Suzuki GSX-S1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Go-Za

TET Linesman Finland
Suzuki tuomassa 2015 markkinoille Gixxerin moottoriin perustuvan tehonakun!
2015-suzuki-gsx-s1000_gallery_2.jpg

Ainakin meikäläisen silmään näyttää todella hyvältä!
Tarkkoja virallisia specsejä ei ole saatavilla (vielä) eikä sitäkään tietoa että mitä varusteita/ elektroniikkaa pyörään kuuluu vakiona tai mitä saatavilla. Toivottavasti on nyt ainakin ABS-jarrut (vakiona)!
 
Viimeksi muokattu:
Ihan menevän näköinen ilmestys, mutta ei kyllä ole yhtään omaperäinen. Aika pitkälti sekoitus z1000:ta ja cb10000r:ää noin äkkivilkaisulta.

Edit: Oisivat lähtenee jollain konseptilla tuon busan/b-king ympärille rakentamaan kevyttä vehjettä. Tai sitten V2 isommalla kuutioilla SV aikoja kunnioittaen...
 
Viimeksi muokattu:
Edit: Oisivat lähtenee jollain konseptilla tuon busan/b-king ympärille rakentamaan kevyttä vehjettä. Tai sitten V2 isommalla kuutioilla SV aikoja kunnioittaen...
Niinpä... Olishan se paljon "mielenkiintoisenpaa" jos bemari olis tehny sporttinakun jollekin uudelle koneelle tai vaikkapa sille bokserikoneelle. Mutta kaipa tuo on nyt muotia tehdä sporttinaku jo olemassaolevan tonnikyykyn koneeseen perustuen.
 
Niinpä... Olishan se paljon "mielenkiintoisenpaa" jos bemari olis tehny sporttinakun jollekin uudelle koneelle tai vaikkapa sille bokserikoneelle. Mutta kaipa tuo on nyt muotia tehdä sporttinaku jo olemassaolevan tonnikyykyn koneeseen perustuen.

Sen lisäksi halvempaa.

Suzuki on valinnut tien, Kawan, Trumpan, Ducatin, Yamahan ja Hondan urilta. Kohteena siis hieman eri ostajaryhmä kuin Aprilialla, Buimurilla ja Kotarilla. Hinta kohdilleen, niin voi olla varteenotettava ehdokas.

Yllä oleva puhdasta mutuilua. Siltä tuo kampe vain kuvassa näytti.
 
Kohteena siis hieman eri ostajaryhmä kuin Aprilialla, Buimurilla ja Kotarilla.
Joo olen samaa mieltä! Sen sijaan Z1000 saa varmasti vähän turhankin "ylivoimaisen" kilpailijan jos ne tehot vaan on "reilusti" korkeammat kuin Zetassa.
 
Nätti pyörä. :wanna: Istuu mun silmään hyvin pl perinteiset hehkulamppuvilkut. Ei ne ole enää tätä päivää, vaan niiden tulisi jo tehtaalta tullessaan olla led:t. Voisin hyvin ostaa tuollaisen ja tehdä nykyisestä pelkästään ratakäyttöön tarkoitetun laitteen, mutta sitten iskee realismi ja €:t (tai niiden puute)...:no: No mielenkiinnolla odotetaan speksejä ja kevään messuja.
 
Näin äkkiseltään kaikki kuvat joita on vehkeestä julkastu puoltaavat varustelistalla vain ABS jarruja, kuten uusimmassa Z1000 Kawassakin. Sähkö (hipo) alustaa ei oo, eikä vakkaria. Moottorin ohjauskarttoja voi olla ehkä pari, vaikkei ookkaan ride by vire järjestelmää. Vaikuttais näin äkkiseltään melko perus laitteelta, mutta jos hinnoittelu osuu kohdalleen ja tehoja on +150hp , niin voi olla kova haastaja Kawalle. Niin ja kuten yllä jo mainittiinkin on pyörässä paljon samoja piirteitä kuin muissa kilpailevissa Japsi tuotteissa. Itse ainakin pidän ton SukiSukin ulkonäöstä ja etenkin väristä.
 
MOOTTIRIPYÖRÄÄ ajetaan, ABSit katupyörässä ok, mutta muutoin.... oikeesti.... VAKKARI yms. ? :doh:
Sitten vaan sohvalle pötköttelemään ja "pelailemaan" elektronisten laitteiden kanssa :;):.

Ratkaisevaa uutuudessa on paino, muutoin asiat lienevät kohdillaan.

Kingi on tehty ja vastaavan paketin laihduttaminen tuosta lähemmäs 50kg
ei taida onnistua taloudellisten realiteettien puitteissa.
Tonnarilla se voi onnistua "puhtaalta pöydältä" lähtien.

Toivotaan että uutuus jää lähemmäs 200kg kuin 250kg.

Saas nähdä... ollaanko kohta taas kahden pyörän loukussa :D.
 
