Suzuki GSX-S1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne päivitystä. Laitatin x-TRE power boxin ja ajettiin dynossa pyörä samalla. Tehot oli lievä pettymys penkki näytti 131 hv takarenkaalta ja boksilla 135. Jossain kohtaa kierrosaluetta oli tullut 10 hv lisää. Teoreettinen huippu nousi 6. Vaihteella 240—260.

Ajossa tuntuu paljon miellyttävämmäksi. Nykiminen on nyt niin pientä ettei siitä enää ole haittaa. Eli voin varauksetta suositella moista härpäkettä.

Penkitys tehtiin mp mestassa. Liekö miten optimistinen penkki? En tiedä mitä vaikuttaa tehoihin pajan lämpötilat. Vakiona näytti huoneen lämmöt olevan 30 ja myöhemmin päivällä kun boksi oli kiinni näytti 32 lämpönä. Luultavasti ei mitään vaikutusta?
 
Tilanne päivitystä. Laitatin x-TRE power boxin ja ajettiin dynossa pyörä samalla. Tehot oli lievä pettymys penkki näytti 131 hv takarenkaalta ja boksilla 135. Jossain kohtaa kierrosaluetta oli tullut 10 hv lisää. Teoreettinen huippu nousi 6. Vaihteella 240—260.

Ajossa tuntuu paljon miellyttävämmäksi. Nykiminen on nyt niin pientä ettei siitä enää ole haittaa. Eli voin varauksetta suositella moista härpäkettä.

Penkitys tehtiin mp mestassa. Liekö miten optimistinen penkki? En tiedä mitä vaikuttaa tehoihin pajan lämpötilat. Vakiona näytti huoneen lämmöt olevan 30 ja myöhemmin päivällä kun boksi oli kiinni näytti 32 lämpönä. Luultavasti ei mitään vaikutusta?

Mitä tuo koko lysti kustansi? Ja onko tuo x-TRE power box idealtaan juuri, että sitä pääsee säätämään vai olisiko siinä ollut nuo säädöt jo valmiiksi (eli tarviiko se käyttää penkissä)?
 
Resonoiko teillä ärsyttävästi mittariston alueelta, jossakin 6000 kierroksen jälkeen? Olen yrittänyt ajaessani niputella toisella kädellä kaikkia johtoja ja letkuja mihin käsi tapaa, mutta en ole saanut paikallistettua, että mistä tuo ärsyttävä sirisevä resonointiääni tulee?
 
Resonoiko teillä ärsyttävästi mittariston alueelta, jossakin 6000 kierroksen jälkeen? Olen yrittänyt ajaessani niputella toisella kädellä kaikkia johtoja ja letkuja mihin käsi tapaa, mutta en ole saanut paikallistettua, että mistä tuo ärsyttävä sirisevä resonointiääni tulee?

Voisiko olla virta-avaimeen liitetty perä... toinen avain tms. ?

Eräällä reissulla tuli moisen takia ajeltua aika lailla ties missä asennossa pyörän päällä ja vähän sivuillakin.....
ennen "valon syttymistä" :doh:
 
Itse itselleni vastaten, liittyen resonointiin. Tangonpään painot olivat ihan hitusen löysällä ja niitä kun kiersin tiukemmalle, en samanlaista resonointia enää huomannut, eli olisin lukitsemassa vastauksen, että tanko kävi värisemään niin kovasti, mikä sitten säristi painoja.

Oli kauden viimeinen lenkki ja valaisemattomilla teillä aivan pimeää, niin mikä siinä on ettei voi vakioksi laittaa valoja millä uskaltaisi ajaa? Voisin maksaa pyörästä sen 14 euroa enemmän, jos siinä olisi järkevämmät valot valmiiksi, ihan älytöntä hutilointia suunnittelussa.
 
Itse itselleni vastaten, liittyen resonointiin. Tangonpään painot olivat ihan hitusen löysällä ja niitä kun kiersin tiukemmalle, en samanlaista resonointia enää huomannut, eli olisin lukitsemassa vastauksen, että tanko kävi värisemään niin kovasti, mikä sitten säristi painoja.

