi tyhmä lowsideri vanhan eturenkaan takia, eli en ole ihan super huolissaan.
Sitä suuremmalla syyllä pistä sliksit alle.

Mitäs kaatumasuojausta porukka tuohon suosittelisi?
Minulla on ylimääräisenä käyttämättömät LighTech STEBM106 tapit. Sopii S1000RR 2015->
HP 60 eur + postit tarvittaessa. Laita yksityisviestiä jos kiinnostaa, sijainti Nurmijärvi.

Noniin nyt on tulossa PPtuninngilta ja R&G:ltä paketti.

Rupesi eilen ärsyttämään tuo vaihdepolkimen sijainti, saisi olla vähän lähempänä tappia, niin se oli viimeinen niitti tuolle tappisarjan ostamiselle. Tuon lisäksi tilasin kaatumatapit, koneenposki suoja setin mikä peittää kaiken mahdollisen sekä ohjausstopparit niin pysyy klipari irti tankista ja toimii samalla vielä lisä suojana.

Koko kasa maksaa silti vähemmän kuin täyskasko vuodeksi eli ei nyt ihan kohtuuton.

Varmaan 300km tullut ajeltua kadullakin ja täytyy myöntää, kyllä että tuo on paras katupyörä mitä minulla on ikinä ollut. Ei ehkä hauskin kaikissa tilanteissa, mutta paras useimmilla mitattavilla tavoilla :p Ja lisäksi tuo on niin paljon liikaa kadulle, että ainakin vielä on ollut kohtuu helppo ajaa tosi siististi verrattuna kotariin, mikä on varmasti hyvä asia.

Mimmottii satuloita olette käyttäneet katukatteiden kanssa?

Ainakin -15 orkkis on tosi liukas ja viettää eteenpäin. Onko tähän jotain valmista (hyvää ja halapaa) aftermarketratkaisua vai onko itse alettava väkästelemään?

Mistä vakuutusyhtiöistä olette muut saaneet parhaat hinnat? Otin vaan tottumuksesta Ifistä tuohon kun vanhassakin oli, mutta nyt koitin kilpailuttaa hintoja niin ilmeisesti ei ole kovin haluttu vakuutettava kun laskurit eivät netissä suostu antamaan tuolle mitään hintaa :D Ei jaksaisi joka yhtiöön soittamaankaan ruveta jonkun satasen säästön takia niin josko täältä löytyisi suosituksia.

Itse ajan kadulla niin vähän ja rauhassa, että en viitsi täyskaskoa edes pitää. Liikenne+osakasko nyt Ifistä 590€ vuodessa. On muuten melkein 200€ kalliimpi kun sama setti 1290 Superdukeen.

Mulla oli kanssa liikenne+osari halvin if:ssä. Pohjola tais tulla tosi lähelle mutta siinä oli mun muistaakseni huonompi osari (puuttuikohan ilkivalta?). Muut kokeilemani yhtiöt oli sitten kalliimpia. Mä kyl sain omaani nettilaskureilla hinnat näkyviin?

Jos olisi ottanut täyskaskon niin if olisi tippunut heti kyydistä, silloin olis varmaan pohjola ollut halvin.

Ps. Kävin koeajamassa superduken. Siinä on niin kevyt keula, että ehkä kuski keulii metsään paljon pienemmässä vauhdissa. Siitä tuo alennus :)

Bemarilla on omakin ns.race tyylinen penkki, mutta tuolta löytyy kanssa jotain kivaa.
https://www.raceseats.it/it/

Viikolla Kusti kantoi italianserkun lähetyksen kotiin. Vähän korkeampi, kovempi ja tasaisempi sekä huomattavasti orkkista pitävämpi. Työn jälki ihan ok ja istuu hyvin vakioihin kiinnikkeisiin.

Vastailivat hyvin postiin ja penkin muotoon sai vaikuttaa itse (tosin en voi tietää tuleeko ne toiveista riippumatta aina samanlaisina). Maksusta taisi mennä viikon päivät jakkara oli Savossa.

Jos tuolla ei lähde sekunti kierrosajasta niin vika lienee takapenkissä..

Tämäpä mielenkiintoista, racesitsiä olen etsinyt omaan Gixeriin. Onko nuo raceseatsin penkit sellaisia, että ne on ihan plug & play. Vähän jäi hämäämään, kun tuolla sanotaan:

https://www.raceseats.it/en/allcate...s01-04-universal-gsx-r-1000-2005-16-seat.html

"Universal Racing Seat for racing tails is made for track use, without seat plate and with "velcro" fixing system."

Mitä mahtaa tarkoittaa tuo without seat plate? Pitääkö nylkeä vakiopenkin pehmusteet pois ja laittaa raceseatsin penkki vakiopenkin runkoon tjs?

Tämäpä mielenkiintoista, racesitsiä olen etsinyt omaan Gixeriin. Onko nuo raceseatsin penkit sellaisia, että ne on ihan plug & play. Vähän jäi hämäämään, kun tuolla sanotaan:

https://www.raceseats.it/en/allcate...s01-04-universal-gsx-r-1000-2005-16-seat.html

"Universal Racing Seat for racing tails is made for track use, without seat plate and with "velcro" fixing system."

Mitä mahtaa tarkoittaa tuo without seat plate? Pitääkö nylkeä vakiopenkin pehmusteet pois ja laittaa raceseatsin penkki vakiopenkin runkoon tjs?

Pelkkä päälinen. https://www.raceseats.it/en/allcate...2009-11-seat-with-o-e-m-competition-line.html mulla oli tuo. En kyllä suosittele. Sopivuus oli aika kaukana bolt on. Kiinnityspisteet pahasti väärässä paikassa. Satulan pohjassa 2 peltiliuskaa ruuveilla. Ongelma on se että satula on liian pitkä, edes reikien muokkaus ei auttanut. Tein satulaan pari apureikää jolla onnistuu. Sanoivat kyllä jo tilatessa jotain sopivuudesta, toisaalta jos kerran sovittaisivat ei luulisi olevan mahdotonta saada kerralla sopiva.

Back