MOOTTIRIPYÖRÄÄ ajetaan, ABSit katupyörässä ok, mutta muutoin.... oikeesti.... VAKKARI yms. ? :doh:
Sitten vaan sohvalle pötköttelemään ja "pelailemaan" elektronisten laitteiden kanssa :;):.

Kyllä vakkari ajaa asiansa silloin kun ajetaan pitkiä päivämatkoja ( yli 800km), kun päivässä pitää kiinni kaasukahvasta 10-13 tuntia niin tulee mieleen vakkari. LT:ssä se on ja on tosi mukava juurikin pitkillä matkoilla, se nyt on muutenkin matkasohva, vain suihku puuttuu :D Edes sellainen kaasukavaan tuleva läpyskä ei ole riittävä, joskus on vaan kiva venytellä oikeaa kättäkin. Mutta jos kiertää kioskia eikä harrasta vaikka rautaperseilyä niin sitten vakkarilla ei tee mitään.
 
MOOTTIRIPYÖRÄÄ ajetaan, ABSit katupyörässä ok, mutta muutoin.... oikeesti.... VAKKARI yms. ? :doh:
Sitten vaan sohvalle pötköttelemään ja "pelailemaan" elektronisten laitteiden kanssa :;):.

Kyllä vakkari ajaa asiansa silloin kun ajetaan pitkiä päivämatkoja ( yli 800km), kun päivässä pitää kiinni kaasukahvasta 10-13 tuntia niin tulee mieleen vakkari. LT:ssä se on ja on tosi mukava juurikin pitkillä matkoilla, se nyt on muutenkin matkasohva, vain suihku puuttuu :D Edes sellainen kaasukavaan tuleva läpyskä ei ole riittävä, joskus on vaan kiva venytellä oikeaa kättäkin. Mutta jos kiertää kioskia eikä harrasta vaikka rautaperseilyä niin sitten vakkarilla ei tee mitään.

Helvettiäkö te "olohuonetta" raahaatte tuonne teille :grin:.

Se voi olla ihan jees- homma, mutta älkää nyt jumankeka sotkeko noita juttuja MOOTTORIPYÖRÄILYYN :grin:.

Ihan vakavasti tuosta "cruise/vakkari" asiasta.

Henkilökohtaisesti en.... vilpittömistä ja ponnekkaista yrityksistä huolimatta..... pysty keksimään miten
normaalilla fysiikalla varustetun, suht terveen ihmisen "kaasukäsi huutaa hoosiannaa edes tankillisella".
Ihan oikeasti ja vakavasti!

Neljäänkymmeneen vuoteen on kaikenlaista "siivua" tullut vedettyä, mutta niin helvetin pitkäääääääääääää
suoraa tai liikennetilannetta ei ole tullut vastaan että "kaasu on jäykkä ja käsi puutuu.

Liian monella taitaa olla jonkinlaisia perustavaa laatua olevia "ongelmia" ajoergonomian suhteen......
niin vehkeisiin kuin omaan käyttäytymiseenkin liittyen.

.....Siis ihan vakavasti puhuen. Fyysiset vammat ja rajoitteet ovat toki toinen juttu niiden tuomine ongelmineen.
 
Henkilökohtaisesti en.... vilpittömistä ja ponnekkaista yrityksistä huolimatta..... pysty keksimään miten
normaalilla fysiikalla varustetun, suht terveen ihmisen "kaasukäsi huutaa hoosiannaa edes tankillisella".
Ihan oikeasti ja vakavasti!

Toisilla on vaan herkkä perse...tai siis ranne tässä tapauksessa. Tai sitten ei oo älytty muokata ajoasentoo omalle kropalle sopivaksi. Tosin itsehän en keksi yhtään syytä, jonka perusteella viitsisin ajaa tankillisen kadulla kerta istumalla.
 
Toisilla on vaan herkkä perse...tai siis ranne tässä tapauksessa. Tai sitten ei oo älytty muokata ajoasentoo omalle kropalle sopivaksi.

Yllättävän monen "katuhaukan" kohdalla tilanne on tosiaan noin.... ja se "paistaa silmään" jo ihan
pikaisella vilkaisullakin.

Sisulla ja pahalla luonnolla pärjää toki jonkin matkaa.... mutta mikä sitten kelläkin on "elämän tarkoitus"? :D
 
Näin äkkiseltään kaikki kuvat joita on vehkeestä julkastu puoltaavat varustelistalla vain ABS jarruja, kuten uusimmassa Z1000 Kawassakin. Sähkö (hipo) alustaa ei oo, eikä vakkaria. Moottorin ohjauskarttoja voi olla ehkä pari, vaikkei ookkaan ride by vire järjestelmää.

Oliko tuo ride by wiren puute olettamus kuvan pohjalta vaiko tieto? Käytännössä sekä tehokarttojen että luistoneston toteuttaminen olisi hankalaa tai mahdotonta mekaanisen kaasun tapauksessa. Esim Kawalla Z1000/SX:ään 2014 tuotu ride by wire lähtee kuvien mukaan edelleen kahvalta kahdella vaijerilla, mutta ne liikuttelevatkin ilmeisesti muualle sijoitettua kaasun asentotunnistinta eikä ruiskurunkoja.