Oli kauden viimeinen lenkki ja valaisemattomilla teillä aivan pimeää, niin mikä siinä on ettei voi vakioksi laittaa valoja millä uskaltaisi ajaa? Voisin maksaa pyörästä sen 14 euroa enemmän, jos siinä olisi järkevämmät valot valmiiksi, ihan älytöntä hutilointia suunnittelussa.

Mikäli valaisemattomilla mutkateillä meinaa oikeasti ajaa, eikä vain siirtyä, vaatii se sellaista ralliauton valopatteria.

Ymmärrän kuitenkin, että monien pyörien valo ei riitä edes tuohon siirtymiseen. Itselläni kaksi sellaista.
 
Mikäli valaisemattomilla mutkateillä meinaa oikeasti ajaa, eikä vain siirtyä, vaatii se sellaista ralliauton valopatteria.

Ymmärrän kuitenkin, että monien pyörien valo ei riitä edes tuohon siirtymiseen. Itselläni kaksi sellaista.

Mutka pätkät erikseen sekin olis edes jotain jos suoralla tiellä näkisi onko pinta jyrisitty vai normalli
reikäinen
sokeakin näkee sen kepillään aikaisemmin ja paremin,

mikähän estää tekemästä siitä yhdestä umpiosta samanlaisen teholtaan mitä autoissa on ei ainakkan tilan puute
monessa autossa on nykyis samaa koko olevia ja vaikka toinen niistä on pimeänä silti valoa riittää,

xeon muutos sarjakaan ei vaikutta mitään ainoastaan kirkkampi mutta kantama tien pinnassa ei lisääny
lisän tulee sitten vielä se että pimeä on vielä pimeämpää
tätä ihmetellyt monekin pyörän kohdalla että mikä valojen tekmisessä on niin vaikeaa
 
Autoissa kun valot ovat niin kaukana toisistaan, niin varmaan umpion muotoilulla saadaan pistemäisempi kuvio, joka näyttää pidemmälle(???) Sitten kun niitä umpioita on kaksi, niin se pistemäisyys ei haittaa, kun on kaksi keilaa vierekkäin?

Mopoissa sitten pidemmälle näyttävissä valoissa keilat liian kapeat?
 
Moro,

Millaisia putkistoja jengi on vaihtanut tuohon tonniseen gsx-s nakuun. Antaako pelkkä slipari hyvät äänet vai kannattaako suosiolla vaihtaa koko putkisto? Hinnoissa aika isoja eroja myös niin kiinnostaisi tietää mikä olisi hinta/laatu suhteelta hyvä.

Tuli juuri hankittua kyseinen pyörä tulevalle kesälle, joten vinkkejä ottaisin mielellään vastaan.
 
Moro,

Millaisia putkistoja jengi on vaihtanut tuohon tonniseen gsx-s nakuun. Antaako pelkkä slipari hyvät äänet vai kannattaako suosiolla vaihtaa koko putkisto? Hinnoissa aika isoja eroja myös niin kiinnostaisi tietää mikä olisi hinta/laatu suhteelta hyvä.

Tuli juuri hankittua kyseinen pyörä tulevalle kesälle, joten vinkkejä ottaisin mielellään vastaan.

Itsekin ostin juuri uuden gsx-s 1000 ylivuotisena. Sen mitä on tubesta noita kuunnellu, niin päädyin akraan. Senkin takia että se on edes jotenkuten koolta lähellä vakio pönttöä. Yoshi tulee aivan liian pitkälle. 😳 Akra maksoi 900e. Samalla tulee healtecin shifteri joka oli asennettuna 400e. Ja paljon muutakin pikkuosaa. 😁
 
Itsekin ostin juuri uuden gsx-s 1000 ylivuotisena. Sen mitä on tubesta noita kuunnellu, niin päädyin akraan. Senkin takia että se on edes jotenkuten koolta lähellä vakio pönttöä. Yoshi tulee aivan liian pitkälle.  Akra maksoi 900e. Samalla tulee healtecin shifteri joka oli asennettuna 400e. Ja paljon muutakin pikkuosaa. 

