Öljyn suhteen toki molemmat perusteltuja vaihtoehtoja lyhyt vaihtoväli ja huonompi laatuinen öljy tai sitten noita mainosmiesten liruja. Ja jos tuon viskositeetin suhteen on tosiaan hyviä perusteluja, tuo pahamaineinen takapytin veivi huomioon ottaen, niin jakakaa toki kokemuksia. Huonompi laatuinen öljy tulee kyseeseen vain jos kytkin ja laatikko varmasti pelaa. Se oli asia mikä Zetalla ajaessa *tutti kun pientä oravaa, kun laatikko hakkaa ja kytkin luistaa. Jos halutaan hifistellä niin teetän öljyanalyysin ja katsotaan laakerimetallit ja jatketaan niiden perusteella syväluotaavaa öljykeskustelua
Mutta itse asiaan. Talviloman käytöstä olen kuullut myös järkevämpiä vaihtoehtoja kuin työntyä talliin, mutta kun kädet syyhyää... Maskin suhteen valojen paikotuksen jälkeen hylkäsin tuon ensimmäisen version, koska valot tulevat niin ulos ja peltiä olisi pitänyt taivuttaa kahteen suuntaan. Ei riitä taidot eikä vehkeet. No mikä avuksi... Varaston ylisille oli jäänyt pyörimään lommotettu Jawan tankki, ja siinä sen verran kahteen suuntaan kaarevaa pintaa, että onhan tuota ainakin kokeiltava. Jonkin asteinen ekoteko eikä harmita jos valmiina lentää Kuusakosken lavalle.

Lesti liian pieni, ja ruttuunhan se meni...

Tuo muodon symmetria pitää vielä tarkastaa ennen kun rätkin tigillä tuota putkea tuohon selkään. Jos sain tallissa huutonaurukohtauksen tämän virityksen valmistumisen jälkeen, niin tämä oli viimeinen julkaisukelpoinen kuva.
Sahasin pakoputket valmiiksi, että kun kate ja pöntöt toivottavasti tällä viikolla saapuvat, niin pääsen mallaamaan peräpäätä häkkiä varten ja jatkamaan muiden muutosten kanssa. Romut tilattu Saksasta (
www.kickstarter.de ).
Termostaattikotelo näyttää olevan mallia, johon on pohjaan tehtävä kierre anturin siirtoa ajatellen. Siihenkin löytyi valmiit kuvat intermentistä. Moottorille mahdollisesti tehty joskus jotain, kun sylintereistä löytyi tussimerkinnät "front" ja "rear".
