..Jokavuotisiin keulimisketjuihin olen itse laittanut suunnilleen samansisältöisen viestin: "voisiko joku 'bomberi' selittää selkeästi ja perustellusti, miksi jollakin pienryhmällä pitäisi olla oikeus rikkoa liikennesääntöjä, tulkita ja soveltaa niitä omalla tavallaan?"
Yhtään kovinkaan asiapitoista vastausta tähän en ole vielä saanut. Miksiköhän?
Ehkä siksi, että ihan omassa mielikuvituksessasi olet kehittänyt oletuksen siitä, että Bomberit yhteisesti haluaisivat jollakin pienryhmällä olevan oikeus rikkoa liikennesääntöjä tai tulkita ja soveltaa niitä omalla tavallaan
Oliko tämä asiaton vastaus ?
Vertaa: Yksikään satanisti ei ole perustellut miksi jonkun ryhmän pitäisi saada kaataa hautakiviä. - Mikä tuossa taas on vikana: Oletetaan, että satanistit kaatavat hautakiviä. Oletetaan, että satanistit ovat kiinnostuneita asian laillisuudesta. Oletetaan, että yksittäinen satanisti on kiinnostunut puolustamaan humalaisten hippien hautakiven kaatoa..
Joo, viestisi ei ollut asiaton. Vaan etpä kertonutkaan vastausta kysymykseeni.
Olen kuvitellut, että osa moottoripyörällä ajavista on sitä mieltä, että kadulla tai vähintään 'hiljaisella varastoalueella' pitää saada keulia ja harjoitella lainvastaiseksikin ajoksi laskettavia asioita.
Kun he saavat sen vuoksi sakkoja, he nostavat melkoisen älämölön.
Painotan siis jotkut, eivät kaikki.
Tuo satanistiasia meni vertauksena vähän ohi. Eiväthän he kitise missään, että kaadettiin hautakiviä ja saatiin paskajepareilta sakot, voi voi.
Eivät tietääkseni myöskään yritäkään väittää missään, että hautakivien kaatelu pitäisi olla laillista tai että se olisi edes jotenkin järkevää...
Ja ennen kaikkea, he eivät varmaan koskaan kaada niitä kiviä muiden ihmisten keskellä!
Mutta joo, kyse oli alunperin siitä, että saako täällä keskustella keulimisesta. Vastaus on, kuten näkyy, kyllä saa.
[/QUOTE]
Satanisti-vertauksella yritin havainnollistaa, että esittämäsi kysymykset eivät aina koske, niitä joilta yrität kysyä...
En nyt varsinaisesti muista, että yksikään bomberi olisi minun nähden vaatinut myöskään liikenteessä keulimisen dekriminalisointia. Sensijaan olen nähnyt useita vaateita,pyyntöjä ja toiveita laillisen harrastuspaikan saamiseksi. Tällaisia projekteja onkin aktiivisten harrastajien toimesta jo meneillään.
Harva pommittaja myöskään hyväksyy temppuilun kovassa nopeudessa keskellä kaupunkia. En muista tällaisia mielipiteitä missään...
Kaikki keulijat eivät lue itseään pommittajiksi.
Harvat bomberit kitisevät paskajepareilta saaduista sakoista - Osa esittää kritiikkiä rangaistuksista ja siitä, kuinka rangaistukset sopivat omaan oikeustajuun = Tätä teen minäkin välillä.
Ja lopuksi: Eikä tämä kaikki silti välttämättä tarkoita, että pommitus olisi jokapojan viaton ja vaaraton harrastus...