Oliko tuo Akra slipari? Katselin kanssa videoita tubesta. Yoshissa oli kyllä hyvät äänet, mutta ulkonäkö ei miellytä. Kilpiteline ja vilkut menee heti ensimmäisenä vaihtoon ja siihen perään putki. Sitten täytyy vielä miettiä mitä kannattaa lisänä muuttaa. Shifteri olisi kyllä kiva.
 
Oliko tuo Akra slipari? Katselin kanssa videoita tubesta. Yoshissa oli kyllä hyvät äänet, mutta ulkonäkö ei miellytä. Kilpiteline ja vilkut menee heti ensimmäisenä vaihtoon ja siihen perään putki. Sitten täytyy vielä miettiä mitä kannattaa lisänä muuttaa. Shifteri olisi kyllä kiva.

https://youtu.be/v4bzuVImVdc

Toi slipari. Mulla on tulossa siihen kilpiteline, kahvat, vilkut, led ajovalo, tangonpääpeilit ja muuta pientä. 😁
 
Näiden Suzukien tarjonta käytettyinä on melko ohkaista ainakin näin keväällä, niin koitellaas tätäkin kautta. Eli hakusessa Suzuki gsxs 1000, jos olet aikeissa myydä, niin laita yv.
 
Hei! Uusi käyttäjä täälä ja ajattelinkin kysyä kokemuksia. Iskenyt silmän tuollaiseen Gsx-S1000 malliin , pyörä saanut testeissä ihan hyvin kehuja joten uskaltasiko tuollaisen tai mitä kannattaa ottaa huomioon kun kilometrejä on sen 50tkm ajettu? Ilmeisesti tuo K5 gixeristä lainattu kone suht luja on vai ?

Kiitoksia vastauksista. 👍
 
Ilmeisesti tuo K5 gixeristä lainattu kone suht luja on vai ?

Juu, tuo GSX-S pata on pikkuisen detuunattu K5-K8 Gixerin kone. On kestävä pata ja en noilla kilsoilla hirveästi huolehtisi, jos kone on asiallisesti huollettu. Vuosimallia et kertonut mutta eihän tuo pitkään ole markkinoilla ollut. Matka-ajelua varmaan tullut, kun kilsoja tuon verran.

Tarkasta pyörästä normaalit jutut; kuulostaako kone terveeltä, yleinen siisteys, vuotaako takaiskari/keula, täristääkö jarrut ja onko levyt kuluneet, ketjut & rattaat ja renkaat, onko huollot tehty (48tkm tais olla iso huolto), yms. Jos kaikki näyttää hyvältä ja muuten tykkäät pyörästä niin eikun ostohousut jalkaan.
 
On muuten hiton hauska pyörä, muutaman satkun tuollaisella päässyt ajamaan ja oli erittäin positiivinen yllätys. :thumbup:
 
Juu, tuo GSX-S pata on pikkuisen detuunattu K5-K8 Gixerin kone. On kestävä pata ja en noilla kilsoilla hirveästi huolehtisi, jos kone on asiallisesti huollettu. Vuosimallia et kertonut mutta eihän tuo pitkään ole markkinoilla ollut. Matka-ajelua varmaan tullut, kun kilsoja tuon verran.

Tarkasta pyörästä normaalit jutut; kuulostaako kone terveeltä, yleinen siisteys, vuotaako takaiskari/keula, täristääkö jarrut ja onko levyt kuluneet, ketjut & rattaat ja renkaat, onko huollot tehty (48tkm tais olla iso huolto), yms. Jos kaikki näyttää hyvältä ja muuten tykkäät pyörästä niin eikun ostohousut jalkaan.

Kiitoksia tiedoista ja nopeasta vastauksesta. Pyörä tosiaan 2016 mallia pitääpä kysellä hieman huolloista. Toisena vaihtoehtona olisi triumpin speed triple , mutta tämä suzuki kiinnostaisi kun siinä on abs jarrut ja luistonestot. Ekaksi isoksi pyöräksi olisi tulossa itsellä satunnaisiin cruisailuihin.
 
Back
Ylös