Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sä oot just siinä vaaravyöhykkeessa, ett sit jos tulee joku vähänkin tiukempi tilanne joka menee yli sun normaalin ajorutiinin ääripään, niin sä joko ohjaat väärään suuntaan eli myötäohjauksella ja/tai sit iskee hartialukko juurikin sen takia että sun kroppa käskee kääntämään vastaohjauksella ja sun aivot käskee kääntämään myötäohjauksella, ja sen ristiriidan takia sä vedät suoraan siihen esteeseen.Nää jutut rupeaa oikeasti pelottamaan täällä![]()
Miten niin ei voi olla mahdollista ajaa ilman työntö/vastaohjaustaKyllä minä vaan olen kummasti pystynyt, toki haluan tämänkin hienouden oppia viimeistään kokemuksen myötä ja on luettu kyllä kaikki mahdolliset opukset ja käyty kuuntelemassa teoriat jne.. mutta kun se mitä osaat teoriassa ei sitten välttämättä aina pelitäkkään käytännössä![]()
Jos nyt ruvetaan oikein viilaamaan, niin ei se onneksi ihan noin ehdotonta ole, vaikka siltä ehkä tuntuukin.No kun fysikaalisesti se ei ole mahdollista (tähän voisi liittää 100 riviä fysiikkaa, mutta se on turhaa).Miten niin ei voi olla mahdollista ajaa ilman työntö/vastaohjaustaKyllä minä vaan olen kummasti pystynyt...![]()
Hmmm riippuu tietysti ajamisen määritelmästä, mutta en usko suorittaneeni vastaohjausta telekineettisillä voimilla, kun demomielessä ajelin ilman käsiä tai kädet pahimmillaan takintaskussa tyhjiä liikkenneympyröitä.No kun fysikaalisesti se ei ole mahdollista (tähän voisi liittää 100 riviä fysiikkaa, mutta se on turhaa). Jos olet ajanut polkupyörällä, olet käyttänyt vastaohjausta. Ko. asia on semmoinen, ettet vaan tiedä käyttäväsi sitä ihan joka ikinen päivä - liikuitpa sitten mopolla tai fillarilla. Ei siinä mitään pelättävää ole, itsestään se sujuu jo. Ja nyt kun tiedät asiasta, voit tietoisesti harjoitella sitä lisääMiten niin ei voi olla mahdollista ajaa ilman työntö/vastaohjaustaKyllä minä vaan olen kummasti pystynyt...![]()
![]()
Hifistelläänkö oikein urakalla?Jos nyt ruvetaan oikein viilaamaan, niin ei se onneksi ihan noin ehdotonta ole, vaikka siltä ehkä tuntuukin.
Kallistamisen voi saada aikaan siirtämällä painoa pyörän päällä,
En mäkään uskois, ennenko kokeilenJa jos joku missas tuon linkin, niin toistolla tehoa:Ehkä tässä kaikki pähkinän kuoressa..
http://www.youtube.com/watch?v=C848R9xWrjc
Suomalainen ei usko ennen kuin näkee, ja ei ehkä sittenkään.![]()
kyllä se nyt sitte pitää vaihtaa se mopokun pihassa mopoa ulkoilutin, niin syystä tai toisesta hitaassa vauhdissa kun vedin vasemmalta puolelta, käännyinkin yllättäen vasemmalle... Eli, ei puhettakaan vastaohjauksesta...