Vastaavasti toteutettuja "sähkökaasuja" näkee myös autoissa faceliftien yhteydessä 2000-luvun taitteessa, eli poljin ja vaijeri ovat samat kuin vanhassa mallissa, mutta vaijeri päättyykin johonkin muovirasiaan jossa on anturipotikka.
 
Oliko tuo ride by wiren puute olettamus kuvan pohjalta vaiko tieto? Käytännössä sekä tehokarttojen että luistoneston toteuttaminen olisi hankalaa tai mahdotonta mekaanisen kaasun tapauksessa. Esim Kawalla Z1000/SX:ään 2014 tuotu ride by wire lähtee kuvien mukaan edelleen kahvalta kahdella vaijerilla, mutta ne liikuttelevatkin ilmeisesti muualle sijoitettua kaasun asentotunnistinta eikä ruiskurunkoja.

Vastaavasti toteutettuja "sähkökaasuja" näkee myös autoissa faceliftien yhteydessä 2000-luvun taitteessa, eli poljin ja vaijeri ovat samat kuin vanhassa mallissa, mutta vaijeri päättyykin johonkin muovirasiaan jossa on anturipotikka.

Siis täysi olettamus kuvan pohjalta, koska näkyvää ride by wireä ei ole. Mutta kuten mainitsin, saattaa olla 2 tehokarttaa, jos toteutettu samoin kuin sx kawasakin järjestelmä.

Btw: Onko tavan Z1000 mallissakin muka luistonesto ja tehokarttojen valinta? Ymmärtääkseni se on vain sx mallin herkku. Toki olen voinut ymmärtää väärinkin, joten fiksummat minua tässä asiassa valaiskoon.
 
Btw: Onko tavan Z1000 mallissakin muka luistonesto ja tehokarttojen valinta? Ymmärtääkseni se on vain sx mallin herkku. Toki olen voinut ymmärtää väärinkin, joten fiksummat minua tässä asiassa valaiskoon.

2014 SX:n mukana nuo luistonestot(3) ja pari tehokarttaa, ei tosiaan noita ole naku Z1000:ssa
 
Hiukan hämmästyttää-kummastuttaa noin yleisellä tasolla "ilmapiiri - toiveet - vaatimukset"
mopojen ns. ajoavusteiden suhteen :paikallatuulee:.

Aika moni huutaa valinnaisten tehokarttojen, luiston/keulimisestojen perään..... tai ainakin
toteaa uuden laitteen olevan "museoajoneuvo" tai muuten adjööööö ilman moisia.

Vakavahenkisessä kilvanajossa/ratailussa, kelloa tapettaessa, ajoavusteet ovat toki oma
taiteenalansa...... mutta kadulle/teille ???

Vaikka laitteessa olisikin ruokottomasti tehoja (kaupankuntoiset laitteet), on se nyt kumma jos ei
"hyvän moottorin perusominaisuudet", johdonmukainen kaasuun vastaavuus ja lineaarinen tehontuotto
ole riittäviä "ajoavusteita".
 
Hiukan hämmästyttää-kummastuttaa noin yleisellä tasolla "ilmapiiri - toiveet - vaatimukset"
mopojen ns. ajoavusteiden suhteen :paikallatuulee:.

Aika moni huutaa valinnaisten tehokarttojen, luiston/keulimisestojen perään..... tai ainakin
toteaa uuden laitteen olevan "museoajoneuvo" tai muuten adjööööö ilman moisia.

Vakavahenkisessä kilvanajossa/ratailussa, kelloa tapettaessa, ajoavusteet ovat toki oma
taiteenalansa...... mutta kadulle/teille ???

Vaikka laitteessa olisikin ruokottomasti tehoja (kaupankuntoiset laitteet), on se nyt kumma jos ei
"hyvän moottorin perusominaisuudet", johdonmukainen kaasuun vastaavuus ja lineaarinen tehontuotto
ole riittäviä "ajoavusteita".

Näin ajattelee Hondan insinööri (Blade). Vaan katsos, missä alennustilassa se malli on verrattuna heydayhin. Näin se vain menee, että katupyörässäkin tarvitaan:

Säädettävä luistonesto
Säädettävä ABS (niin vielä, että perä nousee ja ei nouse, takarengas ehkä vielä erikseen poiskytkettynä)
Erilaisia moottorikarttoja (tätä en ehkä itsekään ymmärrä. Eikö se voi olla kerralla kunnossa? No, jos kyse on enemmän kaasuvasteesta, niin ehkä se sitten menee osastoon säädettävät jalkatapit)

jne.

Nyt tuijotat niitä sun sotun numeroita, niin ymmärrät, miksi ei oikein putoa :D.
 
Back
Ylös