Ja sitten tohon sun kysymyksees... Mulla mopo käänty vasemmalle![]()
Juuh... mitä "enemmän" on vauhtia, sitä helpommin vastaohjaus toimii. Hitaassa vauhdissa (ööö... alle 50km/h?) ei kannata harjoitella vastaohjausta. 70km/h ja yli ja "tyhjä tie", niin homma toimii!Mäkin olen vain testaillut vastaohjausta ja todennut samaaMulle sai eräs vanhempi motoristi selitettyä vastaohjauksen sillee, että hän käski minun väh 70km/h vauhdissa kokeilla "tyhjällä" tiellä työntelemällä stongaa eestaas! Nyttemmin (IMHO) olen huomannut, että MINÄ tarvitsen noin 50km/h minimivauhdin, että vastaohjaus toimii. Ehkä te kokeneemmat osaatte tuon hiljaisemmassakin vauhdissa?![]()
![]()
Johan tuossa on monesti sanottu, että nopeuden kasvaessa (taitaa mennä neliössä) pelkkä painon siirto vaikuttaa yhä vähemmän.Juuh... mitä "enemmän" on vauhtia, sitä helpommin vastaohjaus toimii. Hitaassa vauhdissa (ööö... alle 50km/h?) ei kannata harjoitella vastaohjausta. 70km/h ja yli ja "tyhjä tie", niin homma toimii!Mäkin olen vain testaillut vastaohjausta ja todennut samaaMulle sai eräs vanhempi motoristi selitettyä vastaohjauksen sillee, että hän käski minun väh 70km/h vauhdissa kokeilla "tyhjällä" tiellä työntelemällä stongaa eestaas! Nyttemmin (IMHO) olen huomannut, että MINÄ tarvitsen noin 50km/h minimivauhdin, että vastaohjaus toimii. Ehkä te kokeneemmat osaatte tuon hiljaisemmassakin vauhdissa?![]()
![]()
![]()
100% vastanneista on sanonut, että vastaohjaus toimii ja suurin osa on vielä hengissä.kokeillaan ensin ja vedetään sitten omat johtopäätöksetKeskustelun pohjalta en tiedä mitä uskoisi ja ehkä sen kuulunkin ja on parempi, että menee niin![]()
![]()
Se sun autokoulunopettaja kyllä kertoo sulle nämä jutut. Jos on siis yhtään pätevä. Niin peruskauraa, että ihmettelen monen muun kanssa miten niin moni itseään kokeneena motoristina pitävä voi puhua ettei työntöohjausta käytä. Käsittämätöntä.Täytyypi autokoulun pyörällä kokeilla edellä mainittuja juttuja. Vaikka teoriapohjalta heitin kysymyksen niin alko käytännössä kiinnostaa sen verran tuo juttu, että kokeillaan ensin ja vedetään sitten omat johtopäätöksetKeskustelun pohjalta en tiedä mitä uskoisi ja ehkä sen kuulunkin ja on parempi, että menee niin![]()
![]()
Jep, tätä mennään.Täytyypi autokoulun pyörällä kokeilla edellä mainittuja juttuja. Vaikka teoriapohjalta heitin kysymyksen niin alko käytännössä kiinnostaa sen verran tuo juttu, että kokeillaan ensin ja vedetään sitten omat johtopäätöksetKeskustelun pohjalta en tiedä mitä uskoisi ja ehkä sen kuulunkin ja on parempi, että menee niin![]()
![]()
Kyl kannattaa harjotella, ainaki siinä vaiheessa ku ajaa ajatuksissaan vähä liian lujaa risteykseen, kääntyy oikealle, ja huomaa ett liikenteenjakaja meinaa tulla vastaan vaikka nopeutta on alle 50km/h.Juuh... mitä "enemmän" on vauhtia, sitä helpommin vastaohjaus toimii. Hitaassa vauhdissa (ööö... alle 50km/h?) ei kannata harjoitella vastaohjausta. 70km/h ja yli ja "tyhjä tie", niin homma toimii!Mäkin olen vain testaillut vastaohjausta ja todennut samaaMulle sai eräs vanhempi motoristi selitettyä vastaohjauksen sillee, että hän käski minun väh 70km/h vauhdissa kokeilla "tyhjällä" tiellä työntelemällä stongaa eestaas! Nyttemmin (IMHO) olen huomannut, että MINÄ tarvitsen noin 50km/h minimivauhdin, että vastaohjaus toimii. Ehkä te kokeneemmat osaatte tuon hiljaisemmassakin vauhdissa?![]()
![]()
![]()
Jos autokoulun pyörä sattuu olemaan joku kevyt enska, tai vaikka cb500 tai er-5, ja ajelet sillä ylivarovasti alinopeutta, eivät vastaohjauksen hyödyt välttämättä tule esiin niin selvästi. Kuitenkin kun ostat isomman pyörän ja ajat sillä ensimmäisen kerran suoralla hiukan kovempaa, huomaat mutkassa, että "se vain menee eikä käännykään". Eli kannattaa kokeilla vielä sillä normaali ajonopeudellakin ja omalla pyörällä, eikä vain autokoulukalustolla.Jep, tätä mennään.Täytyypi autokoulun pyörällä kokeilla edellä mainittuja juttuja. Vaikka teoriapohjalta heitin kysymyksen niin alko käytännössä kiinnostaa sen verran tuo juttu, että kokeillaan ensin ja vedetään sitten omat johtopäätöksetKeskustelun pohjalta en tiedä mitä uskoisi ja ehkä sen kuulunkin ja on parempi, että menee niin![]()
![]()